Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Die 5% ethanol heeft al menig hogedruk benzinepomp van de z22yh motoren doen overlijden.
Niet elke motor vind het even fijn.
Ook het verbruik stijgt van methanol.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Bayaramvec, je kan beter een eigen topic starten ipv die van een ander daarvoor gebruiken.
En ja, onjuist werkende sensor, maar welke kom je niet zomaar achter.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Ik ook totaal geen afwijkend zelfs een iets gunstiger verbruik gehad bij mijn x16xe na afblinden van de EGR (geen cheater).
Ook de 2.5 en 3.0-V6 lopen niet duurder na afblinden van de EGR.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
QDM signaal, klopsensor of computer
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Ik weet niet, maar een de langste F18 dieselbak is nauwelijks langer dan mijn F13 dieselbak (Corsa-B 1.7D eco (F13 WR 3,55), met daarin de 5e versnelling van een Kadett-E 1.6i (F13 WR 3,74 met langere 5e versnelling) (niet zijnde GT SR of Frisco) / (5e kadett 1.6i = 0,707 tov 5e Corsa 1.7d eco = 0,756)).
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Dat er verschil zit in automaat en hand is volkomen normaal.
Afhankelijk van het type automaat kan de koeling te kort schieten, of de koppeling anders is kwa wat hij kan hebben.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Opcom met eventueel verloop naar 10pin stekker werkt prima
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
10 of 16 pin uitlees stekker??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
@Dolby wrote:
Persoonlijk mening bij veel km’s altijd een diesel.
Waarom een diesel (puur eigen mening).
-1. Rijd het lekkerste
-2. Rijd het zuinigste
-3. Minste onderhoud
-4 Bewezen betrouwbaarheid
-5 Goedkoper in onderhoud.Dan zou ik de 1.9CDTi zowiezo niet kiezen.
Ook de 1.3CDTi zijn zeker niet heilig.
En dat geld verder voor vrijwel alle MODERNE dieselmotoren.
Door de milieu aanpassingen, en steeds lichtere en Compaktere bouw van de dieselmotoren, welke in Combinatie met veel meer vermogen gaat zijn deze zeker niet zo voordelig meer in onderhoud.
Hoe rustiger (zuiniger) je ermee rijdt, hoe meer ellende je in de toekomst kan verwachten.
Een ouderwetse EGR en Roetfilterloze diesel, liefst zonder electrische sturing, die zijn vrijwel onderhouds vrij op af en toe een oliebeurtje, en dieselfilter na.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Je moet bij LPG een motor kiezen die er goed geschikt voor is.
Dan heb je geen centje pijn.Er zijn niet heel veel motoren op de markt die GOED geschikt zijn voor LPG.
een van de besten hiervoor zijn de 1e en 2e generatie Opel 16V motoren.
Deze lopen van +/- 1993 t/m +/- 2003En dan is ook belangrijk welk merk en type gasinstallatie er in de auto zit.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
6 juli 2016 om 13:00 In reactie op: EGR-cheater gemonteerd, SAI verwijderd. OPHELOST!! (x14xe) #18322552De cheater neemt ook de Map sensor in de Maling lees ik, dan ga je je afstelling van de ontsteking en inspuiting dus afstellen op een werkende EGR, terwijl deze er niet is.
Dat kan leiden tot een te arm mengsel (te warme verbranding).
Zal in 99 van de 100 gevallen goed gaan.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
6 juli 2016 om 12:56 In reactie op: gezocht; ROTTERDAM NOORD, vakman/goede garage ivm motor vuil #18319282Wat is het exacte probleem als ik vragen mag??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Dat de koelvin “pas” bij 97graden aanspringt is volkomen normaal.
Dit valt nog mee zelfs, je zit nog een volledig een streepje van het rood verwijderd.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
@bart-gsi wrote:
Nouja een g3 systeem tikt ook aardig aan in wegenbelasting… Dus dat zal ook zo z’n afweging hebben..
