Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[quote quote=18352866]Ooit bedacht dat dit gewoon diefstal is en dat je via je ip-adres te achterhalen bent?[/quote]
@ Ro ker
volgens mij kan jij beter ergens anders de moraalridder uit gaan hangen vriend. Het is dat wij niet weten wat jij allemaal uitvreet omdat jij slinks genoeg bent om dat niet publiekelijk in een forum bloot te geven maar ik kan jou nu al zeggen dat jij zéker ook geen heilig boontje bent. Basta
Wat het mooiste is is dat je gewoon legaal, dus via een openbare site en met jouw eigen chassisnummer de updates kan downloaden. Niks aan de hand dus :yahoo:
Dag quandor, even een vraagje. Heb jij dezelfde keuzes bij jouw navi als welke ik jou laat zien in deze foto?

Hallo @JoPeet
Ik ben gewoon van de versie van 20-01-2017 (dit is versie 4.02 en niet 2.0) overgegaan naar de allerlaatste versie. Geen idee waarom dat niet zou kunnen werken, bij mij is het gelukt en werkt het voor zover gewoon prima B-)
Ja, dat worden waarschijnlijk gewoon updates van 149 euro per keer. Iets wat natuurlijk helemaal niet meer van deze tijd is, want bij alle andere merken zijn deze updates permanent of in ieder geval de eerste jaren gratis. :whistle:
Besturing software kan niet worden geupdated via deze manier maar wél de maps!
Ga naar http://www.peugeot.be/nl/services-en-accessoires/geconnecteerde-services/update-van-gps-kaarten.html en vul gewoon jouw chassisnummer in. Download vervolgens de update van de GPS kaarten en pak deze uit op een USB stick van minstens 16GB de root ziet er dan zo uit:
>root>SWL>’het nummer van de update (op dit moment 002315011505480030)’
Stop vervolgens de USB stick in de USB poort van de Grandland. Hij zal eerst een melding geven dat er een stick geplaatst is zonder afspeelbare media, dit negeren en wachten op de vraag of de Maps Update geinstalleerd moet worden. En, voila! :happy02:
Wel in de radio-instellingen aangegeven dat je filemeldingen wilt hebben? Wellicht dat het daarmee te maken kan hebben?
Volgens mij heb ik de oplossing voor het ‘contacten’ probleem verholpen. Mijn procedure was:
op de iPhone… ‘iCloud>Contacten’ op ‘uit’ en dan ‘verwijderen van iphone’ vervolgens synchronisatie van contacten vanuit iCloud weer op ‘aan’.
in de Grandland bij Bluetooth de iPhone “vergeten” en op de iPhone de “Grandland X” vergeten.
Daarna weer aan elkaar koppelen en de contacten lijst opnieuw inladen. Nu zal de lijst waarschijnlijk blijven staan maar wat vervolgens het belangrijkste is is om bij de iPhone in de bluetooth instellingen van de connectie met de Grandland het schuifje “Synchroniseer contacten” uit te zetten!!!
Ik heb inmiddels de Quartz Grey, veel mooier als wat ik had verwacht. Het is niet zilver, dat dacht ik namelijk, maar het is echt een prachtig ‘technische’ kleur licht grijs.
[quote quote=18352685]Inmiddels heb ik een aantal maal in mijn nieuwe Grandland mogen rijden maar waar ik op dit moment nog geen instellingsmogelijkheid voor heb kunnen vinden is voor het kantelen van de buitenspiegels tijdens het achteruit rijden. Ik wil graag dat de spiegels gewoon in dezelfde stand blijven als tijdens het vooruit rijden
[/quote]Oplossing was eigenlijk simpel. De optie om deze functie in of uit te schakelen is alleen zichtbaar als het contact uit staat maar je de navi 5.0 aanzet met de knop.
@ad Bij mij neemt hij ook maar 4 contacten over. Er is ook een scherm met een overzicht van alle totalen waarbij is te zien dat hij 4 contacten van het ‘x’ aantal totalen heeft overgenomen. Ik zal een foto maken om dit toe te lichten maar of dit ook in te stellen is dat moet ik nog uitvinden.
@ad ik heb sinds gisteren ook mijn mooie Grandland in bezit maar ik heb opgemerkt dat ook bij mij dit probleem zich voordoet. Ik heb mij er verder nog niet echt in verdiept maar wellicht zijn er mensen die al een oplossing hebben gevonden?
Ik denk dat het allemaal wel zal loslopen.
Als bij de optionCodes de code UVH staat dan zit de camera er écht wel in. Hier een beschrijving van de RPO code volgens GM:
UVH – Surround Vision, Birdseye view of vehicle
Daarbij is de naastliggende code UVX de Rearview camera

;-)
Maar het USB protocol is daar als het goed is voor gemaakt hoor, om meerdere apparaten te kunnen aansluiten zonder conflict. Ik verwacht geen problemen tenzij je bijv. twee CarPlay devices tegelijk aansluit
De stick kan in de USB achterin de auto maar dit lijkt mij ook gewoon mogelijk met een passieve USB hub of een USB splitterkabel
@rjhorst dan zal toch een bepaald onderdeel ervoor zorgen dat de bestelling op code 25 blijft ‘hangen’
mijn lastVehicleEvent is vannacht inmiddels veranderd naar code “35” en de body heeft een VIN gekregen, mijn Grandland is geboren :yahoo:
@joepke-m
dat klopt, ik weet hoe het werkt. Ik ben benieuwd wat er bij rjhorst staat en of dit dan overeen komt met wat er in het systeem van de dealer staat.
ja, echt bizar hoe dit nou mogelijk is. Het zou mij dan dus ook zomaar boven mijn hoofd kunnen hangen :praying02:
nog een vraagje;
wat staat er bij jou dan bij bijvoorbeeld
“lastVehicleEvent”:”XX” is bij mij “33”
bij
“estimatedDeliveryDateTime”:XXXXXXX is bij mij 1518303600000
en bij
“vehicleOrderDelay”:XXXX,”orderDelay”:XXXXXX}} is bij mij “null” en “false”
???
dit zou misschien nog wat duidelijk kunnen maken.
[quote quote=18351278]Net weer een mail gestuurd met de RDW info en dat het alleen de Diesels zou betreffen. Ook even de gegevens voor My Opel opgevraagd want die heb ik nog niet. Krijg overigens net een mail terug dat hij een week op vakantie is dus ben benieuwd wanneer ik antwoord krijg.[/quote]
rjhorst zijn levering werd ineens flink uitgesteld terwijl hij geen diesel heeft besteld, het is dus gissen waardoor er vertraging is ontstaan en of dat op meerdere personen van toepassing is
Ben dan toch benieuwd wat het antwoord van @rjhorst zij dealer is :scratch:
@joepke-m ja volgens mij wel. Dus dan kan je aan de eventcode zien hoe ver de status van de levering is. In dit geval kan vanaf statuscode 25 de bestelling niet meer aangepast worden en dat betekend volgens mij dan weer dat je een aantal weken van definitieve productie af zit.
@rjhorst belangrijk om te weten is wat de “eventcodeupdatetimestamp” van jouw auto is. Ik ga er vanuit dat dit de uiterste datum is waarvóór de dealer zijn definitieve configuratie moet doorgeven van een ingekochte unit. Bij mijn auto is dit 5 Dec. 2017 en dit klopt volledig met mijn aanname van de 6 weken vóór productie.
Als bij jouw auto deze datum 6 weken vóór de door de dealer aangegeven nieuwe datum van aflevering is dan lijkt het mij dat de voor jouw gereserveerde unit bij jouw aankoop naar een ander is overgegaan, per ongeluk of misschien wel bewust, en is er voor jou een nieuwe unit ingekocht op een veel later tijdstip. Vandaar dan de extra levertijd :mail:
Mijn Grandland word dus, ik denk ontvangen door de dealer, op een geschatte datum van

Via deze url
Onlineconversion.com/unix_time.htm
kan je de tijdcodes ontcijferen welke achter “eventcodeupdatetimestamp” en “estimateddeliverydatetime” staan. Kopieer de cijfertjes en plak ze in de site, let wel op dat het max 10 digits mogen zijn dus de laatste paar nullen weglaten!
Ook is tussen die informatie iets te vinden over de status zoals: “,”lastVehicleEvent”:”33″,”e60Timestamp”:null,”eventCodeUpdateTimestamp”:1512514800000,”modelDescription”:”Grandland”
en
”nfoModel”:null,”vinInfoModelDescription”:null,”estimatedDeliveryDateTime”:1518303600000”
de verklaring van de code achter “lastVehicleEvent”:”..”, bij mij dus “33”. Vind je hier….
-
AuteurBerichten