Waylon194

Aangemaakte reacties

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Opel Corsa C radio probleem #18465968
    Waylon194
    Deelnemer

    Bedankt voor je reactie.

    Het Parrot systeem werkte nog, maar heb het er vanmiddag tussenuit gehaald (gebruikte het niet) om het probleem uit te sluiten.

    De auto heeft stuurwiel bediening (volume +, – en schakelen naar CD) die nog werken.
    Ik heb helaas geen andere of oude radio om het te proberen, maar als ik het goed begrijp zou de huidige uit geprogrammeerd moeten worden en de nieuwe dan weer ingeprogrammeerd moeten worden om dit mogelijk te maken.

    De aansluiting is alleen de quadlock stekker en de antenne kabel in de radio.

    In reactie op: Opel Corsa C radio probleem #18465955
    Waylon194
    Deelnemer

    Update: Accu is een klein uurtje losgeweest, alle zekeringen zijn gecheckt (ook die op de radio zelf), maar het probleem is er nog.

    In reactie op: Aankoop advies Corsa C #18460181
    Waylon194
    Deelnemer

    Ik heb een corsa c Z12XEP uit 2005. Ik zit nu bijna op 160000km en het duurste wat ik heb moeten vervangen zijn de banden rondom.

    Dat er weinig onderhoud gedaan wordt aan de corsa (c) kan ik ook bevestigen, maar ik ben van mening dat dit bij veel kleine(re) auto’s is aangezien mensen vaak voor de goedkoopste manier gaan.

    Hieronder volgt een lijstje van onderdelen waarvan ik weet wat er vervangen is, of wat ik zelf heb gedaan. Hopelijk geeft dit je een indicatie m.b.t. onderhoud;

    • banden
    • remmen (achter en voor)
    • accu
    • waterpomp
    • koelingsysteem geflusht (bruine rommel in het reservoir)
    • koplampje
    • thermostaat + pakking
    • aandrijfsashoezen (beide assen, beide hoezen)
    • differentieelkeerring x2 (preventief)
    • cilinder ontluchting slang
    • rembekrachtiger (opnieuw laten kitten, kwam vocht in de auto)
    • af en toe nieuwe filters en olie

    Dit is wat ik zo snel kon herrineren, zal vast wel iets kleins zijn vergeten. Moet er wel bij zeggen dat ik veel zelf doe, dus dan hoef ik alleen de onderdelen te betalen.

    Waylon194
    Deelnemer

    Is het schroefdraad bij het plaatsen van de nieuwe sensor stuk gegaan of was het daarvoor al stuk?

    Ik weet niet welke optie het beste is in jouw situatie, maar ik denk aan het volgende;

    1. De makkelijkste optie lijkt mij om het gat (proberen) af te dichten met teflon tape of loctite (ik weet niet of dit überhaupt mag).

    2. Misschien is er een andere olie druk sensor met een groter schroefdraad? Ik denk dat de eerstvolgende maat een M14 moet zijn, aangezien een M12 tap geen bruikbaar schroefdraad meer gaat leveren.

    2. Als dit niet werkt kan je de helix coil proberen, je zal dan het gat moeten uitboren en vervolgens tappen in een universele maat om hierna een helix coil in maat M10 te kunnen plaatsen. Maar of dit lucht/olie dicht is durf ik ook niet te zeggen. Ik heb nooit helix coils hoeven gebruiken (gelukkig).

    3. Als de helix coil ook niet werkt ben je wel ten einde raad met dat gat en lijkt mij de enige optie om het gat dicht te laten lassen en dan vervolgens een nieuw gat te boren en tappen (ook hier durf ik niet te zeggen of dit mogelijk is).

    In elke situatie zal je inderdaad het een en ander moeten loshalen en verwijderen om ruimte te maken.

    Ik raad je aan om even goed onderzoek te doen naar alle mogelijkheden en ook bij verschillende bedrijven (garage/metaalbewerking). Ik hoop ook dat iemand hier meer ervaring mee heeft en dit kan delen.

    Succes :good:

    Waylon194
    Deelnemer

    Zoiets inderdaad, maar de oliedruk sensor heeft M10 schroefdraad, dus je zal een set of een paar losse helix coils moeten halen in M10.

    Waylon194
    Deelnemer

    Afhankelijk van hoeveel ruimte er tussen het draad zit, is dat een mogelijk probleem.
    Je kan proberen het op te lossen door een helix coil erin te plaatsen :unsure:

    Waylon194
    Deelnemer

    Lijkt op een olie druk sensor probleem. Zodra je meer gas geeft krijgt de auto (uiteindelijk) genoeg druk.
    Sowieso verstandig om je olie druk sensor en de motorstoring uit te (laten) lezen. Dit zou meer informatie kunnen geven.

    Bij de corsa c weet ik dat deze sensor aan de voorkant van het motorblok aan de linkerkant, naast de koelslang van de thermostaat (zie video).
    Nieuwe sensor kost online een paar €, zal bij de Brezan o.i.d. niet veel duurder zijn.

    In reactie op: Corsa C onderhoud advies #18459807
    Waylon194
    Deelnemer

    Bedankt voor je reactie.

    Gehele assen vervangen zou inderdaad makkelijker zijn, maar toen ik ging bestellen waren twee nieuwe assen bijna €200. Heb al een tijdje met gescheurde hoezen moeten rijden, dus hoop dat de homokineten nog goed zijn. Zal anders langs de Brezan o.i.d. moeten.

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)