Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nou eindelijk mijn zafira is rookvrij ;) De oude turbo had bijna 1 cm speling op zijn as dus gewoon echt gaar.
Olie verbruik 1,5 ltr op 1000 km.
Er zit nu een LEH turbo op ( geregeld via mijn vast garagebedrijf met wat korting bij Mathijssen Technics bv in Oirschot) welke gewoon past. Deze is iets goedkoper zelfs dan een LET en vele malen beter.
Deze week nog even de software updaten naar de LEH turbo en dan heb ik mooi 200 pk :worsBedankt iedereen voor de tips. Ik zal binnenkort eens wat foto’s plaatsen!
Die laat ik zeker vervangen in een LEH turbo. Wat ik gelezen heb zit er een betere asafdichting in. Wordt hij beter gekoeld en is hij in aanschaf net iets goedkoper. Nou ja wat is goedkoop.
Turbo 895,– pakkingset 40,- en een banjobout voor olietoevoer 16,– excl. montage :(Vandaag navraag gedaan bij de garage en er kwam veel olie uit de onderste intercooler slang. Vermoeden is dat de keering van de turbo kapot is. De turbo moet dus vervangen worden. Hopelijk is dit het enige wat die rook oplevert en niet ook de klepenseals of de zuigerveren. :(
Dat wilde ik vanavond gaan doen, maar mijn vrouw werd door tante agent van de weggeplukt wegens te veel rookoverlast. Ze mog niet verder rijden. Ik denk “kak” ze was samen met mijn twee dochtertjes 1 en 5 jaar op de terugweg 5 km van huis en het was etenstijd, dus ben ik er naar toe gegaan en heb ik de auto naar huis gereden. Ik laat mijn autootje echt niet ergens verlaten achter. Wat denken die blauwe mutsen ;). Ze hadden een aantekening gemaakt, dus mocht er een ongeluk uit voort komen dan zouden we volgens haar (agent) een probleem hebben. Maargoed ik heb hem vanavond bij mijn kennis neergezet die opelgarage houder is. Ik ben benieuwd wat ze vinden. Afgelopen vrijdag is de distr.riem met toebehoren en een grote beurt uitgevoerd. Ook is de motor geflushed. De turbo trekt nog flink. Ik ben afgelopen weekend nog 800km Duitsland in geweest en een paar keer flink naar de top geblazen. Maar roken deed hij al voor de beurt dus daar ligt het niet aan. Zodra ik meer weet zal ik me weer melden.
Bedankt iedereen voor de tips!!!Wat bedoel je Frank. Kun je het niet daaraan zien dan?
De slangen zijn goed niks mis mee en ook zijn ze niet verstopt. Wel zit er in de dikkeslang vanaf de turbo naar boven naar de platte buis wat olie in de slang. Ik denk dus dat mijn turbo de olie verbruikt. Al moet ik zeggen dat hij niet hapert en goed doortrekt. Ik moet ongeveer na zo’n 1500 km 1 liter olie 5 w 40 bijvullen.
helemaal super. Ik ga ze nakijken of ze niet dicht zitten. De dikste slang links net onder de platte koker die zit iets geknikt.
Het probleem is namelijk dat ik in de lage toeren vooral bij lage snelheid flink wat blauwe rook trek.
Op de snelweg bij doortrekken e.d. geen rook. Ik vermoed dus dat de carterdruk te hoog is en mss dus wat verstopte slangen. de 90 graden slang boven op het blok aan de voorzijde is vernieuwd.
Ik ga hiermee aan de slag.bedankt
Bij een Zafira a opc ;)
Hoi, ik ben nieuw hier maar wilde toch alvast even mijn foto’s van mijn astra g station plaatsen.







-
AuteurBerichten