welderke

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Opel corsa 2007 1.4 #18354370

    je moet de sleutel terug inleren

    In reactie op: slecht lopen na koude start #18353155

    probleem eindelijk gevonden na zoveel maanden het was de kabelboom van de injectors die los hingen vanaf aankoop en elke keer je gas gaf trok hij eraan en gaf storing door aan de injectors

    die veroorzaakte dat heel de auto slecht reed en schakelde

    in totaal is de auto 6x naar de dealer geweest en dan maar besloten naar een andere te gaan en die heeft de oplossing geboden

    na 1 diagnoze

     

    In reactie op: Kleur #18353152

    mss flip chip silver hier een linkje met alle kleuren…

     

    In reactie op: Brandplaatjes 1.3 #18352792

    alleen het plaatje hoef je te vervangen goed alles uit zuigen voor plaatsing en opgepast met de rubberen leidingkjes en de koppel stukjes boven op de verstuiver die breken namelijk snel af…dus leidingkjes demonteren daar na bruggetje los en de twee injectors zal je moeten lossen tesamen

    goed proper maken in het gat met een stofzuiger nieuw plaatje met een beetjes vet op de verstuiver zetten dan blijft deze beter op zijn plaats..leidinkjes terug in omgekeerde volgorde plaatsen

    In reactie op: Kantelen spiegels bij achteruit rijden #18352736

    in welk menu kan je dit aanpassen dan?

    In reactie op: Kleur #18352613

    satin steel grey

    In reactie op: problemen nieuwe auto #18351203

    hey,

    je moet eens kijken of alle rubbers aan de bovenkant van de klep aanwezig zijn…

    bij mij zaten er 2 van de 3 niet op.

    dat traag schakelen ervaar ik het meest als ik manueel wil schakelen en dat is echt niet prettig

    daarom staat hij altijd in D

    Volgende week ga ik hem nog maar eens binnen brengen bij de dealer en hoop dat het word opgelost!

    In reactie op: problemen nieuwe auto #18351112

    ik bedoel daar mee dat hij elke 100 tot 150 km de roetfilter regenereert

    in het begin was dit zo rond de 600 km maar nu echt vaak en ik rijd veel autostrade km’s…

    koppel ook de batterij even los voor heel de boel te resetten

    idd het minste vuil kan een verstuiver verstroppen die van men vrouw zagen er ook zo uit goed gereinigd voor ik ze weer monteerde met de nieuwe brandplaatjes en geen enkel probleem mee de reden dat ik ze vervangen had was omdat er 1 plaatje weg was en al een tijdje lekte met veel koolvorming rond de verstuiver als gevolg..als de verstuivers echt defect waren dan had je voor de montage ook al problemen moeten hebben denk ik en niet erna

    ik heb de kopjes goed gereinigd met brake cleaner ook het gat waar ze in gemonteerd worden goed uitgezogen met de stofzuiger gemonteerd injectorcleaner mee in de tank en hij rijd weer als nieuw

    als ze bij het vervangen van de brandplaatjes alles niet goed hebben afgedekt of proper gemaakt heb je van jan gooi er eerst eens een paar keer injector cleaner in helpt al veel

    In reactie op: Dashboard valt uit bij Opel Vectra C 1.8 2007 #18350178

    Deze auto heeft als klacht dat tijdens het rijden het dashboard uitvalt en de controle lampjes van de ABS, dynamo, motorcontrole lampje dan constant branden en meters uit zijn. Als je met deze auto gaat rijden geeft hij eerst in het displaytje onder de toerenteller een melding van de stuurbekrachtiging (stuurwieltje met uitroepteken in het geel). Dat gebeurt een paar keer (soms 1x soms vaker) daarna hoor je een relais geluid (tikkend) en vallen de meters uit en gaan de controle lampjes aan, soms doet hij het nog een keer maar meestal niet. Ook het tikkend geluid van de knipperlichten valt dan uit. Pas na contact uit en weer aan doet hij het weer even (hoog uit een paar km). De klant heeft bij een ander bedrijf al een keer een nieuwe klok gehad maar er was geen verschil daardoor dus de klok lijkt goed.

    We hebben de auto uitgelezen en in de ecu, abs en elektrische stuurbekrachtiging staan de volgende codes:

    U2103 Storing CAN buscircuit

    U2105 CAN bus storing geen comm. met ecu

    U2139 CAN bus geen comm met stuurkolom module

    De stuurwielmodule hebben we ook uitgelezen en die gaf U2103,U2105,U2108,2111,U2116  U2113 en B1000 ecu storing. De CAN bus codes zijn allemaal storingen op geen communicatie naar abs,ecu,elektrische stuurbekrachtiging, instrumenten paneel en SDM. B1000 is ecu storing.

    Na wissen en rijden leek het even beter maar toen we de stuurwielmodule nogmaals wilde uitlezen kwamen we er niet meer in testkast gaf aan dat er een storing in de ecu zat waardoor er geen communicatie was. Toen alles doorgemeten en gecontroleerd maar pas na het loshalen van de stekker van de stuurwielmodule kwamen we er met de testkast weer in om uit te lezen. Eerst waren alleen U2105,U2108 en U2111 terug maar niet veel later ook de rest weer.

    Nou lijkt het volgens ons erop alsof die stuurwielmodule de CAN bus misschien zo over de rooie helpt dat misschien daardoor de klok uitvalt. Ook omdat de stuurwielmodule als foutcode in alle andere systemen zit.

    Heeft iemand er meer ervaring mee want je kunt hem ook niet even proberen, erg duur onderdeel dat ook ingeleerd moet worden op de auto.

    Gemeten
    zekeringen gecontroleerd en doorgemeten, massa gecontroleerd en kabelboom bij stuurkolom gecontroleerd

    Uitgelezen met
    SUN

    Foutcodes
    U2103,U2105,U2108,U2111,U2116,U2113,U2139
    Melding maken |

    Gepost: 13-04-2011 14:15

    depit1

    Eigenaar
    De Pitstraat Autoservice
    Universeel
    Lid sinds: 22-11-2007
    1570 bijdragen
    Hoi,

    Heb je al geprobeerd de stekker van de teller wat strakker te buigen ?

    Vaak fungeert de teller als gateway, als hier een slechte verbinding zit krijg je dus tig storingen in de communicatie.

    De stekkers op de ABS pomp komt wel is voor.

    Extra massa motor, ABS pomp wil wel is helpen.

    Gr,

    Marco
    Melding maken | Waardevolle reactie?

    Gepost: 13-04-2011 17:45

    Migi

    After sales manager
    Lid sinds: 11-09-2010
    216 bijdragen
    Zoals Marco hieral zei :

    Slecht contact van de kabelboomstekker aan het ABS-stuurapparaat

    symptomen kunnen zijn :

    Uitval van de instrumentenweergave tijdens het rijden, uitslaan van de instrumenten, auto niet te starten, ABS-controlelamp gaat branden, problemen bij het opslaan van de defectcodes voor ABS-wieltoerental sensors.

    diverse defectcodes betrefende communicatie can bus
    Melding maken | Waardevolle reactie?

    Gepost: 13-04-2011 19:49

    japio

    Lid sinds: 17-09-2010
    7 bijdragen
    de stekker waar Marco het over heeft van de ABS unit is als reparatie onderdeel verkrijgbaar bij de opel dealer.

    Zelf heb ik al een paar keer mee gemaakt dat de CIM (stuurwiel module) stuk is, maar had dan altijd problemen met zowel de high speed en low speed canbus communicatie.

    deze lopen namelijk allen twee door de CIM.
    Melding maken | Waardevolle reactie?

    Gepost: 13-04-2011 19:49

    Migi

    After sales manager
    Lid sinds: 11-09-2010
    216 bijdragen
    Opel nr.  reparatiestekker ABS 9012075

    Succes

     

    Gr. Migi
    Melding maken | Waardevolle reactie?

    Gepost: 13-04-2011 21:21

    BjornSP

    SchadeNet Winkel
    Autoschade technicus
    Schadeherstel
    Lid sinds: 21-05-2010
    117 bijdragen
    “Nou lijkt het volgens ons erop alsof die stuurwielmodule de CAN bus misschien zo over de rooie helpt dat misschien daardoor de klok uitvalt.”

     

    Dit kun je vinden door een 2 kanaals scope op de canbus aan te sluiten, pen 5 en 6 op de klok of op pen 6 en 14 van de OBD stekker. Je kunt dan zien of je een canbus overload hebt. Is het het heel erg druk, meer dan 60% berichten op de lijn, dan is er een module die dat veroorzaakt. Als je dan de stekker van b.v. de stuurwiel module los neemt en het signaal wordt rustiger, ongeveer 60%, dan weet je dat dat je canbus overload veroorzaker is.
    Melding maken | Waardevolle reactie?

    Gepost: 04-05-2012 16:59

    AutoHeijden

    Monteur
    Autobedrijf v.d. Heijden & Slegers
    Merkspecialist
    Lid sinds: 04-05-2012
    2 bijdragen
    Hoi chris,

    Heb hier het zelfde probleem,

     

    Weet je toevallig de oplossing nog

    mvgr. Hans
    Melding maken | Waardevolle reactie?

    Gepost: 04-05-2012 17:14

    CHRIS1305

    Lid sinds: 12-02-2009
    105 bijdragen
    we hebben klok bij kms in apeldoorn laten door meten zij hebben ook iets gerepareerd

    maar de klacht was niet weg hun dachten dat het in de data kabel zat de klant vondt dit te duur worden en heeft de auto niet laten repareren

    kms in apeldoorn repareren km teller klokken displays enz

    ze hebben ook een site waar je op kunt zien wat ze doen

    kms apeldoorn

    lage weide 6

    7317be apeldoorn

    055-5347847

     

    gr chris

    Melding maken | Waardevolle reactie?

