Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Net de auto opgekrikt en gedraaid aan de wielen. Het komt idd van de koppelstangen. Deze zijn van kunstof? :shock:
Er zit ook een beetje speling op dus de boosdoeners zijn gevonden denk ik.
Kan ik die koppelstangen 1 voor 1 verwisselen?
Ik bedoel zonder dat de stabilisator stang naar onder valt of zo?Hopen dat het dan opgelost is. :thumbup Veerpoot lagers vervangen scheelt een stuk in de knip.
Wordt vervolgd……………….
http://www.bing.com/images/search?q=stabilisator+stang+opel+zafira+a&go=&qs=n&form=QBIR&pq=stabilisator+stang+opel+zafira+a&sc=0-25&sp=-1&sk=#view=detail&id=5CED1A138E88B48BEC396060276F243BDD59C1BB&selectedIndex=4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Effe voor de duidelijkheid, het gaat om deze koppelstang?
Kan ik die stangetjes controleren als hij op de banden staat of moet hij op de brug om speling of slijtage te controleren?
:thumb bedankt voor je reactie.
Gisteren is er met een apparaat geluisterd tegen de veerpoten aan en tegen het onderstel.
Zowel links al rechts is het geluid goed te horen.
Je hoort het al bij stilstand als je de wielen draait.
Het knoept behoorlijk. Als je de veer vast houdt voel je met het knoepen ook een trilling in de veer.
Het is aan beide kanten hetzelfde.
Zou toeval zijn als die veerpoot lagers aan allebei de kanten tegelijk kapot gaan?Het kan toch niet het stuurhuis zijn?
Gr Patrick
Hallo mensen,
Nadat de fuseekogels vervangen zijn dacht ik van het knoepende krakende geluid af te zijn.
Niets bleek minder waar, het geluid is er nog steeds.
Een bevriende automonteur dacht dat het van de schokbrekers kwam en dan het veerbeen lager of veerpoot voering wat slecht zou zijn.
Is dit te vervangen zonder dat de schokbreker eronder vandaan moet?
Of moeten de schokbrekers en de veren eronderuit?Als dat het niet is, wat zou het dan nog meer kunnen zijn?
Wat kan er nog meer geluid maken aan het onderstel?Alvast bedankt :thumb
@Mattytrix wrote:
hmm nog nooooooooit vervangen hoor haha! geeft al aan dat er ooit eens een nieuwe op is gekomen dus :) en geen probleem hoor XJR1300
Hmm, ik heb hem in ieder geval nog nooit vervangen. Dat was mijn vorige opel specialist hier niet nader te noemen.
Dat was dezelfde garage die me met knetter verrotte remleidingen weer op weg stuurde met gloednieuwe keuring erop.! :fy1
3 jaar geleden is fusee dus al vervangen, ik heb even op de bon gekeken.
Nu weer verrot, geeft wel aan wat voor spul hij er onder geschroefd heeft. :hmmz
Daarom gaan we het zelf maar eens doen, dan kan ik tenmiste mezelf de schuld geven………..
We zijn blij met elke tip die het sleutelen makkelijker maakt. :thumbup@Mattytrix wrote:
Nu moet ik even goed nadenken hoor.. ik geloof het wel ja.
Je zal in dat geval idd de hele draagarm eronder weg moeten halen, de pompnagel koppen eraf flexen en eruit slaan of boren en vervangen door de meegeleverde bouten en moeren die bij de fuseekogel zitten.
Bedankt voor de tip heren :thumbup
Aan de linker kant zit er al 1 met boutverbinding, scheelt me weer wat werk :D@stefanDTI wrote:
Heb je het gevonden is je filter nog niet goed :jerry
Maar lekker bezig .
Tip, pak je subframe ff aan met vloeibare tyctyl .
Check ook even je fusee links en rechts op speling. Daar komt bij mij het kloppende, krakende geluid vandaan.
Stabilisator stang rubbers zijn los verkrijgbaar.Goed bezig :thumbup
@koenelsenaar wrote:
stabilisatorstang rubbers denk ik.
Zijn pas vervangen, maar het kraken is bekend nu waar het van komt.
Fusee aan beide kanten speling vandaar het krakende kloppende geluid.
Vanavond nieuwe eronder. Klopt het dat die niet met een bout verbinding vast zitten maar met een soort popnagel die je los moet boren?
Dat zou betekenen dat de hele draagarm er af moet?Patrick.
@wim-v6 wrote:
Denk wel dat het zoeits is.
Het blijft mij toch verbazen hoe VERSCHRIKKELIJK VEEL!! Jonge auto’s er altijd KNAP!! beslagen zijn met regenachtig weer, en dan heb ik het niet over auto’s van 5jaarof ouder, maar zelfs bijna nieuwe..
Willem
Misschien te maken met climate control? De meeste nieuwe auto’s hebben dat toch?
Kan me voorstellen dat daar vocht achterblijft.
Het is niet voor niks dat geadviseerd wordt om een paar minuten voordat je op bestemming bent je airco uit te schakelen zodat de zaak kan drogen?Patrick
@vfrmarcel wrote:
Is een koopje mijn buren hebben dit pas laten doen en koste bij de dealer 820€ compleet va hoofdremcilinder , daar was het erg slecht
Bij mij ook vanaf de hoofdremcilinder, daar was het idd slecht. Ook rechtsvoor bij het subframe was echt droevig.
De leidingen waren daar 2 keer zo dik van de roest! :shock:Patrick
@Rickyyy wrote:
Bedankt! Eigenlijk wil ik ook alle leidingen vervangen. Ik kom alleen geen sets tegen welke kant en klaar zijn en van een beter materiaal als origineel.
Heb jij de leidingen zelf vervangen of laten doen? Tips?
De leidingen heb ik laten vervangen, het zijn nu koperen leidingen die de monteur zelf op maat heeft gemaakt.
Je kunt er slecht bij dus een brug is geen overbodige luxe.
Ik was €350 euro kwijt voor alles.
Moet wel zeggen dat het een bevriend monteur was.Groeten Patrick
@Rickyyy wrote:
Gisteren is m`n Zafira voorzien van een nieuw jaar APK. Alles perfect, alleen in de toekomst zullen de remleidingen wat onderhoud nodig gaan hebben. Dus van de zomer maar eens kijken hoe ik nieuwe remleidingen erop ga krijgen.
Worden er in auto`s ook wel eens stalen remleidingen gemonteerd net zoals in de motorfiets? Dus flexibele staalgevlochten remleidingen? Deze kan ik namelijk via mijn werk gemakkelijk zelf maken…
Pas aub op met de remleidingen. Ik had een klein scheurtje in de leiding naar achteren onder de bestuurders stoel.
Toen dat gemaakt was en er een druktest mee gedaan is spoot het er aan de voorkant uit.
Gevolg alle remleidingen knetter verrot!
En gewoon goedgekeurd 3 maanden ervoor?! bij een opel specialist hier niet nader te noemen. :wtf :argue
Dit is echt een zwak punt van de zafira en alom bekend en er wordt hier op het forum meerdere keren op gewezen.
Ik heb het hele circuit laten vervangen.
Kost wat maar dan ben je wel geheel veilig onderweg.
Ik had er niet aan moeten denken dat ik over een maandje of 2 onderweg op vakantie met vouwwagen, 2 kids, vrouwlief en volledig volgepakt eens goed had moeten remmen :shock:Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Dat kloppende geluid komt dat bovenuit je motor?
Ik heb eens een astra gehad die eenzelfde kloppende tikkende geluid maakte net of het drijfstanglager er uit lag.
Bij de garage waren ze het er over eens dat de motor kapot was.
Totdat ze de dynamo testen en die een kapot lager bleek te hebben. :wtf
Klonk echt of de motor elk moment er mee op kon houden. :shock:Patrick
Nou, mijn zafira is ook weer veilig.
Alle remleidingen voor en achter zijn vervangen.
Kosten €380,- :(
Valt me overigens nog mee.
Je kunt er heel slecht bij en het zijn er nogal wat!Ik kan weer met een gerust hart op vakantie :D :agent
Groeten
@Cobus wrote:
Ik ben vorige voor de apk geweest, en zafira goed gekeurd. Komt er bij afmelden een steekproef.
Gezien de rdw man de leidingen niet vertrouwde hebben ze een druktest gedaan.
En ja hoor daar kwam de remvloeistof je tegemoed.
Gelukkig daar dan op de afrit.
Remleidingen voor weggerot, net boven het subframe.
Meteen de boel laten vervangen.
Kosten € 182,00
Dus dat viel gelukkig weer mee.
Moet er niet aan denken als het onder het rijden was gebeurd.Die van mij dus ook net boven het subframe, kosten vallen idd mee. Hopen dat dat voor mij ook zo gaat zijn.
De leidingen waren 2 keer zo dik als normaal van de roest. De vellen hingen er aan. :shock:
Ik heb gezegd dat ik het hele zooitje nieuw er onder wil hebben. Ik vertrouw die oude leidingen niet meer.
Die steekproef heeft die nog gevolgen gehad voor de garage die hem goedgekeurd had?
De bevriend monteur zei dat ze per direct strafpunten krijgen of bij een defect aan de remmen zelfs hun keuringrechten verliezen?Wat moet je ook met een ibiza? Daar moet je naar toe op vakantie, niet in rond rijden! :jerry :jerry :D ;)
Ik hoop ook dat het mee valt, maar ja dit moet gemaakt worden.
tis helaas niet anders.
Ik zal laten weten wat de schade is als ik afgerekend heb. :(Zo, vandaag even naar de lekkage laten kijken.
Aan de linkerkant (naar achteren toe) was 1 remleiding totaal verrot en spontaan gesprongen.
Nadat een bevriend monteur de leiding had vervangen heeft hij even een proef noodstop gemaakt en POF! weer een leiding gesprongen.
Maar nu aan de voorkant. De leiding die tegen het schutbord aan loopt naar links en rechts voor allebei totaal verrot!!
Dat was een leuk feest geworden als ik dus op vakantie met het vouwwagentje erachter en vrouw en kinders op de achterbank eens lekker had moeten remmen!
Ik ben er behoorlijk van geschrokken dat het zo verrot was!
Een maandje of 8 geleden gewoon goedgekeurd door een opel specialist hier niet nader te noemen.
Ik weet 1 ding zeker, deze rottigheid zit er langer dan 8 maanden en mijn zafira had hier op afgekeurd moeten worden.
Dat de beste man me hier mee gewoon de weg op heeft gestuurd is gewoon een schande! :wtf :fy1
Alle remleidingen gaan nu vervangen worden, behoorlijke kostenpost maar het moet wel veilig blijven.
Ik heb het hier op het forum net al vaker voorbij zien komen dat het een kwaal is bij de A-Zafira.Mensen wees gewaarschuwd als je een zafira hebt, die van mij is uit 2001.
Laat met een keuring of beurt extra goed naar de remleidingen kijken.
Ze zijn niet echt makkelijk te vinden maar geef het extra aandacht want voor je het weet trap je door de rem heen en dan is het leed niet te overzien!Heeft iemand nog tips over hoe je er het makkelijkst bij komt? misschien weet Wim-V6 raad?
Moet het subframe los om er makkelijk bij te komen?Groeten Patrick.
klopt, ik had het verkeerd gezien, is idd het lampje voor niveau van de remvloeistof.
vandaag maar eens er onder kruipen en kijken wat de schade is.
Bedankt voor de tip.@city power wrote:
Volgens mij staan mijn kadettjes ook nog niet in deze rubriek.
Dus bij deze.
Zo kocht ik hem 10 jaar geleden

En onze Sedan 2.0 met webers 11 jaar geleden gerestaureerd, de foto is van vorig jaar.

