Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2014 om 12:33 In reactie op: Project 96′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Oranje) (Update14) #18200228
Update 09 :wors
Heb nu me gehele OPC remsysteem compleet:
*Voorzijde 308x25mm geboorde remschijven + OPC Klauwen
*Achterzijde 264×10 remschijven + OPC Klauwen
*Ombouwset voor de achter as van trommel naar schijven

Daarbij ook maar meteen een verstevigings set gekocht die corsaracer nog had liggen :angel

Dus nu dan maar het remsysteem opnieuw laten coaten en dan kan het er onder :D :D
Ik hou jullie op de hoogte. king:
1 februari 2014 om 17:13 In reactie op: Re: Project ’96 corsa b 5 deurs cds/cdx (update 3) #18214742@wim-v6 wrote:
Leuke Corsa, mooie kleur ook.
Alleen is het geen CDX, die heeft meegespoten bumpers, electrische ramen en spiegels, airco (vanaf 1997)
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
@wim-v6 wrote:
Tpic titel doet vermoede dat er een typefoutje in cdx zit.
Dat het een swing was had ik al gezien.
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
Het is nu nog een swing maar ik heb hem een complete CDS kabelboom geleverd, incl deuren.. dus dan spreken we over electrische ramen, electrische spiegels, stoelverwarming, voor mist lampen, airco voorbereid, centrale deurvergrendeling, achter binnenverlichting.
CDX is met airco/en gespoten bumpers, spiegels en CDS is zonder airco (al zit dit wel dus in de kabelboom al voorbereid).
dus het word zoals de topic al zegt een CDS.
31 januari 2014 om 14:48 In reactie op: Project 96′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Oranje) (Update14) #18200224@nova…. wrote:
Altijd handig een dik setje remmen :kewlpics ;)
*bij een dikke auto horen.. dikke remmen :P (ff op zn brabants) :jerry
31 januari 2014 om 04:08 In reactie op: Project 96′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Oranje) (Update14) #18200222Update 08 :wub :wub
Heb me nieuwe voor remmen set binnen :D
OPC Klauwen met 308x25mm geboorde schijven :wors

27 januari 2014 om 01:51 In reactie op: Project 96′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Oranje) (Update14) #18200219Update 07! :D
Heb me strakke klep kunnen ruilen tegen een strakke achterklep met booskijkers :D scheelt dat ook weer in het lassen, nu alleen nog spuiten maar dat komt eind mei.

Ook ben ik begonnen met het strak zetten van de auto.. en ben daarbij rechts achter begonnen het dambord weg te halen en verschoot van het slechte reparatie
werk wat er onder zat, en een gat tussen bumper en auto :swear, na wat uurtjes oude plamuur weghalen en het maken van een nieuwe v-profiel voor het nieuwe
polyesther plamuur is dit het resultaat…

Eerst hebben we alles weer goed vast gekit met speciale kit zodat de body kit vast zit aan de auto en dat maar een 1,5 dag laten drogen :sleeping

Na 1.5 dag wachten.. was het tijd voor het plamuren en schuren.. :thumbup

2de laag en 3de laag en toen was het gat weg :angel

En dan z’n resultaat voor iemand die dit pas voor de eerste keer doet :wub haha

Beetje grondlak ter bescherming van vocht en dan van de week aan links achter beginnen :D

i’ll keep you guys up to date! :angel
@CorsaB-roden wrote:
volgens mij als je middenconsole niet brand zou je tellerverlichting het ook niet doen kan het fout hebben…
dus dan moet je je luchtroosters naar beneden drukken met een plate schroevendraaier en daar zitten 2 schroeven
die moet je los draaien…. en van je radio moet je die rooie op de gele aansluiten als het goed is zitten daar 2 stekkertjes op dan kun je ze zo omwisselenDe middenconsole lampjes gaan vaak kapot, dus dat is het probleem zoiezo.. maar al werken ze niet dan moet de tellerverlichting het nog wel doen.
En de gele en de rode draad van je radio :hmmz heeft niets te maken met je dashverlichting, maar met het constante en de geschakelde 12v van de radio.@Martin39 wrote:
goedendag
vraagje in het middenconsole van mijn opel corsa b uit 1998 doet niet een lampje het ook het bovenstukje met de temperatuur meter en de klok en dergelijke is volledig donker
heeft iemand hier enig idee wat dit zou kunnen zijn ik heb de corsa vandaag opgehaald en zal van de week een paar foto,tjes neerzetten
alvast bedankt gr martin
heb ff wat gejat uit een ander topic voor je maar hier staat heel goed uitgelegd hoe je de lampjes moet vervangen.
@normen1991 wrote:
Bij de meeste mensen deze tutorial misschien wel bekend:
Hier een korte beschrijving van het inbouwen/vervangen van fittingen met led’s/lampjes in een Corsa B.
De TID (triple info display).
Duw stevig tegen de onderkant van de luchtroosters en ze kunnen dan een stukje naar
beneden zoals op de foto. Hierachter zitten 2 schroeven die los moeten.
Het kapje met de TID kan je nu omhoog halen.

De TID kan je met 2 schroeven losschroeven van het kapje zodat je er makkelijker bij kan.

De 2 groene fittingen kun je nu gemakkelijk vervangen.
Hierbij kan je een punttang gebruiken maar zorg wel dat het contact
uit staat om kortsluiting te voorkomen.
Test even of de led’s goed zitten en het goed doen, zo niet dan moet je ze een
halve slag draaien.
Het resultaat:
Nu het tellerhuis verwijderen.
De plastic rand zit met 3 schroeven vast.
De 2 stuurkapjes zitten aan de onderkant met 3 schroeven vast en naast het stuur
zit aan beide kanten een klein schroefje.
De stuurkappen kan je nu loshalen, dit kan lastig gaan omdat er weinig ruimte is.
Het tellerhuis zit met 2 schroeven vast aan de onderkant en met 1 klem aan de bovenkant.
Je kan het tellerhuis nu zo eruit klikken (voor versies zonder kilometerkabel)
Aan de achterkant bevinden zich 3 groen fittingen, deze moet je vervangen door de fittingen
met led’s.
Dan weer terug monteren en checken of de led’s goed zitten en het doen, zo niet dan moet je
ze een halve slag draaien.
Het eindresultaat:
Nu de kachelknoppen.
Eerst begin je met een kleine schroevendraaier (platte kop) het knopje hier af te pulken let op dat je dit zijdelings doet en niet langs boven of onder:
Daarna het afdekplaatje hier geld de zelfde regel langs de kant waar de schroevendraaier staat:

Daarna zet je je kachel knop op stand 1 en duw je je schroeven draaier helemaal door zodat je de knop er losjes af kan nemen dit werkt met een soort induw systeempje dus loop niets te forceren! :

Alles verwijderd:
Voor de 4 knipperlicht schakelaar weg te nemen dien je deze in de “aan” positie te zetten en vervolgens met een schroevendraaier onder in de voorziene uitsparring te verwijderen
Daarna draai je je kachels naar beneden dit gaat normaal ook zonder al te veel forceren een plate schroevendraaier wilt hier wel eens bij helpen,
Dan zie je 2 kruiskop schroefjes zitten die je vervolgens los draait,
Nu komt je TID los:
Vervolgens schuif je de hele handel voorzichtig naar voor !

Daarna koppel je deze klemmetjes voorzichtig af dit kan je doen door ze heel voorzichtig naar je toe te halen, 2 Rechts, 1 Links.

Nu kan je alles nog verder naar voor schuiven zodat je beter
aan deze 2 torx’jes kan deze zie je als je vanboven af kijkt.
Vervolgens neem je het hele paneel er af, vanvoor onder de kachels,
Maar wees voorzichtig dit gaat niet zo simpel een beetje gedult en handigheid is hier van toepassing om niets te forceren !!
kleine tip : het paneel zit vast met een shuif-klik systeem ik denk op ongeveer 5 plaatsen als je langs de zijkant kijkt zie je alles ongeveer zitten.Vervolgens ziet het er zo uit en kan je de 2 lampjes bovenaan vervangen door T5 fittingen met led’s.

Vervolgens neem je het laatste component weg dit gaat door middel van de twee klipjes opzij in te duwen en hierachter kan je ook 1 T5 fitting plaatsen.

Met dank aan Steve010 voor de kachelombouw beschrijving.
Nog een paar aanvullende opmerkingen.
-Achter de tellerplaten 3 osram fittingen nodig, achter het TID schermpje (met o.a. klok/datum) zitten er 2.
-Mocht de led niet werken dan moet je hem eruit halen en omdraaien, de led heeft namenlijk een +
en een – kant.
-Als de led niet werkt kan het ook zijn dat de contacten niet strak genoeg zitten. Zit de fitting een beetje los,
haal hem dan eruit en buig de metalen contacten iets dichter richting het plastic deel. Met een punttang kan je dit
makkelijk doen. De fitting gaat er nu iets stoever in maar hij maakt dan beter contact met de printplaat.
-Achter de verwarmingsknoppen kan je T5 fittingen plaatsen.
-Achter de lichtschakelaar/elek.ramenschakelaars kan je een 3mm led met mini weerstand solderen, zie de tutorial voor de astra voor een handleiding.
-De kosten zijn te vinden op de pagina “fittingen”hier de link van de site: http://www.steve010.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
maar wat me nu dwarszit is dat meer mensen deze tutorial hebben gedaan, en dat men last had van;
dat men de wijzers niet meer goed zichtbaar meer waren, ik las deze tutorial door en wat me gelijk al opviel was dat de corsa witte wijzers heeft, en tigra, rood, en rood is zobiezo al een donkere kleur dan wit, ik. ik denk dat dit waarschijnlijk de reden is.
Dus misschien als men de corsa wijzers toepast, dit duidelijker wort net zo als op de foto’s
verder wordt het stap voor stap uitgelegt en is volgens mij voor de meeste mensen wel te doen,
maar steve bied leds aan, en wat al heel vaak besproken is, is dat leds licht naar voren stralen en niet versprijden zo als de orginele lampjes, hoe kan het dan wel zo zijn dat op de foto’s de hele dash verlicht is er er nergens plekken zijn te vinden waar minder licht is te zien?
Dabok, is ook op dit moment bezig, maar zijn TID ziet er netjes uit, ben van plan om dit aan komende zomer te doen omdat mijn middenconsole ook kapot is.
Alles is te bestellen op de site, maar als ik de foto’s zo zie ziet het er netjes uit, alleen ik ben bang dat ik tegen de zelfde problemen aan loop, als de rest:swear
Maar als je de wijzers vervang voor de corsa wijzers,(de witte) zo als op de foto’s moet het volgens mij al een heel stuk beter gaan, en volgens de beschrijving van de fittings wat je kan bestellen is dat deze het licht versprijd zo als de orginele lampjes, inplaats van leds, die het licht naar voren stralen…,:swear deze lampjes lijken ook op de orginele, dus ik heb er wel vertrouwen in.mensen die tips en info voor me hebben post maar:wors
Groet Norm
als ik fout zit corrigeer me :wors:D
want je dacht die bestaan nog nie ? haha :jerry nicee !! het blijft een heerlijk kontje :P
maar.. strakke klep met achterbooskijkers is in de plenning!
17 januari 2014 om 15:36 In reactie op: Project 98′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Grijs) (Update 14) #18200083@blue-mission wrote:
leuk project zo ? wielen zijn 15 inch ? heb nog zn zelfde set liggen in 16 inch.
nee het zijn 16 inch wielen.. maar welke J en ET waarde heb jij ?
15 januari 2014 om 11:16 In reactie op: Project 96′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Oranje) (Update14) #18200217@Ludolf wrote:
let ook even op voor de keuring met je deuren,
in de keuringseisen staat: de deuren die direct toegang geven tot de personen ruimte moeten op normale wijzen van binnen en van buiten geopend kunnen worden.
*toevoeging: wanneer bij een voertuig de deurklinken of deur grepen zijn verwijderd of volledig zijn weggewerkt. dan kan er geen spraken zijn van een goedkeuring op basis van de keuringsregels 5.2.41 lid 1, omdat deze deuren niet op een normale wijze te openen zijn. :vertagverder een zeer leuk project :thumbup
I know daarom heb ik ook een set extra deuren voor 1x per jaar ff over te hangen ivm met de keuring.. ;) king:
13 januari 2014 om 23:48 In reactie op: Project 96′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Oranje) (Update14) #18200215@Moker23 wrote:
Schiet lekker op zo te zien ! lekker bezig ik heb me even terug getrokken aan de wide body. Ik ga eventjes de Astra de motor ombouwen volgende week en dan ook weer verder ! Heb achter nog de nieuwe vering + schokdempers gemonteerd rijd gelijk een stuk strakker nu hij niet vooroverkanteld ! Heb uiteindelijk rubberen blokken tussen de veren achter gezet om te voorkomen dat hij met het inveren aanloopt. volgende week hopelijk de astra motor ombouw klaar en dan ff een weekje rust in het verband met het kopen van mn eerste huis ! :D
Al met al ik zeg f15 versnellingsbak erin houden ! Heb hogere versnellingsbak gereden maar niks trekt zo lekker weg als de f15 ! :D tenzij de echt veel snelweg meters maakt kan je het overwegen i.v.m. benzine verbruik maar voor het stoplicht is het een wereld van verschil ^,^
8 jaar buiten gestaan en met de hand kunnen draaien…. zeker altijd binnen gestaan bij een omaatje haha er schiet gelijk een vw golf reclame door mn hoofd :P
Voor betreft de achteras… De achteras van een Corsa C 1.8 GSI past er precies onder en met schijfremmen erop scheel het een hoop pielen idd dus als je er 1 op de kop kunt tikken voor een leuke prijs zeker een aanrader ! :) Btw pas op met de deuren met dat pop systeem, regelgeving staat geen auto`s toe zonder deurgrepen want ze willen je graag uit je auto kunnen trekken als het kan…. boete als je aangehouden word = €240 :thumbdown
Succes met alle verbouwingen ik blijf het volgen :D
Thx ;) ook ik heb die rubbere blokken tussen me achter veren zitten ter bescherming van me poly bodykit. Gefeliciteerd met je huis wanneer is de party? :jerry
Ik ga de F15 ook behouden maar ik dacht ik vraag ut ff wie weet zijn er ondertussen betere bakken..Yep meer dan 8 jaar stil gestaan bij mij achter me garage waarvan 1 jaar zonder cilinderkop, dus kan je voorstelle ;) maar ik had alles goed afgedekt. Nee me donor is niet van een oud vrouwtje geweest maar een of andere duitser die heb toen goedkoop weg deed ivm schade.. maar het blok heeft pas 140.000 gelopen ongeveer. :D
De achteras moet ik nog ff onderzoek naar doen en wat ik precies ge doen, ik heb bijna me meriva 270mm set zoiezo en dat is hoe dan ook groter als corsa c 240mm.
En me deuren tja ik lig daar niet echt wakker van haha als ze me een boete willen geven ok maar ik ga daar me deuren niet voor opgeven.. en zovaak word er niet mee gereden als ie helemaal klaar is.
13 januari 2014 om 23:37 In reactie op: Project 96′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Oranje) (Update14) #18200214Update 06 :D
De c16xe is volledig gedemonteerd.. en kan nu het onderblok gaan wegbrengen om te wassen en lichtjes uit te hoonen.




