Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
witje2.4
DeelnemerProbleem is opgelost. Spanner van de balans as ketting was defect.
witje2.4
DeelnemerHoi Rinus,
Dat dachten wij ook, dus die riem en spanner zijn ook meteen vervangen met de dynamo.
Heb verder geen distributieriem maar ketting. Misschien de spanner van de ketting van de waterpomp eens kijken. Iemand anders nog een suggestie?witje2.4
DeelnemerHeb hetzelfde gehad met mijn vectram z22se, volgens mijn monteur hoort het zo te zijn en was het voorheen niet goed, maar ik wist niet beter.
Was wel erg vervuild.witje2.4
Deelnemer@Lemmens wrote:
Kan zijn als de auto ooit een keer schade heeft gehad, bijv. aanrijding aan de zijkant. Hoeft niet eens ernstige schade te zijn maar dan heb je al snel dat een schanier ietwat scheef zit. Je kunt je deur gewoon bijbuigen. Even met twee man. Eentje de deur open houden en de ander de bovenkant van de deur even bijbuigen. Wel met beleid natuurlijk! Had dat zelf ook nadat ik twee nieuwe deuren erin heb moeten hangen. In het begin had ik een kleine kier, sinds het bijbuigen is het vrijwel geruisloos. :)
Zou wel effe het raam openzetten!!!
witje2.4
DeelnemerHey Maurice,
Begonnen met de ombouw zie ik, was gister nog effe in Lieshout maar je was er nie.
Weet nie hoe het bij ascona zit maar bij kadett moet je volgens mij nog een spie er bij tussen maken als je
de originele steunen wil gebruiken en het blok er recht in wil hangen.Dett is btw weer goedgekeurd voor 2 jaar!!
Gr
witje2.4
DeelnemerHeb bij mijn vec. c het volgende gehad, die gaf ook melding op display en blokken waren niet op maar daar was de rand die vaak ontstaat boven aan de schijf door de sensor heen gesleten. dat zou het kunnen zijn.
witje2.4
DeelnemerDie volvo was idd. erg snel, verder vond ik het leuk maar nie dah ik zeg geweldig. Was wel weer leuk dagje uit met de jongens!!
witje2.4
Deelnemerik ook, vind het juist vervelend maar weet niet hoe te veranderen.
witje2.4
Deelnemer@Basgsi wrote:
mijn oude c was van 79 maar reed gewoon met blauwe platen. Is veel mooier en nooit
problemen met politie gehad. 1 keer een agent die me aansprak en zei dat had ik zelf ook gedaan.
Met keuren ff met 2 ty-raps de gele platen eroverheen.Ik denk dat je alleen een bekeuring krijgt als je in een algehele controle rijdt met de rdw erbij.
Ben met je oude c bij rdw geweest om de 16v op papier te zetten, had gewoon de blauwe platen erop laten zitten en de gele achterin maar hebben er niks over gezegd ofzo. En nu 110Kw op papier!!!!
Gr. Harald
witje2.4
DeelnemerVerder wel goeie massa overal aan zitten, heb vergelijkbaar probleem gehad, pakte op een gegeven moment een startkabel op minpool en op chassis en alles was opgelost. En de kabel zag er op het oog nog goed uit, niet dus!!!
Gr. Harald
witje2.4
Deelnemer@mattemaker wrote:
kan gewoon een andere chip of ecu pakken… ik wissel ze vaak genoeg..
heb ecu(s) met chip(s) en 1 zonder.. allemaal verschillende ecu`s ;) en nooit problemenHeb hier een gechipte ecu met 3 rijen van een 8v, kun je die ook zo wisselen met een van een 16v met dis?
type ecu 0 261 200 376, 90 351 648 GE van mijn dis heb ik nu geen nr. bij de hand.witje2.4
Deelnemernieuwe hoofdremcilinders zijn nog te krijgen heb er vorig jaar 1 besteld bij de gami dacht ik.
witje2.4
DeelnemerBen laatst ook naar rdw den bosch geweest, Had ook niks geen gegevens van het blok, dat kwam ook uit een auto die ooit eens gesloopt is. Toen heb ik hier bij de sloop een lege factuur zonder factuurnr. gehaald en deze zelf ingevuld met motornr. vermogen, motortype, bedrag etc. was allemaal in orde. Deden helemaal niet moeilijk, dus weer een c coupe met c20xe erbij!!
witje2.4
DeelnemerBen het niet helemaal met wim eens betreft de z22se en z22yh.
Rij zelf al een jaar of 4 met een z22se heb nog geen problemen gehad.
1x de computer van de automatische hoogte afstelling van de xenon koplampen kapot gehad.
En een neef van me rijd met de z22yh en die heeft al diverse keren langs de weg gestaan dat hij gewoon uitviel, oorzaak???Maar goed dat is mijn ervaring en je moet een beetje geluk hebben.
Zou mooi gaan sparen voor een c vind het een fijne wagen!!Gr. Harald
witje2.4
Deelnemerrij met 19 inch irmscher velgen met 225/35/19 en is goed te rijden.
Alleen iets rustiger over drempels enzo. Vind persoonlijk 19 inch net iets meer hebben.witje2.4
DeelnemerWil mijn 16v ook nog op kenteken zetten, alleen de bak lekt wat olie.
Geeft zoiets problemen met zo’n keuring of word daar niet naar gekeken?witje2.4
DeelnemerJazeker, over een paar weken komt lopik 500 weer aan!!!!
nog meer rijders hierzo??witje2.4
Deelnemerben wel benieuwd naar de pics?
witje2.4
Deelnemerwitje2.4
DeelnemerZiet er goed uit!!!
bekende oplossing ;)
En hoeveel ga je hem verlagen? normaal is een GTS al 3cm lager dan een normale vectra geloof ik. Zou hem bij mij voor ook wel wat naar beneden willen hebben. Ben benieuwd naar het result!!witje2.4
DeelnemerHeb op mijn GTS ook de wat duurdere erop zitten van valeo volgens mij, en wissen wel goed maar maken juist herrie als het erg nat is, normaal is het andersom als de raam te droog is. Ben er tot op heden nog niet zo over te spreken.
28 januari 2012 om 18:13 In reactie op: irmscher lampen plaatsen waar laat ik mijn knipperlicht #17968586witje2.4
Deelnemer@Basgsi wrote:
moet je wel ff nameten, want de minimale hoogte van knipperlichten aan de voorkant is 35cm….
Dah wist ik ook nie, daar kom je met een (verlaagde) c1 dicht bij in de buurt!!!
25 januari 2012 om 17:44 In reactie op: storing tankmeter en temp.meter wie kan mij helpen??? #17982589witje2.4
DeelnemerHeb zo’n zelfde soort probleem met gte meter setje. De temp. loopt ook in het rood (altijd) oliedruk is soms 5 bar en soms 1.5 , benzine meter is volgens mij wel goed. ligt een c20xe in. temp. sensor is al vervangen wou nu temp meter nog proberen. of zit hier ook ergens een spanningsregelaar voor wat het probleem kan zijn?
22 januari 2012 om 08:49 In reactie op: vectra gts:welke achterbumperspoiler word hier gebruikt #17966335witje2.4
Deelnemerthnx,
mooier was nog geweest als ik het kunststof iets door had kunnen laten lopen boven de demper maar was gebonden aan de ronding van de originele demper en die lijn heb ik gewoon doorgetrokken zeg maar. Demper hoger hangen ging ook niet. Maar ben wel tevreden met het resultaat.Gr. Harald
15 januari 2012 om 18:33 In reactie op: vectra gts:welke achterbumperspoiler word hier gebruikt #17966327witje2.4
Deelnemermoet wel kunnen maar ben niet zo handig met het plaatsen van foto’s hier op het forum, mss kan spijk ze hier plaatsen.? zelfde als plaatje bij avater is me ook nog niet gelukt!!
-
AuteurBerichten