Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
en wat kaost dat? als je pa dat doet.
ik moet ooit ook een nieuw dakje hebben :)heb je de pomp en het filter ook gevult?
en de pakking van de aanzuigbuis, is die nog goed?je hebt een u2u.
ff een tip: stel je even voor in het voorstel topic (word zeer gewaardeerd hier op het forum)
en een verbouwingstopic zou ook leuk zijn :)
groeten sebastiaan
origineel gepost door Opelkees
zondag in Garderen een Rekord E gespoten vandaag in Lelystad een Rode Monza
die rekord kan ik geweest zijn :) was het een witte met zwart dak?
heb hem zien staan vlak voordat ie naar binnen ging. er staat vlak bij jou ook een goedkleurige b manta :P en iets verder weg een oranje b ascona 1.6.
maar mooi klote van die schade, de auto ziet er verder goed uit zover ik kon zien ;)maar goed weer on topic.
nog steeds niemand die me even wil/ kan helpen met het afstellen van me carb????
origineel gepost door Stender
Afstellen bij de garage is knake,Laatst bij de APK hebben ze ‘m anders afgesteld ivm CO maar hij loopt nu te rijk.
Als ik het mijn opa laat doen loopt ‘ie perfect. Dus gewoon door iemand laten doen die er verstand van heeft, da’s altijd beter :thumbupthnx :)
dat idee heb ik ook.b.t.w. volgens mij heb ik je auto een tijdje geleden zien staan, heb je de achterbumper iets scheef hangen? ik reed er langs heen dus heb het niet echt heel erg goed gezien haha.
dat heb ik bij me vorige carb (enkele solex) wel laten doen maar die liep toen erg slecht. daarna heeft iemand anders hem weer bijgesteld zodat ie iets sneller leip en toen was het wel beter. maar die weet niet joe deze carb werkt en heeft alleen ervaring met enkele carb’s.
ik kan nu wel gewoon met de auto rijden maar ik merk gewoon dat het niet goed afgesteld staat omdat ik een top haal van 110 en tegen de bult op dan loopt de snelheid terug.
ik tank nu ook euro 98 en dat scheelt ook al een heel stuk. maar hoop dat iemand met ervaring met varajet 2 carb’s mij even wil helpen met afstellen zodat ik weer normaal kan rijden zonder dat de motor inhoud en niet meer stottert als ik laag in de toeren zit.
en ook als de motor koud is dan stottert ie heel erg, maar als ik dan 5 minuutjes de motor aan het draaien heb dan word het al minder.niemand? in de buurt van apeldoorn mag ook ;)
mijn ex crosa



gisteren rond half 6 op de amersfoortseweg richting apeldoorn een licht groene rekord e1
31 januari 2010 om 07:31 In reactie op: opel rekord C/D Commodore A/B Treffen 15 mei 2010 MET SLALO #17590136ik kom waarschijnlijk ook wel even kijken met me e1 :)
zo de problemen zijn weer opgelost, lag aan de kachelmoto die goed smerig was en daardoor teveel weerstand had. heb hem even uit elkaar gehaald en met een flinke lading contactspray schoon gemaakt.
komende week krijg ik een andere carb. (varajet 2) die ik er vlug een keer op ga knutselen. hopelijk gaat de motor dan ook iets beter lopen.het probleem is opgelost, het was de kachel die voor de problemen zorgde.
ik heb de kachel uit elkaar gehaald en met een flinke lading contactspray schoon gemaakt. hij piept nu niet meer en de zekering blijft ook heel.
@postbusmanta, bedankt voor je hulp en het meedenken :thumbupja dat weet ik. denk alleen dat ie niet goed contact maakt.
ik zal van de week als het niet sneeuwt de kachelmotor er eens uithalen en goed schoonmaken. heb het halve dash er net al uit gehaald maar word nu te donker om nog wat te kunnen doen.
dan ga ik de kachel maar eens nakijken, daar is laatst wel een andere in gekomen. mischien dat daar de stekker vies van is ofzo. de kachel piept wel heel erg als ik hem aan zet, maar verder doet ie het wel gewoon.
de audio heb ik rechtstreeks vanaf de accu met zo’n dikke rode kabel met zekering, hier heb ik nooit problemen mee gehad bij andere auto’s. ik denk dat de massa van de audio niet goed is.ik heb de kortsluiting gevonden. ligt aan de audio.
ik heb dat stiftje ook even getest met dat draadje er aan en die tikte eerst niet en bij een 2e poging wel (bij contact met schoon stukje schroefdraad deed ie het wel).
nou heb ik de auto een tijdje laten draaien zonder choke en dat ging eerst goed, tot hij weer uit viel en de zekering van volgens mij de kachel (heizungsg. vergaservorwarmung) weer begon te smelten. ik weer niet wat voor zekering er normaal in hoort maar er zat er 1 in van 25, die lijkt me te veel omdat ie smelt i.p.v. kapot knapt.origineel gepost door opelastratdi
heb de auto in het echt gezien bij lakro dingetje ziet er best goed uitdank je, het valt voor z’n leeftijd i.d.d. nog wel mee. maar ter zijnde tijd word ie weer als nieuw :)
kom je vaak bij lakro? en met wat voor een auto? mischien heb ik hem dan wel eens gezien :)origineel gepost door Lukko
nette wagen ! ziet er allemaal goed uit. ik vind die velgen die je er eerst onder had mooier die kleinere, en dan helemaal op zen buik leggen:worsmaar deze staan ook nie verkeerd::):)
dank je :)
ik ga zodra het beter weer word nog wel even kijken hoe het staat met die andere velgen en maak er dan ook wel een foto van. maar ik blijf wel met deze rijden omdat ik het juist mooi vind dat het nu goed gevult is. ik zit er nog over te denken om de veren na te laten persen maar wacht nog even af hoeveel deze nu nog nazakken.ik zal het morgen even proberen, het is nu te donker.
waar kan ik die zekering vinden? heb het net even opgezocht in een boek maar kan het niet vinden bij het schema van de zekeringen.nee ik hoor hem niet klikken. ik hoor hem volgens mij alleen klikken als ik de massakabel op de accu doe. ik krijg dan ook vonken bij de accu dus heb wel ergens sluiting/ lekstroom.
zo heb de rekord ook bij huis staan, heb er helaas nog steeds geen plezier van :(.
de wagen blijft niet lopen dus ben op zoek naar het probleem. ook de zekering van de kachel is gesmolten in de zekeringhouder, dus moet ik ook weer zien te maken zodat er een nieuwe zekering in kan.
ook de meters van me brandstof en temp. doen het niet meer :S
komende week krijg ik een andere carb. dus hopen dat ie het dan beter doet.hier nog een paar foto’s van de auto achter het huis :P


is dit het stiftje die je bedoelt? hier zit inderdaad geen beweging in en zelfs met de hand niet.

ik zal morgen even kijken, als die kapot is en ik kan een nieuwe vinden dan plaats ik hem. als het lastig word dan wacht ik gewoon even want als het goed is heb ik eind volgende week een varajet 2 carb in huis. hopen dat ie het dan wel weer goed doet.
morgen ook even op zoek naar het probleem met de kachel en de lampjes/ meters die het niet meer doen.ik zal het morgen gelijk proberen.
als dat stiftje niet naar binnen gaat dan is dat ding dus kapot?
en is dat gewoon bij een brezan o.i.d. nieuw te krijgen?heb snel even 2 foto’s gemaakt, hoop dat ze duidelijk genoeg zijn.


-
AuteurBerichten