wim-v6

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 35,540)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Benzine Frankrijk #18322835

    Die 5% ethanol heeft al menig hogedruk benzinepomp van de z22yh motoren doen overlijden.

    Niet elke motor vind het even fijn.

    Ook het verbruik stijgt van methanol.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Vragen omtrend mijn vectra b 1996 #18316530

    Bayaramvec, je kan beter een eigen topic starten ipv die van een ander daarvoor gebruiken.

    En ja, onjuist werkende sensor, maar welke kom je niet zomaar achter.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Benzine verbruik na afdoppen Egr #18322746

    Ik ook totaal geen afwijkend zelfs een iets gunstiger verbruik gehad bij mijn x16xe na afblinden van de EGR (geen cheater).

    Ook de 2.5 en 3.0-V6 lopen niet duurder na afblinden van de EGR.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Vragen omtrend mijn vectra b 1996 #18316528

    QDM signaal, klopsensor of computer

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Corsa B Fluit in de 5e versnelling. #18322209

    Ik weet niet, maar een de langste F18 dieselbak is nauwelijks langer dan mijn F13 dieselbak (Corsa-B 1.7D eco (F13 WR 3,55), met daarin de 5e versnelling van een Kadett-E 1.6i (F13 WR 3,74 met langere 5e versnelling) (niet zijnde GT SR of Frisco) / (5e kadett 1.6i = 0,707 tov 5e Corsa 1.7d eco = 0,756)).

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Astra k 1.4 automaat en trekkracht #18321179

    Dat er verschil zit in automaat en hand is volkomen normaal.

    Afhankelijk van het type automaat kan de koeling te kort schieten, of de koppeling anders is kwa wat hij kan hebben.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: diagnoseapparaat of paperclip methode ?? #18322707

    Opcom met eventueel verloop naar 10pin stekker werkt prima

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: diagnoseapparaat of paperclip methode ?? #18322706

    10 of 16 pin uitlees stekker??

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Vraag: Benzine of diesel? #18320829

    @Dolby wrote:

    Persoonlijk mening bij veel km’s altijd een diesel.

    Waarom een diesel (puur eigen mening).

    -1. Rijd het lekkerste
    -2. Rijd het zuinigste
    -3. Minste onderhoud
    -4 Bewezen betrouwbaarheid
    -5 Goedkoper in onderhoud.

    Dan zou ik de 1.9CDTi zowiezo niet kiezen.

    Ook de 1.3CDTi zijn zeker niet heilig.

    En dat geld verder voor vrijwel alle MODERNE dieselmotoren.

    Door de milieu aanpassingen, en steeds lichtere en Compaktere bouw van de dieselmotoren, welke in Combinatie met veel meer vermogen gaat zijn deze zeker niet zo voordelig meer in onderhoud.

    Hoe rustiger (zuiniger) je ermee rijdt, hoe meer ellende je in de toekomst kan verwachten.

    Een ouderwetse EGR en Roetfilterloze diesel, liefst zonder electrische sturing, die zijn vrijwel onderhouds vrij op af en toe een oliebeurtje, en dieselfilter na.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Vraag: Benzine of diesel? #18320828

    Je moet bij LPG een motor kiezen die er goed geschikt voor is.
    Dan heb je geen centje pijn.

    Er zijn niet heel veel motoren op de markt die GOED geschikt zijn voor LPG.

    een van de besten hiervoor zijn de 1e en 2e generatie Opel 16V motoren.
    Deze lopen van +/- 1993 t/m +/- 2003

    En dan is ook belangrijk welk merk en type gasinstallatie er in de auto zit.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    De cheater neemt ook de Map sensor in de Maling lees ik, dan ga je je afstelling van de ontsteking en inspuiting dus afstellen op een werkende EGR, terwijl deze er niet is.

    Dat kan leiden tot een te arm mengsel (te warme verbranding).

    Zal in 99 van de 100 gevallen goed gaan.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Wat is het exacte probleem als ik vragen mag??

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Probleem koeling VECTRA ’95 #18322504

    Dat de koelvin “pas” bij 97graden aanspringt is volkomen normaal.

    Dit valt nog mee zelfs, je zit nog een volledig een streepje van het rood verwijderd.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Vraag: Benzine of diesel? #18320824

    @bart-gsi wrote:

    Nouja een g3 systeem tikt ook aardig aan in wegenbelasting… Dus dat zal ook zo z’n afweging hebben..

    En met de winter als je op gas wil starten kan het wel eens zijn dat die er moeite mee heeft.. Alleen bij een 100% lpg ombouw dus niet op benzine starten

    Moderne LPG auto’s starten altijd op benzine.
    Deze schakelen pas naar gas bij een motortemperatuur van +/- 50/60 graden celcius.

    Evenals de Aardgas auto’s van tegenwoordig.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Corsa a olie uitstoot uitlaat gassen #18322442

    Ja dat is het gekke.

    Bij mijn katloze oliezuipers was de gemeten uitstoot altijd exorbitant laag.

    Van olieverbruik word normaal ook de uitstoot niet hoger.

    Zei het dat bij motoren met een katalysator met een hoog olieverbruik, waar vrijwel altijd rustig gereden word de katakysator verzadigd kan raken, waardoor de uitstoot onjuist kan zijn.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Olielampje brand soms bij lage toeren #18322615

    Wissel eerst de oliedruk sensor.

    Deze zit bovenaan links van de motor naast de thermosstaat in de cilinderkop gedraaid.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: vervangen dynamo zafira b 1,7 diesel a17dtj #18322512

    Denk ik wel, het is een Isuzu diesel.

    Deze hebben een Vacuumpomp aan de dynamo hangen.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Een Cheater doet hetzelfde als een EGR afdoppen.

    De X14XE X16XE X16XEL controleert de EGR middels de stroming ervan.

    Deze stroming is er niet en zal er nooit zijn, als de EGR afgedopt is of middels een Cheater is uitgeschakeld.

    Ofwel inlaat onderdruk zal nooit overeen komen met die bohorend bij de Computer geregelde EGR klep stand.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Corsa a olie uitstoot uitlaat gassen #18322433

    Olieverbruik rede van afkeu??
    Nog nooit van gehoord.

    Mijn A GSi deed 1 liter verbranden op 800km.

    Geen centje pijn bij de APK.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Veertjes verkeerd terg geplaatst ( heb ik meerdere zien doen, deze fout maken).

    Dan ligt pedaal op de bodem als je wll remmen.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Vraag: Benzine of diesel? #18320819

    @Corsa_GSi wrote:

    Kwestie van omslagpunt berekening maken obv belasting, brandstofkosten en verbruik.

    En volgens mij haal je met zo’n dieseltje makkelijk 1 op 25 als je normaal rijdt.

    Ik ben tegenover een Corsa-B 1.2-16V al met 15.000km per jaar al voordeliger.

    Met vlot rijden doe ik tussen de 1op18 en 1op20.

    Ik heb mijn berekening gemaakt op de volgendecwaarden:
    1.2-16V 1op15 gemiddeld
    1.5TD 1op17 gemiddeld.

    Dat betekend dat (sinds de diesel gekiteld is) ik zelfs nog eerder mijn omslag haal.

    Als ik met 90/100kmu naar luxemburg rijdt doe ik zo tussen de 1op25 en 1op30 in verbruik.

    Ik rijdt dan voor nog geen 15euro diesel naar vianden.

    Ik.weet niet of de 1.7d zuiniger is dan mijn 1.5TD, mijne rijd wel leuker.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Vraag: Benzine of diesel? #18320818

    17.600km gemiddeld aan kilometers zonder prive ritten.

    Of het gustig is is echt afhankelijk wat voor diesel je koopt.

    Corsa-C 1.3cdti / 1.7cdti zou mogenlijk voordeliger kunnen zijn.

    Overweeg ook eens LPG, dat is al eerder rendabel.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: koppakking #18322283

    Bij warme motor zal inderdaad de vloeistof stijgen.

    Dit is een systeem dat werkt met overdruk.
    Zo kan de temperatuur hoger worden zonder dat het water aan de kook gaat of dat er vloeistof verdampt.

    Daarom ook een expansitankje met jowldop waar een overdruk en onderdruk klapje in zit.

    Als je de heersende druk weghaald wil de vloeistof uitzetten.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Airco compressor krijgt geen spanning #18322335

    Druksensoren nog goed.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Weblog | Hoed af voor Opel #18322131

    Wel een mooi stukje.

    Ik.rijd met mijn antieke turbodiesel zonder elektrische regeling ook.flink onder de opgsgave van de fabriek.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 35,540)