tot zover het motorblok… volgende stap.. :sleeping kabelboom repareren en motor delen schuren en spuiten.
12 januari 2014 om 23:55 In reactie op: Project 96′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Oranje) (Update14) #18200212@asjemenou wrote:
Zit al schot in zal dinsdag ook maar weer verder gaan met het kaal halen van mijn donor gsi
:thumb goed bezig
Thx maat ;) ik had ff een paar vrije uurtjes..dan krijg je dit als resultaat :P je kent me tog? ;)
maar indd dinsdag gaan we verder aan jou donor ivm jou kabelboom.12 januari 2014 om 23:53 In reactie op: Project 96′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Oranje) (Update14) #18200211De motor is uit de donor, alles draait nog soepel :D na zeker 8 jaar stil te hebben gestaan.. kan ik de krukas nog steeds met de hand draaien. :wors

C16XE/20108837 :vertag



*zijn er nog andere mogelijkheden qua versnellingsbak :hmmz of zeggen jullie gewoon de F15 er op houden..?
12 januari 2014 om 15:16 In reactie op: Project 96′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Oranje) (Update14) #18200209Het demonteren van de donor b gsi is begonnen:
Voorpoten + aandrijfassen ivm de ABS.

De motor was al half gedemonteerd ivm het vlakken van de cilinderkop..nu kan hij er bijna uit.


:D
12 januari 2014 om 11:37 In reactie op: Project 96′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Oranje) (Update14) #18200206@PyroNiels wrote:
Voor de achteras een tip; Monteer een Corsa C GSI achteras ;-)
Deze heeft ABS en past er zo goed als ‘plug and play’ onder.Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
zo goed als?? wat moet er aan die achteras worden aan gepast dan?
en corsa c gsi is achter 240×10 en meriva is achter 264×10.
@PyroNiels wrote:
Ow en voor laswerkzaamheden; RK-Customs (Ramon)
Ook een goede optie;
Streetcustoms (Wim)Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
die zitten hier ook op het forum?
12 januari 2014 om 00:24 In reactie op: Project 96′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Oranje) (Update14) #18200203Update 05:
Het to do lijstje voor de winter:
1**Heb een orginele complete motor- auto- en dashboardkabelboom (dus zeg maar heel de auto haha) van een corsa b gsi kunnen bemachtigen,
voor de motor ombouw van een c14nz naar een c16xe, dit ivm het winnen van ABS, electrische ramen, electrische spiegels en centrale deurvergrendeling
(Want dit had mijn donor gsi niet). En natuurlijk het zo kunnen aansluiten van de c16xe. De kabelboom is nog een beetje een puinhoop maar voor dat ie in
de auto gaat gaan we hem volledig repareren en solderen waar het nodig is.

2**Nieuwe Clifford Alarm in de draadboom verwerken.
3**Het complete ABS systeem van de donor gsi overbouwen naar de widebody.
4**Het bouwen van een achteras met Meriva achterschijfrem systeem met ABS
5**Het c16xe blokje volledig reviseren, schuren, schilderen, en wat kietelen en dan inbouwen in de widebody:)
De c16xe cilinderkop is al terug, afgevlakt.. afgeperst.. en schoongemaakt :D
*Voor dat ie weg ging

*als nieuw..!

6**Het reviseren en spuiten van een set 296x28mm 4-gaats remsysteem :wors, en het ombouwen van de voorpoten ivm met ABS.

7**De widebody word voorzien van 2 strakke deuren zonder handgrepen.. en een strakke achterklep met achterboos kijkers (al moet ik nog iemand
vinden die die achterbooskijkers kan lassen?) Natuurlijk moet het nog gespoten worden en gemonteerd worden, buiten dat moet ik in de draadboom
het open en dicht systeem verwerken van me strakke deuren.*De strakke deuren..met electrische ramen en electrische spiegels :D

*Deze deuren bevatten zelfs al de uitloop poly punt voor me widebody..

