Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Oliepeil heb ik nog nooit gehad.
Remvoeringen:
Kans dat bij de laatste keer blokken vervangen de remdraden (sensoren) niet meegenomen zijn, en deze nu net de schijf hebben geraakt waardoor deze melding gegeven wordt.
Willem
Het beste had je het aangewezen gaatje iets op kunnen boren, dit voorkomt het WEER verstoppen van dat gaatje.
Willem
Heb je al eens de oliedruk laten controleren.
kan ook een beschadiging in de draad van de oliedruksensor zijn.
Willem
Inderdaad een zekering door.
Willem
In je zekering kast op het klepje kun je zien of je al een relais van de Claxon hebt.
Mijn vectra-B heeft dat al standaard.
zo ook de Astra-G (zelfde zekeringkast als de Vectra-B)
ik denk dat de zafira al voorzien is van een relais tussen de Claxon namelijk.
Dit al zowiezo ivm Stuurlint, die zou niet de stroom kunnen opbrengen van een normale klaxon, dit zijn zeer dunne kabeltjes namelijk.
Willem
Ik Spot regelmatig een donkergrijze astra-G station leuk bespoilerd.
Deze staat vaak op de hoek van de Radijsakker in zoeterminder (zoetermeer)
iemand van hier??
Willem
Bougie kabels vervangen.
(Schrik niet van de prijs).
Willem
origineel gepost door kevindraai
Bij mijn Astra F heb ik dit nu ook. De kop is er helemaal afgeweest ivm een lekke koppakking en sindsdien is het flink stoken bij een koude motor. (Dik 170.000km)Het bedrijf wat de kop heeft gevlakt had dit ook al voorspelt:
“Het onderblok en de cylinders zijn ingedraaid op X aantal kilometers. Zodra je de kop eraf haalt ‘zakt’ het onderblok een beetje uit. Daardoor lekt er een klein beetje olie bij een koude motor, met alle gevolgen van dien.”Vervelend, maar helaas niets aan te doen…
Gr. Kevin
Ik heb al heel wat blokjes uit elkaar gehaald, waarvan de koppakking moest gebeuren (zo ook de X20XEv en X18XE motoren)
Als van deze de kop gereviseerd moet worden door bijvoorbeeld kromme kleppen of gevlakt ivm lekke koppakking, is het altijd verstandig de kleprubbers mee te nemen.
Een onderblok mag geen olie gaan verbruiken door het vervangen van een kop of koppakking
Ik heb hier een X18XE gerepareerd (kop eraf ivm 16 kromme kleppen) deze weer in elkaar gezet en GEEN olieverbruik.
(X18XE is Exact dezelde basis als de X20XEV)
Willem
Zal wel ernstige vervuiling geweest zijn.
Ik kan je een ding mee geven:
Controleer het toch het bovengenoemde, dit kan alleen maar goed doen namelijk.
Willem
EDIT: 5w40 eng dun:
– Ik heb zelf een Vectra Ecotec 24kleppert
– deze heeft nu ruim 180.000km weg.
– hij vind 5w40 lekkerder als 10w40 en dat hoor je goed, vooral bij koude motor.Als je altijd 5w40 erin gekieperd hebt, waarom zou je dan bij 200.000km ineens over gaan op 10w40??
Zolang het olieverbruik binnen de perken valt is het zeker geen probleem
Voorbeeld 1: Astra Caravan C20NE bj ’93:
Deze auto kocht ik met 170.000km altijd dealer onderhouden en met 5w40 afgevuld.
deze deed ik weg met 255.000km nog steeds altijd met 5w40
Deze motor tikte nooit, en liep altijd SUPER stil voor een 8 kleppert
olieverbruik altijd geweest: 1liter olie op 15.000km
Voorbeeld 2: Kadett C16NZ caravan ’90
Gekocht met 175.000km historie niet bekend (1200 gulden moest ie kosten toen)
ik heb m gevuld met 5w40 tot ik m wegdeed
Dat was met 320.000km
Deze had toen een olieverbruik van 1 liter olie op 11.000km
ik wil hiermee zeggen dat 5w40 helemaal niet slecht is voor motoren met VEEL kilomters.
Willem
In veel gevallen is dit te wijten aan de LuchtMassaMeter.
Laat m eens aan de testkast hangen, dan kunnen ze zien wat er loos is.
Willem
Best kans dat je wat dingen moet over zetten:
– LEt op inlaat of dat gelijk is andere aanbouwdelen gelijk zijn.
Willem
origineel gepost door Jerremy
origineel gepost door Ghanz
dacht niet dat deze astra motorproblemen had… volgens mij wat meer blik werk en ben daar zelf nog nooit kopbouten in tegen gekomen, laat staan een olie filter in een achterscherm:jerry:jerry:jerry:jerry:jerryHij heeft toch meer auto’s staan… :sleeping
Als dit ze enige auto was waar die mee bezig zou moeten zijn, zou niet best zijn, en kan er snel een slot aan de deur..Ik kom maar al te graag langs hoor.
Ben proffecioneel Woning ontruimer.
Neem me gelijk een slotenmaker mee:P
Gakheid:
Lekker bezig niels.
Dat roest OP de dorpel is niet zo raar hoor
Dat hebben echt Zoveel astra’s
zo ook mijn Ex astra.
Willem
Zeker bij Turbo diesel motoren is het normaal dat er een walmpje uitkomt bij vlot accelereren.
Vervangen van Dieselfilter zou ik laten mee nemen bij iedere 30.000km beurt.
Willem
29 februari 2008 om 16:14 In reactie op: Kadett E gsi Electrische verstelbaare spiegels er afhalen ? #17394215Deurpaneel al los gehad.
Daar zit meestal een Stekker.
Willem
Opel Vectra 1.8 16V ’97: Dit is een X18XE motor
Kijk anders ook eens hier naar:
VERVUILDE CARTERONTLUCHTINGS AANSLUITING OP GASKLEPHUIS!!
Dit pijpje gaat wel dicht zitten:

Opboren tot max 2mm
En in 9 van de 10 gevallen probleem opgelost
hiervoor moet wel gasklephuis los,
— gasklephuis ligt op de foto op zijn kop —
Willem
Roken bij optrekken is normaal voor de TDS motor.
Dit heeft te maken met het inslagpunt van de turbo, hierbij krijgt hij iets meer brandstof als de turbo nog niet op gang is.
wees maar gerust.
mijn kadett diesel Zonder turbo rook bij optrekken Continu lichtjes zwart
Kan geen kwaad.
Willem
Je kan hem tussen de contact slot zetten.
Of tussen de brandstofpomp draad
brandstofpomp relais:
– Kadett-E: Tegen schutbord
– astra-F: Bij motorcomputer
– Vectra-A: In motorruimte in relaisboxWillem
Ik hoop dat je wat wijzer word.
Willem
Er kan verschil in zitten ivm EGR, maar dnek bijna zeker dat de koppen gelijk zijn.
Zijn broertjes namelijk
Willem
Injector kan je niet zo reinigen.
Dit moet gebeuren via een sonisch reinigen (of zoiets)
Dan sluiten ze hem aan op een aparaat.
hierdoor opent en sluit hij terwijl er een soort spul door heen wordt gelied om hem schoon te maken.
Je kunt ook eens een injectorreiniger aan je brandstof toe voegen.
Injector is een preciesie sensor: Deze is op preciesie berekend.Gasklep Valt in zijn Vaste patroon, als je hier niks aan wijzigd, hoef je niks af te stellen.
Willem
Heb je al een klein testje gedaan met betrekking tot Carterdruk opbouwen.
test: deel 1:
– Warme motor stationair laten draaien
– oliedop losdraaien en laten liggen
– wat doet de oliedop??* Hij blijft stil liggen: Weinig carterdruk
* Hij ligt te stuiteren: Veel carterdruktest: deel 2:
– Til nu de dop eens op
– komt er veel witte damp vanaf??* Ja: Veel Carterdruk
* Nee: weinig carterdrukCarterdruk:
Als er veelcarterdruk aanwezig is:
Dan Lekt er Compressie van de motor weg naar het oliecarter.
Dit duid meestal op versleten zuigerveren / zuigers / cilinderwand.
Weinig Carterdruk: en toch olieverbruik / geen lekkage
Dit zal in veel gevallen liggen aan versleten kleprubbertjes (ook wel klepsteel hoedjes genaamd)
Willem
Jupz,
Enige manier om te Checken is de Boel GOED schoon maken met ontvetter.
Dan de motor starten en gaan kijken of ie ergens lekt.
meestal lekker de klepdeksel pakkingen bij de 8 kleppers, maar dat mag geen verbruik van 1 liter op 800km geven.
kan zijn dat er hier en daar een keering uit ligt.
Verbranden van olie a 1liter op 800km zou zeker rook moeten geven.
Willem
een moer is makkelijker piet
Je draait zo lastig een lambda in een bout
Willem
24 februari 2008 om 23:37 In reactie op: mistlampen en instrumentenverlichting werken niet #17392510Beste optie:
– Schakelaar op de sloop halen.
Relais: Geen relais voor:
– Stadslicht
– Dimlicht
– GrootlichtRelais: Wel relais voor:
– Mistlampen voor
– Mistlampen achter (niet altijd)Licht zoemer zit in zekering kast (is een soort relais met gaatjes in de zijkant om geluid door te laten):
deze cwerkt niet omdat er geen stroom op komt omdat er waarschijnlijk een zekering van statdslicht uitligt of lichtschakelaar defect is.
Willem
-
AuteurBerichten