Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Originally posted by fredericki200
zo heb de omega gekocht, nou ja omega :o
het is een vauxhall carlton elite.het ging mij om de motor, dus dat maakte mij verder niks uit
is een 3.2 v6 met handbakFrederick
No offense maar uhh… :wtf
Je gelooft zelf toch ook niet dat er een 3.2 in zit??
Doe anders maar eens wat foto’s met de auto en details van de motor.
Hier werkt ie ook hoor! versie 1.39 met nieuwe firmware. Draait verder op versie 090714. Helemaal top!


Volgens mij voor je voor het lapje gehouden om het netjes te zeggen. Technisch gezien is het een hoogst onwaarschijnlijk verhaal.
Ja het blok moet er dan uit. Wat heb je in godsnaam met het onderblok gedaan dat ie gevlakt moet worden? Het is een lomp stuk staal, dus er is iets heel erg misgegaan? Normaal gesproken wordt alleen de kop gevlakt na demontage.
28 april 2010 om 09:36 In reactie op: draagarm raakt vooras –> afkeur –> alsnog goedgekeur #17662660Originally posted by manus
Denk dat dit weer een monteur is die eigenlijk niet weet waar ie mee bezig is en in z’n broek schijt als ie het woord steekproefcontroleur hoort.:thumbup
28 april 2010 om 09:34 In reactie op: draagarm raakt vooras –> afkeur –> alsnog goedgekeur #17662659Tja, breek me de bek niet open, zegt men dan. :(
Maar goed, mooi dat ie weer APK heeft!
Originally posted by wim-v6
Noodknipperlichtschakelaar gammel..Yep! :thumbup
Gefeliciteerd!:D
Originally posted by wim-v6
Zie ik daar de Vectra 3.0-V6 van Corsa-GSi zich proiberen te verstoppen achter de Omega Station haha..Willem
Ja klopt!:jerry
Volgens mij zijn er een hoop Omegakoffiepunten zo ondertussen in NL. Tijd voor een netwerk en Opel-Omega-koffie-Hyves.:jerry
Volgens mij is elke dag een goede dag om een Omega te kopen.
Inderdaad. Volgens mij ook niet. En wat vreemder is. Ze branden ook als het dimlicht aanstaat! :wtf
Hier nog een andere visie:
http://www.autoweek.nl/vraagantwoord.php?id=2113
Schiet mij maar lek. Ik laat het zo. :thumbup
Nee, deze schakeling van Philips laat dat niet toe. Signaal van stadlicht + wordt gebruikt om de dagrijlichten juist weer uit te schakelen. Blijkbaar is de interpretatie van de regels door Philips anders? Staat ook niets over in de installatiehandleiding. De inbouwlocatie en het aansluitschema zijn wel uitputtend beschreven.
Nope. De auto’s die ik heb staan in mijn onderschrift.
Maar goed, je tip heb ik ter harte genomen! Net ff bezig geweest; ze zitten nu 3 cm dieper. Ben er zo ook meer tevreden over. Thanks!


1tje maar hoor. Die GL is van iemand die even kwam buurten.
Misschien is dat wel een optie ja. :hmmz Helaas zijn er geen setjes speciaal voor de Omega. Tis altijd wat behelpen. :)
Afgelopen zaterdag heb ik me laten verleiden tot de aankoop van een set Philips dagrijlichten. Ik liep hier al een poos over te denken en ik dacht: ach het is het proberen waard. Met een auto van 12 jaar oud, kun je een risico lopen cq experimentje wagen. Kostte zaterdag 134 euro in op plaats van 160 euries, dus tijd voor actie! :thumbup
Gisteravond begonnen met de montage. Voor de Omega zijn geen op-maat-setjes, dus creativiteit is een vereiste. Uiteraard meer werk dan gehoopt/verwacht. Locatie voor de lampen is lastig. Als je de richtlijnen/regels opzoekt, dan is dit voor de Omega de enige legale inbouwplaats…
De beugels bleken niet diep genoeg gemonteerd te kunnen worden dus die heb ik moeten aanpassen. Gelukkig waren de flex en het lasapparaat gewillig. (bedenk me dat ik een howto fotoserie ben vergeten. ) De steuntjes daarna in de zwart hammerite gezet. De roostertjes naast de lampen zijn iets ingekort om het geheel een plek te geven. Montage ging verder heel soepel. Gisteravond niet te laat gestopt en vanmorgen de bekabeling gedaan. Alles netjes uit het zicht getrokken en vastgezet met de bijgeleverde kabelbindertjes. Het schakelkastje/relaiskastje heeft een plek gekregen op een steuntje (van alarmschakelaar?) naast het potje van de stuurbekrachtiging.
Lees hier meer over de regels en inbouwplaats. Heb ook even een print gemaakt en in de auto gelegd alsmede de inbouwhandleiding van Philips erbij gedaan voor een eventuele overijverige motoragent. :vertag
Alles werkt! Motor uit, geen licht. Motor aan, licht aan. Stadlicht of dimlicht aan, licht uit. Allemaal vanzelf. :wors
Genoeg gel*ld, tijd voor foto’s! Ik ben er heel wijs mee. Ik vind het heel dik staan. :afro




Afgelopen twee weken druk geweest met de Omega combi. Nieuw onderblok en een hoop andere onderdelen vervangen. Rijdt weer heerlijk soepel en motortje snort als nieuw. :cool:










Staan ook veel op Ebay voor 27 euro. heb je in huis voor 40 euro. :thumbup
Heb ook 1 besteld…. :thumbup
Originally posted by Jerremy
draagarmrubbers en/of stabistokjesIdd, kan niet missen. :thumbup
1,8 tot 2,2 is goed. Achter 0,2 meer dan voor.
Het gaat om een 2.5 begrijp ik uit dit topic?
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=105814
Je hebt er dus al langer problemen mee (mei 2009). Is die koprevisie niet goed gegaan?
Originally posted by Thom_88
Idd, ik heb dat ook eerder gezegd. Maar als je bij 3 verschillende VOD’s hetzelfde krijgt te horen, kun je er verder weinig mee. voor mijn ouders was het dan ook voldoende.
Eens met 2000.
Reparatie is duur, maar een langlopende slijtage leidt dus uiteindelijk wel tot een vastgelopen motor. Ik snap wel dat de dealers er niets aan kunnen/willen doen, maar het klopt niet! Het olielampje moet vrijwel direct na het aanslaan uitgaan. Ook stationair moet de motor voldoende oliedruk kunnen opbouwen. Vermoedelijk lukte dat niet door versleten motorlagers. En hoe komt dat? Hoge belastingen, slechte olie of te weinig ververst.
Ff opletten… die gaan tot 220… ;)
-
AuteurBerichten