wim-v6

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 35,426 tot 35,450 (van in totaal 35,540)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Probleem x1.4xe #17392093

    Jupz EGR klep geeft veel problemen

    Willem

    In reactie op: X1.6XEL koppakking #17392519

    Ik zie er niet zoveel bijzonders aan, vind het voor een lekke koppakking nog best netjes uitzien.

    Hopen dat ie gauw weer rijdt.

    Willem

    In reactie op: past dit #17394034

    Ik heb een Ernstig vermoeden dat dit gaat passen.

    Kijk en vergelijk zou ik zeggen.

    Willem

    In reactie op: Spy keyless entry hulp gevraagd #17394018

    Heb jij weer: een Spion op je wagen haha

    Willem

    In reactie op: Spy keyless entry hulp gevraagd #17394016

    How to, is altijd makkelijk.

    Willem

    In reactie op: hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F #17359567

    Hans altijd lekker bezig.

    Is het niet pimpen is het wel het onderhoud van de auto :D

    Willem

    In reactie op: hoog verbruik x2.0xev #17392491

    origineel gepost door Mathieu
    Ik ben nog met mijn eerste tank bezig maar hij staat nu gemiddeld op 11,1 ltr op 100 km. Dit terwijl ik best rustig rij, maar vooral hele korte stukjes

    Die hele korte stukjes dat verklaart m.

    Dat heb ik nu ook met mijn Vec-B V6.

    die staat nu ook op 10.5 op 100km door korte stukjes rijden

    Willem

    In reactie op: Licht probleem HELP ME PLS #17392462

    Geen relais in de auto voor kleinlicht / achterlicht!!

    Zekering maakt slecht kontact??

    Deze zit namelijk samen op de zekering:

    Altijd Voor en achter aan 1 zijde.

    Nu kan dit ook aan de licht schakelaar liggen.

    Wissel deze evt met iemand anders om te proberen.

    Willem

    In reactie op: Spy keyless entry hulp gevraagd #17394014

    De Draden van de CV Kort op de kiekert (is makkelijker met het wegwerken van de draden, niet aan de kiekert zelf in ieder geval.

    Maar je kunt deze draden ook volgen en dan alles bij elkaar in de buurt aan elkaar solderen.

    maakt opzich niet zoveel uit.

    Als je maar de juiste draden soldeert.

    Alle Massa’s kun je bij elkaar leggen.

    In reactie op: Spy keyless entry hulp gevraagd #17394012

    Persoonlijk ben ik ook niet zo voor kreenstenen, Solderen met krimpkousen is het beste.

    orange – niet gebruiken
    White – massa/min = kan je op de Carroerie (boutje oid maken)
    yellow sluitdraad cv = Bruinrood bij kiekert

    orange/black – niet gebruiken
    white/black – massa/min (Op de Carroserie maken)
    yellow/black – opendraad cv = Bruinwit bij kiekert

    Black – Massa/min

    Red/black – eventueel servo kofferbak = Als je een Slotmotor in je kofferbak maakt
    Red – +12v/accu = Constant + (rode draad bij opel)
    Small red – sluitdraad ramen
    Brown – knipperlicht = Zwart groene draad onder stuurkap
    Brown – knipperlicht = Zwart Witte draad onder stuurkap

    achter de = is de aan te sluiten draad van de corsa.

    Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is.

    Willem

    In reactie op: ecotec motor opel corsa gsi #17391179

    Het is opzich een goede motor.

    en zoals iedere motor heeft deze zijn nukken helaas.

    Vaak zijn deze motoren slecht, maar dat licht meestal aan de bestuurder.

    Niet warm rijden en zo.

    puntjes C16XE 109pk: Corsa-B GSi tot +/- ’96

    * Olieverbruik:

    – Via Zuigers / Cilinders: Niet kopen
    Controleren: warm stationair laten draaien, olie dop los draaien en laten liggen

    Blijft ie stil liggen is er weinig aan de hand.

    beweegt de dop, heeft de motor lekkage van compressie naar oliecarter,
    dan is het wijs de auto niet te kopen, motor versleten

    – Via kleprubbertjes

    Kan ie oud mee worden, is niet ernstig

    Vervangen kleprubertjes zal dit verhelpen (grote ingreep)

    * Slecht lopen, elektronica problemen

    – Sensor storingen:

    Kan aan een sensor liggen

    Kan aan een Draadboom liggen

    Helaas komt dat laatste vaak voor bij de C16XE

    puntjes X16XE 106pk:

    Zelfde als boven

    Extra punten:

    EGR Klep: Deze gaat helaas vaak stuk.

