Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb via het Duitse forum iets ontdekt.
Als je achter deze url,
https://my.opel.nl/api/opel/nl/nl/search/vehicle/lookup_vehicle.do?vehicle_key=
jouw voertuignummer invult welke je kan vinden op jouw ‘my-opel’ site, op de voorbeeldfoto dus het nummer tussen de gele schuine strepen…

, dan krijg je allerlei extra informatie.
Onder andere is te zien welke motor er in de bestelling is opgenomen. :cheers:
Helemaal onderaan staat ook nog iets over de bestelstatus volgens mij:
””
missingInfo”:null,”ownershipEndDateFlag”:null,”vehETA”:null,”vehicleOrderDelay”:null,”orderDelay”:false}}@rjhorst heb jij inmiddels al iets van de dealer gehoord mbt de reden van het zeer late afleveren?
In der Zwischenzeit wurde in den Niederlanden ein Rückgabeantrag für den GLX und Peugeot 5008 gestellt. “Aufgrund einer Abweichung der Kolbenringe kann Motoröl in den Brennraum gelangen”. Ob das nur für den Diesel gilt, ist hier nicht klar :praying02:
@rjhorst heb jij het koopcontract al eens doorgenomen :scratch:
Heeft de dealer niet wellicht een fout gemaakt en een diesel ingeschreven in plaats van de 1.2 benzine?
Het lijkt allemaal een storm in een glas water (heb het zelf een beetje op gang geholpen) te zijn als ik zo de reacties op het Duitse forum lees. Vele hebben inmiddels navraag gedaan bij hun dealer en krijgen allen maar 1 verhaal te horen, dat een bepaald percentage (zo’n 15%) van de ‘Diesels’ met een te lage kwaliteit pakking/afdichting in het motorblok is uitgeleverd waardoor de aflevering op zich laat wachten. Het 360-camera verhaal is volgens hen achterhaald nieuws.
Vervelend is dat de Nederlandse dealers zo weinig informatie verstrekken want hierdoor krijg je dus indianenverhalen, lijkt mij schadelijker dan gewoon te melden wat er nu werkelijk aan de hand is. :smiley-car:
Inmiddels heb ik op een Duits forum vernomen dat er met zo’n 15% van de Diesels problemen zouden zijn, het camera verhaal is totaal ontkracht daar dit een oud ‘probleem’ zou zijn welke alweer opgelost is. Over de uitvoeringsniveaus is niets te melden en ook niet over de 1.2 benzine uitvoeringen deze staan op de My-Opel site in Duitsland allemaal op GROEN wat betreft leverbaarheid en productie. Wat men mij daar kon melden is dat de leverbaarheid in Oostenrijk wel bar slecht zou zijn en dit heeft alles te maken met de regels welke er in dat land gelden.
Het zou natuurlijk zomaar kunnen zijn dat het een combinatie is van verschillende factoren welke de uitstoot van de auto beïnvloeden, wij hebben in Nederland nu eenmaal te maken met die rottige BPM regeltjes.
Zoals bij het bestellen van de auto ook wel duidelijk word is dat bijvoorbeeld het toevoegen van 19 inch ipv 18 inch velgen de BPM omhoog gaat vanwege hogere uitstoot, ook bij de uitvoeringen met drive-control veranderd de uitstoot. Bij andere merken heb ik dit fenomeen ook wel eens gezien na het toevoegen van een panoramisch dak. Door het toenemen van het gewicht van de auto beïnvloedde dit ook de uitstoot van de auto.
Wat handig is om te weten van de mensen bij wie de levering langer gaat duren is welke exacte configuratie deze hebben besteld. Dus @rjhorst heb jij bijvoorbeeld de 19 inch velgen of het drive-control systeem in jouw configuratie? En ook bij de diesels kan het natuurlijk een uitstoot conflict kunnen betreffen.
Dat van de diesels zou iets met uitstoot (sjoemelsoftware) te maken kunnen hebben. Ik zou moeten uitzoeken wat er wezenlijk verschillend is aan de Business Executive tov de Innovation…. :mail:
Al met al, laten we elkaar hier maar even op de hoogte houden van de ontwikkelingen .
Ik ben benieuwd :unsure:
@Timmie86 dan zal de mijne net van een lichting eerder zijn waar dan nog de camera’s voor op voorraad zijn. De bestelling voor mijn auto is dan ook half Oktober al geplaatst
Maar een Business Executive heeft geen 360 camera, of wel? Want wat zullen anders de factoren zijn welke de leveringstijd zo doen oplopen, wat is dan het probleem in de productie. Is er een cruciale fout ontdekt of is het echt puur de grote vraag naar het voertuig of het lage aanbod aan productiemateriaal.
Hierboven heeft Gerarda een Business Executive besteld twee weken geleden met een toegezegde levering medio Maart.
[quote quote=18350276]Ik heb een Pearl White Grandland X 1.2 automaat Business Executive besteld 2 weken geleden….. Door de dealer toegezegd productieweek midden februari en levering dan medio maart.[/quote]
:-( :scratch:
Ik heb mijn dealer net toch maar even een mailtje gestuurd. Mijn Grandland Innovation mét ‘+’ pakket zou zijn besteld in de tweede week van Oktober, productieweek zou deze week zijn en transport/aflevering in de tweede week Februari. Tenminste, dat is wat de orderslip zegt. Ik heb mijn dealer maar even gevraagd of hij wat onderzoek kan doen daar ik van hen nog geen negatief leveringsbericht heb ontvangen.
Hallo @rjhorst ,
maar waar en wanneer heb jij de Grandland besteld? Ik heb van mijn dealer nog niets vernomen. Hebben ze jou gecontact of ben je er zelf achteraan gegaan en er toen achter gekomen?
mag nog niet afgeleverd of kan nog niet afgeleverd worden?
:good-job: :dank-u:
Oeps……. als dit teruggezet is van een backup dan missen we een hoop berichten :-(
@quandor : Ja, dat klopt. Het leek mij beter bij elkaar passen.
Dankje quandor,
wat ik van de dealer begreep is dat deze een aantal ‘units’ in bestelling heeft staan van welke hij de configuratie tot uiterlijk 6 weken voor productie nog kan aanpassen. De verwachte levertijd is volgens hem eind januari tot half februari.
Wat betreft de richtingaanwijzers in de voorschermen, dat was mij nog niet eens zozeer opgevallen terwijl mijn huidige auto deze wél in de spiegels heeft zitten. Wat dan wel weer leuk is is dat deze lampjes in verschillende kleuren glas (http://www.gm-tuningparts.nl/product-categorie/tuning-parts/opel-grandland-x-2017/verlichting-opel-grandland-x-tuning-parts/zij-knipperlichten-verlichting-opel-grandland-x-tuning-parts/) los te krijgen zijn zodat je een beetje de auto kunt personaliseren.
-
AuteurBerichten