Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik heb net een zafira toure 16 cdti in bruikleen gekregen van de dealer . daar zat in het handschoenkastje een witte plastic vultuit in een hersluitbaar zakje.
benzine of diesel? ik heb een 110pkcdti van 2012. 5deurs hatchback. natuurlijk geen snelheidsmonster en weinig koppel onderin. bij hernemingen in 3e versnelling valt ie soms dood. je moet veel terugschakelen naar 2e. verbruik: 5,8 gemengd en 7,5 stad. ik heb 18 inch wielen met 245/45 banden en deze smelten als sneeuw voor de zon. nu 27000 km en zeker al 3/4 op, bij rustige rijstijl. hier werd al iets over geschreven. kleur zwart zeer krasgevoelig. had ook wat meer van de wegligging verwacht. koets helt nogal over in de bochten. wel een echte kilometervreter op de snelweg. grts
denk dat het al een beetje te laat is om er nu nog iets zelf aan te doen. elke keer ik mijn wagen was, doe ik eens mijn ronde op steenslag op de motorkap. die tip ik dan eens aan met lakstift met blanke lak. en eigenlijk aan de groene aanslag op de rubberstrip te zien (op de laatste foto) was het al een tijdje geleden dat de wagen gewassen werd. hopelijk neem je mij deze opmerking niet kwalijk. :???:
wat betreft de kleur en de lakkwaliteit,
mijn insignia 2012 is carbon zwart. een ramp. vooral rond de deurgrepen en kofferdekselslot en drempel van achterbumper. we dragen geen ringen of lange nagels. ook zie ik dat onder de zwarte lak een witte laag zit, waardoor krassen nog meer opvallen. toen mijn dochter haar zwarte Dacia sandero kocht (wat nog een grotere ramp is qua lakwerk) heb ik getwijfeld om zwart te nemen. maar ik heb mij opgetrokken aan het feit dat ik dacht dat de kwaliteit wel beter zou zijn. mijn hart (en mijn portemonnee)bloedt als ik een zilverkleurige of witte insignia zie.nooit meer zwart.@2000 wrote:
@Insignia2014 wrote:
Yep. Zoveel geneuzel doet het systeem tekort. Heb veel andere auto’s gereden maar zelden zo gebruiksvriendelijk.
Na 9 pagina’s klachten dit? Klinkt ongeloofwaardig, toevallig een oude overleden oom die Adam O. heet?
het kan nu toch wel zijn dat insignia2014 naar zijn mening goed met het systeem overweg kan. de ene heeft daar wat meer feeling voor dan de andere zekers. en uit alles wat je hier leest kan je alleen maar bijleren en eventueel een oplossing zoeken.
ik heb de originele continental sportcontact 3 banden liggen in maat 245/45/18. liggen er nu 26000km op en zijn al een keer verwisseld van voor naar achter. ook deze smelten als sneeuw voor de zon. op mijn vorige wagen (seat Toledo ) lagen michelins in maat 195 en deze gingen 60000 km mee. op mijn dochters Dacia liggen ook continentals met 26000km en deze zijn nog als nieuw.
over het door de constructeur opgegeven verbruik kan eindeloos gediscussierd worden. dit gebeurt namelijk onder ideale omstandigheden. nl ideale weersomstandigheden, zo laag mogelijk gewicht enz. mijn insignia cdti 110pk verbruikt in stad 7,5-8 liter en bij voornamelijk snelweg bij 120km/h in 6e versnelling 5,5-6 liter. dat is ook wat hoger dan opgegeven in de brochure. een renaultrijder heeft onlangs een proces aangespannen wegens een te hoog verbruik. hij maakte volgens experts weinig kans om te winnen en dit omwille van bovengenoemde reden.grts
de voorlaatste (2012) lichting van de hatchback (5 deurs) heeft nog altijd last van afdruipend water wanneer je de koffer opent. het drupt gewoon langs de zijkant in de koffer of in je nek als je niet oppast.
bij mijn insignia 2012 sd 900 navi zijn 3 telefoons gekoppeld en worden allemaal herkend. alleen bij samsung wordt het adresboek niet weergegeven. met nokia geen problemen.
bij een wagen ZONDER regensensor zit de LICHTSENSOR wel degelijk in het bolletje op het dashboard. heb de proef op de som genomen en het bolletje afgedekt en de lichten gingen meteen aan. in dat bolletje zitten idd meerdere functies afhankelijk van het model. nl de airco, de lichtsensor, de sensor voor het AFL lichtsysteem, de camera voor verkeersbordherkenning, de sensor voor de apdaptieve cruisecontrol, de led voor de status van het alarm,…
bij mij zit er ook absoluut niets rond of op de spiegel. heb ook automatische verlichting maar geen regensensor. wel weet ik dat als je de ruitenwissers opzet de lichten dan wel aangaan, ook overdag.
die sensor voor de verlichting zal toch nog ergens anders zitten denk ik. ik heb geen automatische ruitenwissers en op de voorruit is bij mij niets te bespeuren rond de spiegel.
ja dat heb ik ook soms. ze slaan maar aan halfweg de tunnel of als je er bijna weer uit bent en dan blijven ze wel nog tien minuten branden wanneer je al uit de tunnel bent, met als gevolg dat je navischerm veel te donker is. ook slaan ze soms wel aan wanneer je onder een sim pele brug rijdt. :swear
in mijn insignia van 2012 met navi 900 zit een kaart Europa 2011/2012. voor het bouwjaar van de wagen is dit redelijk juist. ware het niet dat wegen die reeds in 2009 en 2010 aangelegd werden nog niet op de kaart staan. ik rijd iedere dag een stuk door het veld naar mijn werk. daar ik de navi niet beroepshalve nodig heb, heb ik nog geen update laten draaien. het lijkt mij wel een dure bedoening met die updates. maar dat is bij vele merken zo. bij sommige uitvoeringen van renault werken ze met tomtom waar de updates toch voordeliger zijn al dan niet gratis.
een simpele melding zou al een groot verschil maken.
ik heb een cdti 110 pk handgeschakeld en kom op 7,5l stad en 6l algemeen. dit wijkt toch ver af van de in de brochure opgegeven waarden. dan heb ik nog geen zware voet. het is wel een beetje frusterend wanneer je de bak volgooit en de boordcomputer geeft aan dat je maar een 900 tal km kunt rijden. met mijn seat Toledo 1.9 tdi 110pk was dit toch 1100km. deze was toch wat lichter maar ook veel vinniger. ook erger ik mij aan de weergegeven schakelmomenten. wanneer je deze volgt dan geraak je nergens. bij 50 per uur moet je al naar 4 schakelen en bij 70 al naar 5. wanneer je dan kijkt naar het aantal toeren dat de motor dan maar draait, valt hij dood. om nog niet te spreken over wat de roetfilter te verduren krijgt. ook het start/stop systeem is een punt van ergernis. dit werkt volgens omstandigheden.wanneer je aan de rode lichten staat, dan slaat ie niet af. wanneer je thuiskomt en je zet de wagen in neutraal om uit te stappen om de garage te openen, dan slaat ie wel af, en start ie weer als je het portier opent. ook nog iets over de roetfilter. wanneer je denkt dat je een zuinige rit gedaan hebt, slaat ie in regeneratie en verbruikt ie een 15 tal minuten zowat een 10 tot 12l. daar gaat je zuinigheid. :wub
inderdaad het insignia deel op dit forum. gewoon even flitspalen ingeven in de zoekfunctie en dan kom je er direct. grtjs
het is niet perse nodig alle sloten te vervangen. je kan een slot laten bestellen bij opel zelf met dezelfde sleutel. enkel je sleutelcode doorgeven. duurt normaal iets langer omdat het slot aan de hand van je sleutelnr nagemaakt wordt. duurde bij mij een drietal weken. tussenoplossing was : het slot demonteren (moet er toch uit). iets met de bedrading fiksen en via de kabels starten.
flitslocaties staan niet op sd card navi 900. zijn wel te downloaden van het net. je moet eens kijken bij het insigniaforum. daar staat het mooi uitgelegd. heb je een usb aansluiting in de astra? want je moet de bestand op stick zetten en dan uploaden in de wagen. bij mij (insignia) werkt het perfect. melding door popup en geluid, ook als de navi niet gebruikt wordt.grtjs
heb dit overlaatst ook voorgehad. alle filters vervangen en airco doorgespoeld met een product. probleem opgelost voorlopig. wel 145€ armer. dat van het uitschakelen van de airco een beetje voor aankomst werd mij nooit gezegd bij opel. nu hoor ik dat ze bij andere merken die raad wel meegeven :hmmz
@ nicocorsa,
beste Nico, ik twijfel er niet aan dat jij je job graag en goed doet. dat blijkt alleen al uit de vele reacties die je hier op het forum plaatst en waarmee je al vele mensen hebt geholpen. maar ik denk dat mijn dealer een beetje anti- internet is. mijn probleem is een beetje het feit dat je niet echt weet hoeveel moeite er bij een grote dealer gedaan wordt ivm met zoeken naar het probleem. je moet ofwel je wagen achterlaten of in de wachtruimte wachten. bij een kleinere dealer heb je nog persoonlijk contact. helaas zit er geen kleinere daeler bij mij in de buurt. wel enkelen die alle merken doen, maar dan heb je weer het probleem van het uitlezen. de wagen moet dan weggebracht worden en de prijzen om enkel uit te lezen zijn ook niet mis. grtjshet is toch hetzelfde bij de meeste dealers. ze weten nooit ergens vanaf. ook al staat het er vol van op verschillende forums.
ik heb ook een probleem met de stuurinrichting, wat ook al op dit forum als een veel voorkomend probleem vermeld werd.
toen ik dit aankaartte bij mijn dealer reageerde die met:”dat internet toch he”. ik heb nog 4 maand garantie op mijn wagen.
bij het topic over mijn probleem draait het in de meeste gevallen uit op het vervangen van het stuurhuis. daar had de dealer zeker nog nooit van gehoord. nu hoop ik dat ze me niet bezig houden met allerlei lapmiddeltjes tot de garantie over is om dan uiteindelijk toch met een nieuw stuurhuis af te komen. ook zei de dealer dat er nog een terugroepactie openstond op mijn wagen om iets te herprogrammeren. daar heb ik nog geen schriftelijk bericht van gekregen. vroeger nochtans wel een keer waarna de update werd uitgevoerd. verkopen kunnen ze als de beste, maar de rest???? ik denk erover van mijn volgende wagen terug bij een kleinere garage te kopen. daar ben je nog een klant en geen nummer in de computer. zal misschien wat duurder uitvallen in onderhoud, maar deze garagist zal misschien beter zijn best doen om je als klant te behouden. mijn dochter heeft een Dacia sandero ,aangekocht bij een kleine plaatselijke dealer en daar kan je bij de wagen blijven tijdens het klein onderhoud en even een praatje slaan met de mekanieker. de priizen zijn toch door Dacia forfaitair vastgelegd dus dat scheelt niet heel veel. donderdag moet de insignia binnen en dan horen we het wel .grtjspotkrikje kan je in verschillende maten kopen bij de betere doe het zelf. deze kan ook onder een vast dragend punt van het chassis gezet worden.
misschien een rolkrik gebruiken en onder een vast punt van het chassis zetten. maar wat ga je doen als je lek langs de baan staat?
zekeringen al eens nagekeken? in het instructieboekje staat ook dat wanneer het systeem overbelast werd dat een bepaalde zekering uitvalt en na afkoeling terug werkt.
-
AuteurBerichten