Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ok maar heb alles wat ik wouw weten
danku wel
hoe monteer je zo iets eigenlijk ?
is ondertussen geregld :d
ja weet ik. maar vind niet echt zo een bumper
inderdaad op dat gebied, maar is er dan andere manier om men corsatje wat meer pk`tjes te geve?
chippe is geen optie zoeveel geld voor 10 pk is het niet waard
waar vind ik mijn et waarden ?
eventueel te vragen aan bandencentrale?@wim-v6 wrote:
Tuurlijk, als je alles erbij regelt..
– Motor
– Bak (F13 F15 F17)
– motor Kabelboom + Computer + Startonderbreker compleet
– Motorsteunen X14XE X16XE
– alle aanbouwdelen
– Spanwiel Astra-G zonder airco voor Multiriem (ivm EPS stuurhuis)
– Uitlaat X14XE X16XE Compleet
en nog het een en ander wat ik vergeten bendas nog niet zo simpel :O:P
21 januari 2012 om 16:18 In reactie op: heeft er iemand corsa b schroefset te koop staan ? #17980106ok
intresse !
ja kan ook , geen idee dan, ik zee ok dat kameraad maar 300 had, hij vertelde niet geplaats en zonder attest ja..
ja maar geen voor in belgie rond te rijden en dat is het kutte :s
en roest , in de ene auto zaak raden ze me dat echt af, en sugeste v maxx. en de andere zeg in orde , ja belgie op dat gebied duur he “)
met attest? maar hij vertelde my dat het door belgie kwam bla bla , maar vinfrn jullir ts technix goed f ?
deze http://www.performance-shop-geel.be/” onclick=”window.open(this.href);return false;
geplaatst wel eprijs bumpers kleur , en welk merk schroefset ?
het corsaTJE VAN AF 0




jah mijn excuses kende niets van auto heb ondertussen al veel bijgeleerd dankzij opelforum.
en jah als ik het oordeel van sommige garagisten volg dan heb ik een 14 inch velgje en zo kom e? :D daar koop ik geen velgen voor :Pmaar alvast bedankt voor tijd en uitleg
@McKaamos wrote:
@wellez wrote:
gaat mijn corsa b , bj 2000 1.2 16v
trager zijn als ik er 16 inch onderleg?Dat is afhankelijk van veel meer factoren als alleen de velg diameter.
Ook je bandenkeuze is daarbij belangrijk, namelijk.Er vanuit gaande dat je de totale rol-omtrek gelijk houd, zal het geen verschil maken.
Je koopt dan 16 inch velgen en neemt dan banden die minder hoge wangen hebben.
Vaak zal de breedte ook groter worden als je een grotere diameter velg koopt. (hoe groter de velg, hoe groter de minimale breedte waar in ze verkocht worden)
Ondanks dat sommige mensen beweren dat dat nadelig is, klopt die bewering niet geheel.
Bij gebruik van hetzelfde merk type band is er geen verschil. Dat komt doordat het gewicht van de auto op een grotere oppervlakte rust bij bredere wielen en je dus lagere druk per vierkante centimeter op de vloer hebt staan. Dat heft de extra wrijving van de bredere banden weer op.Dus in het kort: zolang de rol omtrek gelijk blijft zal het geen nadelige gevolgen hebben voor je auto wat betreft topsnelheid, acceleratie of brandstof verbruik.
Echter, als je totale rolomtrek veranderd, door te platte banden of juist te hoge banden, ondervind je daar wel gevolgen van.
Grotere rol omtrek kost meer kracht, dus zal je motor extra werk moeten verzetten om de auto van z’n plek te krijgen. Daardoor gaat het accelereren minder snel. Zolang je genoeg motorvermogen hebt zal het verschil minimaal zijn, maar met een Corsa B X12XE zal het zeker te merken zijn als je per ongeluk een paar centimeter meer omtrek hebt. Ook je brandstof verbruik zal behoorlijk slechter worden.
Je theoretische maximale snelheid gaat er wel van omhoog, omdat je toerental * versnellingsbakverhouding * wielomtrek gelijk staat aan maximale snelheid. Leg je meer afstand af per omwenteling, dan zal je tegen de tijd dat je motor in z’n toerenbegrenzer vliegt een hogere snelheid hebben behaald.
Maja, of je ooit je toerenbegrenzer nog zal halen in de 5de versnelling is maar de vraag, gezien het lage vermogen van de X12XE motor.Kleinere rol omtrek kost minder kracht om de auto te verplaatsen. Daardoor sprint je als een malle weg bij het stoplicht.
Tot op zekere hoogte zal dat ook wat efficienter zijn met brandstof omdat de motor niet zo hard hoeft te werken. Neem je echt veel te kleine wielen, dan zal het niet meer efficient zijn omdat je dan constant hoog in toeren moet draaien (en hoog in toeren is in de regel niet erg zuinig)
Verder zal je maximale snelheid lager zijn. Rijd je op de snelweg, dan kan het best dat je bij b.v. 140kmh al in de toerenbegrenzer hangt, wat erg ongezond is voor de motor.Als laatste puntje: afwijkende rolomtrek heeft ook invloed op je kilometer teller in de auto.
Deze telt namelijk een vooraf ingestelde afstand per omwenteling van de aandrijf-as. Kleinere omtrek = hogere snelheid op de teller en lagere werkelijke snelheid (b.v. 50kmh rijden terwijl er 60kmh op de teller staat)
Grotere omtrek werkt precies andersom, en dat is minder wenselijk omdat je dan mogelijk niet doorhebt dat je eigenlijk veel harder rijdt en daardoor een hoop boetes krijgt.ok bedankt voor de uitleg wat raad je dan aan op een 15 inch en 16 inch.
ik wil geen getrokken band aleen niet zo een brede wangen is lelijk.
tot nu toe wel
maar de foutmelding kwam niet altijd heb ze maar 3 x kort gehad op 3 dagen geloof iknet zoals rico w vertelt corsa_ gsi
mijn luchtfilter (kelk) is van dynamik (autostyle)
de dkas120 http://www.autostyle.nl/catalogsearch/result/?q=DK+AS120
het voorste gedeelte is toe oudere foto.. dus zijgt alleen rondom aan.
mooi geluidje
maar ik heb dan foutmelding als halfuur aan stukje ong heb gereden en bv op 120 km… (neemt hy veel wind)en als bv terug moet vertrekken en ik stamp plat(als hy warm staat) dus hy 1 a 2 seconde niets en dan vliegt em der vn door :S te veel lucht volgens mij
maar wat is daar aan te doen
heb nu wel de gewone luchtfilter al steken maar vind het jammer
kan je ook niets tussen kelk en de aansluitleiding plaatsen een mol of zo iets of hoe noemen ze dat?
ok jammer :S kan ik dan mischien gewoon zo een sport filter plaatsen in dat orginele bakje :D? of ook geen effect:D
alvast bedankt
ik bedoel met het woord kelk , een luchtfilter
deze geeft idd een iets dofer(zwaarder inlaatgeluid )
en nu dat lampje is oranje het linksondere motormanagment.
nu aleen vandaag ging het terug branden.
ik rij nu echt door kelk hogere toeren met zelf besef.
en soms hapert hij met het vertrekken of geschakeld. dan hapt hij even lucht precies en dan gaat hij vlot vooruit.. (gekomen door klek plaatsing)oke corsa_gsi.
alvast bedankt voor de tips
weet jij ook iets van prijzen ?:Phoeveel me dat kost?:doke jongen omdat dit mijn vraag is ben ik er uitgkeomen
in het fabriek 106.
en verliest naarmate rijstijl pks… of na 100.000 km ongeveer:D
en ja andy het ging om de jouwe :d
doe allemaal nu wat water bij de wijn en opgelost :d nog 1 vraag of topic
ik wil dus een autotje die eventueel wat sneller zou gaan is er iets te laten doen inplaats van een nieuwe auto te kope :d te doen aan de motor? iets prijselijks? -
AuteurBerichten