Beide auto’s alweer een hele tijd in ons bezit.
Geweldige sedan :wors volgens mij nog steeds de mooiste C die er gebouwd is met z’n mooie dikke kont.
Ik heb er eentje gehad met ronde koplampen, das niet zo speciaal maar wel het feit dat het een 4 deurs was.
Heb er nog steeds spijt van dat hij weg is. :(Groeten Patrick
@nova…. wrote:
Ze hebben me al vaker aangehouden omdat het wa meer geluid maakt maar nooit echt last mee gehad! misschien nuwel wie zal het zeggen.
Maar wat kadet 4×4 ook zegt motorrijders maken ook herrie zat en daar wordt niet na gekeken… tis krom hierzo :thumbdown
Motorrijders wordt echt wel naar gekeken! Je krijgt gewoon een bekeuring als je te veel Db maakt.
Vooral leuk als je in colonne naar de TT rijdt en dan in colonne ook een mega bekeuring aan je kont gesmeerd krijgt.
In Duitsland doen ze er nog een schepje bovenop, als je daar een demper zonder E-keur er onder hebt hangen dan kun je hem laten staan en een aanhanger regelen en natuurlijk meteen 240 euro afrekenen bij de Kripo. :vertag
Maar goed, wie zich brandt moet op de blaren zitten. :swear
Als ik naar de Oosterburen ga sleutel ik er een andere demper onder, hier neem ik het risico.
Als je niet als een dolle het gas los gooit de hele tijd in de bebouwde kom is er niet veel aan de hand en zul je weinig aangehouden worden.4 maart 2013 om 19:03 In reactie op: Opel (Vectra) liefhebbers/techneuten omgeving Westervoort #18103888@Kronkels wrote:
@XJR1300 wrote:
@opelfreak1975 wrote:
Waar woon jij dan xrj? Ik woon op zilverkamp
Dan ben je waarschijnlijk import? :jerry Nee geintjuh hoor, :D ik kom oorspronkelijk van Huissen-Stad. Echt midden in het Centrum.
Sterker nog, vroeger heette de kroeg bij ons op de hoek “Het Centrum”.vroeger had Huissen haast op iedere hoek een kroeg ;)
Yep, maar nu nog hoor, alleen van eigenaar veranderd.
Ik tel er over een afstand van 1000 meter al 8! :wtf4 maart 2013 om 05:15 In reactie op: Opel (Vectra) liefhebbers/techneuten omgeving Westervoort #18103885@opelfreak1975 wrote:
Hahahaha ben ook import want kom zelf uit randstad waar rij jij mee dan?
Meeste mensen die op de Zilverkamp wonen zijn geen rasechte Huissenaren. No Problem.
Huissen is sinds de begin van de toenmalige nieuwbouwwijk in 1972 enorm gegroeid.
Naar mijn gevoel is Huissen, Huissen niet meer en ben dus in de parel van de Betuwe gaan wonen. Angeren :jerryIk rijdt zelf met een blauwe Zafira 1.8 16v uit 2001. (en met een Yamaha xjr1300)
Groeten Patrick.
3 maart 2013 om 11:52 In reactie op: Opel (Vectra) liefhebbers/techneuten omgeving Westervoort #18103883@opelfreak1975 wrote:
Waar woon jij dan xrj? Ik woon op zilverkamp
Dan ben je waarschijnlijk import? :jerry Nee geintjuh hoor, :D ik kom oorspronkelijk van Huissen-Stad. Echt midden in het Centrum.
Sterker nog, vroeger heette de kroeg bij ons op de hoek “Het Centrum”.3 maart 2013 om 08:30 In reactie op: Opel (Vectra) liefhebbers/techneuten omgeving Westervoort #18103880@opelfreak1975 wrote:
Ik ben ook een vectra rijder en ik woon in huissen en bevriend met arjontje
Hey eindelijk een mede stad bewoner :D :thumb
-
AuteurBerichten