Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als je het tegen mij had, ik heb hem nog niet aangesloten dus ik weet niet hoeveel herrie dat hij maakt :hmmz
Maar ik geloof niet dat hij veel herrie maakt. en wegwerken moet je zelf weten wat je doet. ik bouw hem gewoon in de motorruimte.
Maar ik denk dat ik het pompje met een relais laat schakelen dan stroomt er niet zoveel Ampére door die vacuumschakelaar.Hallo ik heb ook een c20xe met throttle bodies en ik ga een volvo vacuumpomp hiervoor gebruiken.
Deze heeft nog een vacuumschakelaar. als het vacuum te laag is dan verbind deze schakelaar door en gaat de pomp pompen totdat er weer genoeg vacuum heerst. dan hoeft de pomp niet continu aangestuurd te worden ;)

Kostte maar 40 euro.
Grtz
Beetje late reactie maar ik heb een DTH set overwogen, maar ik heb nu dit inlaatspruitstuk van SBD motorsport.



Ik heb de cilinderkop al gelijk gefreesd met het spruitstuk zodat er geen stootkanten meer zijn.
Naar mijn mening geeft dit spruitstuk minder luchtweerstand dan andere dus ik denk dat het verschil tussen losse gasklephuizen en DTH’s geen merkbaar verschil is.Ik ben van plan om de XE aan te sturen met een KMS MP-25, en tapered TB’s van 48mm-45mm.
Ook heb ik dubbele klepveren besteld van Cat Cams, om hogere toeren te kunnen draaien, en later als upgrade 274 graden nokkenassen met 12mm lift.Het onderblok is al voorzien van gesmede JE zuigers 11:1 compressie, stalen drijfstangen met ARP bouten en ACL lagers.
Ook zit er een X20XEV pomp op met custom aanzuigbuis.de carterpan is bij jou aan de oliepompzijde veel dieper dan bij mij, waardoor jij de eerste bocht kunt gebruiken.
bij mij issie dan ongeveer de helft te hoog.
dus ik moet zoiets maken,

maar dan iets netter, dat zal moeilijk worden. :hmmz
(dit is een manta 18s carterpan)
grik bedoel natuurlijk de c20xe buis aanpassen.
wat is de motorcode van die diesel dan?
heeft deze dan een hele korte bocht?groeten
Ik vind dat deze pomp wel slecht afgewerkt is.
er zitten nog allemaal gietranden en dergelijke aan, ik ga die ff afwerken met een dremeltje en dan goed schoonmaken en monteren.
ik zit nog met 2 probleempjes.1.de aanzuigbuis heb ik niet gekocht, ik gebruik die van de originele C20XE.
zou dit gat niet TE klein zodat hij vacuüm gaat trekken waardoor hij moeilijker op oliedruk komt?2.ik ga de motor in een achterwielaandrijver leggen, en heb dus een manta pan.
nu is de afstand van de aanzuigzijde van de pomp tot de pan maar ongeveer 20 á 30mm.
hoe zou ik dit het beste kunnen maken?Gr wesley
Nou eindelijk heb ik de goeie pomp!
De 646067 oliepomp van fsrs – opelwebshop is het lobbenpomp, oftewel het type met ronde tanden.
ik hoop het gezeik en verwarring dat ik gehad heb hiermee, anderen te besparen.Gr Wesley
ja dat klopt, ik zag later dar er de creme injectoren erin gezet waren.
wat je ook kunt doen is opzoeken hoeveel cc de blauwe bosch injectoren hebben en dan vervolgens een nieuw aftermarket set met dezelfde opbrengst kopen.Hallo Dave,
Volgens mij stond deze crossauto vandaag bij ons op het werk (Van Kronenburg Autosport) en heeft Nick deze vanmorgen meegenomen, klopt dat?
Nick heeft mij het een en ander daarover gevraagd, (ben zelf bezig met C Kadett ombouw C20XE) en heb gezien dat je het Nieuwere type hebt M2.8 met extra spanrol en hall gever dekseltje aan de uitlaatnokkenas.
Ook heb ik gezien dat je een 3bar brandstofdrukregelaar hebt.Origineel horen hierbij de blauwe injectoren.
En nog een tip: als je een C20XE gasklep hebt met een soort van wig erop geschroeft, zou ik deze omzetten naar een C20LET gasklep, deze is namelijk vlak waardoor je een betere luchtstroming hebt en misschien wat meer vermogen resulteert, het zal van de buitenkant niet zichtbaar zijn voor de eventuele controle/keuring op de cross.
Ik hoop je voldoende geïnformeerd te hebben.
Groeten Wesley
ok maar welk bestelnummer moet ik dan hebben?
want ik heb namelijk deze mail ontvangen:
Hallo Wesley,Volgens ons is de 646067 ook gewoon een tandwielpomp.
Bedoel je niet de 646063, van een Z20LET?
Deze wordt vaker gebruikt om een C20XE om te bouwen…Met vriendelijke groet,
Fred Steinmetz
nu weet ik het ook niet meer, welke heeft tandwiel en welke lobben? :hmmz
ben niet van plan om 300 euro uit te geven aan een z20let pomp.
bvdDacht ik even makkelijk een oliepomp te kopen zonder aanpassingen, het type met “M6 gaatjes”.
dit is het oude type met tandwielpomp, is de X20XEV dan uitgevoerd met 2 verschillende oliepompen?hallo ik ben wesley 19 jaar en ben nieuw hier in de astrahoek.
ik heb ook een c kadett coupe waar ik een c20xe aan het inbouwen ben.
en de astra is mijn daily sinds gisteren.
het betreft een astra f 1.8 gsi

groeten wesley
-
AuteurBerichten