Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@timthetoolman wrote:
Beste forumleden,
Inmiddels is het probleem verholpen, althans daar ga ik even vanuit.
Rij nu al bijna een week zonder dat de melding ‘koelvloeistof’ meer in het display verscheen.
Hopelijk blijft de melding weg en is het probleem inderdaad opgelost.Het leek mij veel meer werk dan ikzelf zou willen, dus heb ik ‘m naar de garage gebracht. ;)
Helaas bleek m’n condensor ook defect, dus heb ik die maar direct mee laten nemen.
Klopte ook inderdaad wel want sinds April vorig jaar deed m’n airco het ook al niet meer.Bedankt voor een ieders hulp en reactie’s.
Hmm, Radiateur en condensor kapot. Dat zal een mooie duit gekost hebben? :shock:
Hebben ze ook meteen de droger (airco) vervangen?Groet Patrick
@wim-v6 wrote:
Kies dan voor de WR3,74 of WR3,94 die heb ik nog nooit kapot gezien.
deze zijn langer als de CRvarianten, en kort genoeg voor de hoog toerige 1800 motor..
willem
Bedankt voor de moeite :thumb , ik ben niet nieuwschierig maar wil gewoon graag alles weten. :jerry
In welk model liggen die WR bakken nog meer?
In bijv de Astra G?
En dit past 1 op 1?Patrick.
@wim-v6 wrote:
nee hoor, gaat toch om de Versnellingsbak..
een F17 inderdaad, een CR3,74 CR3,94 of CR4,18
Wees daar zuinig op, deze willen wel eens kapot lopen..
Verversen met Dealer olie kan dus geen kwaad.Willem
Mocht hij toch kapot lopen, is het dan verstandig om een bak met andere verhouding te monteren?
Ik wordt gek van het lawaai(toerental) op de snelweg. :cry
Heb je dat wel eens gedaan een andere verhouding gemonteerd en zoja wat zijn je ervaringen hier mee?
Ik neem aan dat het voor de motor geen probleem is, die heeft 125 PK
Volgens mij moet ik dan met het cijfer achter de CR omlaag of niet? bijv F17CR3,55? :hmmzPatrick.
@wim-v6 wrote:
Weet de motorcode van de motor in jouw Astra niet..
:oops: Uhhmm, de mijne is een zafira 1.8 16v Z18XE uit 2001. (sorry ben off-topic bezig :angel )
Patrick
@wim-v6 wrote:
Waar de aandrijfas de bak uit komt, (naast de homokineet welke de bak uit komt) zit een peilbout).
Deze eruit draaien, komt er olie uit, of kun je het meten met een imbus sleuteltje, is het peil goed.
Ik vul altijd tot het er net uit komt (zorg wel dat de auto vlak staat).
Willem
Bedankt :thumbup , ik ga morgen meteen bakolie halen bij de dealer.
Hopen dat het schakelen dan wat beter wordt.
Als ik het goed heb is mijn bak een F17 bak?Patrick.
@wim-v6 wrote:
Zoals ik schrijf, was ik voor mijn F23 nog geen 3 tietjes kwijt, daar gaat wel meer in als een F10 t/m F20 bak. (ruim halve liter meer)
Willem
Hallo.
Mijn zafira uit 2001, Z18XE 16 klepper met 136.000 km heeft precies hetzelfde probleem als de topic starter.
Ik heb de schakel stangen en het mechanisme onder de pook al gesmeerd maar het wordt er allemaal niet beter van.
@Willem, kun je me vertellen waar ik het niveau kan controleren/bij vullen?
Of alles eruit en verversen, hoe doe ik dat?
En wat voor bak heb ik?Alvast bedankt voor de reactie.
Gr Patrick.
Ik ben zelf ook niet overtuigd van het spul, er zit maar 1 ding op dus. :vertag
Dat wordt sleutelen.
Bedankt voor de reactie’s
Patrick.
9 februari 2013 om 18:54 In reactie op: Opel (Vectra) liefhebbers/techneuten omgeving Westervoort #18103873@Ron_L wrote:
uit het arnhemse, maar wel met een zafira A :)
Op de westervoortsedijk hier zit er ook eentje waar je per uur de brug op kunt volgens mij.
Yep, volgens mij bij de kwik-fit. :hmmz
Naast de zafira rijd ik hier ook nog mee……
wim-v6 wrote:Ik had ABM angeleyes in de combo. (Corsa-B), gekocht bij hella, moet haast wel goed zijn dan…
Deze hebben glas aan de buitenzijde, geen kunststof:Mooie Aprilia willem :thumbup
2 februari 2013 om 14:41 In reactie op: Astra H- Lager + keerring aircopomp moet worden vervangen #18102270@Vannos wrote:
ja je kan rijden met een leeg systeem ! schakelt automatisch uit wanneer er te weinig vloeistof aanwezig is.
inderdaad alleen de poelie draaitlet wel bij monteren op de aansluitingen daar zitten rubber ringetjes op dat je ze wel terug monteert.
Toen mijn systeem leeg (aircoradiateur lek) was bleef de pomp toch lopen bij inschakelen. :hmmz
Wordt niet automatisch uit gezet bij te weinig vulling.
Ik heb een zafira 1.8 Z18XEPatrick
@Astra G X1.6SZR wrote:
Na wat zoekwerk zie ik dat er weer nieuwe Pioneers zijn.
De Pioneer DEH-X6500 DAB vind ik interessant, deze is maar 16 euro duurder dan de 4500 en heeft ook de mogelijkheid voor een SD-card die je achter het scherm in het apparaat kan drukken :)
Verder ook wat andere gimmics, die ik niet zo belangrijk vind.Wat moet je allemaal loshalen om de microfoondraad langs te geleiden en hoe doe je dat?
Hooguit de kap op de linker voorstijl even los halen en onder het stuur kappen verwijderen.
Zit allemaal geschroefd en kan zo los.
Dan een ijzer draad doorvoeren tot in het radio vak.
De mic er aan knopen en voorzichtig terug halen.
Als je dit met beleid doet blijft hij nergens hangen, gewoon met een beetje gevoel.
Als je de mic eenmaal links onder het stuur hebt liggen is het een koud kunstje om van daaruit de draad bij de stijl weg te werken.
Er zit een klipje aan de mic die je zo ergens tussen kunt steken waardoor hij blijft zitten.
Bij mij zit hij links boven aan de stijl, zit niet in de weg en het geluid is TOP!Groeten Patrick.
@Stilf wrote:
Net aangemeld (ik volgde al een tijdje) en meteen een probleem.
Ik heb een Zafira A op LPG uit 2001 met zo’n 260.000 km op de teller.
In de afgelopen jaren heeft hij regelmatig een storing gehad.
Nu blijven bij de start het ABS lampje en TC lampje branden.
Als we daar langer mee doorrijden gaat met motormanagementlampje branden.
Het gevolg is een storterende auto die zeer moeizaam rijdt.Bij het uitlezen blijkt er een misfire te zijn (dan weer in de ene dan weer in de andere cilinder).
Wat is er inmiddels al aan gedaan:
– ECU vervangen (2 jaar geleden) € 500
– bougies vervangen, speciale lpg bougies van bosch (2 maanden geleden) 55,–
– bobine vervangen (in juli 2012 tijdens de vakantie in Engeland), € 200,–
– gasverdeler vervangen (anderhalve maand gelden, toen hij helemaal niet meer op LPG wilde lopen) € 450,–
Totaal zo’n 1.200,– (naast het normale onderhoud)De garage weet het niet meer, de lpg boer weet het niet meer.
Als we nu starten en de lampje ABS en TC branden, dan start ik opnieuw en dan zijn vaak de lampjes uit.
Het lijkt erop dat dit helpt, even geen storing meer gehad.Ik heb veel gelezen op het forum, maar dit probleem kwam ik nog niet tegen.
Uit andere problemen lees ik dat het de lambasonde of de LMM kan zijn.
Maar zo langzamerhand is financieel (naast de frustraties) de pijp een beetje leeg.
Dus weer te investeren: weet iemand een oplossing?Lampje abs en tc branden had ik ook, storing uit laten lezen en volgens garage abs unit kapot.
Na vervangen geen meldingen meer gehad.
Ik schrok alleen wel van de prijs. :shock: €450,-
Hier na geen melding meer gehad.Gr Patrick
@wim-v6 wrote:
Microfoon, is mooi om in deze te combineren met een Origineel Carfone / OPC binnenlicht met leeslampjes en microfoonspot in het midden.
Anders een mooi plekje bij de spiegel..
Willem
Hmm, daar had ik nog nie aan gedacht. :hmmz
Zou dat voor mijn zafira ergens op de sloop te vinden zijn?
Ik heb hem wel netjes weg gewerkt achter de kappen van de voorstijl.
Je ziet alleen de mic.
Nogmaals een super radio voor weinig geld.
Hoog uitgangsvermogen wat heerlijk klinkt.
Een Parrot kost incl inbouwen €250,- en geeft veel storingen.
Ze zitten in al onze bussen op de zaak.
Leuk als je achter elkaar rijdt en je krijgt telefoon.
Dan kan de bus die achter je rijdt opnemen, want daar komt het gesprek binnen. :swear :swear
Verschillende keren in gesteld bij Parrot maar wil gewoon niet werken.
Nee doe mij de pioneer maar :wub@wim-v6 wrote:
Bij een niet opel radio zal je zowiezo het frame moeten demonteren
niet originele radio’s behoeven vaak aanpassingen zoals:
– Opel Frame kan je niet gebruiken op de universele radio’s
– antenneplug verloop stekkertje
– Interface kabel voor Display en eventuele stuurwielbedieningIk heb de Pioneer DEH-4500BT gekocht laatst, deze werkt qua carkit in ieder geval prima met mijn Samsung S3mini, De Samsung S3, en Samsung Galaxy note 2 (binnenkort eens een BB testen op deze radio) zelfs telefoonboek, werkt gelijk zonder poespas, goede doorkomst van geluid via de microfoon. heb nog niemand horen klagen, zelfs niet bij 140 op de klok in de 27jaar oude Ascona 1.6S
Ook kan je met deze Audio streamen via bluetooth, dat heb ik nog niet getest..
Vraag alleen even na of deze compatible is met het autoscherm en eventueel aanwezige stuurknoppen
Willem
Heb dezelfde radio in m’n zafira zitten sinds een jaar.
Erg fijne radio met een goede BT functie om te bellen.
Externe mic die erg goed geluid geeft.
Deze radio klinkt beter met het bellen dan de meeste Parrot’s!
Voor mij dus geen andere meer dan de Pioneer. :worsPatrick.
@wim-v6 wrote:
tussen zo ornd de 1,5 max 2mm
Door deze modivficatie zal ie niet snel meer verstopt raken, en ben je dan langer dan eens genezen van een vervuilde gasklep door Carterolie
Ok bedankt voor de info. :thumbup
@wim-v6 wrote:
zou kunnen, met de modificatie opboren kleine carterventilatie gaatje op het gasklephuis incl reinigen gasklephuis wil dit wel oplossen.
Willem
In je how-to staat het mooi omschreven.
Hoe groot boor je het gaatje op? zal zeker geen rond 16 zijn denk ik :hmmz :jerry
in ieder geval vast bedankt voor je hulp.Gr Patrick.
@pixels66 wrote:
De z18xe kan dit zeker ook hebben!
Verstuurd van mijn HTC One S met Tapatalk
Die van mij loopt wat stoterig en onregelmatig.
dit zou dus de oorzaak kunnen zijn :hmmz@wim-v6 wrote:
Vrij weinig, hooguit wat onrustig stationair.
het is niet zozeer dat slangetje wat het probleem is, maar juist dat het pijpje op de gasklep dat dicht gaat zitten.
als deze dicht zit gaat de Carterventilatie olie roggelen op de gasklep, hiervan vervuild weer de gasklep, met rot lopen als gevolg.
doe je hier nist aan, zal de motor inwendig ernstig vervuilen, en kan ernstige motorschade ontstaan.
in het How-To (handleidingen en How-to) topic staat een uitleg over hoe dit op te lossen.
willem
Hallo Willem,
kan dit probleem zich ook voor doen bij mijn zafira uit 2001?
Het is een 1.8 16 klepper Z18XE
Alvast bedankt.Groeten Patrick
@patrick v voorn wrote:
nou, maar even een reactie terug!
We zijn er iig achter wat het was.
Er heeft een monteur naar gekeken en adviseerde de luchtpomp te vervangen, dus dat heeft mijn vader laten doen
maar het gevolg was dat het geluid niet weg was dus nog wat ander dingen laten vervangen want er werd bij gezegd dat het niet de distributieketting was!
Nadat al de delen vervangen waren reed mijn vader met de auto naar huis en liep de motor in elkaar. KETTING gebroken!
Gelukkig was de schade beperkt en was met een luttele bedrag van 3500euro de auto weer als nieuw!
Desondanks was de lol met de auto verdwenen dus staat er een andere auto inmiddels.Hij heeft er nog steeds dagelijks spijt van dat hij niet gelijk naar de dealer was gereden!
Gezien dat er door wim-v6 is gewaarschuwd voor distrie-ketting is het jammer dat er niet goed gehandeld wordt door sommige monteurs.
Mocht ik ooit zo’n vraag hebben dan zet ik mijn geld op Wim-V6 en had als eerste naar de ketting laten kijken.@midnight black wrote:
@XJR1300 wrote:
Wat doet zo’n klep?
En waarom willen mensen dat ding kwijt zo te lezen?
Loopt het beter zonder?Gr Patrick.
EGR Exaust Gas Recircurculation valve: laat een gedeelte van de uitlaatgassen opnieuw deelnemen aan het verbrandingsproces om zo de verbrandingstemperatuur te verlagen ( de uitlaatgassen zijn namelijk inert en dus maken ze geen deel uit van de verbranding) Dit wordt alleen gedaan bij deellast en is om de stikstofoxide uitstoot terug te dringen.
Bedankt voor de uitleg :thumbup
Groeten Patrick.
Wat doet zo’n klep?
En waarom willen mensen dat ding kwijt zo te lezen?
Loopt het beter zonder?Gr Patrick.
25 november 2012 om 18:56 In reactie op: witte rook / gekraak bij astra 1.6 xel station 1999 #18077351@wim-v6 wrote:
Krakend ijs Breekt niet..
Krakende karren lopen het langstallemaal kloppende uitspraken haha…
Zoals het zafiraatje thuis kraakt, kraakt het nergens………..of ging dat toch anders? :hmmz :hmmz :jerry
25 november 2012 om 10:11 In reactie op: witte rook / gekraak bij astra 1.6 xel station 1999 #18077349@kingsteve wrote:
beste forum mensen. Als opel liefhebber, we hebben een j sports tourer en een oudere G station erbij uit 1999 met 200.000 km op de teller even het volgende. Hij wordt weinig gebruikt, echt een 2e auto welke per jaar hooguit 3500 km rijdt, voor de kinderen naar school en zo.
We zijn er ondanks zijn leeftijd erg zuinig op maar met de kou komen misschien ook de kwalen, maar ben A technisch dus
1. bij koude motor en ook na ca 30 minuten rijden komt er witte rook uit de uitlaat. op de snelweg niet maar als je weet stilstaat en optrekt begint het weer. ook als hij vrijloopt dan houdt het niet op, of het door de mist komt…vaak houdt het toch wel op als de motor warm is of niet
2. bij iedere drempel die ik neem hoor ik gekraak alsof de schokbrekers het zouden kunnen zijn met name van voren.
iemand een idee
Kraken bij drempels nemen doet mijn zafira ook.
Is idd de stabilisators stang waarvan de rubbers kraken.
In de zomer doet hij het niet.
Is al verschillende keren opnieuw ingevet maar komt steeds weer terug.
Lekker laten kraken, niks aan de hand.Groeten Patrick.
Allemaal hartstikke bedankt voor de reactie’s :thumb
Ik ben er uit. :thumb :wors
Toen ik het DB-kastje verwijderd had zag ik dat de ventilator bol open stond? :hmmz
Da’s nie goed, dus even gezocht en zag een stangetje los hangen naast de bol.
Dat blijkt dus de bediening te zijn die de bol opent/sluit als je de binnencirculatie bedient.
Die was losgeschoten van de bol en die bleef constant los staan.
Das dus hetzelfde als je binnencirculatie aan zetten. :swear
Nu ga ik ook meteen effe het filter vervangen, het ligt nu toch los.Allemaal een fijn weekend ;)
Groeten Patrick.
-
AuteurBerichten