Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dual Ram is niks meer dan een klepje dat extra doorstroom openingen opent, en hiermee dus het inlaat traject wijzigd.
De 1.8 16V en 2.0 16V X18XE en X20XEV, daarvan ben ik zeker dat deze inlaat lengte regling hebben
ik heb het vermoeden dat de overigen ecotecs dit ook hebben
Levert alleen meer herrie en kluswerk op.
Ieder jaar opnieuw kat eronder voor de APK
En bekeuring voor te veel herrie :P
Willem
Codes Vectra-B (tech2)
Code: Item: Fault:
0100 Mass Air Flow (MAF) sensor n/a
0105 Intake manifold pressure sensor n/a
0110 Intake Air Temperature Sesnor (ATS) n/a
0115 Intake Coolant Temperature Sesnor (CTS) n/a
0120 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) n/a
0130 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
0135 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor heater n/a
0150 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
0173 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
0201 Injector valve 1 n/a
0202 Injector valve 2 n/a
0203 Injector valve 3 n/a
0204 Injector valve 4 n/a
0205 Injector valve 5 n/a
0206 Injector valve 6 n/a
0230 Fuel pump n/a
0325 Knock sensor n/a
0330 Knock sensor 2 n/a
0335 Crank sensor n/a
0340 Camshaft sensor n/a
0351 Ignition coil 1 and 4 n/a
0352 Ignition coil 2 and 3 n/a
0400 Exhaust gas circulation valve n/a
0403 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve n/a
0410 Secondary air pump relay n/a
0412 Secondary solenoid valve n/a
0433 Tank vent valve n/a
0500 Idle speed stepper motor/idle air regulator n/a
0560 Battery n/a
1110 Switch over valve solenoid n/a
1112 Switch over valve 1 n/a
1113 Switch over valve 2 n/a
1120 Throttle body malfunction n/a
1229 Power supply relay n/a
1231 Fuel pump relay n/a
1320 Knock control cylinder 1 n/a
1327 Knock control cylinder 2 n/a
1328 Knock control cylinder 3 n/a
1329 Knock control cylinder 4 n/a
1405 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve n/a
1410 Secondary air pump relay n/a
1411 Secondary air pump n/a
1501 Immobiliser control unit n/a
1502 Immobiliser control unit n/a
1503 Immobiliser control unit n/a
1530 Air flow relay n/a
1600 Internal control module n/a
1601 Engine Control Unit (ECU) too hot n/a
1602 Knock control module n/a
1604 Knock control unit n/a
1605 Knock control unit n/a
1606 Knock control unit n/a
1640 Knock control unit or quad drive module n/a
1690 MIL/Engine fail (malfunction indicator lamp) n/a
1740 Torque control unit n/aCodes voor de Vectra-A: (Tech 1)
12# Begin en einde foutkode uitlezing
13#Lambda sonde geen of onjuiste signaalspanning
14#Koelvloeistofsignaalspanning te laag
15#Koelvloeistofsignaalspanning te hoog
16#Pingelsensor geen of onjuist signaal
17#Pingelsensor 2 geen of onjuist signaal
18#Pingelsensor correctiegedeelte in regeleenheid geen of onjuiste werking
19#Krukassensor geeft onjuist signaal
21#Gaskleppotentiometer signaalspanning te hoog
22#Gaskleppotentiometer signaalspanning te laag
23#Pingelsensor correctiegedeelte in regeleenheid geen of onjuiste werking
24#Snelheidssensor geen of onjuiste signaalspanning
25#Injector stuurspanning 1e cylinder te hoog
26#Injector stuurspanning 2e cylinder te hoog
27#Injector stuurspanning 3e cylinder te hoog
28#Injector stuurspanning 4e cylinder te hoog
29#Relais brandstofpomp stuurspanning te laag
31#Krukas positiesensor geen signaal (deze code word altijd gegeven als het contact aan staat en de motor niet loopt)
32#Relais brandstofpomp stuurspanning te hoog
33#Uitlaatgas recirculatieklep spanning le laag
34#Uitlaatgas recirculatieklep spanning le hoog
35#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
37#Spanning controlelamp te laag (eindtrap in regeleenheid defect)
38#Lambdasonde mengsel te arm (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
39#Lambdasonde: Mengsel te rijk (signaalspanning heeft te lang op een hoog niveau gestaan)
41#Herkenning 1e versnelling spanning te laag
42#Herkenning 1e versnelling spanning te hoog
43#Uitlaatgas recirculatie geen of onjuiste werking
44#Lambdasonde: Mengsel te arm (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
45#Lambdasonde: Mengsel te rijk (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
46#Relais secondaire lucht injectie spanning te laag
47#Relais secondaire lucht injectie spanning te hoog
48#Voedingspanning op regeleenheid te laag
49#Voedingspanning op regeleenheid te hoog
51#Regeleenheid fout
52#Spanning controlelamp te hoog (eindtrap in regeleenheid defect)
53#Relais brandstofpomp spanning te laag
54#Relais brandstofpomp spanning te hoog
55#Regeleenheid fout
56#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
57#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
59#Variabele inlaat klep stuurspanning te laag
61#Brandstof regenereerklep geen of onjuiste werking
62#Brandstof regenereerklep geen of onjuiste werking
63#Variabele inlaat klep stuurspanning te hoog
63#Bobine primaire spanning te laag
64#Bobine primaire spanning te laag
67#Gasklepschakelaar signaalspanning te laag (stationair)
69#Luchttemperatuursensor signaalspanning te laag
70#Luchttemperatuursensor signaalspanning te hoog
71#Luchttemperatuursensor signaalspanning te hoog
72#Gasklepschakelaar signaalspanning te laag (vollast)
73#Luchthoeveelheidsmeter signaalspanning te laag
74#Luchthoeveelheidsmeter signaalspanning te hoog
75#Koppelcontrole automatische transmissie spanning te laag
76#Koppelcontrole automatische transmissie geen of onjuiste werking
79#Gaskleppotentiometer signaalspanning te laag
81#Injector stuurspanning 1e cylinder te hoog
82#Injector stuurspanning 2e cylinder te hoog
83#Injector stuurspanning 3e cylinder te hoog
84#Injector stuurspanning 4e cylinder te hoog
85#Injector stuurspanning 5e cylinder te hoog
86#Injector stuurspanning 6e cylinder te hoog
87#Relais airco compressor spanning te laag
88#Relais airco compressor spanning te hoog
89#Lambdasonde 2 spanning te laag
91#Lambdasonde 2 spanning te hoog
91#Lambdasonde verwarming spanning te hoog
92#Nokkenaspositiesensor geeft onjuist toerentalsignaal
93#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te laag
94#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te hoog
95#Warme start klep spanning te laag
96#Warme start klep spanning te hoog
97#Gaskleppotentiometer signaalspanning te hoog
98#Lambdasonde verwarming spanning te laag
113#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik
114#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik tijdens stationair toerental
115#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik tijdens vollast
116#Absolute druksensor inlaat: geen of onjuiste signaalspanning laaddruk te hoog
117#Turbodruk regelklep stuurspanning te laag
118#Turbodruk regelklep stuurspanning te hoogUitlezen vectra-A (tech 1)
Uitlees stekker: in motorruimte op ik dacht linker veerpoot
MM lampje: Motor management lampje (motorstorings lampje)
Uitlezen:
* verbind pin A met pin B
* zet contact aan.
* dan gaat MM lampje knipperendeze knippert in een bepaalde vogorde
uitlezen start meestal met code 12 = start uitlezen
code voor motortoerental sensor wordt gegeven omdat de motor uit staat.
codes met 2 of 3 cijfers
voorbeeld:
2 cijfers: (voorbeeld code: 12)
1x knipperen
korte pauze
2x knipperen
lange pauzealle codes worden 3x herhaald alvorens de volgende code word gegeven
code 47:
4x knipperen
korte pauze
7x knipperen
lange pauzecode 150
1x knipperen
korte pauze
5x knipperen
korte pauze
10x knipperen
lange pauze0 word met 10x knipperen aan gegeven
LET OP: bij veel Tech1 opels wordt tijdens uitlezen code 12 en 31 gegeven
12 = start uitlezen
31 = krukassensor dit ivm de motor niet draait krijgt hij ook geen signaal van de krukasgeverstekker Tech1:


Vectra-B
Uitlees stekker: onder kanpje dat onder de handrem handle zit, kapje kun je er zo uit wippen.
verbind pin 6 van de uitlees stekker met massa:
contact aanzetten
mm lampje gaat knipperen
4 cijferige code
voobeeld
code P015010x knipperen
korte pauze
1x knipperen
korte pauze
5x knipperen
korte pauze
10x knipperen
lange pauzecodes beginnend met een 0 zijn eobd code’s
p1600
1x knipperen
korte pauze
6x knipperen
korte pauze
10x knipperen
korte pauze
10x knipperen
lange pauzeiedere storing wordt 3x herhaald voordat de volgende storing wordt gegeven.
stekker tech2:


ik hoop het duidelijk uitgelegd te hebben
Deze motor is een OPEL eigen motor.
Dit blok is qua basis gelijk aan de 1.2 16V heeft alleen een Cilinder minder.
ik weet niet wat er te doen is aan de motor.
als je veel zelf kan en je gaat werken met DTA kan je zelfs wel een 80 pk eruit rommelen, maar dan kun je beter gaan kijken voor een iets duudrere corsa met grotere motor,
alhoewel het ook leuk is omzelf wat te ontwikkelen
Willem
origineel gepost door Corsa_GSi
Originally posted by headzz
ik heb het laatst over deze motor gehad op school :Dde ecotec heeft een lange inlaat en een korte inlaat
bij lage toerentallen en weinigvermogenvraag gaat de inlaat via de lange weg
en bij zware belasting dusss gaaaaaaasss pakt hij de korte inlaat waardoor je net iets meer koppel krijgt :)
Volgens mij zit dat pas op de nieuwste blokken met een P in de type aanduiding, de Twinports.
Dit zit op de:
C18XE (L) – X18XE – X20XEV – X18XE1 – Z18XE – Z22SE en nog veel meer motoren.
Dit stamt al uit den ouden doosch
dit noemen ze bij opel ook Variable inlaat.
De V6en zijn geregeld via een Multiram systeem. dat is verder ook nergens zomaar terug te vinden.
Opel loopt met dat soort dingen meestal ook niet zo te koop.
Willem
origineel gepost door Blitzkrieg
origineel gepost door wim-v6
Gespot afgelopen middag rond 15:45 op de A4 Rotterdam Richting Schiedam (net de Benelux uit).Hij had een eenarm wisser en een herrie pijp
een Rode Pontiac lemans (Amerikaanse kadett) (ook volgens kenteken een Le Mans ’89) GH-HZ-**
Iemand van hier??
Willem
Dat zou wel eens love2xlr8 kunnen zijn van dit forum, die heeft een rode le-mans met c20xe
zit die in de buurt van R’dam dan??
Gespot afgelopen middag rond 15:45 op de A4 Rotterdam Richting Schiedam (net de Benelux uit).
Hij had een eenarm wisser en een herrie pijp
een Rode Pontiac lemans (Amerikaanse kadett) (ook volgens kenteken een Le Mans ’89) GH-HZ-**
Iemand van hier??
Willem
Koelvloeistof nivo laag
Willem
Ik heb hem geschakeld :D
ik kan mijn dagrijlicht ook uit zetten :D
vind het wel handig overigens
Willem
Super!
16 januari 2008 om 19:37 In reactie op: hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F #17359420Vectra-B heeft in ieder geval T10 fittingen (2x) deze tellers hebben het nadeel dat jke ook de zijkant van het lichtje gebruikt om het licht netjes verdeelt te krijgen
dus zul je eneigzens verschillende licht felheic krijgen.
Willem
altijd leuk te proberen toch.
misschien loopt t als een naaimachinetje
Willem
Pedaal op de grond:
Drukgroep gesprongen of defect druklager.
Gesloten luchtfilterhuis, heb ik wel vaker gezien bij de 1300.
Vul m eens met kvs en laat m warm worden.
dan weet je wat.
Willem
13 januari 2008 om 16:33 In reactie op: hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F #17359410Toch lekker bezig Hans.
Willem
sensoren:
Nokkenassensor
Krukassensor
Motortemperatuursensor
Luchtmassameter
Gaskleppositie sensor
Lambdasonde
pingelsensor (klopsensor)LFR kan je horen tikken (paar keer) als je het contact aanzet, dit is mij bekend van de X18XE
10 januari 2008 om 21:34 In reactie op: Wat voor een blok heb ik en wat kan er allemaal in #17368825Z18XE = 125pk > corsa-C astra-G Vectra-B+C
X18XE1 = 115Pk > astra-G vectra-B
X18XE = 115pk > astra-F – Vectra-B
C18XE = 125Pk > Astra-F (GSi 16V van 93 t/m 94)
C18XEL = 115pk > Astra-FZ18XER = mij niet bekend / niet in NL geleverd
Z18XE1 = Bestaat (nog) niet!!
Z18XE2 = idemAls je je licht UIT heb staan is er niks aan de hand.
( -offtopic : zowel kan je gelijk op de schaal)
Willem
Controleren:
Valse lucht inlaat spruitstuk
Valse lucht injectie huis
Valse lucht vacuum slang naar MAP sensor
CarterontluchtingEGR:
Ja deze auto is voorzien van een Vacuum geregelde EGR.
Dit is die schotel op je inlaat tussn injectiehuis en klappendeksel met een vacuum slangetje erop
als je dit sangetje verwijderd en er een schroefje in draait is de EGR buiten werking
Willem
ik zou niet weten of het storing geeft.
ist ein kwestion van aus probiern.
Willem
Ik reed vandaag in Den Haag in de Vledderstraat:
eerste waar ik aan dacht: Hans Vledder.
Met zijn Pimp wagen.
LEKKER BEZIG!!
ga zo door.
Willem
Verwamrde ruitesproeiers zijn al te vinden op de dikkere omega’s B en laatste senators.
ik denk dat ik dat maar eens op mijn veccie moet gaan bouwen als dat past.
Die hans, die blijft maar gaan zeg Gloeiende!!
Willem
origineel gepost door ronOPC1
Hoi allemaal, mijn naam is Ron uit het altijd gezellige limburg.
Hier een fotolink naar mijn astra OPC.
Ik had nog niet gehoord van dit forum tot gisteren, dus ik dacht hier moet ik eens snel gaan neuzen. Het ziet er goed uit. Ben wel lid van OPC-Power en hier regelmatig te vinden op het forum.Heej Ron.
Ik heb je auto in levende lijve mogen aanschouwen.
Ziet er echt SUPER uit.
Jeroen (jerremy op dit forum) en Ik (wim-v6) hebben die wielen bij jouw gehaald.
Willem
31 december 2007 om 16:38 In reactie op: hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F #17359307Ik ben de BOB, dus kan me niet laten boppen :P
Je wheels staan m goed hans.
Verlagen: wacht effe tot de Bumpers en dergelijke gemontiert zijn.
Willem
-
AuteurBerichten