En met de winter als je op gas wil starten kan het wel eens zijn dat die er moeite mee heeft.. Alleen bij een 100% lpg ombouw dus niet op benzine starten
Moderne LPG auto’s starten altijd op benzine.
Deze schakelen pas naar gas bij een motortemperatuur van +/- 50/60 graden celcius.Evenals de Aardgas auto’s van tegenwoordig.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Ja dat is het gekke.
Bij mijn katloze oliezuipers was de gemeten uitstoot altijd exorbitant laag.
Van olieverbruik word normaal ook de uitstoot niet hoger.
Zei het dat bij motoren met een katalysator met een hoog olieverbruik, waar vrijwel altijd rustig gereden word de katakysator verzadigd kan raken, waardoor de uitstoot onjuist kan zijn.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Wissel eerst de oliedruk sensor.
Deze zit bovenaan links van de motor naast de thermosstaat in de cilinderkop gedraaid.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Denk ik wel, het is een Isuzu diesel.
Deze hebben een Vacuumpomp aan de dynamo hangen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
5 juli 2016 om 21:50 In reactie op: EGR-cheater gemonteerd, SAI verwijderd. OPHELOST!! (x14xe) #18322546Een Cheater doet hetzelfde als een EGR afdoppen.
De X14XE X16XE X16XEL controleert de EGR middels de stroming ervan.
Deze stroming is er niet en zal er nooit zijn, als de EGR afgedopt is of middels een Cheater is uitgeschakeld.
Ofwel inlaat onderdruk zal nooit overeen komen met die bohorend bij de Computer geregelde EGR klep stand.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Olieverbruik rede van afkeu??
Nog nooit van gehoord.Mijn A GSi deed 1 liter verbranden op 800km.
Geen centje pijn bij de APK.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
4 juli 2016 om 21:56 In reactie op: Geen remdruk Opel Astra f 1.6 SZ na vervangen remblokken #18322084Veertjes verkeerd terg geplaatst ( heb ik meerdere zien doen, deze fout maken).
Dan ligt pedaal op de bodem als je wll remmen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
@Corsa_GSi wrote:
Kwestie van omslagpunt berekening maken obv belasting, brandstofkosten en verbruik.
En volgens mij haal je met zo’n dieseltje makkelijk 1 op 25 als je normaal rijdt.
Ik ben tegenover een Corsa-B 1.2-16V al met 15.000km per jaar al voordeliger.
Met vlot rijden doe ik tussen de 1op18 en 1op20.
Ik heb mijn berekening gemaakt op de volgendecwaarden:
1.2-16V 1op15 gemiddeld
1.5TD 1op17 gemiddeld.Dat betekend dat (sinds de diesel gekiteld is) ik zelfs nog eerder mijn omslag haal.
Als ik met 90/100kmu naar luxemburg rijdt doe ik zo tussen de 1op25 en 1op30 in verbruik.
Ik rijdt dan voor nog geen 15euro diesel naar vianden.
Ik.weet niet of de 1.7d zuiniger is dan mijn 1.5TD, mijne rijd wel leuker.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
17.600km gemiddeld aan kilometers zonder prive ritten.
Of het gustig is is echt afhankelijk wat voor diesel je koopt.
Corsa-C 1.3cdti / 1.7cdti zou mogenlijk voordeliger kunnen zijn.
Overweeg ook eens LPG, dat is al eerder rendabel.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Bij warme motor zal inderdaad de vloeistof stijgen.
Dit is een systeem dat werkt met overdruk.
Zo kan de temperatuur hoger worden zonder dat het water aan de kook gaat of dat er vloeistof verdampt.Daarom ook een expansitankje met jowldop waar een overdruk en onderdruk klapje in zit.
Als je de heersende druk weghaald wil de vloeistof uitzetten.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Druksensoren nog goed.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Wel een mooi stukje.
Ik.rijd met mijn antieke turbodiesel zonder elektrische regeling ook.flink onder de opgsgave van de fabriek.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten