Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@wim-v6 wrote:
Met de hoog compressie zal je meer vermogen krijgen, met de Laag compressie een trekkracht van hier tot tokio, de 1e meters zijn altijd voor Wim bij het stoplicht
MR2, 1e generatie (tot 1995) is niet bijster snel, de na 1995 is een stuk rapper..
Deze laatste halen hun opgegeven sprint naar 100 welke fabrieks opgegeven 7,5seconden is wel rond de 7,5 tellen.
heb zat met die MR2’s mogen rijden, maar een bak kapot, nee nog niet gehad. (Kennis van me heeft er een 5jaar gehad, en was er niet heel lief voor, nooit de bak stuk gehad, 1x koppeling), olieverbruik 1liter op 7500kmWillem
Onderwerp: usbstick vectra b caravan 2.5 cdx




was inderdaad een 1992 en hij zou de 175 pk versie motor hebben…
maar ik vond hem niet eens zo heel snel :)Maar ik denk dat er te weinig olie in de bak zat vandaar dat die eruit klapte en 2e keer was de koppeling aan gort :P
had ook al 3ton op de teller…maar goed -offtopic
-offtopic
kameraad van mij had vroeger een MR2 :) en ik de stad kon ik zelf met de Corsa b GSI hem eruit trekken…
tot 80 km en dan kwam hij dichterbij en haalde hij mij in :) + die dingen hebben hele positief gestemde tellers..reed een keer naast hem met 200 km/u in een oude BMW e36 316i en hij reed 260 :P en de versnellingsbakken gaan 9 van de 10 keer kapot als je een sprintje trekt… hebben hem 3 keer een nieuwe eronder gezet wat een DRAMA
maar assen zwolle in 17 minuten was wel te doenmaar gigantisch veel lol gehad, rondje Duitsland beide vol gas :) volgende benzine pomp beide litertje olie erbij en weer terug en weer litertje olie :P
vond niet zo gek als ik me peilstok eruit deed spoot de olie eruit :P
veel carterdruk maar het reed wel door bij rustig rijden 1 op 1500km-offtopic
zit er stiekem toch aan te denken om weer te schakelen… dan voel je meer zoon v6 volgens mij
volgens mij de jaren 1996 niet
maar kan me vergissen
heb in ieder geval geen afstandbediening erbijheb toch echt een CDX
mij is geleerd dat je maximaal 5 mag afwijken naar boven en beneden maar het liefste niet :)
19 februari 2013 om 16:35 In reactie op: Ja hoor!! weer een Vectra C station er bij, vaarwel Vectra B #18108381@astraTD wrote:
Nette car, zal wel wennen zijn die belachelijke hoge wegenbelasting.
meestal voel je de pijn pas na 1 maand of 3 maanden als je een nieuwe auto koopt die zwaarder/diesel is
maakt het meestal op zoon moment even zuur..maar als je veel km maakt is het uiteindelijk goedkoper… daar moet je maar aandenken
Denk dat de meeste vectra B mensen wel nadenken over een vectra C :)
vectra C veel plezier ermee.. :wors
die kan je veranderen via een OPCOM toch?
welkom bij de v6 club king:
iedereen aan de v6 :wors
@evertfisherman wrote:
Bij stilstand moet de spanning volgens de “so wird’s gemacht” 12,7 volt zijn (minimaal).
Laadspanning (draaiende motor) moet volgens mij zo rond de 14,4 volt liggen van een 12 volt accu.
Echter weet ik dit niet 100% zeker.weetje dat wel zeker?
12-Volts accu’s bestaan uit zes cellen in serie, met elk een nominale spanning van 2,1 volt. Zo’n samenstelling van accu’s noemt men als regel een accubatterij. Enkele kenmerken:
Open klemspanning bij volledig geladen: 12,6 V
Einde van ontladen: 11,8 V
Laden met: 13,8-14,4 V
Spanning waarbij water ontleedt in waterstof en zuurstof: 14,4 V
Bij continu laden: maximaal met 13,8 V
Na volledig opgeladen te zijn zakt de klemspanning snel naar 13,2 V en dan langzaam naar 12,6 V.of je hebt nog andere belastingschuld staan :) dan verrekenen ze het daarmee .. maar je zou altijd bericht moeten krijgen..
flauw :wors
AC3 = roestschade 1,5t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
hier staan alle codes
http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/Over%20RDW/Periodieke%20Uitgaven/Bijlage%20APK-keurmeester%2056%20-%20Coderingslijst%20reparatie-%20of%20afkeurpunten.pdf
PDFNieuwe A.P.K erop
denk wel dat dit het laatste jaar word..
heb een AC3 code :)12 februari 2013 om 12:20 In reactie op: anti roll bar achter afgebroken bij verbinding carrosserie #18105618@arjontje wrote:
Trouwens een afgebroken stabilisator stang is afkeur.
Die stabilisatorstang moet deugdelijk bevestigd zijn.
Is er 1 kant afgebroken vind ik het al niet deugdelijk meer.Maar wat is afgebroken alleen de beugel die over het rubber loopt?
Dan is het gewoon een nieuwe beugel bij de dealer halen en klaar.ja rubber zelf en stang zijn nog heel..
maar het leek net alsof het allemaal doorgeroest washeb al even gebeld :) ze zouden die bevestiging beugels gelijk bestellen bij de VOD zodat die morgen aanwezig zijn…
en dan van het zomer maar eens eff met een schuurmuisje de onderkant bewerken , anti roest spul erop en bitumen spuiten zodat hij mij daar niet wegrot :)wielranden is dat eigenlijk duur om te vervangen?
@wim-v6 wrote:
een gebroken stabi zou je wel moeten merken dacht ik zo…
alleen al aan het geluid, stang word zijdelings felxibel geleid, dus zal moeten rammelen..ik vraag altijd of ik de oude onderdelen mag zien, als ik een keer in een garage wat zou moeten laten vervangen..
Ik pleur ook pas alles weg als de auto opgehaald is..
Willem
:jerry
ik had wel door dat de auto een geluid maakt als je met het rechter achterwiel een bocht maakt en er een putdeksel is die dieper ligt met een snelheid hoger dan 40 :) dan hoor je wat, maar ik rij denk ik te rustig :)
voor de rest merkte ik er niks van?
kon een verlaagde CRX met race set-up nog bijhouden over de rotondesen dat is al een hele tijd zo .. maar heb het geluid misschien 10x gehoord in 1,5 jaar tijd :angel
en het was me nooit opgevallen maar vanmiddag zag ik dat rubber los hangen om die stang en ik dacht HE? wat is dat nutteloos :wub
en toen zag ik dat de hele bevestiging weg was… maar apk was geen afkeur maar ga woensdag wel vragen of ze het willen fixen als dat uber houd nog kan
stang en rubber is in orde gewoon11 februari 2013 om 20:42 In reactie op: anti roll bar achter afgebroken bij verbinding carrosserie #18105621Bedankt voor je feedback
Mooi dan ga ik daar woensdag eff over klagen…. iemand anders melde de auto trouwens af en hij vroeg de gene die hem afmelden vaak vragen en of hij wou komen kijken.. wat zegt dit
Dat hij zelf eigenlijk geen apk keurmeester was?Meneer maakte zich zorgen dat het op een dragend deel was … bij de achterwielen waar je remleidingen langs lopen…
en dat was o zo gevaarlijk …Hij vond mijn wielrand ook gevaarlijk… ja zit een beetje roest aan ja maar geen gat…ofzo
zeikerd en volgens mij mag dat gewoon zolang je geen scherpe delen hebt
ik weet zeker dat mijn vorige apk meester hem goed gekeurde, maar die is failliet….maar ik zal morgen even proberen foto te maken… de stang zelf is nog goed…
alleen de middelste 2 punten waaraan je hem met rubber aan de auto vastmaakt is wegauto naar de APK gebracht… maar ze kwam er niet door :(
remleiding roestig
en moet eigenlijk een anti roest behandeling krijgen… maar dat was gewoon als ik volgend jaar ook nog wil rijden…tevens de stabilisatie stang? achter aan 1 kant los (roest) maar dat mocht volgens hem gewoon… :???:
zou ook niet weten hoe je dat weer klaar kan krijgen :Pja ik vraag me eigenlijk af hoe hoog het water mag komen bij een normale auto :P
ik reed laatst eens in een downburst en er stond water tot onderkant deur :) en kwam een lollige vrachtwagen tegemoed rijden en ik had echt het gevoel ONDERZEEËR
maar auto gaf geen kickheb hem niet verlaagd…
collega had zijn verlaagde golf kapot :D
en er stonden ook genoeg auto’s kapot aan de zijkantik zie de microfoon eigenlijk niet zitten ja als ik mijn zonneklep gebruik wil dan merk je hem op
Het heeft een hogere resolutie en beeld dan de goedkopere merken..
