Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[rquote=1898151&tid=144183&author=McKaamos][rquote=1893748&tid=144183&author=woltrazz][rquote=1892513&tid=144183&author=kaneelschep]Gewoon die 8v halen die hier al tijdje te koop staat! Hele fyne motor! Misschien is een calibra er wat zwaar voor maar dan zit je wel heerlijk! :)
Anders moet je die motor in een kadett E halen. ze zijn er nog genoeg. desnoods een cabrio. misschien rot ie onder je kont weg maar daar krijg je wel weer veel ervaring voor terug!
Ik vond hem in de E kadett iig rap genoeg om wat dan ook nog te laten zweten.
De ecotec. Het woord zegt het al.. Eco… :P niks an.Mijn eerste auto was een golf 1.1 en die reed heuvelaf ook 180.. ga je net zo hartstikke kapot als je een boom raakt..
[/rquote]
Zegt dat Ecotec zoveel
want ze durfen ook een Omega 3.2V6(benzine) Ecotec te noemen:P[/rquote]
Ecotec betreft een stempeltje op alle motoren die bepaalde mileubeschermende maatregelen hebben.
Nadeel daar van is dat een Ecotec daar door ook wat vermogen mist tov een model dat niet Ecotec is.Een 2.0 16valve van voor de Ecotec tijd is bijna hetzelfde als een die wel Ecotec is, maar het is wel 14PK verschil.
De oude is 150PK en de Ecotec “slechts” 136PK.Zo ook de C14NZ en X14SZ Ecotec.
Bijna dezelfde motor, maar de SZ heeft hogere compressie en elektronische ontsteking. Normaliter is dat goed voor meer vermogen, maar toch zijn ze allebij 60PK.Oh, en denk bij Ecotec niet dat ze persé zuinig zijn met brandstof ;) Vaak wel ietsjes beter, maar het is meer gericht op uitlaatgassen die schoon moeten zijn.
Verder sluit ik me aan bij 2Slow. 2.0 8v is een prima motortje.
Tuurlijk, hij lijkt uiterlijk op de naaimachientjes die b.v. in Corsa B’s liggen en produceert “maar” 115PK.
Het is het karakter van die motor waar hij alles goed maakt.
Maximum koppel van 170Nm heb je al bij 2600RPM (erg vroeg voor een benzine motor) en de vermogenspiek van 115PK ligt bij 5600RPM.
Dat, gecombineert met de standaard mee geleverde F18 Close Ratio 5spd versnellingsbak, maakt dattie graag bij het stoplicht vandaan trekt.
Het mag dan de minst krachtige motor zijn die in de Calibra is geleverd, maar onderschat het ding niet. PK’s zeggen niet alles, zoals 2Slow meld te hebben ondervonden :)Ik rijd inmiddels ongeveer een jaar met een Calibra 8v, en het verveelt me niet :)
Ik zeg, doen :P[/rquote]
Dan denk ik dat ik dan maar voor een 8v ga
Super bedankt voor de snelle reacties:D:cool:Is zeer mooi, ook met die Oranje tinten in de grille en kop:D
[rquote=1892513&tid=144183&author=kaneelschep]Gewoon die 8v halen die hier al tijdje te koop staat! Hele fyne motor! Misschien is een calibra er wat zwaar voor maar dan zit je wel heerlijk! :)
Anders moet je die motor in een kadett E halen. ze zijn er nog genoeg. desnoods een cabrio. misschien rot ie onder je kont weg maar daar krijg je wel weer veel ervaring voor terug!
Ik vond hem in de E kadett iig rap genoeg om wat dan ook nog te laten zweten.
De ecotec. Het woord zegt het al.. Eco… :P niks an.Mijn eerste auto was een golf 1.1 en die reed heuvelaf ook 180.. ga je net zo hartstikke kapot als je een boom raakt..
[/rquote]
Zegt dat Ecotec zoveel
want ze durfen ook een Omega 3.2V6(benzine) Ecotec te noemen:PHartstikke bedankt voor de snelle reacties:D
Ik denk dat ik een 8v ga aanschaffen. en later denken aan een V6 tsjah….:P
net ff iets meer vermogen maar nu onhaalbaar:(Ik heb ook gehoord dat als je er 1 uit 90 hebt
hem ook in de oldtimer verzekering kon doen??:Dis dat waar????
[rquote=1887291&tid=144183&author=corres]even lezen
was een reaktie op soepkiepe
die doet net of een 2.0 8v supersnel is:P[/rquote]jah idd
Ik zou me wel veiliger voelen in een Calibra dan een Corsa GSi
:P[rquote=1886947&tid=144183&author=corres]haha nou wauw een 2 liter 8 klepper
heb er zelf ook 1 maar zooooo snel is dat nou ook niet
een honda civicje van 1.4 ontglipt je gauwer dan een calibra hoor
(reaktie op de post van soepkippe)[/rquote]Het gaat mij niet om de snelheid, maar om de auto zelf:angel
[rquote=1886818&tid=144183&author=soepkiepe]je wil drekt een 2 liter?
houd wel in de gaten dat waneer je je rijbewijs heb je dan pas leert rijden he :)
niet banketstaaflig bedoelt hoor, maar veel mensen denken dat waneer ze hun rijbewijs hebben ze ook direkt al kunnen rijdensucces met je rijbewijs halen iig[/rquote]
Ja ik begrijp wat je bedoeld, maar met die auto ben ik wel zuinig:angel.
en ik kan ook wel een Corsa 1.2 rijden maar komop, die vallen hier zowat onder dezelfde prijsklasse(Duitsland) aangezien er daar meer ongelukken in het jaar mee zijn;) dus wat dat betreft, en het gaat hier om de CC’s dus 2000 is aan de vele kant.
Ik zou dan wel het stappen moeten laten gaan:P[rquote=1886787&tid=144183&author=Maurice89]Je lokatie : (duitsland) Staan genoeg goede calibra’s voor een spotprijs… dus moet lukken????[/rquote]
Dat zou je denken;)
maar vele hier in de Grensstreek zijn verrot en lopen slecht. De handelaren hier zeggen dat ik richting oosten moet voor een goeie, zelfs hier zijn ze schaars:(Jah, daar zit ook wel weer wat in:(
zeer zonde dat ze zo snel roesten:(
en natuurlijk ook mensen in zitten die er niet mee om kunnen gaan:(Die is gewoon heilig.:D
Super Calibra van Frank:worsjah
Hij zit al lang heerlijk met 30C op zijn terrasje. En van zijn Calibra aan het genieten. Wat wil je dan nog meer. Volgens mij is dat het mooiste wat er is:D:cool::agent28 februari 2011 om 20:54 In reactie op: [Foto's Gezocht] Calibra MV6 Supercharger ex Frank Denk #17822017Het lijkt wel of die van de aardbodem is verdwenen:hmmz
De route tussen Nederland en Thailand kan niet worden berekend.:P
Flauw heZit wat in.
Hoe lang ben je dan wel niet onderweg naar Thailand met de auto. Ik denk dat je wel een weekje of 6 weg bent. maar je hebt je auto wel daar dan:D:PVerkopen ze daar dan geen Kadett 200TS, zijn ook zeer mooi. Gaan trouwens hard en 5deurs. met standaard 2liter motor:D
-
AuteurBerichten
