Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Seth wrote:
Je kan met behulp van dunne sterke metalen plaatjes (zoals die van een universele autoradio) je verwarmingsconsole eraf doen. Er steken 4 lipjes in totaal die je moet losdoen (zoals je bij een universele radio doet): links boven en zijkant 2 (aan de bovenste hoeken) en rechts ook 2 boven en zijkant aan de bovenste hoeken hoeken.
Als je dat eraf hebt gedaan kan je je je ventilatieknopper er gewoon aftrekken (maar wel met de voorzichtige kracht :D)
Grtz Seth
bedoel je met verwarmingscosnole de hele unit of alleen het voorplaatje?
@wassie wrote:
@wassie wrote:
ik wil er achter komen waarom mijn sigarettenaansteker en ventilatorknoppenverlichting (leuk voor scrabble) het niet doet. De zekeringen zijn doorgemeten en die zijn niet stuk. ik wil het middenconsol gaan los halen en kijken of ik daar de oorzaak kan vinden.
is dat makkelijk los te krijgen? kan ik de ventilatorknoppen gewoon los trekken? nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?om mezelf even te quoten :agent
Dit deel heb ik in ieder gevonden: http://www.opelvectra.info/home/asbak.html” onclick=”window.open(this.href);return false;kan ik de ventilatorknoppen gewoon los trekken of zitten die nog met schroeven vast?
@wassie wrote:
ik wil er achter komen waarom mijn sigarettenaansteker en ventilatorknoppenverlichting (leuk voor scrabble) het niet doet. De zekeringen zijn doorgemeten en die zijn niet stuk. ik wil het middenconsol gaan los halen en kijken of ik daar de oorzaak kan vinden.
is dat makkelijk los te krijgen? kan ik de ventilatorknoppen gewoon los trekken? nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?om mezelf even te quoten :agent
Dit deel heb ik in ieder gevonden: http://www.opelvectra.info/home/asbak.html” onclick=”window.open(this.href);return false;ik wil er achter komen waarom mijn sigarettenaansteker en ventilatorknoppenverlichting (leuk voor scrabble) het niet doet. De zekeringen zijn doorgemeten en die zijn niet stuk. ik wil het middenconsol gaan los halen en kijken of ik daar de oorzaak kan vinden.
is dat makkelijk los te krijgen? kan ik de ventilatorknoppen gewoon los trekken? nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?zo ziet mijn spoiler er van de achterkant uit. het lijkt wel alsof hij op de achterklep is geplakt.

@RonnyF wrote:
Als je de dakantenne wilt vervangen moet je aan de achterkant het hemeltje voorzichtig los zien te krijgen. De kappen van de stijlen moeten er dan ook af. Denk er aan dat je de nieuwe antenne goed monteert want anders krijg je lekkerij.
dank voor de tip!
ook nog een suggestie voor mijn 3e remlicht?
@zzattack wrote:
wat moet er dan geplaatst worden?
tja, wist ik veel. er zit al blijkbaar een ontvanger in, wist ik niet.
Dakraam rubber ingespoten met WD40 en gasveren van de achterklep vervangen.
@zzattack wrote:
had voor mij bij de dealer toevallig een man die hier ook naar vroeg,
55 voor de sleutel en 35 om hem in te lezendas best netjes. en moest hij het dan zelf plaatsen? of is dat niet nodig?
@wim-v6 wrote:
Gewoon in deze verdergaan, en je titel aanpassen..
Willem
hmm, ondertussen al een nieuwe geplaatst….
@Klopper wrote:
Zitten volgens mij wel meerdere veertjes, maar is voornamelijk een vrij afgesloten deel van de behuizing, iets wat ik niet zomaar uit elkaar ga halen. Ik denk dat het gewoon een veertje is wat z’n beste tijd heeft gehad… Maar heb het gewoon laten zitten. Nu staat de bekerhouder gewoon altijd iets op een kiertje, zodat hij er makkelijk uit te halen is.
Wat betreft puntje 2, zou goed een zekering kunnen zijn. Zal zo even het schema doorkijken om te zien waar de zekering evt bij kan horen.
Dakraamrubber kan je gewoon insmeren met vaseline en anders meerdere keren inspuiten met WD40, om de paar dagen een keertje. Vervangen zou ik gewoon nog even laten.super, daar kan ik wat mee. ga het met droog weer gelijk doen, dat dak!
en die bekerhouder, kan je er gewoon een nieuwe in plaatsen?
@Klopper wrote:
Ja, en dat is vrij goed gelukt, alleen het onderste deel eruit trekken ging wat moeizaam door een uitstekend randje…
ok, je hebt het er dus wel uitgekregen maar je kan niet zien wat het probleem is? zit er niet iets van een veertje ofzo?
en weet je misschien antwoord op mijn overige vragen?@Klopper wrote:
1) http://members.home.nl/opeltje/asbak%20vectra%20b.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; :)
Ik heb hetzelfde probleem, maar ben er nog niet achter wat nou precies het probleem is. Heb alles al wel een paar keer ingespoten met WD40, maar loopt nog steeds stroef.
en heb je die stappen van je link al gevolgd?
@sw_reijnders wrote:
ik 1x een complete sleutel (foto2)
dat was sleutel + ab + code opvragen + inleren van sleutel en ab 140 euro ofzo.dat vind ik nog wel te doen. het komt in ieder geval bij mijn wishlist :thumb
ik heb nog wat vragen, ik ken de regels van dit forum nog niet goed, dus zal daar voor de zekerheid een nieuw topic voor openen
@wim-v6 wrote:
Best prijzig, maar je hebt dan wel origineel en behoud dan je Safe-Lock
Willem
wat is jou definitie van prijzig? king:
o ja, het is een Vectra B.
zo, das goed nieuws zeg. ik vind het toch maar lastig dat je alleen bij de bestuurdersdeur de sloten kan bedienen. de bijrijdersdeur heeft in mijn geval geen sleutelingang.
hebben jullie een idee wat de kosten hiervan zijn?
@Opel_Vectra_GTS, ik heb filecrop doorgezocht, maar iets in NL of ENG qua instructieboekje kan ik niet vinden. heb je misschien een rechtstreekse link voor me?@Seth wrote:
Heb misschien hetgeen gevonden wat je zoekt op OpelVectra.info
Ga naar ‘Tech Info’ en dan bij ‘Type-uitvoeringen met sepcificaties’ de ‘Vectra B’ kiezen.
Grtz Seth
ja zeg, super, dat is wat ik zocht! bedankt!
en kan het zijn dat er achter wel electrische ramen zitten, maar dat de zwengel nog op de deuren zit??
@Helmer opelfan wrote:
Net uitgerekend, 7 maart naar Rotterdam geweest. 1:18,39…. De rest achter de comma laat ik maar achterwege :jerry
dat is heel netjes!
@Smithy wrote:
Bij de CDX weet ik dat er standaard elektrische ruiten rondom zitten, en volgens mij ook cruise-control en zetelverwarming…
ik heb op marktplaats ook een aantal CDX-en gezien die alleen voor electrische ramen hebben
@wim-v6 wrote:
Oja, Met een beetje Auto’s (lees leasebakken) pesten erbij van afgelopen zondagavond.. staat mijn Board computer op Gemiddeld 10,0l / 100km
dat is dus 1 op 10.
Voertuig specs:
– Auto: Opel Vectra-B Limousin CDX, jan 1996
– Motor: Y30SE 3.0 V6 laag Compressie (ECO haha)
– Transmissie: 5 handgeschakeld, lange eindverhouding 3,82, deze is normaal 4,05 bij de Vectra-B V6 met F25 bak.
– kenteken gewicht: 1343kg
– Wielen, Banden: Irmscher Twinspoke 17inch ET41, Mischelin Pilot Exalto II 215-45-ZR17 91W extra load, alle 4 bijna nieuw.
– Banden druk: voor 2,7 bar, Achter 2,6 bar
– Verlichting; Automatisch aan bij motor aan.
– Extra info: Trekhaak, Spatlappen bij alle 4 de wielen.Willem
oei, dan moet ik niet voor een 3.0 gaan :agent
@xozzyx wrote:
Op autotrader staan een hoop gegevens per model-type-bouwjaar-etc
Weet niet waar ze dat op gebaseerd hebben, maar misschien komt het een beetje in de richting van wat je zoekt.Groente, André
dan ga ik daar ook is kijken. ik ben namelijk benieuwd welke Vectra B zowel voor als achter electrische ramen heeft. of is dat afhankelijk van wat de eerste koper gekozen heeft?
@wim-v6 wrote:
Doet mijn motor niet zo vaak peotsen, Wel is alles eindelijk een beetje lekvrij aan de motor…en Bak..
We zijn niet alleen met eigen auto’s Bezig hoor, hier en daar helpen we wel eens iemand uit de brand…
Willem
dat moet ik onthouden :angel
@wim-v6 wrote:
Wij zitten er (bijna) Dagelijks… voor ons is het zo wel leuk dus..
Willem
dan moet je motorblok aardig blinken :afro
en ja, dan is het zeker leuk. en als dat met een paar man is, zijn de kosten ook leuk op te vangen. -
AuteurBerichten