    Gepost: 05-05-2012 00:59

    pedroo

    Lid sinds: 29-01-2009
    8310 bijdragen
    CHRIS1305 schreef:
    Als je met deze auto gaat rijden geeft hij eerst in het displaytje onder de toerenteller een melding van de stuurbekrachtiging (stuurwieltje met uitroepteken in het geel). Dat gebeurt een paar keer (soms 1x soms vaker) daarna hoor je een relais geluid (tikkend) en vallen de meters uit
    Valt stuurbekr. op moment dat  lampje er van gaat branden, ook uit?Ik heb het idee, dat er gewoon ergens een grote overgangsweerstand/af en toe  onderbreking zit, in gezamenlijke hoofdvoeding of  massa van betreffende componenten.

    Voor hetzelfde geld ,een slechte hoofdzekering of een accuklem of -kabel.

    Je hebt zekeringen ed doorgemeten, maar ik lees niet dat je de voeding ed belast hebt getest.
    Melding maken | Waardevolle reactie?

    Gepost: 07-05-2012 09:52

    AutoHeijden

    Monteur
    Autobedrijf v.d. Heijden & Slegers
    Merkspecialist
    Lid sinds: 04-05-2012
    2 bijdragen
    Stuurbekrachtiging valt inderdaad uit zodra het lampje gaat branden. Alle meters op het instrument vallen uit en de accu lamp gaat branden.

    Als men de auto op dat moment afzet start deze niet meer. Na ongeveer een half uur is de fout weg en start de auto weer. heb dan ongeveer 50 canbus code`s in de gehele auto.

    Alle voedingen en massa`s  van de stuurapparaten, die aangesloten zitten op de Highspeed-canbus gecontroleerd.

    Op het moment van de fout heb ik ongeveer een busload 70% met een goed can signaal.

     

    mvgr hans
    Melding maken | Waardevolle reactie?

    Gepost: 07-05-2012 10:55

    erwin20vt
    Universeel
    Lid sinds: 23-09-2010
    1336 bijdragen
    BjornSP schreef:

    “Nou lijkt het volgens ons erop alsof die stuurwielmodule de CAN bus misschien zo over de rooie helpt dat misschien daardoor de klok uitvalt.”

     

    Dit kun je vinden door een 2 kanaals scope op de canbus aan te sluiten, pen 5 en 6 op de klok of op pen 6 en 14 van de OBD stekker. Je kunt dan zien of je een canbus overload hebt. Is het het heel erg druk, meer dan 60% berichten op de lijn, dan is er een module die dat veroorzaakt. Als je dan de stekker van b.v. de stuurwiel module los neemt en het signaal wordt rustiger, ongeveer 60%, dan weet je dat dat je canbus overload veroorzaker is.
    Melding maken | Waardevolle reactie?

    Gepost: 14-07-2014 23:20

    Fury

    Wegenwacht
    Lid sinds: 09-07-2009
    4 bijdragen
    Hallo! Is hier ooit nog een oplossing voor gevonden? Zit met een combo met ongeveer hetzelfde probleem. Michel.
    Melding maken | Waardevolle reactie?

    Gepost: 15-07-2014 12:21

    CHRIS1305

    Lid sinds: 12-02-2009
    105 bijdragen
    goedemiddag Fury

     

    bij deze auto is niet verder gezocht of gerepareerd  ivm klant vond reparatie te duur worden

    gr chris
    Melding maken | Waardevolle reactie?

    Gepost: 15-07-2014 12:27

    Fury

    Wegenwacht
    Lid sinds: 09-07-2009
    4 bijdragen
    Oke bedankt voor je reactie. Michel.
    Melding maken | Waardevolle reactie?

    In reactie op: automaat 1.6cdti (136) #18349785

    niemand anders ervaringen met een 1.6 cdti automaat?

    het grootste verschil denk ik is je banden spanning als ik ze op eco zet verbruikt hij gemakkelijk
    1 liter minder dan op comfort

