Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Windows 8 laat standaard alleen het installeren van signed drivers toe en die bestaan niet voor de OP-COM kloon.
Je moet dus “Disabling Signed Driver” oftewel Toestaan van niet gesigneerde drivers .
N.b. hiermee zet je dus wel een stukje beveiliging van windows 8 uit.
Hier een handleiding.
http://www.download.infobits.nl/win8_un” onclick=”window.open(this.href);return false; … driver.pdf.Nee like is niet genoeg, opel-forum is een closed group.
Als je alles wilt zien moet je lid worden, je aanmelden.
Rechts onder op de profiel foto moet je dan op de “join group …” klikken.
Even later , of paar uur later krijg je dan berichtje dat je aangemeld bent en kan je alles zien.
Op opel-forum facebook.
wel eerst even aanmelden, dan zie je onder de profiel foto een paar tabs, Members, Events, Photos en Files.
Onder files staat dus een lijstje met dingen die je kan downloaden.
Vreemd, bij mij komt daar, als de kachel aanstaat en er dus warme lucht binnenkomt door de buitenste roosters, alleen maar koude lucht uit de middelste roosters.
N.b. geen airco, standaard verwarming.Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Hallo mede forumleden.
Is het bij een Astra G normaal dat er alleen koude lucht komt uit de middelste roosters boven de radio en de twee kleine roostertjes op boven-/zijkant dashboard, daar bij de speigels.
Groet Willem
Dank je Haasje17.
En oooooh dingen door elkaar gehaald.
Er bestaan helemaal geen AF20 6 bakken, 6 versnelling bakken die zijn pas later gekomen en heten dan AF40.
Had dus de hoop een F20 6 versnellingen bak onder m’n X1.6XEL te hangen maar die bestaan dus helemaal niet.En een F40 zal wel helemaal niet passen, dus helaas.
Dank voor de reactie.
En weer wat geleerd.Kan iemand misschien ook vertellen waarom ik geen pagina’s van http://www.opel-infos.de” onclick=”window.open(this.href);return false; kan openen?
Ik krijg steeds de melding.
403 Forbidden
Forbidden
You don’t have permission to access /getriebe/af20_22.html on this server.
Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Probeer hier wel vaker iets te lezen maar geen toegang.
Of moet men hier zich ook registreren?
Voor degene die geinteresseerd zijn.
Deze OP-COM werkt prima, http://www.aliexpress.com/item/2009-V-OPCOM-OP-COM-CAN-OBD2-OPEL/917109947.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier zit de echte chip in en firmwareversie is 1.39, die dus vooral op de iets oudere opels heel goed werkt.
Nieuwere firmware versies werken dus vaak slechter.Moet alleen wel een beetje geduld hebben, duurt 5 a 6 weken.
En je hebt natuurlijk nog wel een laptop nodig.Hebben die oudere modellen Vectra B dan ook al Can-bus besturing op de automaat bak.
En zag dat er zelfs in 1.8 Astra F , AF20 bakken zatenZal dan wel weer met verschil tussen big block en small block te maken hebben.
Dank voor de reactie, ben gewoon heel erg nieuwsgierig, en vindt 4 versnellingen beetje weinig als er bakken met 6 zouden kunnen passen.
Maar gaat natuurlijk over de eindgearing (zuiniger met brandstof), zou best even groot/klein kunnen zijn op de 4 en 6 bak.Tech2 en OP-COM zijn twee verschillende systemen.
OP-Com werkt alleen met de OP-COM adapter met kabel en de chinakloon OP-COM software (laatste versie te vinden op o.a. opelforum facebook).
Tech2 is een wat duurder systeem (als je kloon koopt) met iets meer mogenlijkheden kwa programeren.
Tech2 is trouwens meer als alleen kabel en software.Als ik het een beetje gok heb jij zo’n blauwe ODB2 kabel/steker, hier kan je met Opel bijna niks mee, geloof dat je daar alleen met heel veel geluk met standaard OBD software een heel klein gedeelte kan uitlezen en niks programeren.
