Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Welk merk/type radio heb je er nu inzitten?
Het klopt i.d.d. dat bij een orginele Opel radio de constante 12V en de geschakelde 12V omgewisseld zitten t.o.v. een andere after market radio..
Maar als die niet goed zitten dan onthoud je radio ook geen zenders an andere instellingen.
In mijn radio een CCR600 heten de instellingen in de radio zelf IGNI ON of IGNI OFF, zou toch echt een keer in de handleiding van de radio kijken.
Is helaas ook eigenlijk een groothandel alleen voor bedrijven/garages, of verkopen zij ook aan particulier?
Kan vreemd genoeg bij geen enkele online verkoper Yuasa voor auto’s vinden.
Kan je aan de hand van je Voertuigidentificatienummer, staat op je kenteken, een hoop gegevens opzoeken, o.a. zien waar jouw auto in elkaar is gezet.
Kan je beter dit nemen,, http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/” onclick=”window.open(this.href);return false; zie je meteen ook alle opties die er bij de verkoop op je auto zaten.
Dat is een meestal gewoon een instelling in de radio zelf, via een instellingen menu, dus even handleiding van de radio opzoeken.
En heeft dus niks met veranderen van bedrading te makenEn waarschijnlijk ook zekering in radio zelf, radio eruit en zekering nakijken.
Nee i.d.d. maat niet zo heel moeilijk, breedte wel belangrijk, 175, maar lengte heb je nog aardig ruimte.
Heb ook een maatje zwaarder van capaciteit op het oog, zit 44 A in zit nu te kijken naar 52 of 54.Speel mijn Blues/Rock muziek meestal lekker hard en van plan toch klein versterkertje 4x 50 wat erbij te zetten.
Nog iemand die mij een verkoper van Yuasa auto accu’s kan aanwijzen, ik zie dat mijngrossier.nl de groothandel is maar kan geen verkopers vinden.
Ik zou helemaal geen intellilink nemen/aanraden zijn nog heel veel problemen mee en Opel geeft daar hele slechte ondersteuning aan, verwijzen je lekker door.
Met diverse merken/typen telefoon schijnt het bijna helemaal niet te werken.
Zoek meer eens op het forum op Intellilink en lees het allemaal maar eens door.
En als je het dan toch echt wil hebben, van te voren met jouw telefoon echt uitvoerig testen bij de dealer.
Yuasa i.d.d. in het verleden, in motor, wel goede ervaring mee.
@Wim-V6, kan alleen geen winkel vinden die die voor de auto levert, kan jij misschien nog adresje of link geven?Dus geen Coldax.
Bosch/Varta vallen als ik het zo lees ook regelmatig tegen.Nog iemand met wel een goede ervaring van een bepaald merk?
En kan je daar toevallig ook een merk bij vertellen voor die Gel Accu.
(bij zoeken op kenteken krijg ik alleen loodaccu’s te zien)N.b vindt prijsverschil tussen blauw en zilver heel erg meevallen, niet veel meer als € 10,-.
Ja dat begrijp ik, opzoeken afmetingen en capaciteit al gedaan, nu nog goed merk.
Varta zeg je, ook nog tip welk type ? Bleu Black Silver?
Altijd wel leuk als je je eigen eerst even voorstelt hier op het forum.
Doet de radio helemaal niks, ook geen verlichting? dan waarschijnlijk zekering stuk of radio zelf defect.
Hoe bedoel je precies, display stoort? af en toe een deel van een cijfer/letter weg? dan is display niet helemaal goed meer.
Als hele display wegvalt stoort, misschien iets met de aansluiting.Als je beetje goed kan solderen, kan je hier lezen hoe je een Aux in op de CDR2005 kan maken.
http://www.css-haupt.de/vectra/english.html” onclick=”window.open(this.href);return false;En met een HighLow converter op de iso aansluitingen van de speakers kan je elke versterker aansluiten die je maar wil.
bijvoorbeeld, http://www.pimtensen.nl/aansluitmateriaal/1609c-adapters/1610l-high-low-adapters/13100d-rockford-fosgate-rf-hlc4-4-kanaals-high-low-adapter/” onclick=”window.open(this.href);return false;
N.b. bij elke ander merk radio dan de originele Opel modellen zal je stuurbediening niet werken zonder er een aparte interface adapter bij te kopen.
Dus als je voor een Radio gaat kijken meteen informeren of zo’n interface adapter voor die radio voor Opel stuurwiel bediening bestaat.Windows 8 laat standaard alleen het installeren van signed drivers toe en die bestaan niet voor de OP-COM kloon.
Je moet dus “Disabling Signed Driver” oftewel Toestaan van niet gesigneerde drivers .
N.b. hiermee zet je dus wel een stukje beveiliging van windows 8 uit.
Hier een handleiding.
http://www.download.infobits.nl/win8_unsigned_driver.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;Windows 10 accepteert standaard enkel digitaal ondertekende stuurprogramma’s. Dit kan worden uitgeschakeld indien u stuurprogramma’s wilt installeren die niet digitaal ondertekend zijn
Zie de HOW-TO OP-COM driver installeren Windows 10
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=163&t=194073&p=2542873&hilit=Windows+10#p2542873″ onclick=”window.open(this.href);return false;18 april 2016 om 12:00 In reactie op: is er geen website of lijst met mogelijkheden van opcom? #18316816N.b. er bestaan wel handboeken voor de OPCOM, die je gewoon kan bestellen voor rond € 70 a € 80 euro.
Misschien een oproepje doen, gezamenlijk kopen, kosten delen met b.v. 16 mensen, a € 5 euro p.p. en dan delen.
(n.b. geen idee of zo’n oproep op forum mag, i.v.m. niet geheel legaal om zoiets te kopiëren en delen)Als je hulp zoekt bij jou in de buurt, misschien kan je wim-v6 een pm sturen, heeft een garage niet heel ver van jou vandaan, i.d. buurt van Den Haag.
Zal in elk geval een heel stuk goedkoper zijn als die Opel dealer.
17 april 2016 om 11:34 In reactie op: is er geen website of lijst met mogelijkheden van opcom? #18316814Op deze site staan wat korte handleiding.
http://blog.obdtool.co.uk/opcom-user-manual/” onclick=”window.open(this.href);return false;
En geloof dat je hier echt alle codes kan vinden.
http://www.dtcsearch.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ben zelf ook al een hele tijd op zoek naar een complete handleiding, is niet makkelijk te vinden.
17 april 2016 om 11:30 In reactie op: Opel astra Philips DC 339 vervangen voor orginele radio cd #18316807Denk dat je ook een TID , drieregelige display erin hebt, heb je RDS info op de display?
Het gemakkelijkst, plug and play vervangen, dan past een CDR500, hier past een enkele cd is.
Wel de radio code erbij vragen anders heb je er niks aan, en de Siemens VDO is de betere kwaliteit zou de Delco links laten liggen.Er kan een heel simpele carkit aan, geluid via speakers, verder niks, mic via de mobiel of in te bouwen aparte microfoon en bediening blijft via de mobiel zelf.
N.b. zou wel ter plekke controleren of de radio/cd speler nog werkt, zijn allemaal al ruim 10 jaar oud en er worden helaas ook gewoon verkocht waarvan de cd speler het niet meer doet.
Staat hier ergens op forum door een ander lid beschreven, even zoekknop gebruiken en zoeken op OP-Com Windows 10.
Staat geloof ik ergens bij de HOW TOGaat bij Interface test het groene lampje wel even aan?
In rust wel aangesloten op computer en niet aangesloten op auto brand alleen het rode lampje.Bij uitlezen hoort er wel een lampje te knipperen.
Is het installeren van de drivers wel gelukt, bij WIN10 moet je geloof ik, wat trucjes voor uithalen.
Staat wel ergens op forum besproken, even zoeken.
En door windows updates wordt hij ook wel eens geblokkeerd, opnieuw drivers installeren.In de engelse versie Vaux-com 120309a+13122b staat ie wel.
Zoals gezegd wel alles in het engels.
Bij de NCD 2013 is het knopje naast de 0, bij de cijfers, de AS knop, niet het * maar de andere rechts naast de 0.
Misschien die eens proberen, dus radio uit , die knop inhouden en radio aan, knop inhouden tot ie gaat piepen.n.b. je moet ook na zo’n ombouw je auto weer bij de RDW laten goedkeuren, i.v.m. kenteken, kan ook aardig wat geld kosten.
Volgens mij moet je dan ook de achteras vervangen door een met schijfremmen, ( van 4 naar 5 bouten ), i.v.m. dat meer vermogen.
(Als je achter nog geen schijfremmen hebt dan).19 maart 2016 om 22:58 In reactie op: Mag ik met m’n auto uit 1990 Rotterdam niet meer in? #18312930Ik wil het eigenlijk toch een beetje opnemen voor de 2takt snor/bromfiets, hij wordt hier toch wel erg als boosdoener neergezet terwijl volgens de echte cijfers het aandeel in de luchtvervuiling toch echt wel mee valt.
Die cijfers van de fietsersbond dat een snor/bromfiets vervuilender is als een oude vrachtauto zijn dus klinkklare onzin.
Ooit heeft er iemand eens wat van die cijfers geroepen, en een heleboel andere hebben die gewoon blind overgenomen, maar daar is dus geen enkel bewijs voor.Als iemand mij terecht kan wijzen met een verwijzing naar een officieel rapport dan zal ik mijn nederige excuses aanbieden.
Hier wel een paar rapporten/verslagen waaruit blijkt dat het aandeel luchtvervuiling van snor/bromfietsen maar gering is.
Lees vooral de conclusies eens.https://www.amsterdam.nl/publish/pages/341121/858_11_schriftelijke_vragen_van_lammeren_inzake_bromfietsen_en_luchtvervuiling.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.rivm.nl/Documenten_en_publicaties/Wetenschappelijk/Rapporten/2012/januari/Gezondheidseffecten_van_brommeremissies” onclick=”window.open(this.href);return false;
En hier de link van het TNO rapport waar alles op gebaseerd zou zijn.
In dit rapport dus geen enkele vergelijking tussen snor/bromfietsen en vrachtauto’s.
Wel een vergelijking tussen snor/bromfietsen en euro 5 personen auto’s.
Zie bladzijde 36 en 37.
o.a. dat euro 5 personen auto nog steeds 4 x zoveel NOx uitstoot als een 2 takt.
En ja een 2 takt heeft een hogere PM, 0,030 g/km uitstoot als een euro 5 personenauto, maar nogmaals er staat helemaal geen vergelijking met oude vrachtauto’s.https://www.tno.nl/media/1973/tno-2013-r10232-moped-emissions.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Onderaan pagina 37 dus de conclusie dat de bijdrage aan de luchtvervuiling van snor/bromfietsen dus laag is.
Bij sommige merken, types autoradio (iets duurdere modellen) schijnt het wel te kunnen, vroeger had je voor Pioneer een adapter,de CA-D-PI-150 die display en bediening regelde, is volgens mij alleen niet meer verkrijgbaar.
Even een mailtje naar http://www.pimtensen.nl dan weet je het zo .
N.b. als je volgende keer eerst eens het forum een beetje doorleest had je alles al kunnen lezen.
B.v.
HoW To : Car Audiohttp://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=28&t=58200″ onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten