Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nope
Je veranderd niks aan het motorprogramma.
De EGR is normaal gesproken Volledig gesloten bij vollast.
Ik heb bij mijn V6 de EGR afgesloten ivm vervuiling inlaat.
Sindsdien geen zwarte gasklep meer gehad!!
Willem
Als je werkelijk de opc software hebt zou het mogenlijk moeten zijn.
Hier moet je heel erg mee uitkijken, daar het wel eens voor wil komen dat bij de XEV de drijfstangen breken.
Willem
30 december 2007 om 22:26 In reactie op: hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F #17359300origineel gepost door speaker
origineel gepost door hans_vledder
origineel gepost door speaker
Idd, Logo weg !! Zal er strakker uitzien , Hans !!!Neem je ook nog een tatoo met een Imscher-logo?? HAHAHA
Peter
Cool die Captain Caveman achtige afbeelding!
Ja, ik laat het Irmscher logo nét boven de bilnaad tatoeeren en de Blitz laat ik vergulden en hang ik aan een goedkope, iets te dikke gouden ketting om mijn nek. Ideaal bij zo’n wit/rood jogging pak met ditto petje (klep aan de achterzijde) en baseball schoenen zonder veters …
Groet,
HansHeeej , je kent me?! :P
Wat heeft mijn Woonplaats er nou weer mee te maken???
@ Hans V (The Criminal):
Het zal allemaal wel kloppen wat je zegt.
Maar het nederlandse politie verkeer rijdt niet met deze uitrusting (daar ik al HEELWAT vectratjes van onze vrienden heb meegemaakt.
waarschijnlijk dat ze in duitsland de auto’s wel aanpassen aan de werkzaamheden die hij moet verrichten, tis ook wel belangrijk dat er op politie voertuigen goede remmen zitten.
De irmscher staat op 345mm remmen.
Willem
haha
ik kan niks aan mijn Vec V6 doen
staat 497 km verder weg.Aan de ford doe ik niks
is me nog niet vuil genoeg


Willem
origineel gepost door red-bull
maar het feit blijft , EGR afdoppen heeft geen zin !!Het heeft wel zin, het houd het inlaat wel schoon zonder EGR.
Willem
Vershillen X20XEV / X20XER:
* Vliegwiel
* Nokkenassen
* Krukas
* Zuigers (Als C20XE)
* Uitlaatspruitstuk
* Motor softwareWillem
Tja en het kost weinig, is leuk om te bouwen.
en de voorraad VW onderdelen weer kunnen aanspreken (zijknipper van nieuwe VW gebruikt als weerstand :D )
Willem
Even ter info: het is een daglicht relais, bij ingeschakelde ontsteking brand: stadslicht en bij ingeschakelde motor (zogauw er olie druk op gebouwd is) springt: Dimlicht aan, behalve de kenteken plaat verlichting, ( rij er dus niet in het donker mee) maar bij schemering gewoon de knop omzetten
Tja, dat heb ik bij mijn zelf ontwikkelde relais wel werkend.
Vind het overigens wel vreemd aangezien de pin 58K wel op de stekker zit.
ik kan zelfs kiezen
Wil ik stads / achterlicht op motor aan of contact of teller verlichtingf aan bij motor aan of contact :P allen een stekkertje verwisselen
Willem29 december 2007 om 10:46 In reactie op: hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F #17359272origineel gepost door hans_vledder
origineel gepost door Jerremy
Hans, de remmen van een ‘gewone’ Vecta C V6 (3.2 of de latere 2.8 en) zijn GEEN 345 mm.Kijk even in EPC … Je hebt ze in een normale en in een OPC/VXR uitvoering (blauw). Let op de motoraanduidingen in EPC! Wellicht worden in Nederland niet uitgeleverd op deze manier, maar in Duitsland komt het in ieder geval veel voor.
Groet,
Hans345mm remmen zijn zowel in nederland als de rest van europa alleen toegepast op de C2 OPC!!
deze remmen kunnen ook worden toegpast op andere modellen
De irmscher 3.2 bijvoorbeeld.
Willem
Origineel gepost door speaker
Hej Wim, Dit is echt te gek!! Ik ben al tijden op zoek naar zo’n daytimerunninglight-relais…. heb zelfs bij ’n Opeldealer in Zweden gevraagd hoeveel ze kostte, omdat ze daar veel gebruikt worden, maar Opel heeft gewoon een vaste prijs voor heel de wereld, dus kosten ze net zo veel als hier ( 50 euro!! )
Maareh……. die 4 relais die je gebruikt hebt, wat voor soort zijn dat???
Ik wil hem graag maken , maar vind dit nergens in je beschrijving.Peter
ps. waar gebruik je die OB’s voor ( laatste pic ) :wtf
ik heb de standaard vectra-B relais gebruikt.
op de sloop zat te vinden iedere vectra-B heeft er ongeveer 7 (oud type) 5 (nieuwtype) met Achterwisser hebben we er een meer.
zijn rechthoekige blokjes die zich bovenin de zekreingkast bevinden
Op de foto met zijn 6en gebroederlijk naast elkaar:

Willem
Origineel gepost door AsconaC20NE
daarom heb ik in mijn X25Xe ook gewoon een inlegfiltertje :Phet geluid van een V6 vind ik overigens helemaal orgineel al super, dat moet niet te veel overstemt worden :P
ik geniet effe van het powerfilter geluid, op lange ritten gaat zowiezo het orig filter er weer op!!
Willem
13 december 2007 om 23:10 In reactie op: Wat voor een blok heb ik en wat kan er allemaal in #17368822Origineel gepost door FoZ
wat is het verschil en de + en – punten bij het inbouwen?hoeft niet gelijk super snel te gaan maar een lekkere rappe gezinsauto :D
Ik heb zelf een Astra 2.0i CD (C20NE) uit ’93 gehad. (origineel)
Dit is dezelfde motor als in de GSI 8V Dus met 115pk, deze is gewoon geleverd in de station, en was een heerlijke redelijk zuinige motor.
ik had dan wel het voordeel van de lange versnellings bak (lange verhoudingen dus weinig toeren op de snelweg)
ik reed gemiddeld een 1 op 13 a 1 op 13.5 (zelfs met airco aan was 1 op 14 te halen :D)
prestaties: (fabriekswaarde
0-100: 9,5 seconden (9,5sec)
top: 217km/u navigatie (190km/u)
gemiddeld verbruik: 1 op 13.5
lange afstand verbruik: 1op 15 (airco aan)Als je een 8V motor in bouwt, kun je het beste je eigen bak gebruiken, dat is namelijk de zelfde bak als de 2.0i CD gebruikt
Willem
niet alle ecotec zijn gelijk qua geluid.
Ecotec:
De 1.4 16V (X14XE) en 1.6 16V (X16XEL X16XE C16XE) zijn gelijk aan elkaar, en deze motoren klinken SUPER met open filterEcotec:
De 1.8 16V (X18XE) 2.0 16V (X20XEV) 2.2 16V (X22XE) zijn gelijk qua opbouw.
deze motoren klinken eigenlijk NIET met open filter.Ecotec:
De 2.5 V6 (C25XE X25XE) 3.0 V6 (X30XE) zijn qua opbouw gelijk aan elkaar.
Deze klinken gewoon UBER met open filter.
heb geen sport uitlaat meer nodig.Gunstig voor het vermogen: NEEEE!!!!!
minder power in lage toeren.
meer verbruik.Willem
Origineel gepost door red-bull
waarom afdoppen??bij dit motor type heeft het afdoppen geen tot zeer weinig zin!!
deze blokken hebben een andere opbouw dan de 1.6 en 1.8 motoren die nog wel problemen hadden met de egr klep.
dus niet te vergelijken !!
de 1.8 (X18XE) is PRECIES dezelfde motor als de X20XEV alleen cilinderi nhoud is anders
De X18XE heeft net als de X20XEV nooit wat met de EGR!!!
De 1.4 en 1.6 zijn gelijk qua motor aanbouw en opbouw.
Willem
Origineel gepost door opel_omega_steinmetz
Mijn bedrijfsbakkie (VW Golf) gewassen, afgezeemd, gestofzogen en in de was gezet :o
Dan doe jij iets niet goed hoor:vertag:hmmz
Bij mij worden altijd mijn bedrijfswagens gewassen.
Stofzuigen laat ik mijn collega doen, omdat ie meestal smiddags weg kan als ik nog werk krijg dat ik alleen moet doen.
:jerry:jerry
Willem
EGR klep Kapot.
140 euro voor een temp sensor (is een onderdeel van 12 euro)
en is zo vervangen.
Willem
Schema zit er nu bij
Willem
Origineel gepost door maxim102
Vanmorgen de auto terug naar de garage gebracht, het wiel waar de lager was vervangen een tijdje terug, maakt nu een schrapend geluid, alsof het ijzer op ijzer is.. :hmmzDat was het minder goede nieuws, het betere is dat ik gister het relais binnen heb gehad voor Tagfahrlicht, een vrij kostbaar relais ( € 65,- ) dat ik op Ebay voor een zacht prijsje heb gekocht. Het is weliswaar voor een Astra G, maar ik hoop dat het ook in mijn Omega past! ;)
Je moet wel een zekring plaatsen op de plaats waar je een lamp teken met een ovaaltje met S erin hebt op je dekseltje
Ik laat het resultaat nog wel zien als het meevalt en horen als het tegenvalt :P
ik heb dankzij deze foto (waar de PIN codes op het relais staan) zelf een systeem ontwikkeld om het dagrijlicht aan de gang te krijgen, alleen kostte het mij 1 euro materiaal.
en………………………………. Het werkt.
Als ik het contact aan draai, gaan de statdslichten aan (achter ook dus)
als ik de motor start gaan de Dimlichten aan :D
Zo hoort het relais ook te werken dat je gekocht hebt
mijn constructie:


Willem
Jaja, De i500 van mark!!
Altijd Spik en span.
Die mark….. die roggelt het wiel!!
Blijft een superwagen mark!!
Willem
Origineel gepost door madmax1969
Is nog een heel groot verschil die iedereen vergeetEcotec vallen spontaan gaten in en gaan altijd stuk
De oudere motoren kunnen zelfs 500 km zonder olie dan zijn ze nog heelOw dat is ook de rede dat er zoveel opel’s met Ecotec (1.6-16V 1.8-16V 2.0-16V 2.2-16V en de V6en) motoren te koop staan met Gigantische Kmstanden ???
Tja in die oude opeltjes vallen vanzelf de gaten in, dat wel, maar dat waren geen Ecotecs.
Sorry voor de jongens die zo lekker bezig zijn met de oudere opels!!! Vind het super, zou het liefst ook een Ascona-B of Kadettje-D rijden.
Ik Heb het ook niet zo op de Moderne technieken, tis wat storings gevoeliger. maar dat betekend nog niet dat IEDERE ecotec motor aan puin draait bij 150.000km.
Grootste deel daarvan ligt nog steeds aan de Bestuurder / eigenaar, als die geen onderhoud pleegt dan zal het gauw over zijn.
De oudere motoren kunnen zelfs 500 km zonder olie dan zijn ze nog heelGeheel zonder olie zal het niet geweest zijn, waarschijnlijk niks meer aan de peilstok, dat betekend dat er in de oude 1.2 nog 1,75liter aanwezig is (max is 2,75l tussen min en max is 0,75l, peilstok loopt nog iets door onder de min).
Btw, Ze hebben niet het carter gemaakt om met opzet 500km met te weinig olie te gaan rijden, rijden met te weinig olie is gewoon DOM!! zeker niet stoer.
Willem
Sluit eens een startkabel vanaf de – van de accu aan op het staal van je motor blok.
Kijk eens of de startmotor vlotter gaat.
Zo ja, nieuwe massakabel leggen van carroserie naar motorblok en van accu naar carroserie (of extra kanel erbij)
Willem
De 8kleppers zijn officieel nooit als Ecotec geleverd.
Deze hebben dan ook niet de nodige niddelen voor een schonere norm.
het eneige verschil met de C en X achtkleppers is dat de:
C een vacuum geregelde EGR hebben (nooit storingen)
X een nelektrische EGR hebben (wil nog wel eens fout gaan).Voor zover bekend is de Z16SE de eerste 8klepper die volwaardig Ecoteccer is.
Willem
En is nog niet uit gefikt, dus gaat het goed
Haha, maar jouw auto is wel Proefkonijn voor dat soort dingen :P
Dus jouw auto is al Uitgerust met deze projecten:
VERVOLG OP MULTITIMER: korte uitleg wat hij bediend:
De Multitimer Regelt:
* Interval Ruitenwissers Voor en Achter
* In en Uitschakelen Achterruit verwarming
* In en uitschakelen Plafond lampje (binnenlicht)
* Mistvoorlicht en Mistachterlicht
* Claxon aansturing
* in en uitschakelen Teller verlichting
* in en uitschakelen Kachelknopverlichting
* in en uitschakelen Knopjes verlicting rondom de radio
* in en uitschakeling Elektrische ruiten
* in uitschakelen Spiegel verwarming
* Richting aanwijzers
* Noodknipperlicht
* Dimmen teller, kachel en Knopjes verlichting
* Lichtzoemer (zit in de miltitimer)
* Sleutelzoemer Bij nieuwere modellenEn ongetwijfeld nog meer.
Het nadeel is dat als er 1 functie defect gaat, je heel de multitimer moet vervangen.
Dat had ik Dus, bij mij was de Verlichtin van de Tellers kachel en knopjes was na een tijdje knipperen er echt mee opgehouden.
heb in het donker naar huis gereden zonder teller verlichting / hevig knipperende BC vanaf Apeldoorn naar Den Haag niet grappig zeg maar
ik heb voor een 10tje op de sloop een MT gehaald en geplaatst.
Willem
Letterlijk in duits:
C = Cataliziert
16= cilinder inhoud x100
N = Compressie verhouding
Z = Zentral Einspritz zystemeS = Compressie verhouding
E = Elektronische einspritz zystemesorry moest even :P
Willem
-
AuteurBerichten