Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ruitenwisserhendel:
Daar zitten de knoppen van de Boardcomputer bij de:
Astra-F
Vectra-B
Astra-F -G
Omega-BDeze knopjes zaten bij de calibra / vectra-A In de middenconsole
op richting aanwijzer hendel is voor Cruise Control
Willem
ongeveer ja.
Dat bewijst een klein beetje over hoe en hoeveel de zoekfunctie van het forum wordt gebruikt.
Willem
E16NZ: 1.6 75pk zonder kat met vacuum geregelde EGR
C16NZ: 1.6 75pk met geregelde kat en vacuum geregelde EGR
X16SZ: 1.6 71pk met geregelde kat en elektrische EGR
X16SZR: 1.6 75pk met geregelde kat en elektrische EGR
Z16SE: 1.6 85pk met multipoint inj. geregelde kat geen EGRWillem
Stuurbekrachtiging zal te veel stroom weg pakken van het systeem.
Zit deze op hetzelfde circuit als de bobine??
Dan kun je hem misshcien beter via een relais laten schakelen op contact.
kan ook een massa tekort zijn.
Willem
Weerstand kachelmotor, bereikbaar via paravand, en dan interieur filter eruit.
Is een blokje met een 4polige stekker erop.
Willem
Ik vermoed Defecte of ernstig vervuilde stappenenmotor (stationair steller)
Willem
Het verhaal achter het lucht inlaat systeem:
Dit is bij VEEL opels een best berekend systeem met extra buizen in de bumper en een airbox onder de filterbak.
Dit is niet voor jan L*L natuurlijk.
Dit systeem is berekend om een Gunstig verbruik en vermogenskromme te voorzorgen.
Ga je hier in wijzigen, zal in 99 van de 100 gevallen het vermogen af nemen, en verbruik toe nemen.
Vaak gaan motoren onderin toeren minder trekken en bij een hoger toerental zullen ze wat meer doen.
wat wil dan het geval, dat het vermogen dat je verliest onderin toeren nooit wordt ingehaald door de toename bovenin toeren, en je dus verlies hebt.
Nu komt het addertje onder het gras vandaan:
– Motor reageert op toeren feller
– Motor maakt meer geluid.Voeg dit samen en je krijgt het volgende:
– Je hebt het gevoel dat je auto sneller is.
Ik heb dit zelf getest met een Vectra-B1 2.5 V6 ’96 origineel:
Standaard filter:
0-100: 7,9 sec (3x achter elkaar gemeten)
Top: 255km/u altijd haalbaar
verbruik gemiddeld: 1 op 10,5Open Filter:
0-100: 8,5 sec (snelste meting) (gemiddeld 8,7sec)
Top: uiterste: 245km/u
verbruik gemiddeld: 1 op 9Nou hoeft vdit niet bij elke auto zo’n verandering op te leveren, maar dit is wat ikzelf getest hebt
acceleratie profi gemeten
Willem
origineel gepost door -GUNS-C20XE
origineel gepost door johani500driver
origineel gepost door -GUNS-C20XE
wat voor een cijfer staat er dan op de 10e positie van het chassis nummer?
4= 1994
5= 1995 (dan ook nieuwe type spiegels)p.s. vanaf 1995 roesten ze minder snel
Van 01-’94 roesten ze minder (ook Astra-F1 dus)
Tot 05-’95 zijn ze dan ERG roestvast
Vanaf 05-’95 roesten de assies er weer lekker op los, alleen niet meer op dorpels en wielranden, maar langs raamrubbers en de kofferklep ed.Probleem van de veerschotels is nooit opgelost of gewijzigd.
Deze rotten dus door van alle Astra-F stationwagens, of ie nou van ’91 is of van ’98 maakt hierbij niet uit.
Willem
Dit is een ZEER acceptabel verbruik voor een X16XEL.
Er zijn er haast meer die meer olie verbruiken dan minder.
olie: gewoon 10w40 olie erin is ruim voldoende
Willem
Als het een F2 is horen er gewoon F2 spiegels op.
deze zijn er later op gezet.
@ i500 drijver:
– een astra van novenber 94 kan ook gewoon nog een oud type zijn
Willem
Auto terug brengen geen optie??
Willem
-Koppakking lek/kop gescheurd: Gelijk Klepgelijders vervangen deze slijten hard
-Veerschotels achter rot: Blijft een kwaal van de Astra-F
-Schokbreker achter slecht: Slijtage
-Einddemper rot en vastgeroest aan de middendemper: Bijde vervangen
-Draagarm rubbers moeten vervangen worden: komt mindervaak voor eigenlijk
-Carterpan pakking lek: Bekend probleem van de opel diesel
-Slang achterruiten sproeier lekt: geknakt bij scharnierpunt
-In het schakelmechanisme moet een rubber vervangen worden: Slijtage
-Ruitenwisser achter slecht: slijtage
-Dashboardlampjes stuk: komt vaker voor bij oudere auto’s
-Handrem moet afgesteld worden: Is niet zo’n probleemWel weer jammer dat het zo moet lopen dan.
Willem
Wat voor motor praten we over??
Willem
Motortype?? (C18NZ / C18XE / C18XEL / X18XE / X18XE1 / Z18XE):
Ik heb het vermoeden dat het toerental signaal niet goed is.
Waarschijnlijk een gammel stekkertje op de toerental gever (krukassensor)
Geeft ie ook storing op de motorregeling??
Willem
Elektrische stuurbekrachtiging in een Kadett?????
Jij bent de eerste.
Jij henbt hydraulische stuurbekrachtiging:
Controleren:
– Spanning V-snaar van de stuurpomp
– Oliepeil Stuurbekrachtiging (tankje met dop waar ZF op staat.Willem
Tja, dan heb jij een andere instelling als ik.
Mijn instelling is: Het zit erop, Dan moet het werken ook!!
Willem
Inderdaad als iemand de motor op starten houd.
en je geeft dan een tik op de startmotor gaat ie meestal wel weer starten.
Dat kan komen door het lange stilstaan.
Willem
TID kapot, Kwaaltje van de Corsa-B / Combo-B
Willem
wat voor auto??
Bouwjaar??
welke motor ligt erin??
origineel gepost door mantabas
Als de remblokken voor 2/3 versleten zijn maakt de zender al contact heb ze 2 weken terug zelf vervangen omdat ik de zender tegen de schijf aan hoorde komen.
Gaf nog geen melding , maar dat doet hij pas als alletwee je zenders contact maken dacht ik (dus links en rechts)nope 1 zendertje is genoeg om de melding geven.
Ik heb eens zitten expirimenteren daarmee.
Heb toen 1 defecte en 1 goede kabel erop gezet.
gaf ie ook Remvoering aan
2e kabel ook een nieuwe, storing weg.
Willem
Klopt, doorverbinden van het kabeltje is de oplossing om de melding weg te krijgen, maar niet echt DE oplossing.
Je kan beter de remblokken bekijken zeker nu ze er 110.000km op zitten.
Ze kunnen best wel eens Dun zijn.
Willem
Kan het ook wat anders zijn:
– Nee, dit geeft echt de slijtge van de remblokken weer
– Remblokken nakijken kan je alleen dmv een wiel te demonteren
– Remslijtage sensoren kun je maar 1x gebruiken, dus vervangen blokken en sensoren
110.000km met 1 setje blokken:
– is een nette gemiddelde, tenminste, ik heb wel eens korter gedaan met remblokken (mijn buurjongen doet slechts 50.000km met een setje ongeacht wat voor auto die rijdt, en hard rijdt ie niet, maar remt altijd laat)
Boardcomputer meldingen:
– Koelvloeistof peil = alleen koelvloeistofpeil
– olie peil = olie peil laag
– olie tekort = olie peil flink te laag
– Remlicht = 1 van de remlichten defect
– remlicht zekering = zekering remlicht kapot of storing in circuit
– Dimicht Achterlicht = dimlicht en/of achterlicht kapot (1 melding)Willem
Remvoeringen:
Hoeveel km heeft de auto erop zitten?
Hoe dik zijn de blokken nog??
”Remvoeringen” gaat vrij vroeg aan hoor (tenminste bij mijn vectra)
Bij mijn astra deed ie altijd remvoeringen aangeven ivm storing in de Stekkers van de remdraadjes
Willem
Olie peil, ALs deze werkelijk klopt, dan zal je bij moeten vullen.
Maar bartjuh_18 schreef:
– net zoals oliepeil controle wel eens verschijnt, terwijl er ook nog voldoende inzit
Daar heb ik zelf nog geen last van gehad. Zowel bij mijn Vorige astra-F station als mijn huidige vectra-B
Mijn oliepeil gaat wel aangeven zodra hij een klein tikkie boven min staat.
Willem
Waarschijnlijk massa storing inderdaad.
Willem
-
AuteurBerichten