Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Tja… iets met een glazen bol….
CON: de intervallen worden niet voor niets gehanteerd
PRO: de intervallen bevatten een veiligeheidsmarge, het zal dus niet op de kilometer nauwkeurig komenHet hangt niet alleen af van de leeftijd of kilometerstand. De staat van de riem bepaalt hoe veel hij nog kan.
Ook een relatief jonge riem kan scheurtjes vertonen en stuklopen. Er zijn ook mensen die bijna 2x de leeftijd of kilometers met een riem doorbanjeren.
Het kan dus goed gaan, kan ook niet.
Het is ook een gevoelskwestie. Ik zou persoonlijk niet met een fijn gevoel op de weg zitten…Waarom nog 7000km wachten? Waarom niet nu?
Welk type motor gaat het om?
Schroevendraaier tussen de schroef en de kuiprand zetten en met een andere schroevendraaier of tang flink kracht zetten?
Uitboren en eventueel een maatje groter terugzetten?
Tyraps is natuurlijk geen probleem om een stukje kunstof tegen te houden, gewoon stevige nieuwe er voor terugzetten.
Een stoeprandje, varkensruggetje oid meepakken en je nieuwe aanhechting is ok naar de knoppen. Ik zou het laten zoVreemd, zou gewoon moeten passen
Zo zou hij moeten zitten:

Als je bedoelt dat hij niet over de bodem past, dan klopt het, dar heb je een ander net voor nodig:
Ongeveer iets als

Dat kleine stukje uitrekken klopt.
Wat past er niet “in de kofferbak” ??Wederom iemand die praat over “altijd met plezier”, “zijn astra”, “altijd onderhoud”, maar vervolgens zie ik bij datum tenaamstelling: 01-10-2015
Tevens zie ik dat hij in 2008 in NL is ingevoerd, 4 jaar na eerste tenaamstelling (verm. Duitsland), maar het kenteken lat zien dat deze auto recentelijk op kenteken is gekomen.
Wat is er in de tussentijd met de auto gebeurt?
Ook vind ik persoonlijk 10 sinds 2008 eigenaren een hoop, dat is 1.5 eigenaren per jaar…Volgens mij is de derde vooral voor als er een ongeluk in Amerika gebeurt en de bestuurder wil GM aanklagen ;)
ICE-Enable: ON/OFF – Ice warning activated in display
ICE-Active: ON/OFF – Ice warning active – outside temp <3.5.C
ICE-Ack: ON/OFF – Ice warning acknowledged by driverOftewel:
De eerste entry is of een gladheid/temp waarschuwing op het display uberhaupt getoond zal worden
De tweede: of er op it moment een waarchuwing getoond wordt
De derde: of de waarschuwing handmatig gedeactiveerd/erkend is door de bestuurderIk zou daar niet met een fijn gevoel mee rondrijden… Wat anderen doen mogen zijn natuurlijk helemaal zelf weten, maar dit ongeveer 1/3 meer aan vermogen, dat is niet niks.
Dan mag je overigens hopen dat niet alleen het vermogen en koppel zijn aangepast, maar ook de remmerij, mocht je al dat vermogen ineen tot stilstand willen brengenAls hij écht 304 PK heeft… dan is hij illegaal op de weg, aangezien hij dan herkeurt had moeten worden bij de RDW
Hadden deze wagens trouwens niet die witte tellerplaten?
Nóg een alarmbel…. er is totaal geen onderhoudshistorie geregistreerd van deze auto….
Nóg een alarmbel:
Advertentie: Auto heeft 304pk en 507 Nm koppel
RDW: 140 kW (= ongeveer 210 PK)Of de genoemde PK’s kloppen niet, of er had een herkeuring door de RDW moeten plaatsvinden, en deze auto rijdt illegaal op de weg.
Ik gok op dat iemand de Halfords bonnetjes heeft opgeteld, maar ik zou het er niet op gokken@astra turbo wrote:
als iemand het volgende er al bij zet gaan bij de alarm bellen rinkelen hoor ik citeer
“Ik heb verder weinig verstand van de auto, dus hoe en wat er precies mee gebeurd is kan ik je helaas niet vertellen.”ik zeg laat staan dat ding ..
Inderdaad!! DIt is een typische “mocht je later willen komen klagen, I told you so!”
Een ander alrmbelletje: Datum tenaamstelling 16-10-2015
Deze persoon heeft hem dus nog geen eens 2 maanden!!! Waarom doe je hem binnen twee maanden weg?
Op de foto van het motorcompartiment lijkt (LIJKT!!!) de koelvloeitof donker.
Als daar vuil / olie in zit moet je rekening gaan houden met een lekke koppakking.Klinkt als een ECU die compleet naar z’n grootje is
Wat win zegt. En dan niet zo’n gel capsule met vloeibaar wasmiddel, maar zo’n echter hard tablet.
Glansspoeling is trouwens ook niet noodzakelijk voor de binnenkant van je koelsysteem ;) hihihvaatwastablet er in, lekker even rond laten draaien, daarna leeg laten lopen en goed naspoelen
Wat Win zegt, opboren is echt een prachtoplossing!
11 oktober 2015 om 18:00 In reactie op: CDTI 1.7 rook in lampen achterligger bij gasgeven, normaal?! #18298623ik vind mijn diesel lekker ruiken ;)
9 oktober 2015 om 12:22 In reactie op: CDTI 1.7 rook in lampen achterligger bij gasgeven, normaal?! #18298620ALs ik over ga naar vollast, dus even goed intrappen, dan heb ik een heerlijke zwarte pluim achter me.
Lekker zoals het hoort…. ;)
Vooral bij bumperklevers is even terugschakelen en gas er op een hele fijne.In de koplampen in het donker is dat nog veel dramatischer dan bij daglicht, en lijkt het veel erger dan het is
Nice! Ziet er goed uit!
Ik zou denken dat de KVS temp. sensor stuk is.
Thermostaat kan, maar is minder waarschijnlijk, dan zou het langer duren voor de motor op bedrijfstemp. is, maar vervolgens zou hij wel de tem vast kunnen houden (zou ik verwachten)Let inderdaad op het lichtbeeld en de ophangpunten, dat die niet (af)gebroken zijn
Ook moet je opletten dat deze lampen meestal niet de stelmotor meer hebben.
Als je hoogte verstelling hebt, moet deze blijven werken, en moet je dit overzetten vanaf je oude lampen.
Let op dat je dit doet voordat je de nieuwe lampen gaat monteren, voordat je de lampen zelf er weer in hebt zitten, scheelt een hoop gepriegel6 oktober 2015 om 09:00 In reactie op: Remus RVS sportuitlaat doorgerot op flens [UPDATE: fotos] #18291761Ik hoop het ook.
Gasdicht is het in ieder geval, en het oogt verder ook netjes.
Ben er blij mee, met het resultaat (ook met de uitlaat overigens).De uitlaat is in prima staat, het is echt puur de flens die het heeft laten afweten.
maaar mocht dat bij jou ook zo worden, dan ben je dus voor twee tientjes klaar ;)6 oktober 2015 om 06:07 In reactie op: Remus RVS sportuitlaat doorgerot op flens [UPDATE: fotos] #18291759Hier het resultaat!!





-
AuteurBerichten