Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Voor de stuurwiel bediening heb je nog iets hiervan nodig plus een lead, dus aan die installatie kit heb je niet genoeg..
http://www.pimtensen.nl/car-hifi/1007c-autospecifiek/1684l-opel/2983l-stuurwielbedienings-interfaces/#” onclick=”window.open(this.href);return false;
of
https://www.autoshopdetijger.nl/stuurbediening-interfaces-c-322_361_539.html” onclick=”window.open(this.href);return false;.Denk dat je beter ook daar meteen de installatie kit kan bestellen, kan je meteen informeren wat je eventueel meer nodig hebt.
N.b. de RDS en eventuele andere radio info op je display werkt ook niet meer met nieuwe radio.
In de link wel de pinouts van vaak voorkomende originele standaard radio’s voor een Astra G (b.v. car400 of CCR600 of CDR500)
Zijn ook vaak bijna hetzelfde.http://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-car-connector/PHILIPS-Car-Radio-Wiring-Connector.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Geloof helaas alleen niet de draad kleuren, of niet alle kleuren.
8 GB werkgeheugen Onzin, OPCOM is bijna nog een dos programma en loopt heel prima, bijna geen wachttijden op een XP machine van 2008 met 1GB werkgeheugen.
Denk dat OPCOM zelf wel draait in een virtuele pc, denk alleen dat je de USB verbinding niet aan de praat krijgt.
(N.B. ja een Windows 10 hater)
Als je alleen voor de OPCOM een Windows laptop nodig hebt, zou ik gaan voor een tweedehands XP laptop zijn er zat voor €30 a €80 te vinden die het nog prima doen.(behalve misschien de accu).
Een 12V auto adapter erbij en klaar.Volgens de specs heeft de Parrot een “eigen versterker” van wel 2x 10 of 4x 5 watt.
Als je dus niet de versterker van je radio gebruikt ( wat in dit geval met een cdr 500 niet kan) kan je beter gewoon je smartphone in een houder zetten een daar een speakersetje aan hangen, kan je ook handsfree bellen, navigeren en naar je muziek luisteren.Nogmaals, op een cdr 500 zit standaard geen enkele extra aansluiting voor aansluiten van extra apparaten.
Nu zijn er wel echte knutselaars die zelf een AUX in gesoldeerd hebben op de printplaat dus als je van knutselen houd en handig genoeg bent met solderen en radio uit elkaar halen is het te doen.
Zoek maar eens goed in het forum.
De stuurwielbediening zal echter nooit werken op zulke apparaten.Er bestaan ook nog FM modulators Aux adapters waarmee je dus via de antenne ingang een Aux aansluiting maakt om wat spullen aan te sluiten, het geluid komt dan als een radio zender binnen
Daarmee zou je volgens mij zo’n Parrot wel aan kunnen sluiten, moet je wel alsnog aan de slag met bedrading.Ik denk dat het gewoon aan de instellingen ligt.
Als je naar de afbeeldingen op internet van die radio kijkt zie je dat er 6 tulp aansluitingen op de achterkant zitten, waarschijnlijk 4 voor speakers en nog twee voor aparte bas speakers.
Met een Iso2car worden alleen de 4 speakers aangesloten, (cd 30 heeft ook maar 4 speaker aansluitingen) denk ook niet dat je twee aparte bas speakers hebt.
Je moet dus even in de instellingen/handleiding zoeken hoe je dat instelt met 4 speakers zonder aparte bas.14 februari 2016 om 15:16 In reactie op: Hendeltje Onder knipperlicht en Cd wisselaar inbouwen Cdr500 #18310723Zou je CDR500 natuurlijk kunnen omwisselen voor een CCR600, kan zo plug and play, wel opletten op dat je code bij CCR600 krijgt.
Dan kan je er een cd wisselaar aan hangen, ccr600 zijn regelmatig 2e hands te vinden, probleem is alleen dat het nogal moeilijk is om nog een beetje goed werkende cd wisselaar te vinden, worden niet meer nieuw gemaakt.
