Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door sanderdevliegere
Hee Martijn,Nog altijd toch een wolkje bij het starten hoor. Zou het niet kunnen dat er nog olie in de intercooler zit?
Ook vind ik het olie verbuik toch iets te veel eigenlijk, 1 streepje na ong. 1500km. Of is dit te verwaarlozen?
Gr,
SanderHoeveel olie lekte je oude LET Turbo?
Het kan best zijn dat je kleprubbers uitgedroogd zijn :(
Ik had precies het zelfde ellende dat mijn auto blauw ging roken bij het starten.WHAHAAH BAAS!!!!!!!!!!
OWNAGE LETTERLIJK! :):jerry:jerry:jerry:jerry:jerry
Problem solved!
Draad breuk bij de Map sensor die op de boostpipe aangesloten zit.
Alles dankzij OPCOM!!! :DHAHA HAVE FUN RO!!!!!!!!!!
Hey Ro,
Ik kom zaterdag na de ochtenddienst wel langs.
Zorg dat je die achterste BCS (kost rond de 30 euro) bestelt zodat wij deze kunnen vervangen, ik denk zelf dat het een grote kans is dat deze stuk is.
En heeft die ECU gast nog nuttige info gegeven?Ik zie je zaterdag:)
Groetjes!
Probleem bij Ro is echter dat als je de computer reset deze gelijk weer bij contact de foutcode geeft.
De sensor is dan niet eens in gebruik en toch geeft ie de foutmelding.Ro we moeten ook nog de achterste BCS controleren en eventueel vervangen! Ik lees zojuist dat deze het ook kan zijn.
Deze heb ik niet spare liggen dus deze zou je bij de dealer moeten bestellen. Part Number : 55557829Ro je zou nog naar de dealer gaan en een update voor je ECU vragen.
Het hoort gratis te zijn maar Opel kennend moet je er toch voor dokken.Probeer dat eens :)
Groetjes:)
5w-40 of 10w-50 is een beetje aangeraden olie :)
Vergeet niet de koelingsmod bij de dealer te kopen :)Ecu update is dus niet nodig! Hoewel er bepaalde tuners zeggen van wel maar dat is niet zo…
Ik heb paar maanden zonder enige ecu aanpassing met leh turbo gereden, daarna ging ik maar voor de phase one bij EDS.
In ieder geval is het behoorlijk simpel te doen, olie/koelvloeistof eruit daarna alle slangen van de turbo loskoppelen en de turbo loshalen. doe dit wel voorzichtig aangezien er een grote kans is dat er een tap afbreekt bij het losrukken van de moeren.
Wat ik ook aanraad is de koelingsmod bij de Opel dealer te kopen, hierdoor wordt je turbo voor de verandering met koud koelvloeistof gekoeld in plaats van met warm.
Fase 1 zou ik bij eds doen, maar zorg wel dat je een RR map krijgt in plaats van een standaard map.
Success. :)
a
Ik heb nog 2 z20let turbos liggen.
Ik dacht namelijk dat ze olie aan het verbruiken waren, maar na een nieuwe LEH geen verandering.Hierdoor heb ik nu de orginele die met de auto meekwam (120000KM) en een andere die 70000km gelopen heeft.
Vergeet de koelingmod niet toe te passen, hierdoor zal je turbo langer meegaan :)
Jungens :P
Het betreft niet alleen de revisie, er wordt namelijk van alles gedaan.
Revisie los is best goedkoop maar bij mij moet er van alles gedaan worden.
Ik heb bij mij namelijk een koelkanaal geraakt tijdens het uitboren van de bout die geknapt was. ook is er bij mij een linkse tap afgebroken en die kan ik niet uitboren.
Dus vandaar dat het behoorlijk duur is :).Ik heb trouwens extra kop van aaron gekocht en deze heeft scheurtjes tussen de bougies en de kleppen. hier wordt er ook te veel voor gevraagd :(
Ik heb het inmiddels bij mijn locale autoboer gekocht (MR Autoparts).
Cilinderkop pakking set en de Distibutierollen set met waterpomp :)Ik laat mijn kop in Yugoslavie reviseren, hier is het behoorlijk onbetaalbaar en aangezien ik 2 koppen moet gaan doen zou ik hier minimaal 1200 euro aan kosten kwijt zijn. (Yugo 300 mark per kop of te wel 150 euro) :)
Ook moet ik mijn voorbumper laten doen aangezien ik geen primer had gebruikt bij het spuiten van mijn bumper :( maar deze wordt daar voor gratis gedaan… :)
Iemand?:)
7 maart 2010 om 20:58 In reactie op: ai ai ai…, witte rook..kop overleden? update! de OPC rijdt #17620614Kay,
Wat was je kwijt voor een nieuwe cilinderkop? en waar heb je die besteld? :)
Ik heb er namelijk ook eentje nodig..Thanks :)
Ikke!!! en je had gelijk!!! :)
Volgens aoc is het de Solenoid die op je turbo vastzit :).
Oke snel :).
Enige wat het nog kan zijn is je Solenoid (Vacuumklep die op je turbo zit). Ik heb er nog een thuis liggen dus kunnen we ff afspreken of sow :).
Groetjes.
Hmm…!!!
Wel kut dat je nog steeds dat foutcode krijg :(
Ik zal ff op AOC speuren wat het nog meer kan zijn…I’ll let u know :D
Trouwens Ro, Als wij naar EDS gaan dan zal ik een IPF aanschaffen. Ik ben achter een truukje gekomen waardoor je meerdere ECU’s kan mappen met dezelfde UNIT :).
HAHA!!! ik laat je het zaterdag weten :)
Moet je niet slapen RO :P whahaha
origineel gepost door Baas J.
Ik heb aan de binnenkant van de unit 2 jumpers gevonden, met de ene kan je uitschakelen dat ie eerst t voltage gaat laten zien en na 50sec pas je turbodruk…wat de ander doet is nog even een raadsel..Jumper 1 op uit = ?
Jumper 2 op uit = Gelijk turbodruk laten zienJumper 1 = Weergave in PSI of BAR.
Jumper 2 = Uitschakelen van Voltweergave.Hey ro, ik zal snel aan Pervish vragen om ff z.s.m af te spreken :P heheh,
Ik heb aanstaande weekend avond dienst misschien de week erna? :)
Groetjes.
origineel gepost door altocabrio
Ik rij met phase 1 van Mtech en openuitlaat. De turbodruk piekt bij 1,45bar en zit gemiddeld zo rond de 1,3 bar.Is veelste hoog, een goed lopende LET met phase one hoort een overdruk van 1.3 te hebben en constant op 1.1.
Rij je met een LEH turbo? zowel heb je de actuator op nulstand gezet? :)
hahah word jij ook al ziek van de auto :P
Ik namelijk ook maar blijf het volhouden :D
We moeten inderdaad snel afspreken om de aarde mod uit te voeren, Opel heeft namelijk een fout gemaakt waardoor er bepaalde sensoren niet goed kunnen functioneren, deze zijn Luchtmassameter, Koelvloeistoftempmeter, je achterste boostregelaar en je MAP sensor.
Mod is best simpel uit te voeren, enige wat je hiervoor nodig hebt is een stukje goede draad en veel isolatie tape om alles goed af te dichten :).
Ik hoop dat het beetje snel warm wordt :)
Groetjs.
Raar zeg… vanaf de cat naar achteren is het identiek met de milltek die ik heb… :)
Is je uitlaat voor je lamba of na je lamba lek?
Ik heb een Nightflight turbodruk meter, helaas is deze in het donker veel te vel, hierdoor kreeg ik soms last van mijn ogen :).
-
AuteurBerichten