WillemR

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 225)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Auto stuitert bij hard optrekken.? #18279432

    Het is niet mijn bedoeling dit item te kapen maar heb toch een vraag die misschien dezelfde oorzaak heeft.

    Sinds half jaartje dus een G met X1.6XEL automaat in bezit, en ondanks dat het het automaat is heb ik dus wel erg gauw wielspin als ik een beetje snel op wil trekken.

    Zitten vrij goedkope bandjes onder Duro DP 3000 195/60 R15.
    Schokbrekers waren volgens de wintercheck nog goed.

    Zou dit ook een beetje dezelfde oorzaak kunnen hebben of wat zou ik kunnen doen om dit te verbeteren.

    B.v.b. dank WillemR

    Jap is prima, pm maar een keertje wanneer je tijd hebt dan pm ik wel adres.

    Gr Willem

    Ja bij mij is het redelijk hard, schommelt ook erg in geluidsnivo, moet radio flink hoog zetten.
    Ik heb echter een ander type/merk (ouder)als jij, staat wel in mijn planning om die van de zomer te vervangen.

    Er wordt hier op forum gezegd dat een beetje geluid niet zo erg is, kan je lang zonder problemen mee doorrijden.
    In het allerergste geval kan de stuurbekrachtiging uitvallen.

    Als je van het geluid af wil zal je de pomp moeten vervangen.

    Het is wel een redelijk duur klusje, helemaal bij de dealer, een gereviseerde pomp alleen al kost al ruim 400 euro plus nog aardig wat werk en als je pech hebt moet het stuurhuis ook vervangen worden..

    Ik zou wel af en toe peilen of het niet opnieuw gezakt is, zou lekkage aan het stuurhuis kunnen betekenen.

    Heb precies hetzelfde, als ik het stuur maar een beetje beweeg, geluid weg, stuur stil , begint het weer.

    Is hoogstwaarschijnlijk toch je stuurbekrachtigingspomp, even luisteren met motorkap open hoor je vanzelf wel waar het vandaan komt.

    Schijnen bijna allemaal wat geluid te maken.

    Zou wel peil blijven controleren,misschien is het weer gezakt, ergens lekkage in stuurhuis.

    In reactie op: Infinity geluid verschil USB en AUX #18269715

    Jammer om te horen.

    Als je infinity soundsystem googelt dan blijkt het wel dat de kwaliteit van het systeem met MP3 e.d. niet erg best is.

    Zomaar een idee, als eens geprobeerd, twee kabeltjes tegelijk aansluiten, proberen het geluid via de aux te krijgen en het browsen via de usb.

    In reactie op: Combo D aux/usb ? #18276984

    Das het type stekker voor een cd wisselaar of een handsfree carkit (lijken beetje op elkaar)

    In reactie op: Infinity geluid verschil USB en AUX #18269713

    Ben benieuwd of het in AAC beter klinkt.

    Zou hier eens op forum zoeken op infinity, denk dat je dat dan wel uit kan vinden.

    In reactie op: Infinity geluid verschil USB en AUX #18269711

    Ah Joe Bonamassa, Lonsome Road Blues, heerlijk

    In principe is de signaal overdracht via USB i.d.d. beter d.w.z. 0 verlies en analoog AUX kan wel wat signaal verlies hebben.
    Echter bij een kabeltje van 30 – 50 cm is dat zo minimaal, dat hoor je niet.
    (Bij langere, meer als 2-3 meter, USB/HDMI onstaat er toch ook wel verlies dus dan is kwaliteit van kabel wel belangrijk)

    Heb zelf geen ervaring met Infinity systemen, maar als ik het forum een beetje doorlees, blijkt dat de Infinity versterkers wel vaker nare eigenschappen hebben, soms zo erg dat mensen er andere versterkers inzetten/ laten inzetten.

    Zit ook nauwelijks Equalizer mogelijkheden op dus daarmee kan je het geluid ook niet echt aanpassen.

    Schijnt dat die versterker wel vaker slecht geluid geeft met MP3, maar las ook ergens dat AAC wel beter klinkt.
    Dus maak van die MP3 eens AAC , dat kan de iPhone ook afspelen, en probeer eens of het geluid beter is.

    Gr. Willem

    In reactie op: Infinity geluid verschil USB en AUX #18269709

    Is wel te verklaren natuurlijk.

    Als je met USB aansluit dan wordt de DA, (digitaal – analoog) converter van je geluidssysteem gebruikt.
    Als je via Aux aansluit wordt de DA converter van de Iphone gebruikt.

    Hier zou best wel een kwaliteits verschil in kunnen zitten ( welke beter is weet ik ook niet).

    @Dolby, andere eigenschappen, denk vooral op hydraulisch gebied.
    (kleur en geur is ook anders neigt beetje meer naar hydraulische olie, wat te verklaren is met het feit dat de elekto-mechanische stuurbekrachtiging op hogere druk werkt als een atf versnellingsbak)

    Maar die discussie is al uitgebreid aan de orde geweest hier op het forum weinig nut om die weer opnieuw te doen.

    @ brian1987. makkelijkst te herkennen aan uiterlijk, toevallig mooi plaatje gevonden op het web.
    TRW 1 heeft dus koelribben.

    TRW 1 is van medio 1999-2001, dus zou heel goed kunnen dat jij de TRW 2 hebt

    Als het i.d.d. bijna niet te horen is dan denk ik dat je je i.d.d. nog geen zorgen hoeft te maken.
    Bijna alle deze stuurbekrachtigings pompen schijnen wat geluid te maken.
    Zou wel van tijd tot tijd nog eens peilen, kijken of het niet weer gezakt is, dan zou je ergens lekkage kunen hebben.

    Ikzelf heb waarschijnlijk een iets groter probleem, duidelijk te horen binnen, nogal een jankend geluid, verlies geen olie, dus zal wel versleten zijn, pomp en/of stuurhuis.

    Ik heb helaas (bijna) precies hetzelfde probleem als jij.
    Dus zoemend piepend geluid, niet altijd even hard, en zolang ik mijn stuur beweeg dan is dat geluid bijna weg.

    Hoewel dat als je de tank/pomp naar je toe trekt en het geluid dan weg is is voor mij ook nieuw kan misschien interessant zijn.

    Maar als het geluid na bijvullen niet verdwijnt dan is het vaak slecht nieuws, wel bijgevuld tot bovenste streepje?

    De afgelopen maandjes ben ik dus al aardig wat aan het rondzoeken/opzoeken geweest.

    De Astra G heeft in zijn levensloop 1998-2004, drie verschillende merken hydromechanisch stuurbekrachtigings installatie gehad.
    In volgorde , Delphi, te herkennen aan lange dunne vulopening, heb ik dus, daarna TRW die later weer vervangen is door TRW versie 2. aan de zijkant van de pomp kan je dus zien of het TRW of TRW v2 is.
    TRW 1 kan men ook herkennen aan wat meer koelribben op de pomp onder het reservoir, ( reden hiervoor is dat de TRW 1 dus op hogere druk draaide als de TRW v2).

    Nu het slechte nieuws, helaas heeft de TRW 1 ook de meeste problemen, slijtage, (vandaar dat er later ook een versie 2 werd geplaatst)

    Als ik naar het bouwjaar van jouw Astra kijk zou het best eens een TRW 1 kunnen zijn.

    Als de pomp dus eenmaal geluid begint te maken dan betekent het vaak het begin van het einde van de pomp
    en zal deze vervangen moeten worden.
    En vaak dat het stuurhuis dan ook niet helemaal goed meer is.

    De orginele Opeldealer zal dan voorstellen om de pomp en het stuurhuis te vervangen, een TRW versie 2 erin te zetten,kosten geschat 2000 a 3000 euro.

    Weet niet of jij zelf beetje kan sleutel of handige kennissen hebt, dan gereviseerde pomp of pomp van de sloperij, http://www.onderdelenlijn.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; kopen en die erinzetten.
    N.b. onderling zijn ze niet uitwisselbaar dus als je alleen pomp wil vervangen dan moet het dezelfde zijn als je nu hebt, je kan dus geen (betere) TRW v2 op het stuurhuis van een TRW1 zetten.
    Als je dus TRW v2 wil plaatsen moet je ook stuurhuis vervangen.

    En helaas is het vervangen ook geen 123 klusje, die pomp zit vrij onbereikbaar, het subframe zal dus geheel of gedeeltelijk losgehaald moeten worden en geheel of gedeeltelijk laten zakken.
    Ben ik zelf ook nog niet helemaal uit, hoe men het subframe gedeeltelijk (alleen achterzijde) kan laten zakken.

    Ben zelf dus ook een beetje aan het rondkijken naar beetje goede Delphi stuurbekrachtigingspomp, om te laten vervangen.

    In reactie op: opcom foutmelding #18276656

    Bijvoorbeeld hier.

    http://www.apsense.com/article/update-chinese-clone-opcom-to-159-firmware-version.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Originele Opel GM stuurbekrachtigingsolie, dan kan er weinig fout gaan, , het is nogal speciale hydraulische olie (groen) dus geen normale ATF.

    Daar waar je dop/peilstok erafschroeft daar gooi je de nieuwe olie bij, rustig aan niet meteen een hele fles erin, beetje bijvullen en weer peilen.

    In reactie op: opcom foutmelding #18276649

    Groen hoort dus ook te branden als je uitleest.

    Ik denk dat jij er de fake OP-COM chip in heb zitten.

    Zoals liviu2004 hierboven al zei, verschil in snelheid van de canbus, ene deel leest hij wel andere deel niet.
    Lees liviu2004 post over fake op-com chip maar eens

    En lastig om nog een OP-COM met goede chip te vinden, zou je moeten vragen of je foto van binnenwerk mag zien.

    In reactie op: opcom foutmelding #18276646

    Branden de lampjes op de adapter wel, orange groen als hij is aangesloten op de auto.

    Adapter wel eens eerder goed gewerkt? anders een keertje openschroeven kijken of er niet de fake op-com chip inzit, lees stukjes van liviu2004 eens.

    Adapter met fake chip schijnt veel slechter te lezen.

    Als alles bovenstaande wel goed is, dan toch misschien ecu stuk.

    Eens door een andere op-com of tech 2 eigenaar, proberen te laten uitlezen.

    In reactie op: op-com firmware #18275507

    Dan wordt het lastig.

    Deze lijkt me nog wel de goede met de goede chips erin.
    Heb precies dezelfde sticker erop zitten
    Duurt aleen wel 5 a 6 weken voordat je hem in huis hebt.

    http://www.aliexpress.com/store/product/Opcom-2009-V-Can-OBD2-Opel/318858_2004701810.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    N.b. versie 2009 is als het goed is de V1.39.

    Dus als ze niet liegen zou dit nog een goede zijn.

    Heb je al een V1.45, anders even openschroeven kan je zien of er de echte chip in zit en dan kan je wel downgraden, firmware V1.39 erin flashen.
    Staat wel ergens op het forum beschreven

    In reactie op: Software voor clone op-com #17944162

    Zou eens proberen Omega B X20SE of Frontera 1998, staan wel X20SE of X22XE bij.

    Zou alleen kunnen dat foutcodes niet 100% hetzelfde zijn.

    In reactie op: op-com firmware #18275506

    Schijnt i.d.d. zo te zijn dat V1.39 beter werkt op de iets oudere Opels, Astra G, Vectra B.

    Als je een echte V1.45 hebt kan je hem downgraden, flashen naar V1.36.
    Had zelf 4 maandjes geleden nog een V1.39 met echte chip via aliexpres.com vanuit china besteld, maar zie dat deze verkoper ook al uitverkocht is.
    Probleem met de vele V1.45 is dat er vaak weer een goedkopere immitatie OP-COM chip inzit.

    Lees dit stukje maar eens.
    viewtopic.php?f=185&t=188472.

    Misschien heeft liviu2004 er nog wel een te koop en die kan hij dan laden met V1.39.

    succes

    In reactie op: CD30 MP3 met AUX ingang vragen #18275049

    Er staan er ook altijd veel te koop op http://www.onderdelenlijn.nl en op marktplaats.nl staan er meestal ook wel een paar.

    En je moet wel je huidige radio afmelden voor het uitbouwen en de andere moet je weer aanmelden, dit kan je alleen zelf doen met een Tech2 of bij de dealer laten doen.

    En nogmaals je kan alleen aan de witte sticker op de radio zelf zien of hij wel of geen aux heeft.

    In reactie op: Software voor clone op-com #17944157

    Misschien update geweest dat signed driver weer aan staat of zelf signed drivers weer aangezet?
    Aan die melding te zien zijn de drivers niet goed geinstalleerd of worden geblokkeerd

    Brand wel het rode lampje op de OP-COM als je usb OP-COM op de laptop aansluit?

    Proberen hem op te zoeken in device manager (moet daar toch ergens staan) daar rechter(muis)knop en driver update selecteren dan opnieuw proberen de drivers te installeren.

    Niet toevallig de orginele OP-COM software geinstalleerd? dan wordt je adapter gesloopt!

    Met andere woorden, hij zou het gewoon moeten doen, als het eerder wel gelukt is met installeren.

    In reactie op: CD30 MP3 met AUX ingang vragen #18275041

    Er bestaan CD30 MP3 met en zonder aux aansluiting.

    Op de radio zit een witte sticker met de pinout, hieraan kan je zien of er een aux in aansluiting opzit.

    Op Marktplaats staan er meestal verschillende.
    Dus als iemand zo’n ding aanbied even vragen om een foto van die sticker.
    En wel zorgen dat ie afgemeld is.

    Hier kan je zien wat ik beddoel.

    http://www.ycarlink.com/pd_18188_Opel-Vauxhall-Digital-Media-Changer-YT-M07-USB-SD-iPod-AUX-interface-adapter-with-Bluetooth-extension.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Lijkt mij trouwens wel een leuk ding zo’n Yatour echter een CD30 MP3 in mijn G inbouwen is nogal een gedoe, misschien leuk project voor later.

    In reactie op: Software voor clone op-com #17944146

    Er bestaan ook nog verschillende firmware versie’s van de adapter, kan je zien in de software bij settings -> test interface. (wel adapter/usb aankoppelen)

    En de een werkt beter als de andere, versie 1.39 schijnt bij de iets oudere opels het beste te werken.
    Als je dus v 1.49, of 1.59 hebt kan je soms de firmware downgraden,

    Maar staat allemaal al in de OP-COM forums te lezen, zoek eens op firmware

    En er bestaan ook nog klonen van de klonen, zit dan een immitatie chip (pick) in.
    De echte werkt dan vaak ook weer beter.
    Er is zelfs een forum lid die, als je een immitatie chip hebt, die tegen betaling, met de goede chip voor je kan ombouwen,

    Is ook al te lezen over die chips in de forums.

    Dus lees eens de forums onder OP-com , zoeken op firmware, chip, dan zal je het meeste kunnen vinden.

    En in principe zou je dus alles (wat op jouw auto aanwezig is en niet defect is) moeten kunnen uitlezen.

    In reactie op: Software voor clone op-com #17944144

    Een vraagje.

    Bestaat er eigenlijk ergens een beetje uitgebreide handleiding?
    Of waar die te bestellen is ?

    Heb die lijst met PDF’s al gevonden, wil alleen graag nog wat meer lezen, helaas kan je niet met de software spelen als de OP-COM niet aangesloten is op de auto dus vandaar mijn vraag.

    Groet Willem

    In reactie op: Software voor clone op-com #17944143

    no prob

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 225)