Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
– Vandaag het blok weer in de auto gehangen.
– De banjo bout naar de turbo dichtgelast en opgeboord met 2mm. Dit om een olierestrictor te maken, zodoende hopen we meer oliedruk op het blok te krijgen, zodat de hydraulische klepstoters voldoende druk krijgen.
– Turbo voorzien van nieuwe lagers en keerringen.
@Corsaboy, heb je enig idee welke geschikt zijn en waar deze een goede prijs hebben? Ben bang dat de totale kosten hiervan niet opwegen tegen het vervangen van het blok voor een C20xe. Ik las in jouw topic dat je ook rijdt met versterkte kopbouten deze hebben wij bij ARP proberen te bestellen maar hebben zij niet in het assortiment. Heb je hier andere bouten voor gebruikt?Plaatsen van de motor:

Dichtgelaste banjo bout:

Decompressie plaat:

Turbo “revisie” kit:

Turbo in onderdelen::

Kop:

Hydraulische klepstoters:
26 juli 2014 om 10:26 In reactie op: Informatie C20NE slepers / tuimelaars / nokvolgers gezocht #18150046@Freek Corsa,
Pingelen en detoneren hebben wij waarschijnlijk ook last van. Wij willen nu de motor prepareren en af laten stellen.
Momenteel hier 3 blokken liggen waar we weer één compleet blok van gaan maken.
@Corsaboy,
Bedankt voor het aanbod, wij hebben reeds een decompressieplaat binnen. Heb je misschien ook een adres / prijsindicatie voor een nieuwe set slepers en versterkte klepveren?
Ben bang dat de totale kosten hiervan niet opwegen tegen het vervangen van het blok voor een C20xe. Ik las in jouw topic dat je ook rijdt met versterkte kopbouten deze hebben wij bij ARP proberen te bestellen maar hebben zij niet in het assortiment. Heb je hier andere bouten voor gebruikt?Met originele slepers draaide je 8400 toeren, wij hebben nu de toeren begrenzer op 6800 toeren staan. Ik begrijp niet waarom bij ons bij dit bijna standaard toerental de slepers breken?
Wij hebben last van turbo creep, de turbodruk kan niet weg, dit hebben we tot nu toe opgelost door bij een te hoge druk de ontsteking te onderbreken. Om dit op te lossen komt er een externe wastegate op, wellicht is hier ook het breken van de tuimelaars mee opgelost?Nog een punt is dat we de olievoeding naar de turbo waarschijnlijk nog niet voldoende begrenst hebben. Het kan zijn dat hierdoor bij hogere toerentallen de oliedruk te laag is voor de hydraulische klepstoters?? Dit willen we oplossen door de olie toevoer naar de turbo te begrenzen.
Wij hebben net zoals Freek Corsa een DIS bobine op de C20NE, die vonkt wasted spark.
Zoals hij schrijft, doet hij bij ons dit ook met het begrenzen van de turbodruk wat verre van ideaal is:
Er is dus ook een vonk bij het gaswisselen.
Als ik de begrenzer instel op spark cut, dan blijft de injectie gewoon inspuiten, dit is nodig voor koeling en om geen arm mengsel te krijgen.
Op het moment dat de ontsteking weer inschakelt dan vonken cilinder 1 en 4 gelijktijdig en bij het volgende punt vonken cilinder 2 en 3 gelijktijdig.
Hierdoor wordt het mengsel dat aanwezig is bij het gaswisselen ook ontstoken, daardoor worden de kleppen naar boven geslagen door de verbranding.
Door de kracht tegen de klep breekt de sleper.Alvast bedankt!
24 juli 2014 om 09:08 In reactie op: Informatie C20NE slepers / tuimelaars / nokvolgers gezocht #18150043@ Corsaboy, wij rijden met originele nokkenas, standaard klepveren.
Tuimelaars die wij gebruiken zijn gebruikte. Volgens de logs zijn de tuimelaars gebroken bij 6500 toeren.Omdat wij momenteel problemen hebben met het breken van tuimelaars komt er in de nabije toekomst nog bij:
– decompressie plaat (nu breken geregeld te tuimelaars)
– externe wastegate 38mm
– wanneer ze beschikbaar waren ook sterkere kopbouten, tot nu toe nog niet gevonden.@ Freek Corsa
Dus ook jij hebt nog een standaard nokkenas in de auto? Tot 7400 rpm blijven je slepers heel? Met hoeveel toeren rijd je nu?Rijd je met een decompressieplaat?
Heb je ook last dat het materiaal tussen de zuigerveren afbreekt? Wij hebben die nu al bij 4 zuigers geconstateerd. Dit had overigens geen merkbaar effect op de prestaties.
23 juli 2014 om 20:59 In reactie op: Informatie C20NE slepers / tuimelaars / nokvolgers gezocht #18150040Beste Freek Corsa,
Ben erg benieuwd naar de uitkomst, bleven je tuimelaars heel?
Voor de autocross hebben wij een opel vectra 2.0 8v (C20ne), uitgerust met een turbo (momenteel rijden we met 0.8 bar overdruk), en een vrij programmeerbare motorcomputer. Compressieverhouding hebben we niet naar beneden gebracht. Nu is het al de tweede keer dat de tuimelaars breken bij vol gas geven vanuit hogere toeren (5000+). De eerste keer was de inlaat-tuimelaar gebroken van de tweede cilinder, vervangen, vervolgens liep de motor weer. De de tweede keer is van cilinder twee van zowel de inlaat als de uitlaat klep de tuimelaar gebroken, en pompt olie op uit het carter. Vervangen is mogelijk maar geen oplossing, wat is de oorzaak?
Wat jij zegt klinkt aannemelijk, heb je de auto nog voorzien van sequentiële ontsteking? DMV extra sensor op je nokkenas en hielp dit?
Wat ook een oorzaak zou kunnen zijn (voor ons dan), door een te hoge compressie kunnen je kleppen moeilijk openen en breken je tuimelaarsZou het bij jou niet zo kunnen zijn dat je last hebt van:
– Verkeerde olie voor de hydraulische klepstoters?
– Metaal moeheid?
– Ombouwen van hydraulisch naar mechanisch een optie?Groet Gerjan
-
AuteurBerichten