Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zoals altijd, dank je Willem.
Is Calorstat by Vernet ongeveer gelijkwaardig?
Mij eerste vraag is niet meer belangrijk, heb boel nog eens bekeken, en natuurlijk moet koelwater afgetapt worden, minimaal tot onder het nivo waar de Thermostaat zit.
Maar mijn andere vraag, heeft er nou niemand suggesties of ervaring met, slechte of goede kwaliteit merken, thermostaat.
Op engelstalige sites, toch wel gelezen dat imitatie merken soms maar kort meegaan.
Of kan er iemand vertellen welk merk er orgineel op Opel zit.
Met vriendelijke groet
Kan ook proberen een andere cilinder ( van sloperij of zoiets) op de kop te tikken (wel met sleutel, anders krijg je binnenwerk er niet uit) en dan de cilinder uit elkaar halen en slotplaatjes overzetten.
Had zelf i.v.m. slijtage contactslot cilinder een nieuwe besteld bij http://www.fsrs-partswebshop.nl/nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; , sleutel even opgestuurd en binnen 2 dagen, nieuwe cilinder pasgemaakt op oude sleutels, in huis .
Even mailtje naar hun dan wordt je snel geholpen.Voor rond de 50 euro ben je dan klaar (denk goedkoper als bij de dealer,maar weet dit niet 100% zeker, zelf geen prijs opgevraagd bij dealer).
Of i.d.d. bij dealer op sleutelnummer een cilinder bestellen.
WillemR
Denk dat alles van de ene op andere dag zomaar stuk kan gaan.
Ik zou denken aan de schakelaar achter de cilinder van je contactslot.

Gat voor pen zit aan de ander kant.
Of heel misschien de pen achter de cilinder die in de schakelaar gaat
Er staat een mooie HowTo bij Astra hoe je de cilinder uit kan bouwen, daarna kan je schakelaar redelijk makkelijk uitbouwen, boven en onder lip die je induwt dan zo schakelaar los.
Bestaat volgens mij geen workaround om toch te starten, teveel beveiligingen.
WillemR
Vanmiddag dus ruim halve liter motorolie verwijdert.
Automaat oliepeil viel eigenlijk nog wel mee, gemeten met paar minuutjes warmlopen, door alle standen en met lopende motor gemeten, was nog wel iets boven max streepje 20 graden maar denk niet echt probleem.
Nu maar hopen dat de teveel motorolie niet te veel schade heeft aangericht.
I.d.d. ik ga strakjes aan de slag.
Motor minimaal 1 minuut laten lopen, even rustig aan door alle standen en dan met lopende motor peilen.
Dan moet het bij de 20 graden markeringen in de buurt staan, dit was mij wel bekend.
Hetzelfde peilen bij warme motor, olie 80 graden markeringen.
(leek mij alleen een beetje sterk dat het peil zo ver boven de bovenste markeringen komt te staan , als motor dus echt koud, niet lopend, peilt)Mijn vraag was meer, als het peil te hoog is/was , wat kan dan de schade zijn, welke onderdelen kunnen schade oplopen, en hoe kan ik dit opmerken.
Zowel bij de motor als bij de automaat.
Dus als iemand nog wat kan vertellen, bij voorbaat dank.
Ik dacht dat dit ook koud kon.
Aan een kant v.d. peilstok staat 20 graden, op andere kant 80 graden.Volgens vraagbaak zou dus de 20 graden streepjes voor peilen met koude motor moeten gelden.
I.d.d, volgens vraagbaak wordt peilen zowel met 20 als 80 graden aangeraden.
Nee dat is niet dezelfde.
Op die website kan je de orginele software vinden, die bij orginele kabel/stekkers hoort, die vele honderden euro’s kosten.
Als je die orginele software gebruikt op een op-com kloon, van 20 – 40 euro, zoals de meesten hier gebruiken, dan wordt jouw op-com gesloopt, geflasht, zodat die niet meer werkt.
Even foto geleend, dit type en precies deze kleur bekleding,
.
Zit 1 grote ronde verstelknop op, kan je de rugleuning in z’n geheel mee kantelen.
Is ook in hoogte en natuurlijk, stoel in z’n geheel, naar voor en achter verstelbaar.Geen aparte lendesteun knop, zoals optioneel in het instructieboekje staat.
Wat ik het meeste lastig vindt is dat de dijbeensteun kort is, optioneel bestond er volgens het instructieboekje wel een versie met in de lengte verstelbare dijbeensteun..
Had ook plaatje gevonden van welke ik wel zou willen hebben
, zulke dus in gewoon zwart uit een Astra G Sport.
Helaas advertentie is al weg, verkocht denk ik.N.b. gaat om Astra G, 1998 Station
Haasje17, bedankt voor je reactie.
Ben alleen bang dat die dan ook meteen en stuk lager zitten, zat al te denken aan de AGR comfortstoelen, zal alleen een hoop geluk nodig hebben om deze op een sloperij tegen te komen.Tedmechanica.
Ik neem aan dat je het niet zo bedoelt.
Echter, in het verleden heb ik al veel cratieve oplossingen met laswerk gemaakt, echter door mijn huidige lichamelijke beperkingen als gevolg van een zeer serieuze ziekte, plus andere bijkomende gevolgen.
Heb ik dus geen toegang meer tot werkplaats cq garage en zulk gereedschap en ben ik dus lichamelijk niet meer in staat om zulke dingen te doen.
Als het dus niet moeilijk kan moet het makkelijk.
Jouw opmerking is dus, waarschijnlijk onbedoelt, wel ongepast.De reden waarom ik deze post heb geplaatst,is dus gewoon dat er heel misschien iemand dit al gedaan of geprobeert heeft en dat het misschien wel heel aardig, zonder al te veel aanpassingen op elkaar past.
Een van de hoofdzaken van het forum is toch om ervaringen en kennis te delen, om elkaar een beetje te helpen.
WillemR
Met beetje makkelijk, als ik vanuit mijn situatie denk, geen lasapparaat en geen garage.
Dus eigenlijk zonder laswerk, met sleutelwerk, zelf te doen dat zou voor mij een beetje makelijk betekenen.
(Stoelverwarming en zij airbag zijn niet nodig)
Zal eerst maar een beetje gaan meten op sloperij.Je kan ook eens proberen die 1 GB er alleen in te zetten eerst slot 1 dan in 2 en kijken wat hij zegt, kan je in ieder geval zien of het moederbord die 1 Gb wel goed herkent.
Als slot 2 en 3 gekoppeld zijn , zou je dus kunnen proberen in slot 1 512 in slot 2 1 gb en in slot 4 512 zetten.
Groet
Thank you, dank voor je reactie
Dat klopt, alleen is 80-90 % wat je tegenkomt , waarschijnlijk meuk.
Daarom vraag ik het hier, waar er mensen verstand van en ervaring mee hebben, dat ik niet nog eens keer geld ga weggooien aan iets wat niet werkt.
Daarom bestaat het forum, om elkaar een beetje te helpen.
Ik heb natuurlijk al op google gekeken en 10 – 20 hits gevonden, het is alleen heel moeilijk te onderscheiden, welke nu meuk zijn en welke wel werken.
Heb het forum ook al doorzocht, geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden.Dus vandaar mijn vraag.
WillemR
16 september 2014 om 09:24 In reactie op: Astra G, probleem contact slot en slot achterklep. #18252927Heb toch maar besloten een slotenset bij de autodemontage te gaan halen.
Heb achterslot nu drie dagen lopen olieën en geen beweging in te krijgen, draait dus geen millimeter, en alle soorten bewegingen geprobeerd, enigste wat ik nog niet durf is met een tang op de sleutel, met veel kracht te proberen.
Denk dat er een keer het slot vervangen is en geen sleutel ingeleverd bij de verkoop, en als de cilinder niet draait dan krijg ik hoogstwaarschijnlijk bij demontage de cilinder er ook niet uit.
En dan gaat de cilinder van het contactslot ook weer mooi werken.
Kost wel wat maar dan heb je ook wat.
Bedankt voor de reactie.
WillemR
Dank je.
Graag ook de link voor de software.
N.b. welke versie firmware kan je hier nu het beste voor gebruiken?
Alles getest, op contact stand II , gaat alle dasboard verlichting meters, controlelampjes aan.
Maar geen enkele reactie bij op synchroniseren.
N.b. het klopt toch dat contact op stand II goed is en dan binnen 30 seconden knop dicht indrukken.
Iemand nog een idee?
Bij voorbaat dank
Battterij lijkt me niet het probleem, auto maandag opgehaald en een splinternieuwe sleutel erbij laten bestellen.
Zal in de oude een nieuwe batterij doen en morgen weer testen.Deuren open doet cv afstandbed. het dus wel.
Zal nog eens goed kijken wat er wel of niet aangaat bij contact op II.
Dank voor de reactie
Dank je
N.b. i.v.m. cv niet goed werkt op afstandbediening, synchroniseren helpt ook niet, q.c. werkt niet, sleutel in contact, op II knop indrukken, geen reactie.
Maakt niet uit open of sluiten knop, oude of nieuwe sleutel.Moet men nog een bepaalde tijd wachten of zo?
Nog iemand die hier wat over kan zeggen.
Ah ok, wist niet dat dit Opel kwaaltje was, zal het i.d.d eens met olie proberen.
Dank voor de reactie
Dat begrijp ik.
Het probleempje is echter dat de CV, met afstandbediening wel open maar niet dicht gaat.
Met sleutel werkt de CV dus wel goed.
Met slinternieuwe sleutel, hetzelfde.Heeft er iemand toevallig een idee waar dit aan kan liggen, wel alle deuren open met afstandbediening, maar niet dicht.
Met sleutel in deurslot werkt cv wel alles open en dicht.Met zowel oude als splinternieuwe sleutel, bij opel besteld en ingeleerd.
En ik vindt het dus wel handig dat ik met sleutel de klep gewoon open en dicht kan doen.
Is er dus iemand die weet of je zo’n slot(cilinder) van de achterklep op sleutelnummer kan bestellen of laten maken.
N.b. gaat om Opel Astra G Station Automaat 1998.
@wim-v6 wrote:
Ombouwen is het makkelijkst van smallblock naar smallblock, bij ombouw naar bigblok krijg je ook naven en transmissie erbij
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
Als ik het dus goed begrijp zou een X18XE1, Z18XEL, Z18XE (had in forum gelezen dat dat alle smalblok zijn) passen bij vervangen van een X1.6XEL tweede generatie.
Zou mijn keuze op de Z81XE vallen.
Hou zit het dan eigenlijk met het kenteken, moet de auto dan door de RDW opnieuw gekeurd worden en nieuw kenteken.
I.v.m. dat de emmisie eisen van de motoren verschillen en daarmee mischien problemen bij APK.18 augustus 2014 om 09:55 In reactie op: Wie kent Astra F metallic rood Wagon Automaat, LG-TX-74 #18248842Ok, staat genoteerd op lijstje met aandachtpunten.
Met dank
17 augustus 2014 om 21:01 In reactie op: Wie kent Astra F metallic rood Wagon Automaat, LG-TX-74 #18248840Nee niet echt, staat op autotrader.
http://www.autotrader.nl/auto/opel-astra/1995/amersfoort/5yvsy/opel-astra-wagon-16i-16v-club-automaat” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten