Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
haha, die V6 klinkt af en toe haast als zoon oude volkswagen TDI motor met een slippende Vsnaar :jerry
Er zit volgens mij een beveiliging op de airco pomp dat als hij (te) leeg is de koppeling niet aangrijpt.
want dan gaat hij kapot.Althans Dat is mij vertelt.
Kan je ventilator wel gewoon vrij rond draaien?je bedoelt dat je tandjes poetst?
Ik heb dit probleem ook bij mijn Vorige Opel gehad.Waarom weet ik niet maar ik weet wel dat het vaak hielp hem eerst in de 1 of 2 te zetten voordat ik hem in de achteruit deed
of even in de vrij koppeling omhoog en dan in de achteruit.Misschien helpt het.
En anders kan je speling hebben op je versnellingspook stangen :) had poos terug gezien dat wimv6 ze vervangen had.
Schijnt kwaal te zijn.Opel heeft volgens mij de zelfde EGR klep gebruikt misschien handige tip?
http://link.marktplaats.nl/667069537 waarom vragen ze hier nou zoveel geld voor?
15 april 2013 om 11:33 In reactie op: wat is jou verbruik binnen stad en buiten en wat voor blok #18126403Vectra B1 X25XE automaat
Stad 1:8
buiten 1:12
gemiddeld rij ik 1:8.4Rij alleen stad ;)
14 april 2013 om 11:42 In reactie op: Olie lekkage aan mijn vectra 2.5v6 helaas! Oplossing? #18126224ik zou beginnen met een busje remreiniger leeg te spuiten zodat alles weg is :)
Dan stukje rijden .. En dan weer kijkennu is alles zo vies dat je niet makkelijk ziet waar het nu weg komt
45 euro in Hoogeveen
Vierpunts uitlijning met van die lasers enzo :agentRemvloeistof zou ik sowieso even iets hoger zetten dan weet je het zeker :)
kan best hoor dat hij je dan al waarschuwtDynamo kan je even uitmeten met een multymeter als hij uitstaat moet hij na 1 uur 12.6 volt aangeven want je hebt 6x 2.1volt cellen in je accu
En zodra je auto loopt moet hij ongeveer tussen de 13.8volt en 14.5volt aangeven (13.8volt met alle grootverbruikers aan) 14.5volt met alles uit
Als hij teveel aangeeft is je regelunti kapot op je dynamo
te weinig zijn vaak je borsteltjes op in de dynamolambdasonde kan natuurlijk gewoon kapot zijn
maar er kan ook een kabel breuk in zitten :)
Dat is vaak zo als hij kortstondig een fout aangeeftEn als je dynamo niet goed werkt en je accu is leeg kan je ook rare foutmeldingen/lampjes krijgen….
gewoon gelijk sleutel doordraaien naar de start positie :shock: En hij slaat koud (staat paar dagen stil ) tussen de 3 en 5 slag aan
Warm 3 slag meestal :)Owjah hij staat dan gewoon in de P van Prima :wors heb wel eens gehad dat hij NIKS deed…. kom je er na een poosje achter dat hij niet in de N of P staat :angel maar dan is het vaak vroeg
Lange ritten zet ik hem niet gelijk uit even op adem komen :)
Korte ritten tja rij al zonder gas door de straat dus nalopen hoeft niet ( onze straat is van slechte kwaliteit )Werk bus zoon oude VW bakwagen uit 2002 met 270k op teller met fluitende turbo laat ik de hele dag rustig door pruttelen (sta vaak 2 -10 min stil op plekken )
En na lopen doe ik alleen als ik kort daarvoor nog in het turbo bereik gezeten heb.Het nadeel is alleen dat er 5 mensen op rijden en niet iedereen is zuinig op zijn spullen [ En per jaar wisselen de collega’s nog wel eens dus moet je nagaan ]
Dus afgelopen zaterdag hield de turbo er mee op tijdens het rijden :fy1
Contact uit en weer aan tijdens het rijden en hij was er weer :P tot de 70-90 km/u xD
En ik stond 100km vanaf de zaak nou ik vind prima hoor ga ik binnendoor :P4 jaar terug was de turbo slang lek klonk wel mooi net een v8 haha
we zouden in december een nieuwe krijgen duurt lang :angel
ik was 18 en mijn Corsa B GSi was iets van 38 euro in de maand WA
Clio RSi = 29 euro WA+ [ook al zou je zeggen RSi is ook eng voor verzekeraars ) en die reed toch een stuk minder stabiel dan die corsaEn ben nu 24 en heb mijn rijbewijs 5.5 jaar en betaald voor een Vectra B V6 30 euro WA+
(verzekering ging wel moeilijk doen toen ik hem afsloot want wel 170PK maar dat is ook gewoon een spel dat je moet spelen)Het is ook een even zoeken natuurlijk :) maar het hoeft niet duur te zijn
check je pm
ziet er ingewikkeld uit :shock:
ik heb automaat is dat nog anders??
sommige hebben veel vectra’s versleten :D leuk om te zien dat sommige zoo merk trouw zijn
ik ben nu met mijn eerste vectra bezig en het bevalt me tot nu toe prima :) lees = beste auto tot nu toe


Gewoon helemaal standaard volgens mij + twinny load fietsendrager :thumbup :thumbup
Maar twijfel nog of ik binnenkort een nieuwe uitzoek of niet…..
update
vandaag auto op de brug gehad helemaal schoon gespoeld :) soort van poeder overal opgespoten zodat je beter kan zien waar hij lekt
En een poosje stationair laten draaien….nu komt het eigenlijk maar op 1 plek eruit en dat is bij de inkeping tussen mijn versnellingsbak en motor = keerring?
het is wel motor olie :)maar het is op zich maar een heel klein lekje precies in een diepe sleuf
Kan ik daar niet gewoon wat vloeibare pakking inspuiten?
want als hij uit staat lekt hij niet dus goed ontvetten en dan volspuiten met vloeibare pakking of iets dergelijks :angel
of moet echt de hele motor eruit?Had al kosten plaatje gehoord van 400 euro… :cry was een dag werk keerring koste maar 25 euro
Hang er wel een bakje onder met ty-wraps :jerry sorry ben niet zoon keerring specialistKomt Willem aan hoor met een vrachtwaggel … :wors Koppel van hier tot Tokio natuurlijk komen die de berg wel op :agent
In de voorportieren van een vectra B zitten 16,5 cm speakers, let op, hier moeten wel verloopringen tussen, om de speaker verder naar voor te krijgen ivm raam.
Achterportieren zitten 13 cm speakers, deze kan je er zo in schroeven.
> Willem,
> Als ik vanaf de bovenkant naar beneden kijk bij de radiator zie ik dan die leidingen zitten of zitten die nog weer voor de radiator?–Transmissie olie is denk ik zoon 10.000km geleden vernieuwd en is nog gifgroen
–gisteren nog gepeild om te kijken of de kleur van de olie vlek overeen kwam :)
–ziet er gewoon als nieuw. En eigenlijk zelfde als wat er nog in de fles zitVolgens mij heeft deze motor wel altijd zijn vloeistoffen op tijd vervangen gehad. :hmmz
Ik ga nog even proberen ergens een brug kan versieren en zelf te kijken..
Autoprofi zei dat het vanaf de voorkant van het blok kwam… En dachten dus aan de kleppendekenpakking omdat die vies was maar die heb ik schoongemaakt en die blijft nu schoon.. (kwam door stuurbekrachtigings-olie overstroming dat dat vies was geworden. )
Je zag helemaal een spoor vanaf de voorkant van motor blok die leidde naar de onderste bout van mijn versnellingsbak en het zat ook verder op onder de auto door de rijwind. Maar waar het nu weg kwam zag hij niet.
En als ik hem helemaal schoonmaak met remreiniger duurt het wel even voordat hij weer begint met druppen
Anders Zit ik er wel aan te denken om een leuk ritje te maken :angel
ik vind hem dat nog wel waard :)@trashmetal wrote:
Bakolie is meestal rood hoor :hmmz
ik wist het eerst ook niet maar het is er ook in gif groen
Originele GM spul in

linker is bak olie :) maar is het zelfde als de linker maar die zit in mijn stuurbekrachtiging en is rood
ga geen kleuren mengen.@kaneelschep wrote:
ik heb vaak kleppendekselpakkingen vervangen. maar nog nooit een zo grote lekplek daarvan gezien.
als ie eerst nooit lekte en nu opeens zoveel dan zou ik zeggen dat er een lager of pakking kapotgegaan is bij je rit van 250km.
of meer dat alle prut eromheen wat het lek tegenhield, een keer schoongebrand is.
rijdt je alleen korte ritjes of trek je er wel eens wat langer en sneller op uit??
enige wat je kan doen is je blok schoonmaken ,karton eronder, even laten lopen en kijken waar ie zweet.Het is niet echt “zweten” het is meer druppelen bij warme motor :???:
en ja ik rij voornamelijk kleine stukjes in de stad maar rij hem sowieso paar keer in de week warm en trap hem door :)
en 1 keer in de maand krijgt hij 400km te rijden dus hij word wel gebruikt.Garage zei “ik zou een nieuwe auto kopen”
“hij is het niet meer waard”
“straks heb je er teveel geld in zitten” … ook al zit er net nieuwe apk op en alles werkt en netjes enz alleen nu olie lekkage… :wtf
De apk ook bij hun laten doen 3 weken terug. incl. kleine reparatie (apk 1-03-2014 ) En ja het was toen mijn eerste lange rit sinds de apk.ik heb zonet nog boven het blok gehangen
voorkant de CDX afwerkplaten eraf gehaald en kurk droog. tot helemaal naar onderen.
achterkant droog
distributie kant droog
ontsteking kant droog
zelfs een stuk keukenpapier naar beneden gegaan aan een tang overal bij langs geweest keukenpapier bleef droogHij drupt precies bij het onderste boutje van me motor/versnellingsbak maar als je onder de auto ligt zie je niet waar het weg komt.
En als het uit mijn versnellingsbak moet komen was het gifgroen geweestik ga nog wel weer ergens een brug regelen…. :thumbdown
@Ghanz wrote:
kvs wel op pijl ?
Ja niks aan te zien..
borrelt ook niet bij gas geven
komt mooi op temp
blijft even volwaar zit de olie koeler/warmtewisselaar op een x25xe?
Iemand had het erover dat als er te veel olie in het blok zit er een overloop opzit?
nog raar dat er “opeens” meer olie in zou zitten.gepeild bij koude motor. iets boven max
en bij warm is hij netjes op max dan.
na 1 uur uit te hebben gestaan.zal morgen nog maar eens schoonmaken en hele blok inspecteren… zucht :swear
vanaf bovenaf zie je niks. alles droog en schoon en zelfs stoffigNee folie aan binnenkant plakken. maar opmeten aan de buitenkant want dan is hij ongeveer goed (altijd iets groter)
hoe bedoel je achteruit verwarming zichtbaar word? als je ze goed plakt :) Beide over lijn zie je het niet
of je moet het hele raam in 1 keer doen maar dat is moeilijker.dat van opwarmen is ook een goeie tip:)
komt vast wel iemand langs die je zo verstelt hoe je je achter ramen verwijderd stelt volgens mij niks voor
autostyle/carpoint = idd prima spul :) het is namelijk niet zo dun en dan is het makkelijk plakken
ooit eens blindering folie gehaald bij de action! TROEP :D1, raam goed ontvetten :) zodat er geen vuil op zit :)
2, je legt de folie op de buitenkant achter ruit en snijd hem op maat ,
nu is hij natuurlijk nog te groot maar dat kan je straks wegsnijden met een goed scherp mesje zodra het helemaal opgedroogd is zodat het blijft zitten. ga ervoor niet lopen snijden want je trekt hem alle kanten op
bij de achteruit kan je het is 3 delen doen want je hebt de verwarmings-lijnen en die schijnen niet door. en dat maakt het gelijk makkelijker3,maak een begin om de bescherming laag eraf te halen en pakt de planten spuit erbij met water en zeep erin :) spuit hem kleddernat… en trek hem al spuiten eraf… zodat hij lekker nat is en vooral NIET PLAKT
4, dan ga je hem tegen je raam houden ( met ze 2en is makkelijker ) en druk je hem er zo goed mogelijk tegen aan in het midden:)
Dan vanuit de binnenkant ga je het vocht er tussen uit duwen met een plastic spateltje
Neem er de tijd voor :)
En als je niet tevreden bent kan je hem er altijd nog wel een keertje voorzichtig een stukje eraf trekken mits je hem weer nat maakt :)De zijruiten zou ik er gewoon uithalen :) dan is het een makkie. anders krijg krijg je ze nooit mooi als je het raam open doet.
Als je kleine zijruiten hebt :) zijn die vaak met een dikke balk rondom zodat je genoeg plek hebt om fouten te verbergen.. dus hij kan net groter dan dan het zichtbare gedeelte.
Nog een tip DOE HET BINNEN … buiten word je gek van de wind…
Het gaat goed met de verwarming mits je het natuurlijk niet direct aan zet :)
Tevens je ramen even dicht laten. waar je het folie geplakt hebt.Succes :)
En als je het echt niet aandurft vaak zijn er wel bedrijven/handige harry’s die 50 euro de ruit vragen *
En ja die nemen die kleine ruitjes achter gratis mee*ja bij mij doet hij het alleen in de ochtend
als hij koud is en je wilt achteruit de oprit af :)ik laat hem vaak ook even stationair draaien voordat ik weg rij dan heb je het soms al minder.
ik heb tot nu toe de 250 km/u (op de teller) gehaald met mijn Vectra b1 v6 maar vond het mij veelte snel gaan :) :thumb je moet toch een keer proberen he :)
had het gaspedaal niet helemaal in maar had niet het gevoel dat hij sneller konvind rond de 200 op Duitse autobahn snel zat
al blijft zoon Vectra best stabiel (ben kleine auto’s gewoon)het is wel leuk om af en toe met iemand mee op te rijden xD
mijn oude Opel corsa b Gsi uit 1994 met 2ton op teller en 1000km=1liter olie
toch nog 195 km/u op teller maar op het einde kon hij de 160 met moeite halen xD -
AuteurBerichten