Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
gefeliciteerd alvast ;)
Kwikfit doe ik alleen olie. Het is vaak niet een echte garage, maar een olie en bandenboer.
Ik hoor hele slechte verhalen over hun reparaties en APK. 1001 dingen die stuk zijn of afkeur zijn, terwijl dat niet zo is. Ze vinden vaak meer dan andere garages. Er zijn ook wat tesen van ANWB en consumentenbond geweest volgens mij hierover.Tweede probleem hoor je nog wel eens dat ze 1 echte monteur hebben rondlopen (en dat moet), maar dat er jochies zonder papieren aan je auto sleutelen (om te leren zeggen ze dan).
Ik heb het allemaal niet uit eigen hand, nogmaals, ik doe het niet, maar heb genoeg verhalen gehoord die mij zeggen dat het allemaal niet zo lekker loopt daar
10000km een liter, zou ik me geen zorgen om maken, zeker niet met een 16 klepper
Minder smering bij hoge temperaturen, dus misschien te weinig bij bedrijfstemperatuur….
Ik weet niet of je daar last mee gaat krijgen. Het kan maar hoeft niet.
Als je niet om specifieke olie hbt gevraagd, of specifiel om andere, zou ik gewoon terug gaan.
Ze moeten namelijk olie gebruiken dat voor jouw type voorgeschreven wordt.
Mocht je er last van krijgen met he motor, en je hebt het gewoon er in laten zitten, dan geven ze zeker niet thuis.Bij zware belasting is 5W30 een alternatief… ik zou denken dat het kan dan
9 januari 2010 om 14:47 In reactie op: Minder stuurbekrachtiging na vervangen distributieriem #17585420ok bedankt iedereen! Even afwachten dus ;)
8 januari 2010 om 13:19 In reactie op: Minder stuurbekrachtiging na vervangen distributieriem #17585417origineel gepost door b07
misschien dat je snaar testrak staatkan dat uitmaken. Het leek mij ook dat ie strakker stond, maar ik kan me vergissen. heeft dat invloed?
origineel gepost door CarloAstra
kan zijn dat ondertussen toch de stuurbekrachtigingspomp de geest heeft gegeven.Dat heeft dan denk ik niks met de ditri riem vervanging te maken toch? gewoon puur pech dan?
koelvin gaat misschien niet aan, kan je checken ;)
Als dat zo is, kan de stekker / schakelaar stuk zijneen lekke koppakking?
Witte room = koelvloeistof in verbrandingskamer, dus is er niet gewoon iets mis gegaan?
Kop niet gevlakt terwijl het moest? Het zakie niet goed vastgedraaid / teruggezet?had je al foto’s?
Welke kleur is het? Hatchback? Sedan?Ik zou eens kijken of op ophanging goed is (rubbers e.d.) en of er niet een gaatje VOOR de einddemper zit.
Uitlaten roesten vaak door op de flens waar de uitlaat de demper IN gaat, kan best zijn dat daar al een gaatje zit.
natuurlijk ook even kijken of je midden en eidn stuk goed aan elkaar zitten.Ik heb het 1x gedaan.
ik had een waardebon voor een “volledige” behandeling.
Vooral de hotwax leek me wel goed zo vlak voor de herfst dus ik heb het maar gedaan.
Geen “sporen” gevonden verder, dus het leek goed.
Dit is ook een krasvrije straat, maar ondertussen begrijp ik dat dat een beetje onzin is.
Het heeft geen rollen, maar wel van die lappen die heen en weer gaan.
Jammer dat je niet alleen kan waxxen bij zon straat, want dat zou ik wel willen doen ;)Het was voor mij de eerste keer, ben er ook niet meer geweest….
origineel gepost door OscaR-16v
origineel gepost door wim-v6
ik doe het al jaren lekker simpel, en mag iedereen van denken wat ie wil, er zijn mensen die weten hoe mijn auto eruit ziet en welke staat deze is.Ik maak een Emmert sop (10 liter)
deze zet ik achter in mijn auto
die emmer sop, ligt die niet om als je bij de wasbox bent?:P:P
Maakt niet uit, zit alleen sop in, geen water ;)
30 december 2009 om 09:10 In reactie op: wie weet wanneer diesel rendabel is tegenover benzine!! #17579239Ik heb even in mijn kostenoverzicht gekeken (ik houd reparaties en tankbeurten etc bij).
