wim-v6

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 35,540)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Meriva 2006 1.7CDTI lui bij optrekken #18320907

    Deze motoren hebben fewoon weinig als de Turbo nog niet in komt.

    Mijn antieke Isuzu Turbo diesel heeft hetzelfde

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Motor komt niet op bedrijfstemperatuur. #18320853

    Dat is best mogenlijk ja.

    Kost een paar euro

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Astra g scheef trekken, trillend stuur. #18320717

    Hebben laatst een fusee moeten wisselen bij deze, misscien dat het daar wat mee te maken heeft.

    Gister niet aan toe gekomen om verder te kijken dan op spelingen.
    Knap lopen vloeken op de kachelslsng

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: In houden en stotteren bij gas geven. #18320870

    Bobines zijn vaak de storing.

    Heb je hem al eens uitgelezen toen het lampje brandde??

    Niet uitzetten dus maar laten draaien met de storingslamp aan??

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Astra g scheef trekken, trillend stuur. #18320713

    Rijdt eens langs vandaag

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17953842

    @Velaro wrote:

    Dag iedereen

    Ik ben een 20-jarige Belgische student die al een tijdje op zoek is naar zijn eerste auto en ben al een tijdje aan het kijken voor een Astra G Cabrio 1.6. Weet dat deze niet snel is maar dat is voor mij niet zo’n probleem, bespaart mij heel wat aan verzekering (125pk is aan de hoge kant in dat verband) en belasting en vind hem vlot genoeg.

    Ben vandaag naar zo’n G gaan kijken, uit 2004 met slechts 55.000 kilometers. Zag er erg goed uit, maar het leek mij dat de motor stationair heel lichtjes schommelde (je moest erop letten maar de naald schommelde zeer lichtjes). Is dit normaal of mag dit echt niet gebeuren? Daarnaast leek na de testrit de naald van de temperatuurmeter nog helemaal naar links te staan, was een vrij korte rit van een kwartier maar dan moet hij toch al een beetje warm geworden zijn of niet? Verder had ik niks aan te merken op het rijden, hierbij ging alles perfect..

    Alvast bedankt voor iemand die tips heeft!

    Auto heeft heel weinig kilometers, hier knapt een automotor helemaal niet van op.
    Best kans dat hij na een mooie lange vlotte rit (2/300km aaneengesloten) al een stuk beter draait.

    De temperatuur die laag blijft kun je oplossen door de thermosstaat te (laten) vervangen.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17953841

    @Filihaan wrote:

    Hi guys!

    Zag gisteren dat ik een stukje auto kwijt was… Vraag me niet hoe of waarom, maar ik rij nu zonder dit ding rond. Kan geen kwaad uiteraard maar wil dit toch vervangen. Is dat mogelijk en waar te krijgen? Want ja, hoe heet zoiets nu eigenlijk? (Astra G Coupe Bertone 1.6)

    Alvast bedankt!

    Gewoon via de dealer te bestellen.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17953840

    @Markus12 wrote:

    Weet iemand een goede manier om het toerental signaal bij een astra z22se te verkrijgen? Is deze af te splitsen van de kabel die bij de tellerunit naar binnen gaat?

    Wat ben je ermee van plan als ik vragen mag??

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Aanhaalmomenten van astra G x16xel gezocht. #17987626

    8nm op zijn uiterst 10nm.
    Meer geeft vervorming en lopen je nokkenassen vast

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Loze kabel #18320761

    Gaskabel is motortype afhankelijk.

    Welke motor ligt er in?

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: astra f #18320630

    Als je het Centraal wil doen is De Meern een Mooie lokatie.
    Iets meer dan een half uur voor ikke (vanaf een plaatsje tussen Rotterdam en Den Haag)

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: astra f #18320629

    Endje rijden is voor de auto en bestuurder alleen maar goed.

    Ik (wij) rijden zelfs al stad en land af voor onderdelen.

    Voor de Ford(USA) Econoline meestal naar grootegast.
    Voor een goeie sloop meestal naar Gaos in emmeloord.
    Voor mijn Ascona-C delen kom ik veelal in Limburg (zuid).

    Voor goedkope rookwaar en brandstof naar Vianden of Diekirch in Luxemburg, voor meetings heel het land en daarbuiten.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Loze kabel #18320758

    Astra g heeft vaak een stekker voorbereid liggen voor de koelvloeistofpeilsensor.

    Vaak ligt bij de gaskabelmodellen de stekker voor de Cruise Control ook naast de accu.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Type motor:
    Een ding klopt niet in het verhaal 1.5D en 1998:
    De 1.5D is tot 1995 geleverd in de Corsa-B, daarnaast is het voor een Corsa-B 1.5D al heel knap dat ie 150 haalt (top op papier 145km/u dacht ik).
    Vanaf modeljaar 1996 zijn de Volgende Diesels verkrijgbaar:

    1.7D X17D 60pk top 160km/u
    Kofferklep aanduiding: CORSA_D

    1.5TD X15DT 67pk top165km/u
    Kofferklep aanduiding: CORSA_TD

    Ik weet niet of je (eventueel via Persoonlijk Bericht je kenteken zou kunnen geven, kan ik eens uitzoeken wat er in ligt.

