Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De meeste i500 vectra’s staan als X25XE op kenteken.
Deze lijkt heel erg op een i500 die hier heeft rond gereden.
(omgeving pijnacker-nootdorp)
Willem
Ziet er netjes uit Kreidler74.
Veel veilige kms gewenst en plezier op je forum
13-01-2007:
Ik heb ter hoogte van lunetten (ik dacht zo bij 15:00 uur) een rode vectra A2 gespot.
Deze had een 2000 gril (zover ik het kon zien)
Rode sticker op de achterruitkenteken: HB XT **
iemand van hier?
Willem
Leuk wagentje piet, beginnen toch wel een beetje uit te sterven mooie vectra-Atjes.
Wees er zuinig op!!
Willem
2 tone is wel gaaf!!
maar die bumpers en wielen vind ik niks, maar ieder zijn ding
Willem
Mijn opini heb ik al in je topic gegeven jerremy, DIKKE WAGEN.
Wimpie
Origineel gepost door Peter uit Soest
Origineel gepost door Corsa_GSi
Je kan het testen:
motor en contact uit
stekker van egr loshalen
en weer rijden, dan merk je het verschil tussen een rotte en niet werkende / goede egr.
;)Maar zo’n ding kan toch stuk zijn terwijl ie open staat of terwijl ie dicht staat? Ik las dat als je de stekker eraf haalde dat je een storingslampje kreeg die je dan weer bij de dealer voor geld moet laten resetten.
Stel dat je dat zou testen met de gevolgen erbij van dat lampje, dan kan je dat dus alleen testen bij een gezonde EGR, want hoe een kapotte staat (open/dicht) kan je dus niet zien.Kan je wel zien als je hem demonteerd, en bij de V6 kost dat zon 5 minuten tijd.
Willem
Origineel gepost door phermans
Ben er van overtuigd dat ik er veel plezier mee zal hebben, echt een fijne bak met werkelijk alles erop en eraan. Toen ik gister nog eens goed de auto bekeek viel ik van de ene verrassing in de andere: “He, 2 lendensteunen per stoel?!”, “comfortsluiting van de ramen??!!”.
1.8i 16V is geen racemonster met 1289kg, maar wel een top boven de 190 (op de teller). Je merkt wel dat het een echte 16 klepper is: zetje in de rug boven de 2500 tpm.Wat is zuinig voor zo’n auto dan? Tuurlijk probeer je de eerste ritjes even wat meer dan normaal gesproken, maar ik haal gemiddeld volgens MID 9,8l/ 100km (=1:10,2). Is dat normaal? 1:10 of 11? Ik ga er veel snelweg mee rijden, hoop dat dat iets zuiniger kan.
Zijn er nog aandachtspunten voor een Vectra van 1996 met 92.000km die ik even moet checken? (roest, wielophanging, motorisch, etc.) ?
Groet, Paul
Met de 1.8 moet 1 op 14 makkelijk haalbaar zijn op de snelweg, 1 op 12 zou is de stad haalbaar moeten zijn.
Let op roest bij de slotvangers achter
draagarmbussen achter worden vaak ruim (klapperen achter onderstel.
De 1.8 is erg probleem loos.
let wel goed op wanneer de distri riem vervangen moet worden
deze vervangen met spanrollen en waterpomp
Willem
Origineel gepost door phermans
Gisteren ook een Vectra gekocht: 1.8i 16v CDX Hatchback van 1996
Super fijne auto zeg!!

Mooie auto voor dagelijks gebruik, kan m’n Rekord lekker rustig aan doen als de winter er weer aankomt…. (WINTER??? :wtf …kijk es naar buiten!!) :D
Zie je niet veel 1.8 CDX vectra’s
de meesten zijn 2.0 16V en 2.5 V6.
dit is de laagste motorisering voor de CDX, maar de 1.8 is echt een fijne motor voor in de vectra en nog redlijk zuinig.
Wel een nette auto, wens je er veel plezier mee (moet haast wel lukken met de CDX uitvoering).
Willem
Origineel gepost door Monza
Origineel gepost door phoenix
hierbij nog ff het beloofde bestel nummer:
58 51 970suc 6!!!
Bij de opel dealer in dokkum (friesland) wisten ze nergens wat van (kon helemaal niet zijden ze (de EGR afkoppelen met een plaatje) dan zou de motor niet meer starten enz….
En het artikelnummer konden ze ook niet, maar bij Engelsma & wijnia in leeuwarden konden ze het artikelnummer wel alleen wisten ze niet het verhaal van afdoppen?????
Heb een astra X16iSZ 8v daar kan dat plaatje van de meriva toch ook tussen (heb een electrische egr zonder drukslangetje, hij zit gewoon op de inlaatspruitstuk.
Graag jullie advie & bedankt voor de tip:wors:worsIk weet niet of dat plaatje past van een meriva.
denkt t wel, de voet vand de egr is bijna altijd hetzelfde ongeveer.
Bij de X16sz / X16szr kun je zonder problemen de EGR afdoppen, deze zit op het inlaat tussen de motor en injectie huis, is dat zwarte ronde ding met die stekker erop.
Ik maak zelf de plaatjes altijd.
Ik heb bij de x16sz / x16szr nog nooit problemen gehad met het afdoppen mbt het oplichten van MM lampje.
evenals nog nooit problemen mbt afdoppen bij de vectra-B 2.5 v6 (x25xe)
Willem
De vectra-B 2.6 v6 is niks sneller dan de 2.5 v6.
Alleen is hij soepeler
En zou hij minder moeten verbruiken
Maar het ontloopt elkaar bijna niks.
Doe mij die 2.8 turbo maar (is nu officieel leverbaar, maar heb geen centen)
Willem
Wel leuk zo’n i500, maar spaar nog ff dor voor de 2.8 v6 turbo denk ik
Willem
Nu moet ik zeggen dat ik niet duurder rijd met mijn vectra-B v6, dan met een vectra-B 2.0 16v, ik heb met beide een gemiddeld verbruik van ongeveer 8.9l op 100km.
-
AuteurBerichten


