Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jupz EGR klep geeft veel problemen
Willem
Ik zie er niet zoveel bijzonders aan, vind het voor een lekke koppakking nog best netjes uitzien.
Hopen dat ie gauw weer rijdt.
Willem
Ik heb een Ernstig vermoeden dat dit gaat passen.
Kijk en vergelijk zou ik zeggen.
Willem
Heb jij weer: een Spion op je wagen haha
Willem
How to, is altijd makkelijk.
Willem
24 februari 2008 om 10:58 In reactie op: hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F #17359567Hans altijd lekker bezig.
Is het niet pimpen is het wel het onderhoud van de auto :D
Willem
origineel gepost door Mathieu
Ik ben nog met mijn eerste tank bezig maar hij staat nu gemiddeld op 11,1 ltr op 100 km. Dit terwijl ik best rustig rij, maar vooral hele korte stukjesDie hele korte stukjes dat verklaart m.
Dat heb ik nu ook met mijn Vec-B V6.
die staat nu ook op 10.5 op 100km door korte stukjes rijden
Willem
Geen relais in de auto voor kleinlicht / achterlicht!!
Zekering maakt slecht kontact??
Deze zit namelijk samen op de zekering:
Altijd Voor en achter aan 1 zijde.
Nu kan dit ook aan de licht schakelaar liggen.
Wissel deze evt met iemand anders om te proberen.
Willem
De Draden van de CV Kort op de kiekert (is makkelijker met het wegwerken van de draden, niet aan de kiekert zelf in ieder geval.
Maar je kunt deze draden ook volgen en dan alles bij elkaar in de buurt aan elkaar solderen.
maakt opzich niet zoveel uit.
Als je maar de juiste draden soldeert.
Alle Massa’s kun je bij elkaar leggen.
Persoonlijk ben ik ook niet zo voor kreenstenen, Solderen met krimpkousen is het beste.
orange – niet gebruiken
White – massa/min = kan je op de Carroerie (boutje oid maken)
yellow sluitdraad cv = Bruinrood bij kiekertorange/black – niet gebruiken
white/black – massa/min (Op de Carroserie maken)
yellow/black – opendraad cv = Bruinwit bij kiekertBlack – Massa/min
Red/black – eventueel servo kofferbak = Als je een Slotmotor in je kofferbak maakt
Red – +12v/accu = Constant + (rode draad bij opel)
Small red – sluitdraad ramen
Brown – knipperlicht = Zwart groene draad onder stuurkap
Brown – knipperlicht = Zwart Witte draad onder stuurkapachter de = is de aan te sluiten draad van de corsa.
Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is.
Willem
Het is opzich een goede motor.
en zoals iedere motor heeft deze zijn nukken helaas.
Vaak zijn deze motoren slecht, maar dat licht meestal aan de bestuurder.
Niet warm rijden en zo.
puntjes C16XE 109pk: Corsa-B GSi tot +/- ’96
* Olieverbruik:
– Via Zuigers / Cilinders: Niet kopen
Controleren: warm stationair laten draaien, olie dop los draaien en laten liggenBlijft ie stil liggen is er weinig aan de hand.
beweegt de dop, heeft de motor lekkage van compressie naar oliecarter,
dan is het wijs de auto niet te kopen, motor versleten– Via kleprubbertjes
Kan ie oud mee worden, is niet ernstig
Vervangen kleprubertjes zal dit verhelpen (grote ingreep)
* Slecht lopen, elektronica problemen
– Sensor storingen:
Kan aan een sensor liggen
Kan aan een Draadboom liggen
Helaas komt dat laatste vaak voor bij de C16XE
puntjes X16XE 106pk:
Zelfde als boven
Extra punten:
EGR Klep: Deze gaat helaas vaak stuk.
Willem
origineel gepost door Ali-GSI
ja doe ik papa :PMoet alleen ff kijken hoe ik het met de slotbout doe… Denk ff verwarmen en dan eromheen doen…
Opel heeft ook van doe slotbout kapjes, die had ok ook ergens ooit liggen, maar kan ze nooit meer vinden denk ik.
Deze kapjes hebben een rond aansluitingkje, en dan 6 kant aangezicht
Willem
10 februari 2008 om 21:36 In reactie op: hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F #17359528Dikke Irmy demperts Hans :D
Willem
Ik weet wel dat een SEH met een NE komputer als een duivel gaat, en bijna niet onder doet van een normale SEH met SEH computer.
Ik vermoed dat een SEH niet veel zal opleveren bij de NE motor.
* We hebben hier wel eens een SEH in een Calibra staan bouwen, dit ivm die gast dat blok voor weinig kon kopen.
Willem
De Opel Diesels gaan op storing wanneer de EGR word afgedopt.
Willem
De EGR van de x20XEv is een geheel andere maat.
Dit plaatej kan je zelf ook makkelijk maken.
Pak een stuk plaat van minimaal 1,5mm dik
knip of slijp het op maat.
Boor de gaten van de EGR bouten erin.
en bouw de zooi met plaatje erin.
Willem
ja das weer nieuw haha, en ik ben old fashion.
waar is die goeie ouwe tijd gebleven van de motoren met ketting: OHV en CIH :D
Ben wel beneiuwd of dat zou gaan passen, zo’n Blok erin :D
Willem
Ik vermoed dat jouw probleem hierin zit:
Pijpje Carterontlucting opboren naar 1.5mm

+ Reinigen stappen motor en gasklep + gasklephuis.
Willem
Katalysator:
Deze word wanneer standaard op een Auto (motortype) wordt geleverd er dus niet later tussen geplakt.
Dit is dan mee berekend in het motorregelsysteem.
Dus de tegendruk en Flow van de uitlaat is berekend met katalysator.
Dus je hoeft zeker niet MEER vermogen te krijgen wanneer je de kat weg haalt.
Wel wanneer je dan daarop weer je motorprogramma laat aanpassen
(je komt tegewoordig al katalysators tegen in de racerij (regelgeving))
Willem
okeej.
aangezien de basis van dat turbo blok van OPEL van 1.8 tot 2.2 is.
en de 2liter een boring slag heeft van 86 x 86
was ik even in de veronderstelling …….
Zal waarschijnlijk niet aan de EGR liggen.
maar zoals gevraagd:


okeej dan maar een andere erin he
Willem
Zou ergens anders ookm oeten kunnen.
alleen weet ik niet of deze ook nokkenas signaal doet.
Zo niet kan ie gewoon op een andere plaats.
Willem
X18XE en X20XEV geven GEEN storing bij afdoppen EGR.
Willem
origineel gepost door Jolivo
Boring x slag 86mm x 86mm
210 PK ( 157kW ) @ 5300 rpm
300Nm @ 2500 rpmIk schat zomaar dat dit redelijk van zijn plek gaat in een astra G.
Zal zeker van zijn plek komen.
Weet je zeker dat dit op basis staat van de 2.2
86 x 86 is de boring x slag van de opel turbo’s namelijk.
Willem
-
AuteurBerichten