Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
OPEL DIESEL 17D X17DTL:
Klacht: Slecht starten:
Probleem veel voorkomend: Versleten klepgeleiders.
Deze zijn een 75.000km bij onze kadett diesel vervangen.
sindsdien loopt ie weer als een zonnetje
Onze revisie specialist zei dat dit VEEL voorkomt bij de OPEL 1.7D en 1.7TD motoren
Willem
Jupz, wilde effe weten of het lampje zelf werkte maar dat doet ie.
Waarschijnlijk toerental sensor (Krukassensor)
Willem
Mogenlijke oorzaken:
– Contact blokje achterop het Contactslot kapot
– Slecht massa op motorblok (kabel van -accu naar motor trekken)wit dampen bij koude motor is normaal
Tikken: Ververs eens vaker de olie,
– verstopte klepstoter
– in het ergste geval (bij erg slecht onderhoud komt dit vaak voor) versleten nokkenasWillem
Laat m eens uitlezen bij een garage / dealer.
Kan veel zijn.
Willem
Luchtmassameter is vaak stuk.
Willem
Tja je hebt altijd BAAS BOVEN BAAS :jerry
haha, we rijden al ruim 5jaar met een flauw brandend dynamo lampje met onze kadett Diesel :D
ik heb al meerdere dingen gedaan, zoals massa aangelegd.
we hebben dus gewoon al een Dyanmo die 5jaar lang gaar is.
Auto start altijd, koud warm zomer winter :D
Willem
Gefeliciteers Alex
Weer lekker bezig geweest Alex.
Willem
in de vorm van een brandend motorstorings lampje.
Vraag2: Brand dit lampje als je je contact aan zet??
Willem
kan het zijn dat de uitlaat mee resoneert op de motor (of bijvoorbeeld hitteschild op uitlaat spruitstuk)??
Willem
Excuus
JA dan nog wat moois, ik heb ook al opels gehad met andere aanduidingen.
12NC: 1.2 ohv ondernokker met enkele carburateur
12ST: 1.2 OHC bovennokker met enkele carburateurvind persoonlijk die T wel vaag zit geen turbo op in ieder geval :P
Willem
Er schijnt in de A-stijl een realais te zitten voor de laadstroom regeling.
deze zou kapot kunnen zijn.
Kan ook zijn dat de motor een slechte massa verbinding heeft.
Willem
jawel kan zeker wel.
Slechte brandstof aanvoer geeft meetal licht kleurige rook (blauw), en haperen bij aanslaan (af willen slaan)
Versleten gloeiers: Dikke grijze rook (veel brandstof ingespoten voor hij aanslaat) bij aanslaan en daarna kan hij lichtblauw gaan roken, en loopt hij even onregelmatig.
Willem
kan ook lucht in het brandstof systeem zijn.
rook is licht grijs / lichtblauw (parafine)
Loopt ook niet goed op 4 cilinders neem ik aan.
Zou nog wel eens de brandstof retourklep kunnen zijn, of een lekke ring van het brandstoffilter.
Willem
@ Coen, daar komt wel bij dat een automaat duurder loopt in de stad in verband met Slip van de koppelomvormer, Slip is verlies in de vorm van warmte.
op de snelweg is de automaat direct met de motor verbonden en heeft geen verlies door slip dit heet lock-up (het inschakelen hiervan geeft het idee dat er nog een extra versnelling aanwezig is.
Willem
Tja wij hebben net een Splinternieuwe V6 in een astra gelepeld.
met deze wordt echt nog niet getrapt.
We gaan eerst 1500km rustig an doen, dan weer verversen incl filter.
Dan rustig opbouwend vermogen vragen.
en dan bij 3000km nog een keer verversen incl filter.
dan moet ie wel redelijk ingereden zijn.
Willem
Massakabel aanleggen van de – pool van de accu naar de motor.
Willem
Waarvoor heb je de nselheidspulse nodig dan.
Let wel:
De speakers in de astra zijn nooit meer als 40watt.
Stekkers van de speakers zelf geven ook wel eens problemen.
Ik heb mijn voorspeakers van de vectra vervangen voor Pioneer speakers ivm soms kraken en soms niet.
ik had op een gegeven moment dat er 1 speaker zelfs uitviel.
ik had de deur panelen los en speakers los (radio aan anders is het zo saai)
toen ik de speaker maar aanraakte viel ie al uit. en weer aan en weer uit.
Nadat ik dus de speakers heb vervangen incl. speaker stekkers, ben ik van de problemen af.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Willem
Zo’n vermoeden heb ik dus ook.
Willem
Tja ik heb NOG NOOIT een draagarmrubber vervangen.
Zelfs niet bij kmstanden van meer dan 250.000km.
Maar het kan inderdaad slijten, dus zal het ook wel voorkomen.
Dat is overigens geen kwaaltje maar een slijtage onderdeel.
Willem
De letter die hierop volgt staat voor hoe de motor van brandstof wordt voor zien. Dit is dus de ‘E’ in ons voorbeeld. Deze staat voor Einspritz (injectie)
De E staat voor Elektrische inspuiting Z staat voor Centrale inspuiting
C16SE Electrischer Einspritzung
C16NZ Zentral Einspritzung
12SC Carburateur
16 SV Dubbele carburateur (V = Venturie)Willem
toch antwoord:
ja is normaal koelvin slaat aan bij 102 graden.
Owja veel pelzier met je nieuwe auto.
TIP VAN DE EEUW: dit soort vragen kun je vaak beter in het Astra topic zetten.
kijken veel meer mensen.
Willem
1.4 16V:
Waarschijnlijk een motor met een Flink olieverbruik (gezien je eerdere topic)
Dan komt het weldegelijk via de uitlaat in de EGR.
Willem
HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:
Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.
Demonteer gasklephuis:
– Luchtslang afnemen
– vacuum slangen afnemen
– stekker(s) afnemen
– gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
– 4 moeren waar huis mee vastzit los makenedit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij
opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen
=================================================
opboren van pijpje:
* max 1mm groter maken
– gasklephuis op zijn kop leggen
– van buiten naar binnen
foto van gasklephuis:

nadat de gasklep is opgeboord:


==================================================
EXTRA:
maak gelijk gasklep en alle pijpjes goed schoon met remmen reiniger
maak ook de stappen motor (ronde ding aan gasklehuis schoon:
– Demonteer stappen motor dmv 2 boutjes (torkx) los te draaien
– probeer pakking heel te houden, kun je hem weer gebruiken.stappen motor:

2 schroeven los:


elektrisch deel: dit gaatje lekker volspuiten met remmenreiniger en daarna wd40:

als je deze gereinigd heb effe schudden hieraan, dan moet ie een tikkend geluid geven:

mechanisch deel ook goed reinigen:


en weer in elkaar zetten, en werkt ie weer goed, je zal geen niewe hoeven te halen in 99 van de 100 gevallen, maar zit enkel het elektrisch deel vast!!!
gasklep van bovenaf:

Willem
Ik, wat ik aan de omega heb gedaan??
Niks…
Ik heb er geen..
-offtopic-offtopic-offtopic-offtopic-offtopic-offtopic-offtopic-offtopic
@ Andrew: Das wel cool die naafkajes zo.
Zo’n zwart kapje steekt zo af he.
Willem
-
AuteurBerichten