Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Naar de stoffen vrouw geweest voor nog meer skai.
Het eerste paneel is helemaal gelukt
En nu is de rest ook aan de beurt !
Wel een klote werk om de rotzooi van de oude bekleding eraf te halen..

Maargoed ! straks is het interieur af !
Voor de mensen die willen weten wat zoiets kost 25 euro aan skai leer voor 4 panelen en 3 a 4 bussen Bison lijm 50 euro.
Dus niet al te gek denk ik zo !!Aan me andere deurpanelen begonnen, eruit gehaald bezig met bekleding verwijderen en daaronder de witte laag ook. Straks mooi alle panelen voorzien van zwart skai zodat het past bij de rest van het interieur !
Ik raad je het echt aan want het is niet moeilijk en resultaat mag er zijn !
@pluuske, heel erg bedankt voor plaatsen van jou werk dat heeft mij ook aan het werk gezet.Aja de achterpanelen komen nu ook nog :P
Ben er tevreden meer.Nou kijk de lijm spray je op zowel het paneel als op het skai. Na 10 – 25 min drogen kun je de delen op elkaar leggen, vanaf dat moment hecht het echt aan elkaar vast als je het in de goeie vorm duwt blijft het gelijk zitten. Mocht je een foutje maken kun je het nog even los trekken mits je dat meteen doet! en nogmaals het in de vorm duwen. Skaileer is ook rekbaar dus je kunt het ook om de hoekjes trekken. Met de juiste lijm blijft het dan ook gelijk zitten dus houd het die vorm aan !
Thanks !
Toch maar voor Bison Spuitlijm gekozen zelfde werking als Bison TIX
Niet slecht voor de eerste keer toch ? Ik denk dat de andere panelen nog beter worden omdat ik het nu een keer heb gedaan.
Mooi gedaan ! word een supernet interieur zo te zien !
Staalborstel op de boormachine was wel nodig om die witte laag onder het stof eraf te krijgen.. man man wat een zooi haha magoed, ik ga vrijdag me deurpanelen doen, heb wat hulp gevraagd om te voorkomen dat k het niet snel genoeg in zijn vorm wrijf. Ken de lijm ook niet goed heb er nog nooit mee gewerkt !
Kaal maken van het paneel heb ik anders gedaan, ik had helaas geen stoomcleaner staan en zocht het niet na met werk te gaan.
Wat ook werkt, zet een staalborstel op je boormachine, dan heb je hem ook snel kaal !
Nu moet ik gaan bekleden, maar al die klote vormen houden me even tegen, k vraag wat hulp dan maak k het binnenkort af.

Hmm lijkt erop of het raam ergens klem zit. Als je je deurpaneel eraf haalt en daarna gedeeltelijk het plastic dan zie je hoe het zit. Kijk even of het raam nog wel in de slede zit, of eventueel de losse slede verstellen, dit is nodig om het raam recht naar boven en na beneden te laten gaan.
Ik heb alles achteraf ingebouwd maar wel allemaal orgineel spul uit een andere Corsa, het is niet echt een moeilijk systeem.
Hmm lijkt erop of het raam ergens klem zit. Als je je deurpaneel eraf haalt en daarna gedeeltelijk het plastic dan zie je hoe het zit. Kijk even of het raam nog wel in de slede zit, of eventueel de losse slede verstellen, dit is nodig om het raam recht naar boven en na beneden te laten gaan.
Ik heb alles achteraf ingebouwd maar wel allemaal orgineel spul uit een andere Corsa, het is niet echt een moeilijk systeem.
Allemaal mooi gedaan goeie tips en raad eens dankzij jullie ga ik ook knutselen !
Tja.. ik weet niet wat het is maar k moest gewoon van die deurpanelen af.. dus vandaag spullen gehaald skai leer en lijm bison tix.. pff waar begin ik aan haha ! kosten worden ongeveer €20,- per paneel
Het is gelukt !
Idd deel met Recaro logo erin los maken en waar je het gele schuim ziet aan de buitekant de pinnetjes naar binnen trekken en los !
Heb inmiddels 1 hoofdsteun opgefrist. Netjes is zeg maar (gewassen) en 2de is nu aan de beurt.
Volgende stap is me deurpanelen opnieuw bekleden !
Bedankt allemaal !
Thanks voor de reacties !
Morge ga ik proberen om ze op die manier eruit te krijgen.
Je uitleg is duidelijk !Als ze eraf zijn geef ik ze een opfris beurtje en maak k het netje weer mooi schoon.
Ik laat weten of het is gelukt :D
Ik heb ook een kadett interieur erin, lijkt me de beste opties. De sets zijn goed te vinden op internet en ombouwen is simpel stoelen passen gewoon op de orginele frames, achterbank moet de zitting gelast word zodat hij op de orginele punten kan en de rug moet iets ingekort worden en over de oude bank heen.
Gave dingen, misschien zaten er voorop ook wel offroad lampen ofzo :jerry
Ik heb ook de bekende scheur erin zitten iets minder dan een cm. Komt door het knappe bochtenwerk lijkt me haha maja idd geen afkeur.. lekker door blijve karre of stukje vervangen
Beloofde foto, mocht je Compo set aanschaffen k was lang aan het denken waar wil ik die filter hebben… Uiteindelijk klitteband gebruikt zodat hij er makkelijk afkan maar wel goed vast zit !
Orginele tweeters heb ik ook gewoon vervangen. Zit JBL in inbouwdiepte is perfect geloof dat ik de JBL – GTO6508c erin heb..
Als je originele lampen hebt met xenon en je stelt die goed af op de apk normen moet hij er door komen !
Ik heb zelf 2 jaar xenon erin alleen de eerste keer afgesteld en nooit gezeik mee gehad.
Is trouwens ook 8000k Bi wat ik heb
Auto staat er weer netjes bij !
Heb even motorkap extra behandeld en de velgen flink gepoetst
Ik heb een JBL Composet erin zitten. Speakeringen gekocht voor 165 en inderdaad zoals hierboven al word gezegt let op de inbouwdiepte in verband met je raam !
Ik heb de filter verwerkt door de kabels in de deurbakken te leggen en de filter naast de raambediening knopjes te monteren. Kabels zitten in een zwarte kabelband ik zal eens kijken of ik een foto kan maken straks.
Oeps… tip om hem los te krijgen zonder enig extra gereedschap..
1 Boutje los
2 Zet de rug van de voorstoel naar achter en sla met je handpalmen links en rechts een paar keer stuk of 5 keer en daarna kun je het stuur er zo afhalen. Ik heb dit 4 keer gedaan en zonder enig moeite. De eerste keer dat ik het deed baalde ik ook hard dat het niet lukte. Flink erop slaan met je handpalmen en je kunt hem er zo af halen !!!
[rquote=1835329&tid=120438&author=CorsaSletje]Ben al enige tijd bezig me stuur los te krijgen, heb 3 verschillende poelietrekkers geprobeert en zelf een constructie gemaakt maar onder de druk 2 M10 bouten doormidden maar stuur wil niet losgaan.
Vandaag dan maar een zaag in me dash gezet en met geweld de tellerkast eruitgesloopt en vervolgens de stuurkolom in zn geheel gedemonteert.
1 Bout was een Torx of Imbus bout die in de fabriek met een puntlasje is dichtgemaakt, uitgeboord dus…
Nu heb ik dus een stuurkolom met contactslot en stuur en al eruit en ga morgen een nieuwe halen bij de sloop (als dat stuur wel loskomt tenminste).Iemand nog een idee wat ik nog kan doen om dat stuur van die losse as af te krijgen?[/rquote]
Vervang je Schockdempers even :) Bij mij kraakte het ook.. Check ook de staat van je achterveren even.
[rquote=1835128&tid=120438&author=robkuh][rquote=1834308&tid=120438&author=2e-c14nz]check anders ook je veerschotels zelf, deze willen erg graag roesten.[/rquote]
De auto was net 3 dagen voordat ik `em kocht apk-gekeurd,dus dan mag ik toch aannemen dat die veerschotels nog in orde zijn? Ik vermoed toch dat het in de schokdempers zit.
Vandaag trouwens nog even de koppeling afgesteld:)[/rquote]Heb net de Corsa eens vanbinnen schoongemaakt. Als het niet regent ga ik hem ook maar eens wassen.. Hij heeft veel meegemaakt deze winter vele km’s door de rotzooi..
Gelukkig zonder problemen ! Echt fijne auto’s !
Heb ik ook gehad. Alle puntjes even netjes solderen dan zit je stekker weer vast :)
Loopt als een tractor onregelmatig ploft als een gek en uitvallen bij poging tot wegrijden. Denk dat me verdeelkap door het stilstaan en de kou niet zo leuk vond.. Tijd om die eens te vervangen.
[rquote=1832625&tid=120438&author=thijs1][rquote=1831485&tid=120438&author=X-PloiD]Poging tot starten na 5 dagen stilstaan.. Moeizaam sloeg hij aan.. Liep ineens op 3 cilinders… Toen vieldie uit…
![/rquote]
Hoe merk je dat hij maar op 3 cilinders loopt dan?[/rquote]
Poging tot starten na 5 dagen stilstaan.. Moeizaam sloeg hij aan.. Liep ineens op 3 cilinders… Toen vieldie uit…
Toen maar accu opnieuw geladen en auto even in de zon laten staan. Na half uur laden eraf gehaald enja hij draait of 4 cilinders weer normaal.. Had wat moeite met stilstaan denk ik.. Heb hem ff laten draaien motor lekker warm en accu weer geladen.
Eventjes rondgereden en in de toeren gegooid rijd normaal gelukkig !
-
AuteurBerichten