*De strakke achterklep..waar nog wel de achterbooskijkers aan gelast moeten worden.. wie o wie kan dit of weet iemand dit dit goed kan, ivm de bolling van het achterlicht…

8**Het strak zetten van de poly widebody.. vooral op de plekken onder de damborden, zodat ie in de lente volledig gespoten kan worden.
Deadline Zevenum 2014.. :angel
*tis al ff 2014… :hmmz fotooooo :jerry
8 januari 2014 om 01:03 In reactie op: Project 96′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Oranje) (Update14) #18200135@Moker23 wrote:
@XtremeCorsaRacer
Thx ik heb hem er zelf volledig op gezet met polyester en epoxy hars. En een grote lading plamuur waar je 90% weer van weg schuurt…..
ja ik heb al een breedset maar ik heb nu :
Voorwielen : 8j ET 15 en banden 205-50-R15
Achterwielen : 8.5j ET 15 met 205/55/R15
ik weet dat ik nog wat kan winnen met plattere banden maar dat heb ik al geprobeerd. Mijn voorvering is gigantisch stijf en ik heb ook verlagings vering voor achter laten persen die diezelfde stijfheid hebben zodat ik nog wat lager kan. Maar door die oude wielscherm kan ik ze niet verder naar buiten zetten omdat ze anders gaan aanlopen bij hobbeltjes. Ik heb het maximale al weg geslepen bij het oude wielscherm en nog gebeurd het :???: dus vandaar dat ik ffies op zoek moet naar een oplossing voor ik verder ga met spuiten e.d. want dat wil ik wel in orde hebben voor we gaan spuiten. Heb jij nog de originele hoogte en stijfheid vering achter ?*nee ik heb een schroefset van TA Technics via hottuning.nl ik ken daar wat mensen van.. de set heeft voor de rode wat sterkere veren en achter korte gele koni’s met rode verlaging veren en de stel schroeven achter 2 cm omhoog gezet.
8 januari 2014 om 00:55 In reactie op: Project 98′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Grijs) (Update 14) #18200026@asjemenou wrote:
Na heel wat schuren, slijpen en wat ouderwets hameren een mooi resultaat
*en dat om half 1 snachts :jerry
maar het resultaat mag er zeker zijn..! Vind jou uitlaat nu wel mooier dan de mijne.. :swear
7 januari 2014 om 07:08 In reactie op: Project 96′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Oranje) (Update14) #18200199@moker23: ziet er al netjes uit ;) heb je het zelf gedaan die kit ? Of laten doen?
Jij wilde weten wat onZe setup achter is ivm de wielen.. Ik raad je zoiezo aan om een breedset wielen aan te schaffen:
Mijn oranje widebody heeft 9,5j achter wielen met een et waarde van 35 en dan heb ik nog 25mm spacers er op zitten, de banden zijn 215/35-17.De grijze widebody van maat van me heeft achter 9j wielen met een et waarde van 25 en dan heeft die een spacer van 40mm, de banden zijn 215/40-16.
@FnF_racer wrote:
beter dan vorig jaar.
maarja, vorig jaar had je sneeuw, nu was het iig niet wit… :jerry :thumb
het was wel even wit… :jerry tot dat er iemand door de diepe plas ging rijde en zijn corsa verhoerde.. hahaha
Nieuwe volledige 2.0 16v ombouwkits voor corsa A vind je op deze site: http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=710002&hid=855&lhid=&lvid=&mid=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
of anders eventueel marktplaats in de gaten houden, er staan geregeld ombouwkits op.
5 januari 2014 om 22:48 In reactie op: Project 96′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Oranje) (Update14) #18200195@Moker23 wrote:
De zwarte die rondrijd staat op het punt volgende maand kawasaki groen te worden :P
Verras on eens met wat leuke fotos dan ;) ook als ie nog nie gespoten is..
@FnF_racer wrote:
zien er beide goed uit.
kon niet laten om om te kijken, toen jullie parkeerden. (wel aso, als enige scheef)…. :jerryer was plek zat dus wrm niet? hahaha :jerry :angel
@nova…. wrote:
Mooie fotoos … wielen staan mooi onder die van alex :thumb
Zitten er geen spacers onder??jawel er zitten spacers op die grijze.. achter 40mm en voor 30mm, maar er zijn al weer geruchten die ik alleen weet dat er miss andere wielen onderweg zijn :P top secret! haha
-
AuteurBerichten