Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@bart-gsi wrote:
zal dan nog beter rijden in een astra.. minder gewicht.. volgens mij moet dat blok ook passen met vectra b v6 onderdelen…
ik zal hiermee niks nieuws zeggen maar het blok zelf ziet er het zelfde uit…. dus zou de plug van de saab kabelboom op een ECU van een vectra b v6 niet passen op de blok ( mits je een turbo kan programmeren in de ECU)Vectra-B = Bosch Motronic
Saab = SAAB Trionic 7Heel anders
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
@warhamstr wrote:
Hoe koop je een nieuwe motor?
Gewoon bestellen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Drukplunjer mogenlijk vast van de oliepomp
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
82graden op de meter bij langdurig voluit (240km/u)
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Begin bij de lampjes.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Bij autogas word de motorolie amper donder, daar er amper roet bij LPG verbrande vrijkomt.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Als je de indicators los trekt, krijg je juist melding, daar de melding verschijnt bij onderbreken van signaal.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Ik wil ook wel eens wat proberen bij je auto.
Anders ZakhooiTM een pb sturen
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Stekker boompje van deur naar de auto nakijken
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
@bart-gsi wrote:
Bouten kun je gewoon gebruiken… Maat past gewoon.. Moet alleen kijken wat de steekmaat is..
Ik heb 5×110 maar er is volgens mij ook voor de vectra b 4×110… Dat is het enige waar je op moet letten.. Opel velgen passen over het algemeen wel.. Volgens mij zelfs de bbs opc velgen van een astra g of zafira aB1: 4×100 of 5×110.
4×100:
1.6
1.6-16V
1.8-16V
1.7TD
2.0Di
Overige motoren en alle B2 modellen zijn 5×110verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Let op, bij mij is de onderste (krukas) poelie stuk geweest.
De rubber demperring was los gekomen, dit geeft hetzelfde effect als slippende riem, alleen bij mij was deze poelie al een knap end mijn distributiekap aan het knagen, tot bijna de distributie riem.Zijn allemaal opletpuntjes, verder zijn het wereld machientjes.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
@b07 wrote:
koelvloeistof verkleurt wel vaker bruin, dat komt onder andere door roest in het systeem.
je kan niet elke koelvloeistof mengen, geloof dat g12 PLUS wel met elke andere koelvloeistof gemengd kan worden, maar een normale g12 niet.
Dat het roestkleurig word omdat de koelvloeistof vaak te weinig word ververst.
3jaarlijks koelvloeistof versersen is haast net zo belangrijk als tijdig je olie verversen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Ring zit om je homokineet en wil door roest wel eens breken.
Vectra-B heeft een losse sensor met ABS ring op de Homokineet.
De ring kan je los wisselen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Niet op mijn Telefoon, op de PC zit ik maar weinig, daar staat wel het een en ander.
Google eens op gasklep x16xe
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Controleer eerst je slang vanaf de gasklep naar het inlaat en op eventuele vacuum lekken.
Dat is vaker de oorzaak van deze storing dan de stationair steller zelf.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Als ie origineel Xenon heeft moet ie D2s lampen hebben.
Heeft ie aftermarket xenon dan moet ie H7 hebben.
Bij de laatsre zet je zo de lampen er verkeerd in als je niet oplet, dan krijg je verkeerd beeld.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Effe op de sloop een ander tankje scoren, of zelfs nieuw hoeft ie vaak niet veel te kosten.
Als je een brug tot je beschikking hebt is het wisselen ook niet de grootste klus.
Mijn (gekietelde (67 > 101pk / 132 > 191,5nm) 1.5TD met extra lange F13WR 3,55 bak ipv de 3,74 eindereductie) (5e gang van een :0,756 verhouding gewisseld naar een 0,707 verhouding), en dikkere uitlaat vanaf de turbo, doet zo’n 1op18 bij flink vlot rijden, en bij 120/130kmu.
Bij 90 / 95kmu op de cruise control doet ie zo’n 1op27 / 1op30Mijne staat op ongeveer 363.000km met originele Motor, Turbo en koppelingsset.
Let wel op de motortemperatuur bij deze dieseltjes, radiateur gaat vaak verstopt zitten (niet gek opzich als je ziet hoe klein de doorstroom pijpjes zijn van de originele radiateur.
Ikzelf heb overigens bijde kwalen van de Isuzu diesel al gehad.
De Startmotor (nagenoeg nieuw op de sloop voor 50euro kunnen verkrijgen met de oude retour.
En de Dynamo, deze was nieuw zonder inruilen 126euro via een bedrijf dat ze aanbood op marktplaats, dat was inclusief vacuumpomp, en blijkt voor dat geld een dijk van een dynano, s’ochtends gloeit de Isuzu na het starten zo’n 6 minuten na, dat houd in dat de gloeiers 6minuten op volle kracht doorgloeien om een goede motorloop te garanderen.
Dan doet mijn dynamo in de winter met verwarming en achterruit verwarming nog goed boven de 14volt laden.Mocht je wat meer pit uit de 1.7willen hebben (wat zou kunnen resulteren in een beter verbruik), dan kun je de roetstop op de dieselpomp iets indraaien.
Hierdoor gaat ie bij vollast wel wat meer roken.
Resulteerd in meer kracht onder in het toeren en de rest van het toeren verloop.Ook het verwijderen van de NoX katalysator (wat in NL gewoon toegestaan is omdat nergens is vastgelegd dat deze aanwezig moet zijn) kan resulteren in minder verbruik en betere prestaties.
Ik hoop dat je nog veel en lang plezier gaat hebben van deze fijne auto met een beer van een motor erin.
Plaatjes bij de praatjes:
Kilometerstand in Miles:

CruiseControl van de Vectra-B / Omega-B in de Corsa-B:

De Isuzu 1.5TD motor:

Turbodruk omhoog, en Roetstop flink ingedraaid resulteerd in onderstaande mistbank die uit de 55mm binnendiameter uitlaat komt zetten:

De Corsa zelf:

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
R die reflector lampen verblinden net zo als de niet R lampen in een reflector (spiegel) lamp.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
@bart-gsi wrote:
herrie zal je er niet door krijgen..
enige wat er gebeurd is dat de motor iets makkelijker kan ademen.. probeer maar eens met hardlopen door een rietje te ademen… het ademen gaat makkelijker als je geen rietje hebt…Bij de Vectra-B V6 levert het geheel niks op dan hooguit een 2a3nm minder zonder de resonantiebuizen achter de bumper en in de filterbak.
Gemeten op de testbank.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Op het gasklephuis deze zit rechts achter het inlaat, vrij beroerd te bereiken.
Toevallig storing p0505 stationair regelklep waarde buiten bereik??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Ligt ook geheel aan het type automaat.
Nu is volgens mij de 1.4turbo aan een convensionele automaat gekoppelt (zo ene met een koppelomvormer), deze draait, zeker bij lage / stads snelheden vrijwel altijd op de koppelomvormer en nauwelijks op de lock-up.
De koppelomvormer heeft een permanente slip, dat is verlies in warmte, ofwel energie die verbruikt word waar je niks voor terugkrijgt (op wat extra comfort na dan).
Tel daarbij de tijd op de de motor nog niet volledig op bedrijfstemperatuur is als je rijdt, dan heb je de oorzaak van het hoge verbruik gevonden.Mooi voorbeeld is als ik met de Asyra-G 1.6-16V automaat van mijn moeder rijdt, en ik rijdt daarmee normaal/vlot door de stad, dan rijdt deze zomaar duurder dan 1op10 (meer san 10L/100km).
Op de snelweg wil deze bij mij gemakkelijk 1op15rijden, de automaat zit op de snelweg in zijn lock-up waardoor er geen slip verlies is, en je rijdt een constante snelheid.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Alles staat er.
Kan mijn katalysator stuk gaan door een “power” (verminderaar) filter.
Normaliter is dat niet mogenlijk.
Dit zou echter wel kunnen al bij het reingen van het filter te veel van de olie (luchtstroom verminderende pk kostende vloeistof) word gebruikt en daardoor de luchtmassameter (indien aanwezig) word beschadigd.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Nee klopt de Houderschaps belasting gaat via kentekengewicht.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
@Jerremy wrote:
Volgens mij is de mrb in Zuidholland ook lager geworden.
Kreeg de nota, en deze is voor m’n benzine auto nu 277,= per kwartaal ipv 280,=De provinciale opcenten zijn van 121,19 naar 117,36 wat ik zo snel kan terug zien.
Geen wereld schokkende verlaging, maar toch..
Is nog steeds een knappe bak knaken Jeroen, maar ook een dikke wagen natuurlijk.
(Je moet er wat voor over hebben om V8 te rijden haha.)
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
@bart-gsi wrote:
@omegast wrote:
ik durf al niet meer te kijken ,wat mijn omega kost per kwartaal :puke
Zal een paar tientjes meer zijn dan mij
Ik zit met 1450 kg op 166 pet kwartaal…Rijklaar gewicht waarschijnlijk??
Mijne heeft 1338 (1438 rijklaar (dat staat op je pasje)) en zit op 177 per kwartaal.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten