Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vandaag de auto maar naar de garage gebracht. Ik kwam er zelf niet uit, vooral omdat het bij een bepaald toerental was.
Bleek toch een kapot voorwiellager te zijn, is gerepareerd voor 180 euro.
Hij rijdt weer als vanouds :DBedankt iig voor het meedenken!
Niemand? :(
Ik ben er inmiddels achter dat er veel merken zijn, Febi, SKF, Monroe, QH, Sachs, KYB en nog vast wel een aantal. De prijzen lopen uiteen van 15 euro tot ruim 80. Wat is een goed merk of, misschien beter, wie levert goede?
Graag hoor ik jullie ervaringen.
Ok dat is duidelijk. Ik ga op zoek naar goede.
Bedankt voor de antwoorden!
Dus…
Na een maand of 7 zijn ze versleten. :shock:
Het rubber begint rondom te scheuren en bij sturen hoor ik af en toe een “kloink, “.
Beetje jammer, maar was voor dit geld ook wel te verwachten. Ik zal van de week maar eens op zoek gaan naar nieuwe.edit:
vraagje, Als ik zoek op “camberplates” dan vind ik allemaal mooi spul, maar zonder rubber zoals in de originele. Hoe werkt dit dan? Want ik zou denken dat het rubber er niet voor de grap in zit.Gisteren APK goedgekeurd :thumb
Ik kreeg tot twee keer toe complimenten van de keurmeester dat alles wat ik had gedaan er netjes uitzag. Dus dat is fijn :DZe waren bij mij ook aan het scheuren. Dit is apk afkeur. En ja, je krijgt ze zoals op de foto, hoe anders? Zo horen ze toch te zijn?
Waarom?
Ik heb ze er inmiddels onder gezet. Het past eigenlijk niet, de bovenste “tepel”van de astra is beduidend dikker. Maar omdat bleek dat de rechter veer gebroken was een hij volgende week voor de apk moet moest ik toch wat. Dus ik heb een halve winding eraf geslepen, zodat hij wat meer ruimte had.
De auto staat nu wel een stuk hoger :thumbup
De trekhaak staat nu 5 cm hoger en hun veert ook een stuk fijner.
Ik zal nog eens kijken of ik wat foto’s kan posten.O ja, de veren kostten me uiteindelijk inclusief verzenden 40 euro. Dus dat was goed te doen.
Ze zitten er inmiddels onder, dus het past in ieder geval. Als ze kapot gaan laat ik het wel even weten :hmmz
Nog niet. Ik hoop er van ’t weekend even tijd voor te vinden.
@ astraTD,
Veren van een omega b1 2.0 16v sedan
Hoe bedoel je? Verkeerde veren? Of verkeerde aanslagrubbers?
Hij staat op zich niet eens zo laag, dat klopt. Maar 5cm veerweg? Daar blijft dus niks van over, met 4 personen, een kofferbak vol bagage en een vouwwagen(45 kg op de kogel).
Als ie leeg is, zoals op de foto, ramt ie soms al op de aanslagrubbers :hmmz
Ik ga maar eens kijken naar een setje veren voor een Omega b1, die schijnen te passen.
Maar even een foto erbij, voor de leuk

De schokbrekers die er nu onder zitten zijn van KYB, oliegevuld.
Tussen de aanslagrubbers zit maar een centimeter of 5, is dat nou zo weinig, of ligt dat aan mij?Veren van een zwaardere opel lijkt me ook het handigst, als ie wat hoger komt te staan dan standaard is het alleen maar fijn. Dan heb ik ook wat meer bodemvrijheid op franse landweggetjes, daar raak ik nu toch wel eens de grond.
Kan iemand me vertellen of veren van zwaardere Opels passen?
Van sterkere veren speciaal voor de caravan had ik nog niet gehoord. Ik zal eens gaan rondneuzen op het net.
En hulpveren, voor m’n gevoel kan ik net zo goed sterkere veren plaatsen. De veren die er nu op zitten zijn gewoon te slap.
@Christiaan Hummel wrote:
Maar toch nog even een beetje klieren misschien :jerry : Is het nu niet net zo duur om goedkope schokbrekers te kopen en nu een oplossing voor het probleem te zoeken
Dit vind ik geen klieren :thumbup Dit is meedenken. Wat ik vergeten was te vertellen; ik heb van de week nieuwe schokbrekers (dus niet instelbaar) onder de auto gezet, dus die zijn op zich goed. Alleen die veren…
21 juni 2013 om 14:32 In reactie op: Vervangen distributieriem, speciaal gereedschap nodig? #18124288Dus…
Beetje laat met reageren, sorry
Maar uiteindelijk op internet een set torxdoppen gekocht. Was maar iets van 14 euro. Waarschijnlijk geen topspul, maar voldoet prima.
Vervangen van de d-riem ging verder prima, krukaspoelie zat wel erg vast, maar ik heb uiteindelijk gewonnen.
Nog zelf even een hulpstukje gemaakt om de waterpomp te stellen, was wel handig, want echt veel ruimte heb je idd niet.Bedankt!
5 april 2013 om 20:54 In reactie op: Vervangen distributieriem, speciaal gereedschap nodig? #18124275Bedankt voor de antwoorden.
Ik had natuurlijk ook al gezocht, hier en op internet. Kan alleen nergens vinden welke maten torx ik dan nodig heb. Vandaar mijn vraag.
5 april 2013 om 10:20 In reactie op: Vervangen distributieriem, speciaal gereedschap nodig? #18124270Niemand die het weet :hmmz
Of is er een andere reden dat ik geen antwoord krijg?
@wim-v6 wrote:
beetje normaal gereedschap en een torkx doppensetje in en uitwendig.
inbussleutel voor de waterpomp.
Willem
Ik wilde binnenkort ook de distributieriem vervangen, die zit er nu ook al weer zo’n 90000 km op :oops:
Welke maten torx heb ik nodig?Alvast bedankt!
Niemand? :(
Ok, helder.
Dan ga ik van de week eens kijken of het allemaal nog werkt.Bedankt!
En over hoeveel bar hebben we het dan?
Bij mijn auto ook hetzelfde probleem, rommelig stationair lopen. Klinkt een beetje als een oude sleepboot.
Even bij de voet van het gasklephuis gevoelt en jawel, valse lucht.Vroeger maakten we de pakkingen zelf, van melkpakken ed. Zou dit hier ook volstaan?
Alvast bedankt!
Een 2e handse, was een tientje, dus dat vond ik wel prima
-
AuteurBerichten