Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@*Jurgen* wrote:
waarom zou je met een vaste verlaging niet door de keuring heen komen? En waarom neem je dan wel een schroefset? Is toch hetzelfde?
ja ze zeggen tog dat je met verlagingset nie door de keuring kan , omdat je daar geen keuringsbewijs van kunt krijgen?
@hanskadett wrote:
het “wiebelen” ligt ook een beetje aan of je nog hoge banden hebt.
hoe hoger deze zijn hoe meer comfort als je platte banden rijdt in combinatie met een schroefset zoals ik dan stuiter je aardig de tent uit.
kwestie van wat je zelf wil,ik vind het wel ok en kan er mee leven.
wat montage betreft een schroefset heb ik in 1 uur er onder zitten stelt niks voor.
losse veren 1,5 uur tot 2 uur afhankelijk van hoe vast alles zit.
uiteraard moet je daarna meteen de boel laten uitlijnen want de kans dat alles nog staat zoals het moet is zeeeeeer minimaal.
maar jij woont een uur van mij vandaan,als je graag wil en je wil je wagen verlagen zeg het maar ik help graagok ty :D ik contacteer je ng wel eens ;)
@Leodelikker wrote:
Als je wilt verlagen kun je het beste het in 1 keer goed doen.
Door een schroefset aan te schaffen van een gerespecteerd merk.
En als je echt laag gaat is het zeker verstandig om ook veerpootbruggen te monteren zowel voor als achter.
om de torsie in je carroserrie te verminderen.Miss handig om eerst bij jezelf te raden te gaan wat je precies wilt bereiken.
En geen geld in dingen steekt die je of niet nodig hebt of waar je uiteindelijk toch niets mee doet.Gr Leonard
weet je mischien prijzen van een veerpootbrug?
ma geraak je nie mee door keuring e:S
@waltwalt500 wrote:
als je lager gaat lever je comford in..daar is niks tegen te doen…maar vind je dat dan zo erg om wat comford in te leveren?
op de snelweg rijd een lage auto heerlijk….op een 80 weg ook…op een klinkerweg is het een ramp ;)
gewoon je eigen aanpassen dan komt alles goed :thumbik weet dus niet wat ik moet verwachten :P
wel balen kan ik dan mischien mijn geld better elders in steken ? (ng steeds auto :d )
@waltwalt500 wrote:
niks aan te doen nee.
als je laag wil rijden kost je dat heel simpel comfort ;)een goede set voor niet te veel geld is v-maxx (met 2 jaar garantie)…voor rond de 300 euro heb je zo’n set…monteren gaat echt niet lukken in een uurtje..reken er maar gerust 2 voor.
daarbij MOET je je auto na het verlagen opnieuw uitlijnen a 75 euro bij een GOED bedrijf.een vriend van mij wel een bmw :P 5 deurs , schroefset geen gewiebel :D
groote van de auto zekker?
@*Jurgen* wrote:
dat is nou de stugheid van een schroefset, de auto reageert op elke hobbel.
niets aan te doen ?
@McKaamos wrote:
Alle drie wel prima merken. Zeker gezien je slim bent geweest en niet het allergoedkoopste uit te zoeken (schroefsetjes staan op marktplaats voor een krappe 200 euro enzo, maar das vaak troep).
Maar wat bedoel je met wiebelen? Het zijwaarts overhellen als je een bocht om rijdt? Dat blijft namelijk altijd, maar wordt wel veel minder met een schroefset of verlagingsset. Naast het optische effect dat je auto lager staat, is dat ook een van de dingen waar een verlaging goed voor is.
Meestal is het na het plaatsen van zo’n set zoveel beter dat je er niets meer aan hoeft te doen, maar als je het toch nog teveel vind, kan je er voor kiezen om een dikkere stabilisatorstang te plaatsen. Die zou je bijvoorbeeld van een Corsa GSi kunnen nemen.
Hoeft trouwens alleen op de voorkant, de achterkant heeft dat niet gezien er een achter-as balk onder een Corsa B ligt. (Een Calibra heeft het weer wel, omdat die volledig onafhankelijke ophanging aan de achterkant heeft)Het monteren er van…. sja, dat zou je even op moeten zoeken, maar met schroefsets heb je het probleem van het monteren van veren op de veerpoten niet. Dus dat is redelijk snel gedaan. Geef een garage een uurtje en de boel zit er onder. Dus denk aan 1 uur garagetarief, wat ergens tussen de 50 en 100 euro zal liggen.
Het verhaal van hardheid instelbaar doelt op de mogelijkheid om de compression en rebound van de dempers in te stellen.
Soms de beide instellingen onafhankelijk en soms tegelijk met 1 instelling.
De demper houd namelijk de actie van de veer tegen op het moment dat er beweging is in de hoogte. Stel, je rijd over een drempel, dan wil de auto vooruit blijven gaan terwijl de veer indrukt en je wiel omhoog komt in de wielkasten.
De demper zorgt dat die beweging tegengehouden wordt zodat de body van de auto ook nog mee omhoog gaat.In sommige auto’s kan je met 80kmh over een drempel heen racen zonder dat je de drempel merkt. Daar is de demper erg slap zodat de body van de auto erg de neiging heeft om op 1 hoogte te blijven.
Als je hardere dempers hebt, zal je de body van de auto sneller mee omhoog komen en dat voel jij ook binnenin de auto.
Als je auto verlaagd is, is het slim om hardere dempers te hebben, want je auto staat laag en is misschien niet meer in staat om op 1 hoogte over een drempel heen te vliegen. Dan moet de auto wel heel snel mee omhoog komen om de onderkant niet te beschadigen.danku voor je uitleg en welk setje raad je dan aan ?
en moest ik er dan ng iet bij toevoegenen met wiebelen bedoel ik eigenlijk soms zie je een verlaagde auto voorbij rijden die wiebelt op gewoone weg .op en neer gaan
heb er al ondertussen toch bedankt . mischien kom ik hier ooit nog wel op terug :D
ok dankuwel
@corsabc20xe wrote:
hallo wellez
ik heb mijn autotje net ook laten spuiten.
de spuiter had het erover dat er eerst een kunsstof primer op ging en dan de lak.hoeveel moest je betallen en wat had je allemaal laten doen ?
ok ty voor reacties :D
@DeMeistah wrote:
zijlijsten? die zwarte strips langs je deuren bedoel je?
gewoon eraf halenover de wielkasten..
@leroy. wrote:
welk? typen motorcode?
ga je het zelf doen ?opel corsa b , bj 2000
1.2 16Vneen laten doen .
of uitbouwen en lang houde :D
hmm , nou ja ik hem al e :S
@CorsaSport90 wrote:
Ik heb die grill die je bovenaan liet zien,die metalen,vorige week besteld en hij ziet er goed uit.
Hij koste 35 euro.
Mooi ding!mijn 80 , ze liet het folder zien waar zij van besteld, kostprijs 130 , (boekje 2011)
ik moest 80 . dus :Sal gelukt ty
ik hebde google calculator geraad pleegd:P
@Fearless wrote:
Een plastic grilletje staat netter als zon metalen ding.
Die van metaal steekt zo af en je ziet gelijk dat die er eigenlijk niet hoort te zitten.zo ?

@Fearless wrote:
Een plastic grilletje staat netter als zon metalen ding.
Die van metaal steekt zo af en je ziet gelijk dat die er eigenlijk niet hoort te zitten.ow ja :S
is jammer genoeg niet de zelfde , maar toch bedankt :)
omg op internet kost hem (engenland, 21,99 – 30,00 pond, = 25-35 euro :O
en die willen ze mij verkopen voor 80 :O
@Looney wrote:
Je hebt wel 2 verschillende grills. Voor het oude type gsi bumper en voor dat nieuwe type bumpers( met de zwarte kunststof randen.
Ik heb een nieuwe grill die niet in mijn oude bumper pastok ik zal het daar chekken :D
maar kan iemand me zeggen dat het een goede of slechte prijs is ?
-
AuteurBerichten