Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zit er nog voldoende koelvloeistof in??
Loopt de motor goed direct na de koude start??
Geen trillende motor de eerste paar tellen.Het klinkt naar een lekke kopakking namelijk.
Door Wim-V6 via Tapatalk
6 december 2016 om 10:58 In reactie op: Koelvloeistofreservoir borrelt na uitzetten motor. Z22XE #18334133Meestal dop van het Systeem
Door Wim-V6 via Tapatalk
CIM of Kachelmodule.
Door Wim-V6 via Tapatalk
Bruin relais in zekeringkast vervangen.
Ik heb hetzelfde gehad met mijn B1 met handmatige Airco
Door Wim-V6 via Tapatalk
Verstopping??
Of een Thermoschakelaar van de koelvin.Door Wim-V6 via Tapatalk
Waar ruikt hij (het ergst) naar benzine??
Door Wim-V6 via Tapatalk
Zit een knappe droogtescheur in.
Deze poelie is voor een 2ehands te vervangen en past van de meeste smallblock motortjes.
Let wel op de tandjes en daarbij vooral op de plaats van de trigger
Door Wim-V6 via Tapatalk
Accu of Dynamo
Door Wim-V6 via Tapatalk
Hier in DenHaag / Leiden
Door Wim-V6 via Tapatalk
Nice!!
Door Wim-V6 via Tapatalk
Fotoootje.
Ben benieuwdDoor Wim-V6 via Tapatalk
Zachtjes laten vallen
Door Wim-V6 via Tapatalk
Hoe bedoel je “Overstarten” ??
Door Wim-V6 via Tapatalk
Ben zelf niet kapot van de moderne Opel motoren op LPG.
dit klinkt trouwens duidelijk als Mengselfout in de LPG installatie.Door Wim-V6 via Tapatalk
Kachelschakelaar zonder achterruitverwarming is wat lastiger te vinden.
Maar die met is ook passend op jouw stekker.Passende schakelaar zonder achterruitverwarming zit in:
Kadett-E Combo
Kadett-E Cabrio.
Ascona-CMet achterruitverwarming schakelaar:
Corsa-A
Kadett-EDe schakelaars zijn er in verschillende vormen, maar wel passend.
Door Wim-V6 via Tapatalk
Kwaaltje van de Isuzu diesels
Door Wim-V6 via Tapatalk
Lag bij mij ook niks, zelf aangesloten.
Vanaf aansteker is het makkelijkst.
Door Wim-V6 via Tapatalk
Weerstand is voor gedimd ligt als de alarmknipperlicht niet is ingeschakeld.
Op contact brand dan het lampje op halve sterkte
Door Wim-V6 via Tapatalk
28 november 2016 om 21:50 In reactie op: Waar vind ik motortype en serienummer van de motor? #18329911Ligt er aan, welke motor er in ligt.
Bij de OHC staat t tegen de bakrand bestuurders zijde.
Bij de CIH weet ik t niet.
Door Wim-V6 via Tapatalk
Vlot als t kan
Door Wim-V6 via Tapatalk
Jup meest in de tank op het tankdeksel.
Door Wim-V6 via Tapatalk
Klopt als een bus Jurgen, allern heeft deze motor geen tuimelaars maar stoterhoedjes met vulplaatjes om de klepspeling te stellen.
(Directe klep aandrijving)Niet over nagedacht eigenlijk maar dat moet altijd gebeuren na de kop los is geweest.
Wat ik overigens vermoed is dat de vulplaatjes niet op de juiste plaats zijn teruggezet.
Klepspeling word gesteld door vulplaatjes met bepaalde dikte tussen de stoter en de nokkenas.
Deze verschillen kwa dikte per klep.
Als deze lukraak zijn terug geplaatst heb je je probleem gevonden.
Voor stellen van deze kleppen is dus een vulplaatjes set en gereedschap om de klep(stoter) naar beneden te duwen tegen de klepveerspanning in.
Door Wim-V6 via Tapatalk
Lekkende injector mogenlijk, die zijn los geweest van de leidingen.
Of de retourrails, deze gaan ook vaak lekken als deze is los geweest.
Ken je wel doen hoor motorflush.
Tenzijn deze langdurig met slecht werkende carterventilatie gereden heeft.
Dan kan je het beste eerst de carterpan los halen.Door Wim-V6 via Tapatalk
@bart-gsi wrote:
ja.. alleen moet je wel eentje pakken die een paar jaar meegaat.. of je moet een einddemper binnenhalen en er een RVS kopie van laten maken bij een bedrijf die uitlaten op maat maakt… heeft anders ook weinig zin om iedere paar jaar je demper te wisselen…
Mijn irmscher (Remus edelstaal) dempert heb ik in 2006 2e hands gekocht en in gebruik.
De auto rijdt zomer en winter ook in sneeuw en zoutstrooi gebieden.
Enige is dat er vorig jaar een andere flens op is gelast.Verder is deze demper nog puntgaaf.
Ze kunnen dus lang mee.
Door Wim-V6 via Tapatalk
-
AuteurBerichten