wsly

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 50)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: [Vectra C]Cruise Control #17855893

    In het how to gedeelte van vectra staat beschreven hoe je de hendel moet demonteren. Verder staan er ook de problemen die er rond spelen. Bij de een is het vervangen van de hendel voldoende en bij de ander weer niet. Ik heb zelf ook dit probleem en een vraag gesteld bij het how to topic maar nog reeds geen antwoord op gekregen :???:

    In reactie op: Wat voor olie #17858922

    10w40 toch of 5w40. Dat vind ik altijd zo verwarrend.

    In reactie op: Fresh’s Insignia #17782262

    [rquote=1890368&tid=139282&author=mooiwark]ik ben echt helemaal verliefd op deze wagen! hoop hem een keer in het echt te kunnen zien.[/rquote]

    Hier sluit ik me bij aan!!!

    WAUWWW wat een mooie auto!!

    Ik heb trouwens een hele goede radio in de aanbieding en daar krijg je een interface voor de stuurbediening erbij.

    (spam)… http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=142597
    :agent

    In reactie op: Signum 2.2 of een Vectra 1.8 GTS #17796956

    [rquote=1841736&tid=140502&author=Edwin1104]Edvries Edit gedaan zat nl effe te kijken leek toch echt op een station, maar toch niet,
    Maar nogmaals die kont vind ik echt lelijk maar ieder zijn mening uiteraard,
    Succes met de aanschaf van in ieder geval een OPEL [/rquote]

    Wat is mis met deze kont… in combinatie met de dubbele uitlaat.

    Maargoed ik ben een beetje bevooroordeeld haha:agent:agent

    In reactie op: Velgen gespoten en irmscher lip eronder! #17770044

    wauww nice:thumbup:thumbup

    origineel gepost door Vec Station
    De kisten uit mn vorige wagen waren 25kg per stuk, die waren volledig dubbel 15mm mdf.
    Deze zijn 18mm mdf, met dubbele voorplaat. denk dat ze iets lichter zijn. komen later de woofers van 25kg per stuk nog bij.
    Dus kisten plus woofers zal 100kg zijn ongeveer.

    het ziet er in ieder geval solide uit:thumbup

    origineel gepost door Vec Station
    Afgelopen 3 dagen bezig geweest met de subkisten bouwen, de kisten zijn 70 liter per stuk, incl poort. De poort voorzien van afgeronde hoeken.

    hier alvast wat fotos:

    Nice:thumbup:thumbup

    Ziet er wel zwaar uit die 2 kisten haha wat wegen ze in totaal

    In reactie op: Dagje EDS Marl #17765945

    in je eerste post zeg je dat de gts weer terug naar origineel is gezet i.v.m. de automaat bak. Is het verhaaltje dus helemaal over met het chippen of kan het alsnog gebeuren na uitpluizen wat ermee aan de hand is.

    Of gaat het gewoon niet i.v.m. de automaat.

    In reactie op: Show hier je opel Signum #17760743

    hier enkele van de mijne. Een 3.2 v6 vers geimporteerd uit duitsland.

    In reactie op: Corbin stelt zich voor #17743121

    welkom maaruhhh waar zijn de :kewlpics

    :)

    ziet er strak uit…. Ben benieuwd hoe het uit ziet als die klaar is:thumbup

    In reactie op: Opvolger voor vectra c station…. #17758707

    wauw mooie signum!!

    In reactie op: auto kopen in duitsland #17754966

    origineel gepost door Arjen
    Welnee, je neemt de Fahrzeugbrief mee van de eigenaar, zet de auto op een kar en rijdt naar Nederland. Je woont in Groningen dus je kan of een eendags kenteken (telefonisch) aanvragen of je zet hem weer op de ambulance en rijdt naar de RDW. `s ochtends kan je zonder afspraak terecht. Je legt alle papieren op de balie en klaar. Na de schouw ga je weer naar de balie en dan naar de Douane een balie verder. Het benodigde formulier moet je eerst downloaden op de site van Belastindienst. Dit vul je zo ver mogelijk in en geef je aan de beambte van de douane. Die zegt bedankt en dan kan je naar huis. Je krijgt dan na een week het kenteken thuis. Je kan ook gelijk een APK doen bij de RDW. Gaat in een moeite door.

    Zoals Arjen al verteld gaat dat heel snel. Ik heb via importautos.nl de belastingbrief laten invullen. Dat kostte me 75 euro maar dan hoef je zelf niet alles meer uit te zoeken met de verschillende opties/extra’s de auto heeft. Ik heb die belastingbrief van hun ingeleverd en de rdw keuring doorstaan en ik had alles in nog geen twee weken geregeld.

    In reactie op: auto kopen in duitsland #17754964

    origineel gepost door E+Bkadett
    hebben ze in duitsland geen vrijwaring nodig dan zoals hier?

    als het goed is staan ze op kenteken , tenminste dat staat in de advertentie

    De verkopende partij moet zijn auto bij het verkeersamb uitschrijven en dan krijg je een kraftfarzeug brief erbij. Deze heb je nodig bij de rdw.

    Als het niet te ver in duitsland is zou ik aan de verkopende partij de oude kentekenplaten erbij vragen (zonder de zegels, want die gaan eraf zodra je de kraftzeug brief krijgt) en dan naar huis rijden met alle risico die dan hebt. Je kunt ook dag kentekens aanvragen in duitsland. Ik geloof dat je daarmee niet in nederland mag rijden.

    Het veiligste is denk ik toch een ambulance dan…

    In reactie op: foto's vectra gts v6 #17725402

    ziet er goed uit:thumbup

    In reactie op: Bandenspannings meting #17588945

    origineel gepost door astra-gtcuden
    Hallo allemaal.

    Voor de genen die willen weten hoe het zit met het bandenspanings gebeuren,
    Lees hier onder ff verder en je weet alles.

    Gr Michel.

    Bij de Astra-H worden twee verschillende systemen gebruikt voor het bewaken van de bandenspanning.

    DDS

    Het DDS is een functie van het ABS MK60 ESP en bepaalt door berekening het drukverlies in de band op basis van de gegevens van de wielsnelheidssensoren van het ABS. Tijdens het rijden wordt het toerental van alle wielen constant bewaakt. Bij drukverlies van een band wordt de buitendiameter kleiner en neemt het toerental van het wiel toe. Als het systeem zulk een toerentalverschil detecteert, dan brandt het rode controlelampje. Het DDS is een indirect metend systeem, aangezien het bij luchtverlies enkel een waarschuwing geeft, maar niet de plaats van de betrokken band/het betrokken wiel.

    Het controlelampje gaat rood branden bij een drukverschil van ca. 30% tegenover de andere banden. Bij defect van het systeem brandt het gele controlelampje.

    TPMS

    Het bandenspanningscontrolesysteem (TPMS – Tyre Pressure Monitoring System) is een direct metend systeem, dat samen met het DDS werkt. 4 in de band ingebouwde druk- en warmtesensoren bewaken tijdens het rijden constant de vuldruk. De lucht-/vuldruk wordt via een radiosignaal direct naar de TPMS-controller (dat gelijktijdig een ontvanger is) gestuurd. In tegenstelling tot de Vectra-C werkt bij de Astra-H het TPMS enkel met een ontvanger (TPMS-controller). Alle ontvangen signalen (druk, warmte) worden eerst door de TPMS-controller geëvalueerd en via de Can-bus en de ABS-controller naar het instrumentenbord gestuurd.

    De werkelijke bandenspanningen kunnen op het informatiedisplay afgelezen worden.

    Als het systeem in een of meerdere banden een drukverschil detecteert, dan verschijnt een weergave op het informatiedisplay met de plaats van de defecte band. Er kunnen drukverschillen van minstens 0,1 bar weergegeven worden.

    Voorwaarden voor de goede werking van het systeem is dat alle wielen met druksensoren zijn uitgerust, alle banden op de voorgeschreven bandenspanning gevuld zijn en het systeem geïnitialiseerd werd.

    Het bandenspanningscontrolesysteem is klaar om te werken na inschakelen van de ontsteking en controleert continu de bandenspanning vanaf een snelheid van minstens 30 km/h.

    1
    Extra indicaties op het instrumentenbord
    4
    Bandenspanningssensor

    2
    Informatiedisplay
    5
    Verlengstuk voor bandenspanningsventiel, op de binnenkant van het tankdeksel bevestigd

    3
    Controller bandenspanningscontrolesysteem

    Het DDS werkt samen met het TPMS en dient ingeval van een defect van de afzonderlijke of alle bandenspanningssensoren als “Back-Up”-systeem (reservesysteem). Het DDS-systeem geeft aan dat de luchtdruk afwijkt of dat er een storing is in het systeem via een controlelampje in het instrumentenbord:

    Het scherm wordt geel: “systeemstoring”
    Het display wordt rood: “afwijkende luchtdruk”
    Aanwijzing: Het reservewiel is niet met een bandenspanningssensor uitgerust.

    Op het informatiedisplay worden bij afwijkende luchtdruk door TPMS volgende meldingen en de gemeten waarden van de afzonderlijke banden getoond:

    geringe luchtdrukafwijking: weergave “Bandenspanning achteraan links controleren”
    aanzienlijke luchtdrukafwijking: weergave van “Let op! Bandenspanning daalt achteraan links”
    Bij een defect van een of meerdere bandenspanningssensoren wordt de werking van het TPMS automatisch overgenomen door het DDS-systeem van het ABS. Het berekent de luchtdruk automatisch vanaf een rijsnelheid van ca. 30 km/h met behulp van de wielsnelheidssensoren.

    Voertuigen met bandenspanningscontrolesysteem zijn te herkennen aan de metalen schachten van de ventielen van de banden met aluminium ventielkappen, in plaats van de gebruikelijke rubber schachten met kunststof kappen.

    In geval van een lekke band mogen geen vloeibare bandenreparatiesystemen worden gebruikt, omdat die de bandenspanningssensoren beschadigen.

    Bandenspanningssensor

    De bandenspanningssensor bevat een metalen ventiel om de band op te pompen. Een niet-vervangbare batterij voedt de bandenspanningssensoren met spanning.

    DDS

    • Onderhoud:
    Na correctie van de bandenspanning, bij vervanging van een band of een wiel, het veranderen van de plaats van een band (bv. verwisseling van het wiel van voor naar achteren), moet het systeem opnieuw aangeleerd / geïnitialiseerd worden:

    DDS-knop gedurende 4 seconden indrukken (bij ingeschakelde ontsteking of draaiende motor), het controlelampje knippert 3 keer
    Na een bepaalde afstand gereden te hebben is het systeem paraat, d.w.z. door verschillende rijprofielen worden verschillende snelheidsbereiken aangeleerd. Om alle snelheidsbereiken aan te leren, kan de duur max. 1 uur bedragen!
    TPMS/DDS

    • Onderhoud:
    Bij de vervanging van een band of een wiel, bij het vervangen van de bandenspanningssensoren, het veranderen van de plaats van de wielen (bv. verwisseling van het wiel van voor naar achteren), moet het systeem opnieuw aangeleerd / geïnitialiseerd worden:

    DDS-knop gedurende 4 seconden indrukken (bij ingeschakelde ontsteking of draaiende motor), het controlelampje knippert 3 keer
    Het TPMS-systeem toont de gemeten luchtdruk op het informatiedisplay na ca. 2 minuten (snelheid min. 30 km/h).
    Het DDS heeft een zekere afgelegde afstand nodig om aan te leren (zie boven).
    Met behulp van het DDS gebeurt de toewijzing / positionering van de druksensoren / wielen.
    Aanwijzing: Het systeem maakt enkel een onderscheid tussen de voor- en de achteras (na ca. 10 minuten rijden met een snelheid van minstens 30 km/h). Pas bij een drukverlies wordt ook tussen rechts en links een onderscheid gemaakt.

    • Onderhoud:
    Ingeval een klant het TPMS uitprobeert (bv. door het rechterwiel harder op te pompen, kunnen op het display de weergegeven bandenspanningen aan de verkeerde kant van het voertuig toegewezen zijn (d.w.z. het display geeft aan dat de bandenspanning van het linkerwiel te hoog is). Pas bij het rijden wijst het eerder aangeleerde DDS het wiel en de sensor eenduidig toe en verschijnt de juiste informatie op het display.

    Bij klachten moet de toewijzing van de bandenspanningssensoren aan de TPMS-controller door de volgende aanleerprocedure ondubbelzinnig vastgesteld worden:

    Variant 1:

    Bandenspanning laten zakken tot op ca.1 bar en de band weer oppompen zoals verder beschreven.
    Een voor een de banden tot op de volgende druk oppompen.
    Vooraan links: 3,0 bar
    Vooraan rechts: 2,7 bar
    Achteraan rechts: 2,4 bar
    Achteraan links: 2,1 bar
    De bandenspanningsdruksensoren zijn nu actief.
    Of

    Variant 2:

    Met de auto kort met een snelheid van meer dan 30 km/uur rijden om de rolschakelaar te doen sluiten, d.w.z. activering van de druksensoren.
    Oppompen van de banden:
    Vooraan links: 3,0 bar
    Vooraan rechts: 2,7 bar
    Achteraan rechts: 2,4 bar
    Achteraan links: 2,1 bar
    Daarna bij beide procedures:

    DDS-knop gedurende 4 seconden indrukken (bij ingeschakelde ontsteking of draaiende motor).
    Controlelampje brandt geel om te bevestigen dat de juiste drukinstelling gedetecteerd werd (moet daarvoor elke drukwaarde een keer ontvangen hebben, totale duur ca. 2 minuten).
    Nog eens terugstellen (reset): DDS-knop gedurende 4 seconden indrukken (bij ingeschakelde ontsteking of rijdend voertuig), het controlelampje knippert 3 keer
    Het systeem heeft nu de druksensoren ondubbelzinnig toegewezen en is standby (paraat).

    Aanwijzing: Beide procedures moeten binnen 15 minuten worden uitgevoerd!

    De druk kan op het informatiedisplay afgelezen worden (in geval van een snelle drukdaling gebeurt het zenden in stilstand).

    Bij beide varianten kan een defecte wielsensor herkend worden doordat er geen bijbehorende drukwaarde op het display verschijnt.

    Voorbeeld: 2,7 bar verschijnt niet – de wielsensor vooraan rechts is defect.

    Juiste bandenspanning weer tot stand brengen.

    Aanwijzing: In geval van een defecte wielsensor tijdens het rijden verschijnen geen drukwaarden op het display.

    Aanwijzing: Voor de bandenspanningscontrole moet bij auto’s met TPMS de adapter op het tankdeksel voor het aanbrengen van het vuldrukproeftoestel op het ventiel van de band worden aangebracht.

    1
    Aluminium ventielkap
    3
    Dichtingsring

    2
    Metalen ventielschacht

    • Onderhoud:
    De dichtingsringen van de ventielschachten en de ventielinzetstukken moeten bij elke bandenwissel worden vervangen. Bij het vastdraaien van de moer op de bandenspanningssensor moet het voorgeschreven aanhaalkoppel in elk geval in acht worden genomen om een beschadiging van de sensor te vermijden. Gegevens voor de bandenmontage zijn in de service-instructie, Astra-H, groep “E” te vinden.

    TPMS-controller

    De elektronische controller vormt de interface met de elektrische en elektronische systemen. De gegevens van de wielen worden via radiofrequente signalen naar de controller gestuurd en daar verwerkt. De bestuurder wordt via het informatiedisplay over de huidige toestand geïnformeerd. De controller is met klem 15 en klem 31 alsook met de “Low-Speed CAN”-bus verbonden om met andere controllers te communiceren en om van het systeem een diagnose te kunnen maken.

    Bij de radiografische overdracht (RF) wordt in tegenstelling tot de Vectra-C slechts een versie gebruikt:

    TPMS met HF-verbinding van 433 MHz tussen ECU en sensoren.
    Waarschuwing en alarm

    Het systeem gebruikt de standaardbandenspanning als referentie, waarbij de voorwielen en de achterwielen verschillende waarden kunnen vertonen.

    Wanneer de bandenspanningen met minstens 0,1 bar verhoogd worden, neemt de controller bij de volgende inschakeling van de ontsteking de nieuwe waarden als standaardwaarden aan.

    Er volgt een waarschuwingstekst:

    Wanneer de gedetecteerde bandenspanning -0,3 bar is
    Er volgt een alarmmelding wanneer:

    De gedetecteerde bandenspanning -0,6 bar is
    De gedetecteerde bandenspanning met meer dan 0,3 bar/min daalt

    Bij het onderhoud van DDS staat dat je de knop DDS moet inhouden. Waar zit die knop bij een opel signum 3.2 bouwjaar 2003.
    Hier is een foto van het dash.

    In reactie op: Vervangen of uitschakelen??? #17685905

    Hoi Pyro,
    is het trouwens nog gelukt met uitzetten van melding??

    In reactie op: terug van weg geweest #17708269

    origineel gepost door stillekracht
    hij is geactiveerd ? m.a.w je heb via de helpdesk of via het 3G netwerk de sim geactiveerd ?

    Nee ik kan gewoon bellen in de auto maar op een belgisch netwerk of duits netwerk. Hij vind het netwerk t-mobile van nederland niet.:swear

    Ik heb in de radio de telefoongegevens weer op fabriekinstellingen gezet. Wat kan ik nog meer doen?

    In reactie op: terug van weg geweest #17708267

    origineel gepost door stillekracht
    welkom :thumbup probeer eest de sim te activeren in je normale mobiel, misschien heb je dan meer succes….

    Hij is geactiveerd… ik kan bellen in de auto alleen op duits netwerk of belgisch (ik woon in de grensstreek)…

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18130022

    nee dat was niet die wat op marktplaats stond die had vier uitlaten achter twee boven elkaar links en rechts…. ;)

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18129936

    super een turbo!! Wat is het vermogen ervan??

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18129643

    Origineel gepost door bullsnake
    Mooie auto, maareh…. ben je bang dat ‘ie gejat wordt ofzo. vandaar die reuze camera zeker!?!?!?!?

    haha nee joh die camera zit rond het huis van ons… staat nog een dikkere bak op de oprit waardoor die van mij niet eens meer opvalt!!!!
    een dikke 5.7 HEMI
    :afro

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18129641

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18129640

    nog 2 nieuwe pics van me coupe..

    :agent

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 50)