Zelf ook al drie keer genept met niet of slecht werkende CDC3, maar toch een keer een goede CDC2 op de kop kunnen tikken en ben er blij mee.Volgens mij is die site ook gewoon vanuit china, kan echter prima werken, heb mijne ook via alieexpress, alleen even langere aflevertijd.
Nee geen inklaringskosten , alles wat goedkoper is dan $25 zo’n € 22, is gratis invoeren, dus geen douane kosten en geen BTW, en hoe raar het ook klinkt , als er gratis verzenden staat is het ook gratis verzenden.
Alleen wordt alles vanuit china nu vanaf 1 januari niet meer aan deur afgeleverd maar moet je ophalen op postkantoor.
Nee, een ccr600 heeft , net zoals de meeste standaard Opel radio’s, geen extra tulp aansluitingen.
Alleen standaard speaker aansluitingen met een ISO stekker.Zal je toch een high/low convertor en een aparte versterker moeten gebruiken.
http://www.pimtensen.nl/car-hifi/102c-aansluitmaterialen/156l-adapters/13100d-rockford-fosgate-rf-hlc4-4-kanaals-high-low-adapter/” onclick=”window.open(this.href);return false;Zoiets en dan een versterker
Als je bij Corsa de asbak eruit haalt of bij een Astra het opbergvakje boven de asbak dan kan je wel bij de achterkant van de radio als die erin zit, om eventueel vast of los te schroeven.
Als radio er i.d.d. al vanaf verkoop inzit kan ie aardig vastplakken, stickers aan frame e.d.
Dus soms aardig wrikken nodig.
Met echte beugeltjes gaat het toch iets makkelijke, beugeltjes goed naar buiten duwen en tegelijkertijd aan beugeltje trekken.7 februari 2016 om 19:37 In reactie op: Autoradio vervangen CD30 Opel astra h voor JVC KW-R600BTE #18206052Gewoon even zoeken op internet waar ze die JVC verkopen en dan zoeken op Opel naar JVC verloop, denk dat Opel naar ISO hetzelfde is.
Wel geschakelde 12V en constante 12v omwisselen, zit bij Opel andersom.
RDS op je display zal niet meer werken, maar die zal wel op nieuwe radio zelf zitten.
Stuurbediening werkt ook niet op nieuwe radio.Je gaat i.d.d wel kleinere wielen krijgen, het tweede getal geeft verhouding hoogte breedte aan, normaal ga ja van 195/60 naar 205/50 of 185/65, als je dus naar 185/60 gaat wordt de hoogte van het wiel 3 cm kleiner, dan komt je auto 1,5 cm lager te staan en 1,5 cm meer ruimte tussen wiel en wielkast.
En 5% afwijking dus 100 op teller wordt 95 echte kilometers.
In een ander forumbericht wel gelezen dat iemand na lang zoeken met vreemde symptomen dat het slechte afdichtringen van de verstuivers waren.
Bij Opel zit altijd de geschakelde 12V en de constante 12 V omgewisseld t.o.v. standaard radio’s.
Dus die twee omwisselen dan zou het gewoon moeten werken, en volgens mij geen extra kabel nodig.ODB2 is voor auto’s van na 2001 en voor Opel diesels vaak nog nieuwer
Met die standaard ODB apparaten kan je trouwens maar heel weinig uitlezen bij Opel, heeft allemaal zijn eigen protocollen,
Voor echt uitlezen heb je toch een OP-Com of Tech 2 nodig en die bestaan niet met wifi of bleutooth.Weet niet waar je woont,maar waarom doe je hier geen oproepje of iemand met OP-Com of een Tech2 die bij jou in de buurt woont jou even helpt met uitlezen.