maar eigenlijk ben ik van mening dat in 2012 en 2013 zulke resoluties niet meer mogen voorkomen voor A kwaliteit producten..En dat er meer formaten ondersteund moeten worden voor video…
als je dvd kijkt ziet het er prima uit maar je zal wel zien dat het geen HD is
in het normale menu zie je totaal niet dat het scherm zoon lage resolutie heeft dus dat is wel prettiger word inderdaad geen afstandsbediening meegeleverd…
maar dat deed alpine ook niet bij mijn vorige radioEr is inderdaad ook geen opberg bakje voor je frontje
maar die is behoorlijk klein..

ow ja je ook een kabeltje vastklikken op je zwarte aarde…
dat is eigenlijk bedoelt voor op je handrem..
zodat je alleen film kan kijken als je stil staan…
maar je kan hem zonder tools vastklikken aan je aarde :)als mensen aankomen van je moet hem op een relay aansluiten …
kan ik je vertellen dat dit voor de Europese markt niet zo is ..
In Amerika moet hij idd wel op die manier aangesloten worden ligt aan de regels daar…glim glim king:
hoevaak was je hem? :jerryhet is winter, auto’s worden al vies als je er naar kijkt…
ik vind van wel :)
dat is natuurlijk persoonlijk…
maar de meerwaarde tegenover de goedkopere merken is het zeker waard :) dan is het beeld stukke beter en werkt het apparaat veel soepeler
het voelt degelijker..Die microphone kabel is zeer makkelijk weg te werken ze geven je voldoende kabel mee :)
ik heb hem naar de bestuurders kant ( dat hij bij je pedalen uitkomt ] door gevoerd en dan hem ophangen aan je zonneklep en dan de kabel met een lepeltje overal tussen drukken beginnend vanaf je microphonetevens levert Pioneer een adapter voor je stuurwiel bediening voor 75 euro. moet je ze emaillen
+ als je een iPhone hebt kan je video’s afspelen via je iPhone :)
je kan er zelfs een camera op aansluiten met begeleidings-lijnen :) alleen die was vrij prijzig…En ondersteund ook de optie als je er externe beeldschermen op aansluit daar iets anders op af te spelen :) dan op je unit vooraan…
5 februari 2013 om 22:17 In reactie op: motor onbelast warmdraaien, slecht of een fabeltje #18099679ja mijn automaat is ook lekker bezig als de motor koud is …
mensen kijken mij wel eens raar aan (tenminste zo voelt het )als ik met 2000toeren aan kom rijden in de ochtends :P in de eerste versnelling, slakkengangetje
pas als hij de 3000 geraakt heeft schakelt hij over en doet hij het perfect in het boekje staat dat hij dit doet om sneller op temp te komen .. nou nou poe poe :ass
en dan heb je ook nog je stofzuiger aanstaan onder de motorkap xD
dampen wil zoon v6 trouwens ook wel :Dmaar word wel lekker snel op temp ook je uitlaat enzo …
is de anti roest optie volgens mij@wim-v6 wrote:
Zit met de V6 altijd tussen de 500 en 550kilmeter op een tank of ik nu bij Tango of Shell express, de ESSO in Zoetermeer, of Aral (D) tankt..
hij gaat ook niet harder of zachter rijden.
Willem
dat doe je dan goed haha :)
ik haal vaak de 440km en dan begint mijn lampje te branden en kan er iets minder dan 50 liter in..
dus 10 liter reserveik rij altijd in de stad en 6min heen en weer werk en 1x in de week 60km verder weg [ 120/80 wegen ]
haha
ben slecht :angel -
AuteurBerichten