    Willem

    In reactie op: Project Vectra Alex -> Gaan we weer…. #17383039

    origineel gepost door Ali-GSI
    ja doe ik papa :P

    Moet alleen ff kijken hoe ik het met de slotbout doe… Denk ff verwarmen en dan eromheen doen…

    Opel heeft ook van doe slotbout kapjes, die had ok ook ergens ooit liggen, maar kan ze nooit meer vinden denk ik.

    Deze kapjes hebben een rond aansluitingkje, en dan 6 kant aangezicht

    Willem

    In reactie op: hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F #17359528

    Dikke Irmy demperts Hans :D

    Willem

    In reactie op: c20ne—-seh computer #17379476

    Ik weet wel dat een SEH met een NE komputer als een duivel gaat, en bijna niet onder doet van een normale SEH met SEH computer.

    Ik vermoed dat een SEH niet veel zal opleveren bij de NE motor.

    * We hebben hier wel eens een SEH in een Calibra staan bouwen, dit ivm die gast dat blok voor weinig kon kopen.

    Willem

    In reactie op: Vraag over EGR klep afdoppen x20xev #17370832

    De Opel Diesels gaan op storing wanneer de EGR word afgedopt.

    Willem

    In reactie op: Vraag over EGR klep afdoppen x20xev #17370830

    De EGR van de x20XEv is een geheel andere maat.

    Dit plaatej kan je zelf ook makkelijk maken.

    Pak een stuk plaat van minimaal 1,5mm dik

    knip of slijp het op maat.

    Boor de gaten van de EGR bouten erin.

    en bouw de zooi met plaatje erin.

    Willem

    In reactie op: VVT blok ipv Z22SE #17382973

    ja das weer nieuw haha, en ik ben old fashion.

    waar is die goeie ouwe tijd gebleven van de motoren met ketting: OHV en CIH :D

    Ben wel beneiuwd of dat zou gaan passen, zo’n Blok erin :D

    Willem

    In reactie op: Vraag over EGR klep afdoppen x20xev #17370828

    Ik vermoed dat jouw probleem hierin zit:

    Pijpje Carterontlucting opboren naar 1.5mm

    + Reinigen stappen motor en gasklep + gasklephuis.

    Willem

    In reactie op: heeft een katvervanger bij x2.0xev voordelen?? #17386301

    Katalysator:

    Deze word wanneer standaard op een Auto (motortype) wordt geleverd er dus niet later tussen geplakt.

    Dit is dan mee berekend in het motorregelsysteem.

    Dus de tegendruk en Flow van de uitlaat is berekend met katalysator.

    Dus je hoeft zeker niet MEER vermogen te krijgen wanneer je de kat weg haalt.

    Wel wanneer je dan daarop weer je motorprogramma laat aanpassen

    (je komt tegewoordig al katalysators tegen in de racerij (regelgeving))

    Willem

    In reactie op: VVT blok ipv Z22SE #17382971

    okeej.

    aangezien de basis van dat turbo blok van OPEL van 1.8 tot 2.2 is.

    en de 2liter een boring slag heeft van 86 x 86

    was ik even in de veronderstelling …….

    In reactie op: Vraag over EGR klep afdoppen x20xev #17370826

    Zal waarschijnlijk niet aan de EGR liggen.

    maar zoals gevraagd:

    In reactie op: 1.3 N (of S?) kaduuk #17384715

    okeej dan maar een andere erin he

    Willem

    In reactie op: Dis op 1.4ohc #17386320

    Zou ergens anders ookm oeten kunnen.

    alleen weet ik niet of deze ook nokkenas signaal doet.

    Zo niet kan ie gewoon op een andere plaats.

    Willem

    In reactie op: Vraag over EGR klep afdoppen x20xev #17370824

    X18XE en X20XEV geven GEEN storing bij afdoppen EGR.

    Willem

    In reactie op: VVT blok ipv Z22SE #17382969

    origineel gepost door Jolivo
    Boring x slag 86mm x 86mm
    210 PK ( 157kW ) @ 5300 rpm
    300Nm @ 2500 rpm

    Ik schat zomaar dat dit redelijk van zijn plek gaat in een astra G.

    Zal zeker van zijn plek komen.

    Weet je zeker dat dit op basis staat van de 2.2

    86 x 86 is de boring x slag van de opel turbo’s namelijk.

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 35,426 tot 35,450 (van in totaal 35,540)