Zijn er genoeg hier die zo’n apparaat hebben en wel handje willen helpen.Weet niet of er veel verschil is tussen Astra G en Astra H , wat betreft contactslot, anders zou ik adviseren om even de HOW-TO Astra G – stuur/contactslot reparatie, doorlezen.
Achter cilinder contactslot zit een pin in een schakelaar en die wil wel eens uitlubberen.
Zou ook goed die schakelaar zelf kunnen zijn die achter de cilinder zit.Al eerder besproken maar toch misschien aandacht waard.
Is / zijn dorpels vochtig na regenbui of autowasbeurt? dan kan het aan de afdichting aan achterkant van de deurspeakers liggen.
Panelen verwijderen.
Opnieuw kitten met kit die elastisch blijft.Springt de cilinder van het contactslot er wel uit als je sleutel eruit haalt, die kan door slijtage blijven hangen, dan blijft geschakelde 12v aan staan en werkt de centrale deurvergrendeling ook niet.
Wel een interessant idee om met Raspberry allerlei functionaliteiten toe te voegen.
Denk alleen dat over die aansluiting alleen maar analoge signalen gaan, dus geen bestaand protocol.
Dus oplossing misschien, testopstelling bouwen, compleet met display zoals die in auto zit, dan proberen alle signalen uit te lezen, af te tappen.
Dan zelf met een extensie board op de Raspberry een AD en DA converter bouwen/programmeren.
Dan ben je al een heel eind.Je moet de radio eruit halen en op de sticker kijken, als op de sticker dus AUX ingang staat dan kan je makkelijk wat aansluiten.
Hier zie je een voorbeeld van de sticker

Dan kan je er een kabeltje als dit opzetten.

http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=CD+30+aux&_sacat=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;Als er geen AUx pinnen opzitten kan je er zoiets opzetten.
http://www.car-interface.com/vendita/en/audiovox-interfaces/170-opel-usb-ipod-iphone-universal-media-interface-audiovox-auni-200-usb.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Even zoeken op het forum is al verschillende keren eerder besproken.
Volgens mij werkt het display wel gewoon met de ca-d-pi.150 adapter. op een Vectra B.,
Is geloof ik wel beetje moeilijk verkrijgbaar en kost al gauw meer als 100 euro.
13 januari 2016 om 21:31 In reactie op: cd wisselaar trekt accu leeg bij stilstand [OPGELOST] #18300385Na de diverse tips van forumleden.
En ongeveer in dezelfde periode zag ik een nog bijna nieuwe (eigenlijk ongebruikte Blaupunkt CDC 2 ) op marktplaats.Beetje uitgezocht wat de verschillen waren in de aansluiting van de wisselaars CDC3 en CDC2.
Het veranderen van de bedrading zou toch nog wel vrij veel werk zijn, o.a. een nieuwe extra snoer trekken dus een donorsnoer op de kop tikken.Had besloten om dan maar de tip van PVB uit te voeren.
Echter toen ik de bedrading aan het bekijken was, bleek het dat de bedrading al eigenlijk helemaal voorbereid was op een Blaupunkt CDC2.
Dus de CDC2 maar gekocht en ja hoor tijden testen bleek dat hij het deed.
Met enige moeite ingebouwd in het handschoenenkastje (zelf beugels laten maken), en nu dus blije gebruiker van ccr600 met CDC2.Het leeglopen van de accu werd dus veroorzaakt door een aansluiting die geschikt was voor een CDC2 op een CDC3 te gebruiken.
Misschien beetje vreemd dat in een Astra G de bedrading voor cd wisselaar klaargemaakt is voor een CDC2 achter dashboardkastje . bestaan volgens mij geen kant en klare dashboardkastjes voor de CDC2 zoals voor de CDC3.
Maarja gelukt en werkt.
N.b. toevallig nog iemand zo’n cassette voor de CDC2 over, ter overname, zou er graag nog 1 a 2 bij hebben.
Groet Willem
-
AuteurBerichten