De orginele OP-com en Tech2 kosten van enkele 100 tot enkele duizenden euro’s per jaar
Dus op zoek naar een OP-Com kloon of een Kloon Tech2 apparaat.
N.b. als je OP-Com kloon koopt nooit de orginele software van OP-Com installeren, gegarandeert een gesloopte adapter.
#b07
Bedankt voor de uitleg, denk alleen dat de meeste automaten (iets oudere modellen dan) toch wel kruipen als je de rem loslaat, zal eens kijken of het gemakkelijk is om even in neutraal te zetten en dan weer in drive.
Er klopt toch iets niet in jouw verhaal, de handrem is eigenlijk alleen een parkeerrem, en de handrem werkt op precies dezelfde remschijven en blokken als de voetrem, bij het gebruik van de handrem zullen de remmen dus absoluut niet minder belast worden, cq minder warm worden.
De enige goede manier om in de bergen bij te remmen is met afremmen op de motor.
En voordat eventueel de discussie losbarst, de handrem is i.d.d. ook wel een backup voor het geval er iets fout gaat in het hydraulische systeem van de voetrem.Degene die dat dus bedacht heeft, remmen met de handrem in de bergen, heeft dus totaal geen idee van auto’s en dit is mijns insziens eigenlijk ook een levensgevaarlijke tip.
Twijfel dus ook meteen een beetje aan de rest van het verhaal. als dat van dezelfde schrijver komt.
Toch nog wat positieve bijdrage.
Heb de pakking van de Vernet thermostaat na gemeten. het is een normale O-ring met maat 53 x 2,5 mm denk HNBR 70 kwaliteit.
(Zal op een Gates wel dezelfde maat zijn).Heb nu 2 maanden Bosch flatblades ruitenwissers, werken nog steeds perfect.
@ b07.
Maar dat zou toch betekenen dat alle Astra met automatische bak kromme schijven krijgen, bedoel het is met een automaat toch vrij normaal de rem ingedrukt te houden bij stoplicht anders blijft auto niet stil staan.
Vraag i.v.m. de besproken thermostaten, heb zelf net een nieuwe Vernet liggen, zonder dat ontluchtingsgaatje en zag op de foto dat de Febi ook geen gaatje heeft, kan er iemand vertellen of de Gates toevallig wel een ontluchtinggaatje heeft op de goede plek.
Of zijn alle aftermarket zonder dat gaatje.Het zou volgens mij heel mooi, en voor velen heel handig, zijn als er een topic of lijstje door de leden gemaakt kan worden met de meest voor de hand liggende aftermarkt artikelen, met hun ervaringen qua kwaliteit, pasvorm van de aftermarkt en/of OE merken.
Zelf kan ik helaas nog niet veel bijdragen, heb sinds een paar maanden mijn eerste Opel, ben wel van plan om van alles op te knappen.
Volgens mij staat daar, een stuurhuis van de 2e generatie mag niet gecombineerd worden met een 1e generatie (TRW 1) pomp.
Kleine correctie ;) .
Had ook al ergens gelezen dat de TRW 1 een hogere druk geeft dan een TRW 2, dus ja dan misschien geen goed idee om een TRW 1 pomp op een 2e gen stuurhuis te zetten.
Andersom zou misschien geen probleem zijn, lagere druk pomp op stuurhuis geschikt voor hogere druk.
Vraag mij alleen af of de Delphi nu hogere of lagere druk pomp is, heeft ook een eigen type stuurhuis.
Twijfel daar toch een beetje over of bevestigingspunten op subframe wel hetzelfde zijn.
Hoop dat iemand dat kan bevestigen?
Denk i.d.d. dat stuurhuis mee vervangen dan ook niet veel extra werk is, wel meer centjes natuurlijk.
Upje.
Niemand die ooit een conversie gedaan heeft van Delphi naar TRW 2 of van TRW 1 naar TRW 2?
