Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik denk dat je elektrische koelwaterpomp geblokkeerd is….
Heb vaker gelezen als deze geblokkeerd is dat dan vrijwel meteen er zekeringen gaan klappen.
[rquote=1903314&tid=145335&author=Corsa_GSi]http://www.arp-bolts.com/
FF daar kijken.Ze zijn wel herbruikbaar volgens mij.[/rquote]
Kopbouten hergebruiken = NO GO!
[rquote=1905444&tid=145535&author=Baas J.]Hoeven niet per se seals te zijn…je zuigers / veren kunnen ook gewoon versleten….[/rquote]
IDD dit zou het ook kunnen zijn, maar kan dit uitgesloten worden door middel van een Compressie meting?
Probeer eens 10 minuten lang stationair te draaien (Zodat alles op temperatuur is).
En als je dan weg rijdt en je ziet blauw rook dan zijn je seals van je turbo naar de klote (Uitlaatzijde).
Dit probleem heb ik zelf ook.Mijn klepselas en eigenlijk hele kop rond de 5k kilomtere geleden gereviseerd. Dus dat kan het zeker niet zijn.
Succes
[rquote=1897815&tid=143557&author=zetos]Jongens het is geen Z20LEX maar Z20LEx of te wel alles met Z20LE en dan met eindletter T L R H is gewoon een samen vatting van alle Z20LE T,R,H,L [/rquote]
IDD!!!
Ga eind mei naar Klasen voor engine rebuild!:)
Nieuw onderblok en aangepaste kop volgens stephan, kosten (rond de 4,5k)Bosch werken bij mij toch niet optimaal ( Misfire onder CS Phase 3).
Heb zo juist weer de NGK’s geplaatst en misfire’s zijn weg ;)Hi Zetos,
Heb je misschien een vacuum meter?
Kan zijn dat je een vacuum lek hebt die richting je reicirculatieklep (turbo valve) gaat.
Ik had een soortgelijke probleem en mij vacuum slang was niet in best shape.Succes!
Lees dit gewoon :)
http://www.astraownersclub.com/documents/technical/derestrict.pdf
Makkelijk genoeg uitgelegd!
Grjets ;)
Misschien iets hiermee te maken? :)
http://www.astraownersclub.com/documents/technical/derestrict.pdf
Categorie I Feitcode R-458
Ze kunnen je auto niet uitlezen CT?
Hehe.Maar beter dat je je geld terug hebt gekregen.
Groetjes.
CourtenaySport
Prijs: Redelijk (Creditcard nodig)
Service: Perfect (Paketten terugsturen op de kosten van CS)
Kwaliteit: Goed
Locatie: UK, Norfolk
Dyno: Ja Dynojet.Hey CT,
Was ff naar mij gegaan :P,
Heb al meerder happy faces gezien na chippen :P.Maar succces man! hopelijk krijg je je geld teurg zonder gezeik!:swear
Hoezo dat dan?
Dacht dat je geen problemen met Tunex had?PM me anders ff ik heb nog een P1 map zonder issues doe het wel gratis voor je indien je geïnteresseerd bent.
Map is afkomstig van Courtenay Sports en heeft geen issues met te arm/rijk lopen.
We kunnen altijd de orginele software plaatsen :).Groetjes.
Nice!
Je hebt in ieder geval service indien je het nodig hebt.
Wat was je eigenlijk kwijt als ik dat vragen mag? :)Groetjes.
origineel gepost door Miruni
Een bedrijf welke goed een dieselauto kan chippen kan nog niet altijd goed een benzine met turbo chippen.Een diesel chippen is echt wel een stukje makelijkker dan een benzine turbo.
Mijn eigen ervaring zegt dat je naar iemand moet gaan welke gespecialiseerd is in een bepaald merk.
Er komt zoveel uitzoek werk bij bij het maken van programma’s dat 1 bedrijf nooit alle auto’s 100% kan doen.
Dan moet je wel 20 man hele dagen in dienst hebben om software uit te zoeken en auto’s te testen.Bij diesel’s is dat nog niet zo’n heel groot probleem omdat de afstelling hiervan makkelijker is.
En aan de hand van de kenvelden kun je het nodige uitrekenen kwa inspuiting enz.
Maar bij een benzine turbo komt het toch wat meer op afstellen aan.Ik ben al helemaal geen voorstander van die goedkope bedrijven die voor 225 Euro een nieuwe auto chippen.
Door deze bedrijven word er steeds minder tijd besteed aan het fijntunen waardoor er fouten insluipen.Dus geef wat meer uit en ga naar Vmax, EDS, Klasen enz.
Voor een diesel kun je gerust naar andere bedrijven gaan. Nog niet alle bedrijven maar goed.
Het is Vmax en Klasen :).
EDS doet alleen aan custom chiptuning indien je te diepe pockets hebt :)VTEC!!!!!:D
Nah 2 maps Agressive is rond de 400 nm en normale rond de 360 :)
M-TECH : 238pk – 350 nm
EDS: 237pk – 360 nmBij mij : Hoe zal ik mezelf noemen? Jonge Knulletje tuning :
238pk 350-410nm ;)origineel gepost door corsaboy
idd mtech, tunex en weet ik wie allemaal maken toch ook gewoon gebruik van de bestaande verkrijgbare programma’s zoals alle ‘chip’tuners dat doen.
Ze kopen die software gewoon.maken ze nix zelf aan…
ontopic.
er liepen een stuk of 5 leasewagens bij ons met software van hun erin.
Jongens waren er wel tevreden over.. ook kun je gewoon weer de orginele software terug laten zetten als je bijv naar de dealer moet met storingen etc. om vervolgens later weer de aangepaste software erin te laten schieten king:Haha,
Originele software terug plaatsen is het zelfde als een de auto mappen zelf :)
Dus zo moeilijk is dat niet.Ik heb hier originele z20let Map die op alle z20let autos pas :) en binnen 10 mins is het gebeurd :D
Hafid,
Het enige wat je hiervoor nodig hebt is je kastje.
De aansluting voor automatische airco zit er al.Hoe warm wordt je auto tijdens het rijden?
Over de 97graden is niet goed alles daar onder wel :).Ron,
Het is de map die EDS gebruit zelf.
Enige oplossing is denk ik om deze door EDS te laten aanpassen.Wel kut dat je dat later merk en niet direct bij EDS,
Tegen mij zeiden ze dat het door de uitlaat kwam! guess what na milltek uitlaat zelfde probleem…
EDS kon verder niets bij mij doen en ze zeiden dat alle autos deze mapfile gebruiken en geen last hebben…. nou ik lees toch wat anders:(.Ik kan eventueel dit wel voor je maken met een andere Phase 1 map, deze is goed voor rond de 245pk en 400nm maar deze map file heeft deze issues niet :).
Heb je eventueel ook een boost meter? wat is je vacuum? en wat doet die als je half gas geeft?
Let me know.
en succes :)Ik zet het gratis voor je aan :)
Nice!!!
Nou dat is dan een perfecte chiptuning :).
Hebben ze trouwens custom gedaan of was het map erop en dan rollenbank?origineel gepost door ronOPC1
Hij is dus een heel stuk sneller geworden, wel wat zenuwachtiger vind ik, maar het is het een of het ander he.Ron,
Dat zenuwachtig gedoe had ik ook. Daarom was ik niet zo blij met mijn EDS Map.
Maar ik vroeg mij nu af hoe je auto reageert op half throttle?
Mijn auto ging bij halfgas tekeer, Turbo ging al op 1.2 bar zonder dat de auto optrok….Uiteindelijk was dit door middel van een CS P2 map opgelost.
-
AuteurBerichten