Ik had een VW Golf 1.8 tegenover mijn huidige astra TDS
Bedragen zijn afgerond naar 20.000 km als zijnde een half jaar (ik rijd 39k per jaar).
Het brandstofverbruik van mijn Golf was ook veel hoger dan mijn TDS (de meeste diesels zijn zuiniger dan benzine! Dit moet je eigenlijk ook mee rekenen)
Half jaar gegevens zijn op basis van jaargegevens.
De kosten per kilometer is ALLEEN brandstof en wegenbelasting!! Dit omdat mijn service / reparatie kosten van de Golf benzine veel hoger is dan mijn TDSAutokosten Golf over 1/2 jaar 10,78 ct/km Eur. 2156,-
Autokosten Astra over 1/2 jaar 7,85 ct/km Eur. 1570,-Dit zijn dus daadwerkelijk uitgegeven kosten, niet geschat.
Je kan dus zien dat op 20.000 kilometer de diesel al een stukkie goedkoper is!
Uiteindelijk was mijn TDS bijna 2000 euro goedkoper (na een jaar met 40.000km)29 december 2009 om 20:28 In reactie op: wie weet wanneer diesel rendabel is tegenover benzine!! #17579226ik heb het voor mijzelf twee jaar geleden uitgerekend
iets van 18.000 kwam ik op uit volgens mij.
Natuurlijk gaat dit met het oog op de km heffing totaaaal niet meer op.
Dus elke berekening die je nu doet kan over twee jaar de deur uitVergeet niet dat een diesel over het algemeen langer mee gaat / minder reparaties heeft / minder dingen of minder snel stuk gaat (gemiddeld, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)
Das altijd een mooie bonus ;)
En mijn TDS heeft dat meeeeer dan waargemaaktWat een ontzettend niet originele (helemaal mee eens: Qashqai lookalike) en eigenlijk in mijn ogen lelijke auto.
Van binnen zal hij wel heel mooi zijn ;)origineel gepost door Fearless
Jah bij nieuwe dynamos kan je je oude inleveren…scheelt dan weer zoveel euro. Verschilt per dynamo…..
Gaat ook zo met startmotortjes….Ja dat kan als je een ruil dynamo of ruil startmotor koopt.
ik heb dat bij de startmotor ook gedaan, maar ik heb een nieuwe dynamo, dat is dus zonder de inruil. Daarom heb ik hem dus liggen.
Heb wat bedrijfjes gemaild, ben benieuwdWelkom!
Heb je ook een fototje van je heilige koe?ik zeg, google resultaat 1 als je zoekt op “ESP”: http://nl.wikipedia.org/wiki/Electronic_Stability_Program
lijkt me een mooi beginLet op dat de blowers boeven de middenconsole altijd koude(re) lucht blaast ;)
Alleen voorruit, voeten en zij-blowers geven warme lucht….been there, done that… ik zet hem ook neit meer op de handrem… het kan je flink in de problemen werken met dit weer
Yeps inderdaad. ik zal eens kijken of zo’n bedrijfje in de buurt zit, eens polsen of ze er wat mee willen….
origineel gepost door Famempeters
… of lever hem in bij een automateriaal winkel als ze hem aannemen .Daar zeg je wat. beter dat hij bij iemand terecht komt die er wat mee kan of wil, dan op de stort ;)
Volgens mij schijnen de bundels altijd iets naar beneden en naar rechts toch?
Welkom enzo, leuk dat je even voorsteld in het daarvoor bestemde topic…..
Blauw met wit fel licht… zijn dat van die Xenon-wannabe lampen?
Want als dat zo is, kan het er aan liggen dat het misschien gewoon troep is.
Zo niet, kan het zo zijn dat je kolampen anders afgesteld zijn… dus dat ze wel dezelfde hoeveelheid licht geven, mar dat de ene verder omhoog / laag / zij schijnt dan de ander en het daarom zo lijkt?!Is het in de bochten, of ook op rechte stukken?
Bij een koude en/of warme motor?
Ik heb hier wel wat zaken voorbij zine komen wat het kan zijn….
stroomverdeler, krukassensor, vacuumslang brandstofslang, etc etc ;) -
AuteurBerichten