Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
distririem, rollen en waterpomp, olie automaat, olie+filter en werkuren: 500 euro betaald bij de merkloze garage enkele weken terug. Zo heb je al een idee wat het +- kost.
Bougies, pollenfilter en luchtfilter heb ik zelf gedaan.21 november 2011 om 14:12 In reactie op: Parkeersensoren icm trekhaak – suggestie wat voor merk? #17803918Die laatste heb ik gevonden voor slechts 43 euro, nieuw uiteraard … Ff gemaild voor de verzendkosten.
21 november 2011 om 14:04 In reactie op: Parkeersensoren icm trekhaak – suggestie wat voor merk? #17803920Wat zou dan het verschil zijn met de VA 632002. Zou compatibel zijn met een trekhaak?
21 november 2011 om 13:54 In reactie op: Parkeersensoren icm trekhaak – suggestie wat voor merk? #17803922De Valeo VA 632000 staat ook op hun site, inmiddels elders gevonden voor 90 euro incl verzending.
Lekker goedkoop, niet?Bij het plaatsen van mijn set heb ik gezien dat de 4 polige remschakelaar net een mm korter was dan de tweepolige die erin zat.
Het remlicht ging enkel uit wanneer ik de rem met een schok losliet.
Ik heb op het plaatje van de pedaal nu een stukje plastic aangebracht zodat de schakelaar wel wordt ingedrukt wanneer ik de rem zacht loslaat.
Misschien is het zoiets dat je probleem is? Ff in een oneffenheid/putje ofzo rijden en de schok zorgt er een fractie voor dat de remschakelaar volledig uitveert en dus de CC afslaat? (of gelijkaardig met de koppelingsschakelaar).
Misschien al vergezocht, maar bij mij scheelde het ook maar een haartje tussen uitgaan en blijven branden.die NGK’s zijn toch ook kwalitatief? heb die ook net zelf gestoken en gebruik die al jaren voor de moto.
dit weekend nog de balhoofdlagers willen vervangen van m’n circuitfiets, eens alles gedemonteerd zie ik dat ik geen dop in maat 27 heb … Opnieuw alles vastvijzen. Altijd wat, maar je leert er wel veel mee ook, zoals eerst de goede sleutels voorzien bvb. :thumb
Idd, maar ondertussen wel al zelf de egr gedemonteerd en nagekeken, bougies, luchtfilter, pollenfilter vervangen. Nu ook de cruise control erop gezet (kabel uiteindelijk besteld bij de dealer want onmogelijk te vinden op de sloop).
Dat heb ik wel allemaal zelf gedaan, daarmee heb ik toch wel aardig wat geld bespaard. Ik wil dat het snel opgelost raakt, want de motor die afslaat temidden een kruispunt is echt niet leuk.
Ik post nog wat het geworden is.
Aan de moto sleutelen ben ik gewend, maar een auto is toch nog heeel wat anders :)ik heb de accu al eens losgekoppeld vorige week en gereden met airco op eco-stand.
In de loop van de week gaat hij eens binnen bij de dealer om aan de computer te laten uitlezen. Volgens hem kan het misschien reeds opgelost zijn met een software update. Dara denken ze in eerste instantie aan de electronische regeling voor stationair toerental.het lukt voor geen meter, waarde kabel vertrekt aan de servo zit je meteen onder die abs pomp geblokkeerd.
ik heb het voorlopig wel gehad met cruise control. M’n armen zien blauw en rood van al het gepruts in die kleine ruimte.totale lengte is +-56cm ofzo (zwarte plastic, zonder kabel gemeten)
vandaag meer dan 6 slopen afgebeld, zonder resultaat :(
6 a 700, soms een dipje tot net onder 500 waarbij de motor uiteraard pruttelt, of zelfs afslaat.
stationair toerental zonder dat de airco aanstaat is net te laag, motor slaat soms af. Nu weet ik dat het toerental electronisch kan verhoogd worden.
thnx, ik kon nog lang verder gezocht hebben dan ;)
damn, is +- 10 a 15 cm te kort. Ik kan net met het oogje aan het eind van de kabel, het bevestigingspunt in het gasklephuis aanraken.
Als iemand een langere te koop heeft ….bestaan er nu verschillende lengtes kabel? Of kan ik het op een of andere manier toch aansluiten ?
*zucht*
m’n beide armen zijn volledig geschaafd, handen idem, maar ik heb het er voor over ;)
ik heb de servo aan de zijde van het luchtfilterhuis omhooggehaald in het motorcompartiment, vervolgens volledig naar de andere kant verschoven tot in de opening met de 3 tapeindjes. Het is vooral de abs pomp die in de weg zit van de gaskabel.vandaag is shrek83 langsgeweest met de onderdelen. Na de nodige uitleg gekregen te hebben, en meteen ook wat hulp voor de hendel heb ik er me toch maar meteen aan gewaagd de remschakelaar en de servo te installeren.
Schakelaar was geen probleem, de servo daarentegen :fy1Enkel nog de bouten aandraaien en hij zit vast. Ik heb nog wel 1 probleem: de gaskabel van de servo lijkt me te kort te zijn? (komt uit een B1 en mijne is een B2). Of valgt de kabel gewoon niet de goede “weg”?
ik wacht voorlopig nog af, wie weet waag ik er mij toch nog aan ;)
ik heb net gecheckt en er zit geen kabel in de stuurkap. Het zal dus niet doorgaan. Cruise control kabel zit er gelukkig wel :thumb
idd, zou kan je het ook bekijken, en ik weet inmiddels zo goed als alle onderdelen zitten onder de motorkap ;)
Vandaag eens een proefritje gemaakt: bij het tot stilstand komen voor een afslag, sloeg de motor af :(
Ik ben wat aan het proberen gegaan: ik reed door het koudere weer buiten, rond met de airco uit.
Op m’n terugrit de airco aangezet. De motor schommelt dan niet langer stationair, ook niet bij het tot stilstand komen.
Eens thuis de motor stationair laten draaien en de airco uitgeschakeld: onmiddellijk een dip in de toeren, motor slaat haast af. Airco terug aan, toerental verhoogt lichtjes en motor stopt met schommelen, ook nadat ik het gas enkele malen aantik. Nog eens airco uit, opnieuw dip in de toeren enz.
Dus met de compressor van de airco loopt hij goed, zonder daalt het toerental te fel.
De diagnose van de patient is er, nu enkel nog de oplossing :)Zonet de egr eraf gehaald: was nog als nieuw vanbinnen. Ook de carterontluchting gecheckt: ook nog volledig proper, binnenkant gasklephuis ook. Ook meteen de luchtfilter vervangen.
Ik kan dus niets vinden wat het probleem zou kunnen zijn. Nog ff afwachten met de injectorreinger in de tank wat daarvan het resultaat is …mooi!
Ik zou al blij zijn als ik enkel m’n brandstofverbruik zou kunnen zien (en dan waarschijnlijk ook hoeveel km’s ik nog kan rijden met m’n tank).whiii! thnx. op naar het volgende onderdeel om aan te werken ;)
Bougies zijn inmiddels al vervangen, injectorreiniger zit erin. Vrijdag de EGR proper maken en de carterontluchting. -
AuteurBerichten