    In reactie op: automaat 1.6cdti (136) #18349661

    bij mij liggen er contisportcontact5 banden op ook 245/45/18
    heb al alles geprobeert van 2.0 tot 3 bar voor en achteraan
    hoe hoger de druk hoe minder hobbelig maar meer trillingen
    hoe lager de druk hoe minder trilling maar stuitert hij weer meer
    trillen blijft hij doen maar varieert met de bandenspanning
    word er zot van dan rij je met een nieuwe wagen die slechter rijd
    dan mijn vrouw haar 10 jarige auto en dat is maar een 1.3tje

    ik denk dat de automaat ook wat trilling veroorzaakt maar als ik
    hem in zen vrij zet op de snelweg trilt hij ook nog
    heb hem al 3 maal laten balanceren en uitlijnen en er is niks te vinden
    je ziet het stuur niet schaken maar je voelt echt de trillingen in het stuur en de stoel
    ook aan het gaspedaal

    wat kan dit toch zijn….pff
    op dit moment wil ik de wagen eigenlijk niet meer heb 3 jaar met miserie auto’s gereden en dacht
    ik koop een nieuwe om er vanaf te zijn maar niets is minder waar
    ook was er bij levering beschadiging aan het display (stukjes glas van de rand af)
    dit is ondertussen al vervangen ook is er een rubber van de afwatering van de koffer niet op van fabriek af
    dat dit tegenwoordig nog allemaal kan bij een nieuwe wagen stel ik mij toch vragen hoor

    van het vorige model was ik zeer tevreden maar van deze had ik al spijt als ik van de oprit reed bij opel.

    In reactie op: veer of veerpootlager? #18348467

    of je veerpoten liggen er uit had dit ook met men golfke als je schokbrekers lek zijn slaagt je veer ook ten einde en krijg je ook een klonk

    In reactie op: nieuwe insignia grand sport 1.6cdti automaat 136pk #18348442

    iemand raad?

    In reactie op: tunen insignia #17538814

    @Bart Hoedemaker wrote:

    kompressor toevoegen voor de lage toeren icm de turbo voor hoge

    hoe en waar kan je dit verkrijgen? :)

    In reactie op: zoemend, zuigend geluid bij optrekken en gas geven #18106645

    dealers vervangen nogal graag zonder dat er echt een probleem is…heb ik ook al gemerkt

    heb even een andere vraag weet niet goed waar ik deze moet plaatsen maar ik vroeg me af of je een manuaale versnellingsbak kan veranderen naar een automatische?

    In reactie op: # grey mission # nieuw bedrijfs karretje #17767393

    de flowmaster is die er ook voor 2.0 tdci?

    @GM-Tuningparts wrote:

    gisteren is mijn dbilas flowmaster sportluchtfilter binnen gekomen.
    deze morgen natuurlijk gelijk gemonteerd.
    moet zeggen dat het super is.
    geluid is mooi en je hoort hem echt aanzuigen.
    als je gewoon rijd hoor je er niet zo veel van enkel als je echt gas geeft en door trekt
    dan hoor je echt dat zwaardere aanzuig geluid ( buiten de auto ) wat ook in die open luchtfilters zit van k&n
    ben er blij mee zeker een goede aankoop:D:D

    ## BINNENKORT BIJ ONS LEVERBAAR ##
    GM-TUNINGPARTS

    In reactie op: tunen insignia #17538813

    mijn insignia 110pk is getuned naar 180 pks
    en dat van die dealers die ook laten chippen is ook wel waar zeker hier in belgie!

    maar volgens mij heb ik een beetje te veel koppel ;)

    In reactie op: PROBLEEM Insignia , wagen aan de kant #18166743

    Hallo,

    weet iemand waar zich de egr klep van de insignia zich bevind?
    en er eventueel een foto van heeft? zou me echt opweg helpen om hem eens goed te poetsen :)

    Alvast bedankt!

    In reactie op: multifunctionele controle lampje #18013117

    volledig mee akkoord maar toch niet alsik maar 20000 km heb gebold en veel autostrade bij mij was de darm en een valve van de turbo defect en die woorden probleem bij opel kome uit de dealer zijn eigen mond ;)

    In reactie op: multifunctionele controle lampje #18013115

    heb ook onlangs met mij insignia problemen gehad met de turbodruk even naar de dealer en opgelost zat een scheurtje in de darm waar de druk zich opbouwt nieuwe gestoken en rijd terug perfect lijkt een ziekte te zijn van opel heb ik me weten te vertellen maar nu heb ik het zelfde probleem van jou met dat lampje te hoge emissie norm..ook ff na de dealer dus..

    In reactie op: tunen insignia #17538809

    @autogek Edwin wrote:

    Vrijdag gaat die van mij naar de tuner. nu 130pk straks 190pk of misschien
    wel 200pk?:):)
    Ik denk dat ie dan wel een stuk sneller en soepeler is.
    Ik heb mijn volvo destijds ook door hun laten tunen en daar was ik erg tevreden over.:thumbup

    ik heb de mijne insignia sports tourer 110pk ook laten chippen in het begin was ik erg tevreden lekker 190pk
    426nm hij deed het echt lekker maar na een tijde begon de miserie tubo naar de kloten turbo druk viel continu weg!

    goede raad laat het zo niks anders dan miserie de auto is van fabriek af afgesteld op de beste manier

    groetjes uit belgie

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)