Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Christian-tsx wrote:
Kijk aan, dat is nuttige info die google mij nog niet kon geven.
Als ik het goed begrijp ben ik er dus niet met alleen een nieuwe demper maar moet ik ook het sierstuk hebben. Zal eens gaan zoeken.
Nee de dempers zijn met deze (vaste) sierstukken.
Je kan ook jouw sierstukken op een standaard demper laten lassen.
Door Wim-V6 via Tapatalk
Gas bijgeven heeft niets met deze sensor te maken.
Als de krukassensor stuk is moet de regelunit overstappen naar de nokkenas sensor, dat kost meer startslagen.Door Wim-V6 via Tapatalk
Testen krukassensor:
Nokkenassensor loskoppelen.
En starten.
Door Wim-V6 via Tapatalk
Hoe leger hoe beter.
Ken je dieper gravenDoor Wim-V6 via Tapatalk
Eerst zorgen dat er WEINIG benzine inzit.
Door Wim-V6 via Tapatalk
Dat is prima mogenlijk.
Door Wim-V6 via Tapatalk
De originele demper is een blikken demper als onder de “gewone V6” met irmscher dubbel D eindstukken.
De Irmscher aftermarket demper is een Edelstalen Remus einddemper met de irmscher dubbel D eindstukken.Door Wim-V6 via Tapatalk


Jup, via de achterbank.
Door Wim-V6 via Tapatalk
Nee is niet anders.
F16 / F18 past er ook achter.
Kun je ook lange verhoudingen rijden.
Door Wim-V6 via Tapatalk
Mooi dat ze weer loopt.
Daarom vermeldde ik al dat het vaker goed dan fout gaat.@ b07: deze motor moet je normaal rond kunnen draaien met volledig geopende klep.
Kans dus dat je kop flink gevlakt is.Door Wim-V6 via Tapatalk
@b07 wrote:
@wim-v6 wrote:
Meerdere gehad met gebroken riem zonder schade.
Motor op tijd.
Riem erop.
En proberen maar.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
ja en jij heb ook een keer een x16szr gehad waar de kleppen wel bij verbogen waren bij een gebroken riem, jammer dat je dat er dan niet bij zet.
Ja op toeren gebroken.
Dat is een op de 6/7 geweest met gebroken riem geweest.
De motoren met een S Compressiecode zijn wat krapper in de verbrandingsruimte.
Zoals vaker hier te lezen is gaat t vaker goed dan fout.
Ik doe altijd de boel op tijd nieuw riempje erop (evt bij kapot spannertje of waterpompje gebruikte erop en starten maar.
Dan weet je het, zonder veel kosten te maken.
Door Wim-V6 via Tapatalk
Ze mogen niet tegelijk kunnen branden in dit geval.
Effe opletten bij de APK.ik had ook 4 verstralers erop, daar trok ik het relais van uit bij de apk
Door Wim-V6 via Tapatalk
@D99d wrote:
Hallo,
Even snel voorstellen. Ik ben Rick heb sinds vorige week een Opel Corsa C 1.8GSI 2002 97xxx km NAP
Bij aankoop zelf de distributieriem en schakelmechnisme vervangen. Tevens heb ik een vraagjeMijn cruisecontrol werkt niet. Wat kunnen hier de problemen van zijn?
Mvg RickKoppelingsschakelaar.
Cruise hendel.
Remschakelaar.
Motorcomputer.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Meerdere gehad met gebroken riem zonder schade.
Motor op tijd.
Riem erop.
En proberen maar.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
16 augustus 2016 om 16:53 In reactie op: Blauwe rook na hard door de bocht kadett e automaat c16nz #18324783Bij snelle bochten kan een olie door de carterventilatie opgepakt worden, deze komt dan via de gasklep in de verbrandingsruimten terecht.
Is van geenszins ernstige aard.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
14 augustus 2016 om 06:11 In reactie op: klappen uit de uitlaat en niet soepel lopen vectra c 2.2 sw #18324503HDpomp
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Kan verschillende dingen zijn.
Met een opel gerelateerde tester kun je de inlaat druk zelf ook lezen in milibar.
Die is relevanter dan de voltage waardes.
Het kan vanalles zijn dat een verkeerde druk kan geven.
Denk aan:
> Regeling turbodruk
– wastegare aansturing
– regeling VGT
> Egrklep
– vervuild
– vast
– defect
> Luchtmassameter
– verkeerde waarde
> Vacuumslangen
– lek verdroogd
> Vacuumactuator
– defect
Etc etcverstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Nee Servaas (Corsa_GSi) heeft gelijk.
Belangrijkste van een Dump valve is de gang in de turbo houden om hem op gang te houden.
Waste gate is de druk afregeling van de turbo.
Deze laatste heb ik een regelbaar ventiel tussen zitten bij mijn diesel, waardoor de maximale druk hoger is (1,6bar tegenover de standaard 0,6bar overdruk).
Alleen word bij een diesel geen Dumpvalve geplaatst omdat deze geen smoorklep heeft.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Bart, de X20XEV heeft t potje links bij de koelslang zitten.
Alleen de V6 en diesels hebben hem naast de accu.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Jup, nij 6950toeren
Standaard F25 was 178km/u @6650toeren
Standaard F23 is 165km/u @6650 toeren.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Ja ik heb m aangepast.
Was ik nog mee bezig.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Zal dan eerder je stuurhuis wezen.
De Vectra-C heeft afhankelijk van het motortype de pomp op het stuurhuis of in het binnenscherm hangen.
Daar die bij deze in het binnenscherm hangt is het apart dat je deze in de auto hoort bonken..
Het bonken zou kunnen komen door in en uitschakelen van de pompmotor terwijl deze druk aan het leveren is.Controleer als eerste de massakabels vanaf de min pool van de accu naar de motor en Carroserie.
Controleer op:
Bobbel / knik in de draden (gebroken)
oxidatie op aansluitpunten.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Inderdaad geinig, in zijn 3 naar max toeren is 190+ km/u met de v6.
Zal oom agent niet leuk vinden.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Of klepje zit vol koolstof korrels.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Liever een auto met veel kilometers (veel langere ritten = minder slijtage).
Een motor die alleen in de stad zijn korte ritjes heeft gemaakt en dan 100.000km gemaakt heeft in 15jaar zal slechter zijn dan een die in 15jaar 300.000+km heeft afgelegd.
Ook het onderstel en de remmen krijgen op de snelwegen en buitenwegen veel minder op hun donder als in de stad.
Ik heb zelf een Vectra V6 benzine met 296500km op de teller, en een Corsa-B Turbo diesel (waarvan de motor van opgevoerd is (67>101pk / 132>191nm)) met bijna 370.000km op de teller.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten