WillemR

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 225)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Iemand met tech2 in omgeving Amsterdam of hoorn #18301647

    Ja. i.d.d. dat hadden wij ook al bedacht, misschien is ooit is module een keer vervangen, iets nieuwer of ouder dus verschillende jaartallen geprobeerd en nee niks.

    Bestaan er misschien ook aftermarkt, andere merken, vervangingsmodules, die misschien niet met OP-Com werken?.


    @Brian
    , misschien wat meer vertellen wat er gebeurt is, waar je mee bezig was, hoe deze storing ontstaan is?
    Dan heeft er misschien nog iemand een idee/suggestie.

    In reactie op: Iemand met tech2 in omgeving Amsterdam of hoorn #18301644

    @opeltje.

    Brian en ik hebben het geprobeerd met mijn OP-Com en krijg dus geen contact/reactie met/van zijn airbag, wel met de motor, Z20DTH, en er is ook geen foutmelding te zien
    OP-Com werkt wel prima in mijn X16XEL, heb zelf dus ook die te hoge weerstand melding van de airbag.
    Dus mijn gedachte was misschien beter als iemand met Tech 2 even kijkt, werkt misschien wel.

    In reactie op: Opel radio Siemens VDO CDR2005 #18272950

    Bij 7Safe heb je een wachttijd van 20 minuten.

    Moet dus 20 minuten rondrijden of op het contact met radio aan en 7Safe op het display

    10SAFE 10 seconden
    9SAFE 10 seconden
    8SAFE 10 seconden
    7SAFE 20 minuten
    6SAFE 40 minuten
    5SAFE 80 minuten / 1 uur 20 minuten
    4SAFE 160 minuten / 2 uur 40 minuten
    3SAFE 320 minuten / 5 uur 20 minuten
    2SAFE 640 minuten / 10 uur 40 minuten
    1SAFE eprom opnieuw programmeren

    In reactie op: Iemand met een opcom omgeving Adam/Hoorn? #18297768

    Hoi Brian, je kan hier ook wel een keertje langskomen, je was hier al een keertje langs geweest, hebben we samen naar jouw stuurbekrachtigingspomp geluisterd.

    Heb een OP-Com en laptop dus kan hem wel even uitlezen en resetten, denk alleen dat het niet helpt, zit in de stekker aansluiting van jouw passagier airbag te veel weerstand (waarschijnlijk corrosie), al vaker hier op het forum beschreven.
    Zelf ook last van, na een lange periode van vochtigheid afgelopen winter.
    En nog niet aan toegekomen om er naar te kijken.

    PM maar even voor een dag / tijd.
    Groet

    In reactie op: Maat bout bevestiging veiligheidsgordel voorstoel #18301022

    Denk dat ze die bij de sloperij/demontage wel hebben.

    Moet je wel nog stuk bout eruit krijgen.
    Als dat niet lukt en je moet boren/tappen misschien vervangen voor een M10 , is dichtstbij liggende maat.

    In reactie op: cd wisselaar trekt accu leeg bij stilstand [OPGELOST] #18300382

    @PVB, aha dank je, dat ga ik v.d. week meteen proberen.
    Laat resultaat nog horen.


    @Wim-V6
    , had ik ook al ergens gelezen dat die blijft branden bij een cdc2.

    In reactie op: cd wisselaar trekt accu leeg bij stilstand [OPGELOST] #18300379

    Zit ik toch te denken om de hele wisselaar op de geschakelde 12 V te zetten, is mijn probleem waarschijnlijk opgelost.
    Nog wel de vraag of die geschakelde 12V genoeg stroom kan doorgeven of aankan. op schema van de wisselaar staat 10A bij die pin.

    In reactie op: cd wisselaar trekt accu leeg bij stilstand [OPGELOST] #18300377

    N.b. op het schema heeft cd wisselaar geen aparte geschakelde en constante 12V aansluing wel een aparte 12V antenne power aansluiting.
    Zou ik die antenne power als geschakelde 12 V kunnen zien?

    In reactie op: cd wisselaar trekt accu leeg bij stilstand [OPGELOST] #18300375

    Ja ok, zal dat eens proberen te meten.

    Zou alleen betekenen dat het bij alle Opels van die periode met dat type radio verkeerd om zou zitten.

    Nee correctie, zou kunnen betekenen dat ze dat bij het klaarmaken van deze auto,dit niet aangepast hebben natuurlijk.
    Is i.d.d. bij mij bekend dat die Phillips radio’s i.d.d. de aansluitingen andersom hebben zitten.

    In reactie op: Rubber antennevoet #17889990

    Zoals ik zei, eerst lekker lang in heet (echt heet) water leggen dan wordt hij zachter.
    N.b. het oude rubber moet wel helemaal weg zij.

    Dan rubber over de antenne voet, eerst de achterkant, het ronde stukje van het rubber stuk erin duwen, (dat stukje recht komt aan de voorkant) dan met een beetje kracht (beetje veel) het rubber beetje uitrekken en over de voet heen duwen.

    Zo is het mij gelukt.

    In reactie op: Rubber antennevoet #17889989

    Voor de geïnteresseerden, deze paste perfect om/op mijn Astra G station.

    Eerst een tijdje in heet water gelegd ging hij er zo, zonder demonteren van de voet, op.

    http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Opel-Astra-Corsa-SMALL-BASES-Roof-Aerial-Antenna-Rubber-Gasket-Seal-/400466835288?ssPageName=ADME:L:OC:NL:3160″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: armsteun Astra g Coupe #18298499

    Een vraagje.

    Die armster steunen, moeten die ook vastgeschroefd worden of hebben die een of ander vastclick systeem.

    Voor ook een Astra G.

    In reactie op: Ik geef het op!! #18298864

    Stuurbekrachtiging olie is veel meer een soort hydraulische olie, het stuurbekrachtigings systeem werkt op oliedruk.

    ATF en stuurbekrachtigingsolie is dus niet hetzelfde.

    Vervang anders ook eens je remolie door ATF, zal je goed kunnen merken wat het verschil is.

    In reactie op: Ik geef het op!! #18298857

    Orginele stuurbekrachtigingsolie bij de Opel halen, zit je altijd goed.

    http://www.imgdumper.nl/uploads8/54847994b79aa/54847994b6234-TWR2.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    zo ziet het reservoir eruit

    In reactie op: Rubber koplamp vervangen. #18298733

    Aha, beetje jammer dan, geen klusje meer van 10 minuten.

    Weet je dat zeker?

    In reactie op: Diverse foutcodes Astra G #18298375

    Even via deze link een mede forumlid met een OP-Com of tech2 opzoeken.

    https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zA2Ve6zZdO40.kw6GaNQ8bGss” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Dan even een PM sturen wordt je meestal wel gratis, soms tegen kleine vergoeding geholpen.

    In reactie op: opcom 2015 met Op-Com 1.64 #18293117

    @D.J.R.

    Ik had gelezen dat jij schreef,

    “Ik heb de softwere OP-COM prof 150506a geupdate en de firmware 1.64.
    Bij activatie m,n gegevens ingevuld en geactiveerd.
    Als ik m,n wagen wil uitlezen krijg ik ERROR interface niet gevonden.”

    Door die foutmelding, ERROR interface niet gevonden, leek het erop dat hij niet meer werkte.

    Als hij dus nog wel werkt met de China kloon software dat is hij dus niet gebrickt.
    Zou wel heel voorzichtig blijven met het, per ongeluk, opstarten van de orginele software.

    In reactie op: Welk top merk all season band? #18297044

    Ja . i.d.d. ook de test even ingezien.
    De Vector gen2 is de beste uit de test, beter als de g1 en zelfs nog ietsje zuiniger.

    Nog niet zo goed als echte, goede, zomer en winterbanden, echter sowieso een stuk beter als mijn Duro en Sonar zomerbanden die er helaas nu nog opzitten

    In reactie op: opcom 2015 met Op-Com 1.64 #18293113

    Nogmaals de orginele software van OPCOM (diegene die je moet registreren en activeren) zal dus nooit met een OP-COM kloon werken.
    Je hebt alleen een hele grote kans dat je OP-Com gebrickt word

    De orginele OPCOM software werk alleen op de orginele OP-COM adapter die kost 900 euro.
    http://www.op-com.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    En de china kloon werkt alleen met de china kloon gehackte OPCOM software

    Dus J.B.R. jouw OP-Com is hoogstwaarschijnlijk gebrickt en zal dus nooit meer werken.

    liviu2004 is een van de weinigen die door de eprom direct te programeren, zo’n OP-Com weer aan de gang krijgt.

    In reactie op: Welk top merk all season band? #18297038

    @inzane19.

    Weet jij toevallig waar ik wat meer over die Vector 4 g2 (generation 2) kan vinden, zie dat hij bestaat maar kan er verder niks over vinden.

    Je hebt wel beetje gelijk, er zijn dus diverse nieuwe op de markt, denk dat we nog even op nieuwe testen moeten wachten die hopelijk binnenkort komen.

    Ben dus zelf ook erg benieuwd.

    In reactie op: Welk top merk all season band? #18297030

    Volgens de ANWB test , Consumentenbond test ( misschien wel 1 en dezelfde) als diverse Duitse (o.a. ADAC) all season bandentesten van 20124 is de Goodyear Vector 4 de enigste die onder alle omstandigheden minimaal een redelijk krijgt
    Alle andere geteste banden hebben toch altijd wel ergens een flink minpunt.

    Wat mij echter wel is opgevallen dat als je de verschillende maten/versies van de Goodyear bekijkt er toch veel verschil zit in die Europese kwalificaties van die banden, (met name de high load komen er beter uit, echter weer niet in alle maten verkrijgbaar).

    De Crossclimate is nog redelijk nieuwe op de markt en volgens mij nog niet echt getest door een z.g.n. onafhankelijke tester.

    Heb zelf ook interesse in deze band, in de paar reviews die te lezen zijn doet hij het goed, alleen nog wel een beetje de vraag hoe onafhankelijk die reviews zijn of dat het gewone verkooppraatjes zijn.

    Ben benieuwd naar meer reacties.

    In reactie op: Kent iemand deze aanbieder van opcom en is het een goeie? #18293486

    @dropsmurf.

    Die blauwe stekker is geen tech 2 dat is een basic ODB stekker waarmee ja alleen de meest basic waarden kan uitlezen verder helemaal niks.
    Werkt dus ook niet met OP-Com drivers en software.

    http://www.cnautotool.com/images/201410/goods_img/1568_P_1414035842623.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Dat is een tech2.

    In reactie op: opel laat zijn klant in de kou staan #18295744

    @stender.

    Ik begrijp jouw verhaal prima, alleen kloppen er een paar dingen niet.
    Opel kan nog wel zulke mooie zelfverzonnen voorwaarden opschrijven, maar die zijn wettelijk gewoon niet geldig.
    Voorwaarden die de rechten van de consument verminderen t.o.v. de wet handhaving consumentenbescherming die zijn gewoon niet rechtsgeldig.
    Keer op keer kom je zulke dingen tegen in de media, bedrijven die met zelfverzonnen voorwaarden hun verantwoordelijkheden proberen te verkleinen, maar die worden keer op keer door rechtbanken verworpen

    Heb jij die App dus via internet of Googleplay zelf gekocht en geinstalleerd?
    Heb jij een aparte rekening voor die App gehad?

    Nee volgens mij niet, misschien heb ik het mis, maar er is nu toch al enkele keren geschreven dat Opel van de intellilink een gesloten systeem heeft gemaakt waar dus normale gebruikers zelf geen Apps kunnen installeren of verwijderen.
    Dus als Opel de enige is die dat kan installeren en dat intellilink systeem zo kan leveren, dan is Opel de leverancier.

    De wet is in principe simpel, de leverancier is voor ons consumenten de verantwoordelijke.

    Als ik bij een Opel dealer een Bosch startmotor koop, dan is die Opel dealer verantwoordelijk dat dat ding goed werkt. (voor ong een jaar of 5 dan, of wat de minimale redelijk te verwachten levensduur van zo’n ding is) en ik hoef niet te reclameren bij Bosch.
    (ook al betaal ik eigenlijk Bosch voor de startmotor en gooit Opel er 30% of zo bovenop).

    In reactie op: opel laat zijn klant in de kou staan #18295738

    Nee, als je Opel ervoor betaald, is en blijft Opel, de leverancier en dus verantwoordelijk.

    Correct me, als ik het fout heb, maar volgens mij kan je die App niet zelf installeren of verwijderen of vervangen door een ander.

    Als je een Systeem koopt waarop een App draait die je zelf niet kan vervangen door een ander, dus een gekoppelde verkoop, dan wordt het wettelijk als 1 systeem gezien.

    Als Opel geld vraagt voor een systeem, dan is en blijven zij verantwoordelijk voor de goede werking.( wel natuurlijk met inachtneming van verwachte levensduur , slijtage, onderhoud e.d.)

    In reactie op: opel laat zijn klant in de kou staan #18295736

    Nee niet mee eens, Opel is de leverancier van dat product aan ons de klant/consument en vraagt geld voor dat systeem, en is dus volledig verantwoordelijk.
    (Staat zelfs zo in de wet consumentenbescherming)
    Als ik het goed begrijp kan de klant zelf geen andere App op de intellilink installeren.

    Wij hebben een koop contract met Opel en niet met die applicatie ontwikkelaar, Opel is dus wel volledig verantwoordelijk voor de werking van dit systeem, net zoals ze verantwoordelijk zijn voor de goede werking van alle onderdelen.

    Zij hadden dat gewoon beter moeten testen, en een Samsung S5 is nou niet bepaald een exotisch telefoonmerk, is geen onbekende china kloon mobiel, dus ook geen excuus om te gebruiken van, we kunnen niet alle telefoons testen .

    Zou wel even mooi worden als een autoleverancier, bij het falen van een onderdeel de klanten door zou sturen naar de originele fabrikant, dat is de taak van de autoleverancier.

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 225)