    Motorsteunen:
    De diesels in de Corsa Diesel hangen heel vrij van zichzelf.
    Best kans dat daar niks aan mankeert.
    De Motorsteunen van mijn Turbo Diesel zijn nog de originele na 367.000km.
    Motor hengt er flexibel in, dat is bij mij ook.
    Ook ik heb iets last van schuddend gedrag bij optrekken en gas los laten.

    Weinig Vermogen:
    Aan het vrmogen van zowel de geblazen als ongeblazen Corsa is wat aan te doen.
    Dit is een vrij eenvoudige operatie, niet meer en niet minder dan de diesel iets meer diesel voeren.
    Door de karige brandstofinspuiting word deze dieselmotor ook wat schokkerig.
    Dit kan je doen door de roetschroef op de dieselpomp iets in te draaien (halve slag).

    Van 67 naar 100pk:
    Bij mijn Turbo Diesel heb ik dit bewerkstelligd door de:

    Roetschroef een knap end in te draaien (ruim 3/4 rond).

    Ring regeling inspuiten bij turbudruk (drukplunjer) verwijderd, dan kan hij op hogere turbodruk meer diesel inspuiten.

    Een Boost Controller geplaatst.
    Hiermee kan je de maximale Turbodruk afstellen, deze staat bij mij op 1,5 / 1,6bar afgesteld tov de originele 0,6 / 0,7bar overdruk.

    Gemeten is er met de nog standaard uitlaat van 45mm binnendiemeter.

    Deze is inmiddels vervangen voor een 55mm binendiameter uitlaat, waardoor bij mij de motortemperatuur redelijk lang goed blijft, bij sportief rijden of verslepen van zware lasten moet ik hem wel goed in de gaten houden.

    Ik kan ook geen hogere constante snelheid aanhouden dan 185/190km/u dan word de motor te warm.

    Hier ben ik mee bezig dit op te lossen door een intercooler te en een externe Oliekoeler te plaatsen.

    Wiellager:
    De ring achter de centrale moer moet je kunnen bewegen als deze aan gedrasid zit, anders kan je zo weer een nieuw wiellager plaatsen.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: astra f #18320625

    Heb geen Astra-F (meer)

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Trekt naar rechts en links met aan remmen #18320371

    Onderdelen die dit kunnen veroorzaken:
    Remmen
    Remklauwen
    Draagarmen + rubbers
    Spoorstangen
    Hulp spoorstangen
    Spoorstang kogels
    Pitmannarm + rubbers en kogels
    Hulp pitmann arm.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Automaat problemen. x18xei Vectra B #18320034

    Het brein zit achter je dadhboard kastje (stuurcomputer automaatbak.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: temperatuur x18xe1 snel op naar 100 UPDATE #18320387

    Jup multimeter tussen minpool en metaal motor bij draaiende motor.

    Mag een paar ohm hebben meer niet

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: temperatuur x18xe1 snel op naar 100 UPDATE #18320384

    Ja licht aan hoe handig je ben.

    Maar weerstand meten tussen minpool en ijzer van de motor

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: temperatuur x18xe1 snel op naar 100 UPDATE #18320382

    Massa kan slecht zijn.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Is het een 1.7D (60pk) of 1.5TD (67pk)??

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Ik denk eerder de motorsteunen een beetje wat soepel beginnen te worden.
    Mijn 1.5TD danst ook wel een beetje bij gas geven en loslaten.
    De ophanging van de motor is ook expres wat soepel gehouden om de motortrillingen te beperken in de auto.

    Ik wil best wel eens rijden, om te voelen of het goed is.

    Ik zit zelf in de regio Den Haag / Rotterdam.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Daar gaat het wel heen Jethro.
    Veel mensen om mij heen zelfs die het niet breed hebben, rijden bijzonder jonge auto’s.

    Je kunt nieuwe auto’s prive leasen, maar ook jong gebruikte auto’s.

    Het draait allemaal om dat er een hippe jonge auto op de oprit staat, zodat de buren zien dat je je dat kan veroorloven.
    Soort scvhone schijn.

    En natuurlijk zijn de meeste auto’s nog in prima conditie na 5jaar, en zal er iemand nog jaren plezier van deze auto’s hebben.

    Mijn jongste auto is 17jaar, en voldoen prima voor mij.
    Werken perfect, en zijn betrouwbaar.

    Maar heb dan geen hippe jongexauto op de oprit staan.

    Voordeel hiervan is dat mijn 4 auto’s samen mij geen 300 vaste lasten in de maand kosten.
    En dan zijn het zeker geen zuinige Eco modellen.
    Vectra-B 3.0-V6 station
    Corsa-B 1.5TD
    Ascona-C 1.6S
    Ascona-C 1.8E

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Distributieriem Corsa C 1.8 #18320269

    Complete distributie set met koelwaterpomp.

    Eventueel gelijk de multi-V riem mee vervangen.

    Helaas zijn er meerdere typen distributie sets op deze motor geleverd.
    Dit gaat normaal op motornummer.

    Deze vind je vaak in het onderhouds boekje.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Automaat problemen. x18xei Vectra B #18320031

    Type plaatje bovenop de bak.

    Resetten met een opcom of tech 2

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 35,540)