Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
kijk maar uit dave…. straks word je nog met de dood bedreigd….
NGK’s Iridiums BKR6EIX?
Altijd goed voor een turbo motor :)
Heb je last van witte rook uit je uitlaat?
Zo niet ff hervullen en stilstaand je motor goed warm laten lopen, hierdoor zal je misschien je lek kunnen achterhalen.GL
Courtenaysport gebruikt Klasen en Superchips maps.
origineel gepost door mayhem
leuk dat he topeens over mtech gaat..EDS is toch ff van een VEEEEEEL hoger niveau als die k*t mtech
M-Tech en Tunex gebruiken map files van EDS.
Nog niet!
De map file die is afkomstig van een z20let met LEH turbo en FMIC, Deze heeft de vermogen die ik op gegeven heb.
Aangezien mijn auto hetzelfde is verwacht ik niet veel te afwijken ;).Eds bellen / mailen heeft geen nut!
Het enige wat ze terug zullen zeggen is andere z20lets hebben de zelfde map en geen problemen! DUH!Mijn ervaring bij EDS is exact hetzelfde als bij jou zetos,
Map file erop dyno run en daarna zeuren dat mijn uitlaat niet goed was, mijn opbrengst was toen 239 pk en 389nm.
Een week later had ik Milltek uitlaat geïnstalleerd en dacht dat die problemen wel direct weg waren, maar nee hoor! toen was het EDS gedoe beetje over.Ik chip gelukkig nu zelf mijn auto :) en heb intussen een Phase 2 Courtenay map zonder enige flatspot geplaatst.
Goed voor 265PK en 430nm :).Maar EDS is gewoon the DEVIL!
Als de dealer een update op je ecu uitvoert ben je de map kwijt.
origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door zetos
Nah ik zou lekker na Klasen of v-max gaan.Vanaf mijn kant gezien ben ik erg ontevrede over EDS.
Groetjes,
Vertel er gelijk bij dat je een van de weinigen ben
Ik ben er zeer ontevreden mee :).
Hoewel ik nu een coutenaysports phase 2 map file tot mijn beschikking heb die geen hesitating issues meer heeft.
EDS is verleden tijd voor mij =)origineel gepost door stoppelflieger
Je kunt dus eigenlijk alleen software over schieten:P
Pruts maar lekker verder,niet huilen als je drijfstang is komen buiten spelen;)
Verdiep je eens in de materie die motormanagement heet.
Dan zul je zien dat 1 graad meer voorontstekig al een gat in de zuiger kan betekenen.Ach ja, dat is eenmaal het risico toch? En dezelfde risico als bij Tunex/M-tech en voorgeprogrammeerde EDS Maps…
En zo te zien is delen van kennis op dit forums uiterst negatief.:puke
origineel gepost door gsi-maffia
Ik heb bij EDS nooit wat getekend..Dat je bij EDS nooit wat getekend hebt betekent niet dat zij je problemen gaan oplossen indien je blok naar de soep loopt door een map?
origineel gepost door gsi-maffia
En die gekopieerde chips zijn er al zolang EDS bestaat..Het gaat hier niet om gekopieerde chips maar de gekopieerde maps:).
origineel gepost door gsi-maffia
Wat ik zo gehoord en gemerkt hebt lijkt t of de kwaliteit (storingen etc) toch een stuk slechter is..Toch verbaas ik me dat je gehoord hebt dat de kwaliteit slechter is terwijl zowel elke tuner de maps gebruikt :).
Ik zie zowel Tunex als M-tech geen IPF tool gebruiken om een Z20LET/Z20LEH te chippen :).Er zullen er veel meer die dat document hebben getekend :D
Tja als er bijvoorbeeld tijdens de rollebank een drijfstang buiten gaat spelen dan weet EDS wel wie ervoor gaat betalen.
En dat is volgens mij bij alle tuners zo.Toen ik bij EDS mijn auto ging chippen moest ik ook een document ondertekenen van eigen risico…. Tja en fout gaan kan het altijd.
Echter werkt deze programma uitstekend omdat het niet doorgaat indien bijvoorbeeld je accu te slecht is :)Zetos: Ik denk niet dat er een limit erop zit :). Dus chippen op de (EDS IPF Style).
scdk: Ik was iets van 300 euro kwijt voor de remap tool (Galetto) en de maps die (zeer) bekend zijn!.Hey Ro!!!
BIj mis is het al een tijdje opgelost :) vacuum aan de onderkant zat niet goed of sow, Ik had de 2 vacuum aansluitingen die op je vacuum box zitten vervangen door silicone slangetjes. Auto rockt weer eens maar nu is het de vraag voor hoe lang? :D
Maar je GTR ziet er ziek uit man!!!! vooral het geluid :P.
Well done BAAS!!!
Mag ik vragen wat je kwijt was voor alles?
En ik vind het hartstikke goed dat je het aan de safe side houdt… in plaats van gelijk voor 300 pk en oops dag #3….Onlangs dat meerdere z20lets dat doen zou ik het niet wagen om 280 pk grens te paseren…
Maar nice JOB!!! en ze doen veel meer dan EDS :)
+1!
Allemaal al gedaan, inclusief de vacuum nagekeken.
Geen lekkages of wat dan ook!Begin het echt zat te worden!
Ik denk niet dat het aan de map zal liggen aangezien het pas sinds 2 weken is.
Geen foutcodes of wat dan ook :(>GRR!!!
Hadden jullie dit ook opeens of al sinds de software erop zat?
Heb zowel BKR6 als 7 nieuw,
Deze lossen het probleem niet op :(
Ik heb ook geen vacuüm lek aangezien mijn boostmeter -0.8 bar aangeeft.Best raar dat ik dit opeens heb!
maarja Opel :PAaron is je auto nou al klaar? :)
origineel gepost door OPCdriver
Bij iedere tuner hoor je goede en minder goede ervaringen.
Ik ben bij M-Tech geweest en bij EDS
M-Tech = auto met storingen en geen vermogen.
EDS = auto storingvrij en heeft weer boost.
Met V-Max , Klasen etc. heb ik geen ervaring maar als iemand
mij hierbij wil helpen (sponsor) ben ik wel bereid dit uit te zoeken.Wees wel voorzichtig wat je zegt. :)
Zowat elke turen gebruikt maps van EDS… dat geld dus ook voor M-TECH.
Hesitating en Flatspots die bij EDS vandaan komen zie je ook bij M-Tech en tunex.
Het enige verschil tussen EDS/M-Tech/Tunex is dat EDS een rollebank heeft, maar wees voorzichtig ze geven zowat nooit een custom map tenzij je veel geld uitgeeft.
Dus je auto zal gemapt worden daarna op de bank om het vermogen te zien en daarna deraf, zonder controle over hoe de auto loopt.Vertel natuurlijk uit ervaring, Vorige jaar naar EDS geweest. Auto heeft een Map gehad op de rollebank en dat was het.
238pk met een zeer restrictieve uitlaat. het enige wat ik van Arno hoorde is dat de uitlaat restrictive is en ik onder de 5k toeren moest blijven. Ik bedoel daar is toch niets aan Custom gedaan? :D
Uiteindelijk ben ik wel bijna van alle gezeik af.!Dus als je naar EDS gaat ga dan voor een CUSTOM MAP! en niet een map dat ze voor elke auto gebruiken. Elke auto is sowieso anders!
Oringele gaan niet werken als je auto remapped is, (althans bij mij niet).
Toen ik de originele had geplaatst krijg ik last van misfires en niet so beetje ook.
BKR7EIX Iridiums hebben het voor mij opgelost.
Ik rij een switchable map van EDS de orginele bougies kunnen de hoge druk niet aan.origineel gepost door tijgetje57
rij hem eens lekker warm en ga dan eens de snelweg op en trek is ff lekker door.hou ook het olieverbruik in de gaten.
Ja doe :puke jij dat maar eens.
Opctje, ik had dit ook inderdaad als ik goed ging doorhalen. alleen was het toen zwart en blauw rook gemengd.
Ik zit nu met een andere kop waardoor al deze problemen opgelost zijn.
Toen de kop werd vervangen werd er gezegd dat mijn kleprubbers versleten waren waardoor die olie gebruikte en af en toe rookte.Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt. groetjes.
origineel gepost door sincere107
*aanvulling*rijd inmiddels met jbi fmic,c20let direct air intake en jbi chargepipe en bigbore tophat.
enorm verschil tov de standaard spullen!!!!!toppie
was 550 kwijt compleet….maargoed….ook een smak geld…maar in theorie zou ik nu weer hogere drukken aankunnen….omdat de temp nu geen issue meer hoeft te zijn…
heb je btw diagnose apparatuur tot je beschikking?dan kan je de temps uit/aflezen.
Hey ro,
Hogere drukken zijn niet zo beter hoor. OP AOC zie je gasten die Phase 3.5 hebben en maximaal op 1.4 bar rijden.Wat ik direct merkte na het plaatsen van een FMIC is dat mijn turbodruk van 1.4-1.5 naar 1.1 ging, Oftewel lucht is kouder meer luchtmassa waardoor de turbo minder hard hoeft te werken voor het zelfde effect.
-
AuteurBerichten