wim-v6

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 35,540)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Nog een Kadett E meeting dit jaar? #18319579

    Ow mijn grote “Kadett” vind dat ook leuk

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Olielampje aansluiten x30xe #18319264

    Klopt helemaal

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Opel Astra kopen #18319227

    De 1.6-8V van na 2000 heeft 85pk en multipoint benzine inspuiting.
    Dat is al een hele vooruitgang tegenover de singlepoint motor met 75pk.

    De 16V is een heel fijne motor maar wil inderdaad wel olie verbruiken.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Hans`s Hobby Huisje –> Kapitän B..enzo… #18152350

    Blijft echt een super wagen.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: corsa b gsi 1994 c16xe tik is er weer :s #18267237

    @basss27 wrote:

    Heb even je filmpje gefixt:
    [youtube:3s4hxepo]http://www.youtube.com/watch?v=JsyC_wdjZT8[/youtube:3s4hxepo]

    Filmpje is privaat

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Astra H knipperlichten #18319026

    Deze heeft geen knipperautomaat trouwens.

    Alles is digitaal gestuurd.

    Je lampjes voor zijn dus niet zo can-bus als ze zouden moeten zijn.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: corsa b gsi 1994 c16xe tik is er weer :s #18267371

    Binnenwerk inlaat los, kwaaltje van het originele kunstof inlaat.

    Kan heel eng klinken.

    Kan video of geluidsopname niet bekijken trouwens

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Roetfilters werken eenmaal alleen goed onder juiste omstandigheden.

    Dat is wanneer ze GOED op temperatuur zijn, en de motor niet op minimale deellast of op hoge last draait.

    Dat is bij elke Roetfilter.
    Of je nou een “gewone” of SCM (adblue) hebt maakt daarbij niet uit.

    Dit merk ik goed bij mijn vrachtwagen.
    Als ik alleen maar blokkies om rijdt (stadswerk) heb ik een adblue verbruik van 1 liter op 3/400km.

    Rijdt ik lange ritten snelweg is dit al gauw tussen de 1liter op 115 a 150km.

    In de korte stukjes met veel stops is het filter niet voldoende op temperatuur om goed te werken.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Pinkers Opel corsa doen het niet #18319074

    Nee die is anders.

    De auto afbraak ligt vol met deze relais.

    Oude Opels, Fords, VW’s, Seat’s hebben allemaal gelijke.

    Maar jouw knipperautomaat werkt gewoon.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Pinkers Opel corsa doen het niet #18319083

    Nee je hebt maar een pinkeratomaat.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Pinkers Opel corsa doen het niet #18319081

    Als je de alarmkichtschakelaar ingedrukt houd doen ze het dan wel??

    De alarmlicht schakelaar veroorzaakt dit meestal.

    Daarin zit een omschakeling van gewone ponkers naar noodpinkers.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: dpf meriva #18319041

    Laagvliegen worddat denk ik ipv rijden in combinatie mat heforceerd regenereren.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    @TedMechanic wrote:

    Veel roet betekent inderdaad niet dat het meer verbruikt dan standaard, maar wel dat hij meer verbruikt dan nodig.

    Dat jij minder verbruikt dan standaard komt natuurlijk doordat je een hoger koppel hebt gecreëerd op gunstige momenten. Maar roet blijft onverbrande brandstof, dus het feit dat die roet, betekent alleen dat hij nog niet optimaal presteert.

    Tja als je m minder geeft en dus minder roet uitstoot loopt hij direct een stuk duurder.
    Dus de onverbrande (ofwel niet perfecte prestatie) levert wel een verbruikswinst op.

    Dat t mot roken om wat te doen kan je goed bij de tractorpulling zien.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Veel roet hoeft zeker geen meer verbruik te zijn.

    Door mijn Corsa-B Turbo Diesel veel rijker te zetten is deze wezenlijk zuiniger geworden.

    De gemiddeld verbruiksopgave van Opel (1op18,5) was te halen, maar moest je je best voor doen.

    Deze haal ik nu opmijn slofjes met deze Corsa uit 1999 met nu zo’n 365.000km (moet de huidige genratie maar eens zien te halen zonder defect Roetfilter, met de originele turbo of zonder dichtgeslipt inlaat en egr traject.

    Als ik met 95km/u gemiddeld naar Luxemburg rijdt (370km) kost me dat zo’n 12,3 liter diesel (1op30).

    Ik rijdt gemiddeld ook zuiniger als de Lupo 3L die we hier hebben (alhoewel dat kreng is altijd kapot, in de zin van dan doet ie het ook niet (rijdt van storing naar storing)).

    Eat heb ik gedaan om hem zuiniger te krijgen.
    – NoX kat weg
    – Roetstop in.
    – Turbodruk omhoog (1,7bar orig 0,6bar)
    – plunjerring dieselpomp eruit (meer diesel tijdens boosten)
    – pijp 55mm binnen va turbo
    – en de verlaging helpt ook op lange ritten. (Ritje lux scheelt dit 1,5 liter +/-)

    Alleen Rookt ze als een malle (zit nog wel binnen de APK norm).

    https://youtu.be/sLNJ9l7xNlY” onclick=”window.open(this.href);return false;

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Kwaliteit motoren Ascona B diesel #17414797

    Klepspeling goed??

    Zo nee dan kan dat ook een oorzaak zijn van slecht starten wanneer hij warm is.

    Anders een 2.3D van een Record of 2.3TD van een Omega-A of Frontera erin.

    P.s. die van ons startte met 1 gare accu en anper startsnelheid altijd, bijna 4ton erop.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17953794

    Nee staat als Automaat op kenteken:

    Dus of omgebouwd, of verkeerd ingevoerd.

    Kijkt maar, 4gangen met eindtrap van een automaat:

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Foutcodes #18318906

    Welke LMM??

    Mensen mensen bekijk je systeem eens voor je gaat antwoorden.

    De x16xel heeft nog steeds geen LMM

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Even Voorstellen #18318898

    Welkom Rodger.
    Die informatie zal je hier vast kunnen vinden.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17445474

    Ow, dat doen ik altijd in mijn eigen werrukplaats

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Storing boordcomputer Astra H #18318432

    Schermpje kan een stekkerprobleem zijn, kan ook een accu zijn die minder word.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: [X16XE]Welke koelvloeistof? #18318769

    Goed spoelen met water, dan afvullen met roze.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: naar spanje rijden met de opel karl? #18318722

    Dat mag ook niet uitmaken.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: Koelfan springt aan en uit #18318693

    Koelvin word door de motorregeling geregeld bij de Astra-G en H met Z code motoren.
    Lees hem eens uit zou ik zeggen.
    Kan zomaar een thermosdtaatvof temperatuursensor zijn.

    Deze hebben geen schakelaar in de Radiateur zitten voor de koelvin.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: aantal problemen opel combo 1.7di 2002 #18318723

    Dat starten is een vreemd iets.
    Probeer s’ochtens eens 5seconden contact effe uit en weer gelijk aan, en dan na 5 seconden starten.

    Of wacht zowiezo een paar tellen met starten na het aanzetten van het Contact.



    Een tik is lastig omschrijven als je hem niet kan beluisteren..



    Fluitend geluid kan de turbo zijn of een lekke slang daarvan.



    Rempedaal hard moeten intrappen.
    Dat kan door verschillende dingen veroorzaakt worden.

    We beginnen meestal met de lastafhankelijke remdruk regelaar op de achter as., deze zit vaak vast waardoor de afstelling niet klopt en de achterremmen bnauwelijks helpen met remmen.

    Verder zou het aan de Hoofdremcilinder of (indien aanwezig) ABS pomp kunnen liggen.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    In reactie op: computer resetten #18318784

    Denk eerder dat het een Y17DTL / Y17DTH betreft ende electronica van de dieselpomp het heeft begeven.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 35,540)