Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[quote quote=18342907]Dat las ik inderdaad dat is ook de reden dat ik mij af vroeg of dat mogelijk is om mijn luie 1800 16v daar naar toe afte stellen…
[/quote]
Je hebt een andere motor, dus nee.[quote quote=18342905]Meer vermogen op E85
Het vermogen van de benzine 9-5 2.0t blijft steken op 150 pk bij 5500 t/min, terwijl de BioPower met E85 in de tank het bij datzelfde toerental tot 180 pk schopt. Vertaald in acceleratie: 0 tot 100 in 8,5 in plaats van 9,8 seconde en dankzij een koppel van 280 Nm in plaats van 240 Nm verloopt de tussenacceleratie van 80 naar 120 km/h ook een stuk vlotter. Winst voor de BioPower: ruim 2 seconden. Kille cijfertjes, maar achter het stuur komen ze echt tot leven. De 9-5 BioPower gaat echt als de brandweer, onvoorstelbaar dat rijplezier en milieuvriendelijkheid zo goed samen kunnen gaan!
Bron :
http://www.amt.nl/techniek/nieuws/2011/3/saab-9-5-biopower-bio-ethanol-turbo-10114923
[/quote]
En jij hebt bij het lezen van dat epistel niet door dat het om een speciale Saab gaat? En niet over jou luie 1800 zestienklapper?
Ja verhalen typen kun je wel! Complimenten daarvoor!
Mare een Z18XE is _GÉÉn_ turbomotor. Gewoon niet. Opel turbo blokken hebben een andere aanduiding (LET/LEH/LER of iets in die richting.) Enne die “berekening” met 30% meer vermogen door ander octaan is belachelijk. Slaat gewoon nergens op.
3 mei 2017 om 17:01 In reactie op: 1.4t afgesleept. Jullie idee wat er aan de hand kan zijn? #18342871Misschien, maar dat is een wilde gok hoor, heb je ergens een lek?
Mare hij staat nu bij de garage toch?
De verschillen die jij hier noemt zijn veel te groot. Bestaat niet dat die ontstaan door andere brandstof te tanken. Ik heb best wat verschillende Opel-motoren gehad, en ook alle brandstoffen uit geprobeerd, maar je merkt bij geeneen echt verschil. (trage auto blijft traag, onzuinige auto blijft onzuinig)
De goedkoopste peut van de witte pomp is voor een Opeltje prima!
En inderdaad eens met Corsa_GSi^^. Doe ff wat aan je gramatica en met de leestekens op je toetsenbord.
Smerige gasklep?
Nee natuurlijk liggen die niet zomaar op een sloop, en al helemaal niet precies in de buurt. Hoeveel denk je dat er trekhaken onder een Calibra geleverd zijn, en hoeveel denk je dat daar nog van over zijn?
ok
21 maart 2017 om 09:05 In reactie op: Corsa eco 3 cillinder semi-automaat, motor problemen! #18340868[quote quote=18340849]Hallo allemaal,
Nu loopt 1 cilinder absoluut niet lekker, trekt uiteindelijk wel mee met de rest maar haakt toch weer af bij afremmen.
…
Ik word echter bedonderd waar ik bij sta, want tsja ik weet weinig van auto’s.
…[/quote]
Voor iemand met geen verstand van auto’s stel je hier wel een erg precieze diagnose… Die in mijn ogen nergens op slaat maar goed.Waarom stop je zoveel geld in een auto waar je geen vertrouwen in hebt? Ik denk dat het economisch gezien wijzer is om die koppakking en andere punten die je opnoemt lekker te laten zitten en op zoek te gaan naar een ander (nieuwer) autootje.
Dit hok is ook alweer van 2002.
Door het ringetje dat nu in je bekleding ligt weer achterop dat nopje te doen. Maar als je dit niet uit jezelf begrijpt word uitleggen ook heel lastig.
Is ws afgebroken, rest van het houdertje ligt binnen achter je bekleding.
Zit er een schakelaar of iets dergelijks die er voor zorgt dat lampen knipperen als kap gesloten is? Zit daar misschien een storing/vocht in?
Allemaal kleine prutdingetjes die prima zelf te fixen zijn. Had je een nieuwe auto verwacht?
Koplamp zelf vervangen door een van een sloop auto. Bumper bij een beun over laten spuiten. En klaar is Niels. Niet heel ’t zooitje door een partij laten regelen.
Je hebt 90pk.
Dit is alleen maar beter voor Peugeot. En ik denk dat Opel ook eindelijk meer op de Europese markt kan richten. Ook ri Azië uitbreiden word nu mogelijk aangezien exporteren naar die mega markt niet mocht. Ik zie ’t positief in.
.
Als je wat langzamer gaat rijden, laten we zeggen 100km/u maximaal, dan daalt het verbruik aanzienlijk.
Heb je twee Astra’s?
Gelukkig doe je ook goed je best om zuinig te rijden. Lekker 130KM/u aanhouden enz. Werkt ook goed mee. Oude klere auto kopen met een oude 8-klepper. Super goede combinatie om economisch te rijden.
Wrijf in je handen met zo’n verbruik.
Niet, want je standaard insignia schermpje heeft geen RCA aansluiting. Hiervoor is een andere module nodig.
Beetje rammelen met die sleutel in het slot. Word nooit gebruikt dus ws is je cilinder vervuilt. Beetje sloten olie erin laten lopen kan ook helpen.
Ik denk dat je koppeling stuk is.
[quote quote=18339152]weet je zeker dat de thermostaat kapot is? geen verkeerde koelvloeistof?
[/quote]
Dat weet ik zeker.Of er goede of verkeerde vloeistof in zit weet ik niet, maar daar komen iig niet zulke problemen van. Welke motor zit er in je Astra? Welke kleur zit er nu in?
Nee? vervang de thermostaat maar.
-
AuteurBerichten