Chriss426, kan je even laten weten of je mijn antwoord op de pm hebt ontvangen.
Lijkt of hij bij mij in de postvak uit blijft staan.GSE. inderdaad heb ik niet die pomp erin zitten.
Bedoelde Delphi/Saginaw meer als merk aanduiding.
In 2000 is een gedeelte van TWR door Delphi overgenomen en ongeveer sindsdien zijn er dus TWR pompen in o.a. de Astra geplaatst.
En als ik het goed gelezen heb is er dus weer later een 2e versie (verbeterde) onwikkelt.
Zal voortaan gewoon Delphi noemen.
Delphi.

TRW 1e versie

TRW 2e versie
in mijn Auto zit dus de Delphi
B07, heb 2 weken geleden bijgevuld, had maar weinig nodig, geluid is niet echt veranderd sindsdien, dus denk dat het dat niet is.
Zal echter nog eens nakijken.Chris426, ja misschien wel geïnterreseerd, p.m. maar even welke je hebt, wat kwaliteit is, en wat je ervoor wil hebben.
Maar mijn vraag bestaat nog steeds, is een conversie van Delphi naar een TRW 2 pomp uitvoerbaar en welke spullen brackets, verloopstekkers heeft men dan nodig?
Hoop dat iemand hier wat vanaf weet,
Ja, kan ik denk ik wel van de sloop halen, maar dan nog zou ik er liever een TRW 2 (van de sloop) inzetten, als die betere kwaliteit zijn en het niet heel veel extra werk is.
De Delphi ziet je niet zoveel tweedehands en dan meestal nog met veel kilometers erop.
TRW 2 zijn ook gereviseerd te krijgen, delphi dus niet.Vandaar.
Zo ontzettend groot is het ook weer niet :thumb .
Dank voor de reactie, is wel interessant.
3 november 2014 om 13:20 In reactie op: Vraagje over antenne, Astra H antennevoet op Astra G ? #18259261Dank je sleutel13.
Echter de antennevoet, van de Astra H OPC line GM# 13279807 heeft helaas maar 1 kabeltje.


Helaas anders was het i.d.d. makkelijker geweest.
Dus gaan nog verder puzzelen.
2 november 2014 om 13:51 In reactie op: Vraagje over antenne, Astra H antennevoet op Astra G ? #18259258Dank je Juffer1.
Er zit i.d.d. alleen een blauwe Fakra achtige stekker op, alleen radio.
Zou je mij mischien kunnen vertellen waar ik kan vinden dat er i.d.d. geen versterker in de antennevoet zit bij de OPC line.
Verkoper beweert namelijk van wel.Vraag me af of het met zo’n verloop adapter met Phantom voeding wel kan werken
2 november 2014 om 11:43 In reactie op: Vraagje over antenne, Astra H antennevoet op Astra G ? #18259256Dank je gose91.
Gevonden, denk ik, die jij bedoelt, staat op pagina acht van, Vectra b2 2.0dth opknap project. Turbodruk meter plaatsen
viewtopic.php?f=6&t=184846&start=175&hilit=Antenne .Maar helaas, denk ik geen oplossing voor mijn vraagje, hij heeft een antenne voet met twee aansluitngen omgebouwd.
Zowel oude als nieuwe hadden twee aansluitingen.Bij de Astra H OPC antennevoet komt er nog maar 1 aansluitng uit,
Wordt i.d.d. knutselen denk ik, eerst een adapter met een z.g.n. phantom voeding nodig denk ik, en dan goede stekkers eraan.
Heb ik wel meteen een unieke auto als niemand dit al heeft. :D
2 november 2014 om 11:04 In reactie op: Vraagje over antenne, Astra H antennevoet op Astra G ? #18259255upje
Niemand?
31 oktober 2014 om 20:32 In reactie op: Vraagje over antenne, Astra H antennevoet op Astra G ? #18259253upje.
Niemand een idee?
Ok, dank voor de reacties.
-
AuteurBerichten