Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Schokbrekers omgewisseld ivm zoeken bijgeluid.

En dorpels op het gevoeligste roestpunt van de Vectra-B gecontroleerd.
Waar de 2 rubber dopjes in zitten is meestal kaars verrot (bij meer als de helft van de vectra’s B).
Bij deze nog hard.
En mijn 3jaar geleden dicht gekitte gaatje nog dicht, en niet verder verroest.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Meestal de slang gescheurd tussen gasklep en inlaat.
Lichtblauwe / licht grijze rook is verbranden van olie, als gevolg van zuigerveer slijtage (kwaal van de eerste genraties 1.6-16V motoren).
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Onderdeel is in backorder gekomen omdat 90% van deze sensoren voor jan met de korte achternaam is vervangen.
Bij deze zal het ook wel weer uitkomen op een nieuwe hogedruk benzine pomp.
En die is duur!!!!En dat allemaal dankzij de standaard E5 benzine (5% bio ethanol in euro95)
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Looprollen
Ofwel een complete set.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Welkom, en die ouwe meuk blijft leuk.
Ik heb zelf 2 c ascona’s.
Veel plezier hier.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
@auke123 wrote:
afgelopen avond even een filmpje gemaakt van wat er precies gebeurd
https://www.youtube.com/watch?v=lSvsaFEoGyU” onclick=”window.open(this.href);return false;
de ventilator sloeg aan bij de 100 graden, en daarna steeg de temperatuur zeer snel, na dat ik de motor uitschakelde draaide de ventilator nog steeds
Dit heb ik ook gehad.
Leg maar goede dikke EXTRA massa kabels aan van de accu MIN pool naar de motor en carroserie.
Doordat de ventilatoren gaan draaien word er veel stroom getrokken, en dat vraagt dus ook veel van de massa verbindingen, waardoor je zwerf spanning krijgt over de MIN.
Daar gaan metertjes en dergelijke heel raar op doen.(Meet voor de gein met een multimeter de SPANNING tussen je accu MIN pool en metaal van je motorblok als de vinnen draaien.
Motor zelf word nu niet te warm, de meter klopt niet.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
@bart-gsi wrote:
Kan een defecte thermostaat zijn.. Slaat je ventilator wel aan??
Dan zou de koelvin NIET functioneren.
Dit deed de Corsa van mijn moeders Altijd!! Bij stilstaan in de File of voor een Stoplicht, verder geen problemen mee gehad.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
De V6 diesel heeft een veel grotere blokhoek dan de ellesmere port V6 (V6 riem motor).
Dus dat word dan neus verlengen en schutbord aanpassen.Het grootste probleem van je gewicht is de opgegeven maximum aslast.
Dat overschrijden gaan ze vaak niet leuk vinden bij het RDW.Het gewicht van de diesel zal niet eens in de BUURT komen van de ellesmere port V6.
Deze v6 diesel s VEEL zwaarder.Dan nog de versnellingsbak (F40-6 zit er normaaltegenaan, dat is echt een enorme bak (ook kwa gewicht)
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Bij de APK keken ze bij mij weldegelijk naar de loadindex van mijn banden.
Je mag er een paar procent onder zitten maar niet veel.
Ik kon er net door.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Welkom en veel plezier met de insignia!!.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
De aftermarket Xenon lampen, dit zijn lampen exact gelijk aan de originele xenon lampen, maar met de afstellers van de originele koplampen.
Deze zijn er in gewoon en donkere uitvoering.
Onder andere te krijgen bij gm-tuningparts.
Dat zijn deze:
http://www.gm-tuningparts.nl/product/koplampen-opel-astra-g-xenon-look-plug-play-2/” onclick=”window.open(this.href);return false;verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Goede massa leggen van accu min pool naar Carroserie en motor.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Uitvallen:
Kan heel goed de krukassensor zijn.Airco:
Hier zal onvoldoende koudemiddel in zitten.Oliepeil:
Sensor is vaak slecht aan het worden.Remlicht Controle gaat uit bij intrappen rempedaal.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
NIKS aan de hand.
Koelvin slaat aan!!!!
Dus thermostaat en koelvinschakelaar werkt.Hij gaat niet IN het rood, dus niks aan de hand.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
@_gerben_ wrote:
Mijn voorbanden cuppen extreem veel op beide schouders terwijl ik de druk altijd keurig boven de 2,1 en onder de 2,3 bar houd. Na 40.000 km hebben beide schouders op beide banden geen profiel meer. Het gaat om Imperial Ecodriver 3 banden op een Opel Astra G. Her en der lees ik dat cuppen op beide schouders altijd veroorzaakt wordt door een te lage banden spanning. De voor de Astra G voorgeschreven spanning is van 2,1 tot 2,3 bar afhankelijk van de belading. Dat kan ik dus niet rijmen met de slijtage en ik nijg er nu naar om de banden een paar tiende bar meer op te pompen dan wordt voorgeschreven.
Kan de aanbevolen bandenspanning verschillen per merk / type band?
Kunnen er andere oorzaken zijn voor het gelijkmatig slijten van beide schouders?
Kan dit een kwaaltje zijn van het merk / type band dat ik erop heb liggen?Als de banden alleen aan de buitenkant slijten is de spanning te laag.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Denk dat dat niet zomaar gaat.
Of je moet via internet een ongeslepen sleutel vinden, die laten slijpen.
Transponder uit een sloop exemplaar.
Evt ook AB via internet zoeken, of een gebruikt exemplaar.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Secundaire luchtpomp relais meestal
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Ik denk inderdaad dat er onvoldoende Koudemiddel in je airco systeem zit, dan slaat ze niet meer aan.
Kan een lekkage zijn of door jaarlijks verlies.
Bij een airco service word op lekkage gecontroleerd vooraleer ze opnieuw vullen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Dat is de Hulpwaterpomp.
Die zit aan die slangen vast.Deze doet gewoon zijn werk op dat moment.
Bij mijn vectra-B V6 precies eender, alleen hoor ik m niet duidelijk omdat deze direct aan de radiateur hangt waarvan dan ook de koelventilatoren draaien.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
60.000km of 4jaar
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Dat bedoelde ik, excuus voor de typefout.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
@Corsa_GSi wrote:
Waarom moet de cheater ook met de map sensor worden verbonden?
Of zit de EGR klep dat standaard ook al, maar zie je dat niet. :hmmzECU voor de gek houden, om vervolgens de motor te arm te laten draaien.
Dat alles om het lampje uit te houden.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Ik krijg ook wel 40 liter weg in een uur, wel meer ook.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Meestal word dit veroorzaakt door de Lucht Massa Meter.
100% garantie heb je daar niet op uiteraard.Deze dient vervangen te worden door een sensor van bosch met gelijk nummer.
Imitaties werken niet of maar kort.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Koelvin op de sloop, meestal een 25euro.
Dat is wat beter dan bijna 500euro.Vervangen is meestal een koud kunstje.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten